Need for speed carbon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Alltså, nu säger du emot dig själv:p Grejen med bättre fysik i spelet innebär väldigt anorlunda, men verkligare köregenskaper hos bilarna. Det är DÅ dessa sköna och smått galna manövrar är möjliga. Det där DÅ man känner sig ett med sin bil. Som det är nu så är det så automatiskt att man bara behöver gasa och svänga. Möjligheten att kunna gasa och svänga på kännsla är helt väck. Även om man kommer i 350 blås på en motorväg så kan man inte ens göra en 360 i de flesta nya NFS spelen. Man får knappt sladd i den hastigheten i kurvor. Hur kul är det att spela ett spel där det inte krävs någon skicklighet eller kunskap?

Det jag skulle vela ha i spel i så fall skulle vara en möjlighet att ändra mellan "arcad" och "simulator". Så får man köra hur man vill. Men jag lovar att de som kör simulator har betydligt större möjligheter till att göra coola saker. Och varje kurva blir då även mer och mer spännande då allt hänger på ens koncentration på väghållning och kurvtagning. Jag har dock för mig att NFSU har en sådan funktion, men den gör inte särskillt stor skillnad.

Ett bilspel ska handla om mycket mer än att undvika att köra in i hus och andra bilar.

Och vad är det för argument att säga att man istället borde gå ut och köra bil i verkligheten? Visst, har man lust att köpa en bil man inte har råd med, få snuten i arslet och köra ihjäl folk så kan man väl göra det. Men det är inte precis något rekomenderat om man vill ha ett liv. Du kan ju inte uppmana folk till att göra sådant?

NFS har väl altid varit arkadracing...
Jag gillar det visserligen själv lite då och då, men att köra bilspel på sim-vis ska göras i ett spel där det passar sig, och där måste jag säga att bredställ, dragracing och snutjakter inte passar in.

Nu kanske det bara är jag men jag kan inte se hur verkligare köregenskaper skulle göra det mer möjligt med roligare manövrar, eller varför de som kör sim skulle ha större möjligheter till dem... om man nu inte räknar okontrollerbara sladdar och dikeskörning som manövrar då, för det är ju oftast det som menas med "verklighetskännsla" i bilspel. Dock hade ju en sim/arkad-knapp varit mycket trevligt, så man fick välja själv.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
NFS har väl altid varit arkadracing...
Jag gillar det visserligen själv lite då och då, men att köra bilspel på sim-vis ska göras i ett spel där det passar sig, och där måste jag säga att bredställ, dragracing och snutjakter inte passar in.

Nu kanske det bara är jag men jag kan inte se hur verkligare köregenskaper skulle göra det mer möjligt med roligare manövrar, eller varför de som kör sim skulle ha större möjligheter till dem... om man nu inte räknar okontrollerbara sladdar och dikeskörning som manövrar då, för det är ju oftast det som menas med "verklighetskännsla" i bilspel. Dock hade ju en sim/arkad-knapp varit mycket trevligt, så man fick välja själv.

Jo, NFS har alltid varit arcad. Det var väl porsche isf som stack ut lite på sin tid. Men jag tror att denna klassiska NFS-stilen är helt ute. Hur dom än gör så kommer folk totalsåga det.

Jag älskade NFS 2, 3, porsche, och alla dom klassikerna när jag var mindre. Men idag så kan jag faktiskt inte ens tänka mig gilla samma spel, fast i nya skal. Så jag tycker iaf att dom borde börja satsa på mer än utseendet om serien ska hålla sig i liv.

Grejen är det att allt som NFS har, lackar alla simulatorer på. Och det som simulatorerna har, lackar NFS på. Varför inte kombinera spelen? Tänk ett spel som innehåller tex Live For Speeds körkännsla, ban-racing och motor-meckar-möjligheter, kombinerat med NFS styling, stadsbanor och grafik. Vilket sen kompletteras med ett hyffsat stort antal bilmodeller i olika smaker och ett stabilt och väl utvecklat online-system med profiler och dylikt. Detta skulle sammanföra två stora communitys av gamers där blingbling