Mer prisvärd bärbar än Toshiba M70? 8995:-

Permalänk
Medlem

Jag har kört min M70 med projektor vid ett flertal tillfällen, använder NTI-drivers. Projektorn funkade direkt utan problem. Är du säker på att du satt på utgången i ATI-konsolen? <-- Dålig förklaring men det finns en knapp att trycka på där.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Jag har NGO drivrutiner, kanske inte funkar med dom..
Jag tror det, eller om du menar där i egenskaper för bildskärm och de?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Heh NGO heter dom nog Jag har druckit för många öl... Men iaf, om du kör egenskaper och klickar på fliken "ATI bildskärmar" så ska projektorn finnas där, i övre vänstra hörnet finns en on/off knapp, det var den jag syftade på.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Problemet e löst.. Det visa sig vara glapp i skärmkabeln. När man hade halvt ine funka det :S.. Aja tack för hjälpen iaf

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Funkar era brännare som dom ska?

Edit: Den hoppade igång nu

Permalänk
Medlem

Någon som kör er M70 mot en D-Link DGL-4300? Jag kan bara inte få det att fungera som det ska. Den hittar uppkopplingen och bara några minuter efter så fryser sig uppkopplingen och så tappar den. Sen när jag ska ansluta igen så hittar den inte nätverket längre utan det tar fem minuter innan jag kan ens välja den igen i anslutningar. Har prövat massor olika inställningar. Har firmware 1.6 och har prövat massor kanaler och så.

Tog hit en kompis med en annan dator och den funkar utmärkt. Har också prövat min på kompisens router och det gick också bra.

Vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Någon som kör er M70 mot en D-Link DGL-4300? Jag kan bara inte få det att fungera som det ska. Den hittar uppkopplingen och bara några minuter efter så fryser sig uppkopplingen och så tappar den. Sen när jag ska ansluta igen så hittar den inte nätverket längre utan det tar fem minuter innan jag kan ens välja den igen i anslutningar. Har prövat massor olika inställningar. Har firmware 1.6 och har prövat massor kanaler och så.

Tog hit en kompis med en annan dator och den funkar utmärkt. Har också prövat min på kompisens router och det gick också bra.

Vad kan vara fel?

Försök med static ip på M70'n (192.168.0.xxx)
Hade själv liknande problem med en D-link router(wlan).

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Någon som kör er M70 mot en D-Link DGL-4300? Jag kan bara inte få det att fungera som det ska. Den hittar uppkopplingen och bara några minuter efter så fryser sig uppkopplingen och så tappar den. Sen när jag ska ansluta igen så hittar den inte nätverket längre utan det tar fem minuter innan jag kan ens välja den igen i anslutningar. Har prövat massor olika inställningar. Har firmware 1.6 och har prövat massor kanaler och så.

Tog hit en kompis med en annan dator och den funkar utmärkt. Har också prövat min på kompisens router och det gick också bra.

Vad kan vara fel?

Som jag skrev tidigare så testa och tanka ner
http://downloadcenter.intel.com/scr...;ProductID=2259
....

Visa signatur

Barton 2500+@3700+ radeon 9600 bravo 1.8Tb
Toshiba M70 1,5Gb minne

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för cd-r och dvd skivor när ni bränner med M70n(Matshita UJ-841S)? Finns det nyare firmware att ladda ner nånstans?
Brännaren verkar vara lite småkänslig mot vissa fabrikat!

Permalänk
Medlem

nån som vet om det gåt at löra cad program på en m70-233?
Skulle va bra osom vi jag kunde köra de eftersom vi håller på med det en hel del i skolan..

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trigger_pd
Som jag skrev tidigare så testa och tanka ner
http://downloadcenter.intel.com/scr...;ProductID=2259
....

Länken funkar inte, men är det Intel PROSet Wireless så har jag det redan. Fungerar lite bättre med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DRZ
Vad använder ni för cd-r och dvd skivor när ni bränner med M70n(Matshita UJ-841S)? Finns det nyare firmware att ladda ner nånstans?
Brännaren verkar vara lite småkänslig mot vissa fabrikat!

Körde med HP skivor, fungerade utmärkt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DRZ
Vad använder ni för cd-r och dvd skivor när ni bränner med M70n(Matshita UJ-841S)? Finns det nyare firmware att ladda ner nånstans?
Brännaren verkar vara lite småkänslig mot vissa fabrikat!

Jag kör med billiga Premium 8x DVD+R som jag köpt från wesellcd samt de billigaste Benq CD-R från Kjell. Inga problem alls.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Nu har den ju stigit till över 9000 kronor.. finns inte på inet längre!

Permalänk
Avstängd

kör med bra skivor (hur snål får man bli), tror fasiken att skit skivorna nöter ner dvd-läsaren.
kör själv med TDK , kostar 2kr mer per skiva. funkar kanonbra, vad jag fattat som, ska skivan vara mörk-lila, etc.
och det är visst bara kvaliteskivorna.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

För längre lagring rekommenderar jag absolut kvalitetsskivor, se bara testet i senaste Datormagazin där de testar skrivkvaliten på billiga och dyra skivor, skillnaden är enorm!

Jag kör budgetskivor då jag mest bränner ut filmer för att se på dvd:n (ja mina egna, för er paragrafryttare) och då spelar inte beständigheten så stor roll. Självklart ska man köpa det som passar sitt användande.

Att en sämre skiva skulle nöta ner brännaren har jag inte hört talas om, inte heller råkat ut för.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Avstängd

"paragrafryttare" det va nått nytt, he he he he.

a n g skitskivorna (verbatim, etc) så beter sig dvd-läsaren hackigt och ostabilt, kan ju inte va bra för vår kära lilla dvd-läsare.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

har aldrig tänkt på det viset, har alltid kört på Fujifilms mfl. som man köper i mat-affären, har aldrig, aldrig haft några proble med dom skivorna.. kopierar musik film program, u name it.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Har provat Verbatim nu och dom funkar utmärkt, testade Platinum cdr innan med sämre resultat, gick inte alls!
Ska göra en beställning på nätet framöver, så tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

Min M70 piper, slumpvis och absolut endast när jag kör på trådburet nätverk, när jag använder det trådlösa nätverkskortet är den tyst som vanligt. Mycket skumt och i alla de trådar jag läst så har jag inte läst någon som rapporterar felet bara vid användning av trådburet nätverkskort.

Jag har nyss pratat med Toshibas support och killen jag pratade med skulle återkomma till mig senare i veckan, han skulle forska lite i det sade han.

Jag har ju dessutom beställt en ny hårddisk, får se om det hjälper då många har rapporterat Hitachihårddisken i M70 som felkällan. Jag börjar dock bli mer och mer skeptisk till att det gäller just mitt exemplar då datorn bara piper med nätverkskabeln i.

Allt är givetvis uppdaterat till det senaste, en proper XP Pro installation ligger på datorn och burken visar inga som helst andra fel, den fungerar alldeles förträffligt. Spännande det här haha.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

aa min har inte pipt på kanske två.tre veckor nu det känns skönt det:D

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
aa min har inte pipt på kanske två.tre veckor nu det känns skönt det:D

Kör du med trådlöst eller trådburet nätverk?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Min M70 piper, slumpvis och absolut endast när jag kör på trådburet nätverk, när jag använder det trådlösa nätverkskortet är den tyst som vanligt. Mycket skumt och i alla de trådar jag läst så har jag inte läst någon som rapporterar felet bara vid användning av trådburet nätverkskort.

Jag har nyss pratat med Toshibas support och killen jag pratade med skulle återkomma till mig senare i veckan, han skulle forska lite i det sade han.

Jag har ju dessutom beställt en ny hårddisk, får se om det hjälper då många har rapporterat Hitachihårddisken i M70 som felkällan. Jag börjar dock bli mer och mer skeptisk till att det gäller just mitt exemplar då datorn bara piper med nätverkskabeln i.

Allt är givetvis uppdaterat till det senaste, en proper XP Pro installation ligger på datorn och burken visar inga som helst andra fel, den fungerar alldeles förträffligt. Spännande det här haha.

Jag kör med trådburet och har aldrig hört nåt pip, har en Fujitsu 100gb hd så det kanske kan vara Hitachin som är felkällan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DRZ
Jag kör med trådburet och har aldrig hört nåt pip, har en Fujitsu 100gb hd så det kanske kan vara Hitachin som är felkällan?

Ja idag pep datorn för första gången med det trådlösa igång. Jag tror nu stenhårt på hårddisken, ljudet kommer dessutom från det område på datorn där hdd:n sitter. Vill ha min nya disk nu!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Kör du med trådlöst eller trådburet nätverk?

Jag kör med rauter. alltså trådlöst.:)

En annan grej: var det någon som fick med xp på skiva när de fick datorn eller? jag skulle vilja köra om från hela början med en installation av xp..

En till liten grej bara: Hur gör man så att alllt lagras på hårdisk D eftersom att C är helt uppanvänd så kommer det upp en massa meddelanden om att jag måste göra en diskrensning hela tiden! mycket irriterande. Skull vilja få det som om att det bara går över direkt när C är full men det verkar det ju inte göra?

Tack på förhand!

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Tobben2 - du får själv manuellt välja/flytta filer till den disk som du vill ha sakerna på, Windows sköter inte detta åt dig.

Angående mitt pip så piper det på, dock mycket oregelbundet och konstigt. Har idag fått mail från Toshiba och de vill att jag ska skicka datorn på service, tydligen så såg dom med hjälp av serienumret på datorn att "trådlösa nätverkskortet ska optimeras" vad nu det innebär. Kan säkert behövas då det är det enda som var bättre på min gamla Acer, krämen i WiFi:n.

Jag hade ju tänkt att själv bara byta hårddisk och hoppas att felet med pipet går bort, men jag ska skicka datorn istället. Är det inte hårddisken kommer jag att ångra mig, plus att om det nu är något fel på det trådlösa nätverkskortet så vill jag ju ha det fixat.

Ska skicka datorn till Almia Data i Göteborg, har just pratat med dem och den killen jag snackade med var väldigt serviceminded, så det ska nog gå vägen. Jobbigt att vara utan datorn i några veckor som jag antar att det tar bara, tur man har tre till.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig för att sälja min M70, då jag tycker den är för otymplig för att släpa runt på i skolan, och jag dessutom håller på att gå över till Mac. Jag har satt in en extra 512MB-sticka, fixat 3 års drulleförsäkring från inWarehouse (ca 630kr extra), och har kvitto kvar och allt. Datorn har varit sparsamt använd och har för det mesta förvarats i ett Targus Second Skinz-fodral. Inga döda pixlar.

Vad skulle kunna vara ett schysst riktpris? Är 7000kr för mycket?

Kan dessutom återigen nämna att just mitt ex undervoltar som en gud (har väl ca 20-30 minuter bättre batteritid än icke-undervoltade ex). Detta är ju dock bara intressant för de mer teknikkunniga köparna, och kanske inte kan avspeglas i priset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jickel
Jag har bestämt mig för att sälja min M70, då jag tycker den är för otymplig för att släpa runt på i skolan, och jag dessutom håller på att gå över till Mac. Jag har satt in en extra 512MB-sticka, fixat 3 års drulleförsäkring från inWarehouse (ca 630kr extra), och har kvitto kvar och allt. Datorn har varit sparsamt använd och har för det mesta förvarats i ett Targus Second Skinz-fodral. Inga döda pixlar.

Vad skulle kunna vara ett schysst riktpris? Är 7000kr för mycket?

Kan dessutom återigen nämna att just mitt ex undervoltar som en gud (har väl ca 20-30 minuter bättre batteritid än icke-undervoltade ex). Detta är ju dock bara intressant för de mer teknikkunniga köparna, och kanske inte kan avspeglas i priset.

7k låter väl rimligt med tanke på garanti och skick. Dessutom är det just nu torka på någon som helst dator i prisklassen 8000:- som har liknande spelprestanda. Tror till och med att du med rätt köpare skulle kunna få ut en tusenlapp till. Jag hade satt den för minst 8000:- på Blocket och tagit viss prutmån!

Jag sålde min Acer 5003WLMi för 7000:- för några månader sedan, såldes på 2 dagar utan prut.

Har nu skickat min Toshiba förresten, hoppas det inte tar för lång tid, jag saknar den redan.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

oki schysst då kanske man kan kopiera över allt till disk D så att det sparas i disk C automatiskt? så slipper man tänka på det:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk

Borta från marknaden ?

Hej allesammans!

Först vill jag bara säga att jag nyss hittat hit och är väldigt positivt överraskad av kvalitén på trådarna. Jag hittar mycket mer värdeful information här än genom att googla fram olika rescensioner.

Jag har suttit och lusläst några trådar här på sweclockers för att komma fram till ett bra bärbart alternativ.

Först var jag inställd på en Asus med Geforce Go 7600 men då landar jag ju strax över 12 000. Vilket är lite över min budget.

När jag fick läsa om Toshiba M70-140 så tänkte jag, perfekt den matchar pris mot prestanda på ett bra sätt.

Till min stora besvikelse så verkar den inte gå att få tag på längre =/

Så om någon kan berätta var jag kan få tag på den, eller ett likvärdigt alternativ, så vore jag jäkligt tacksam.

När det gäller alternativen ska de helst vara Asus eller Toshiba, jag e väldigt glad i 2 års garanti

Visa signatur

-Nintendo builds character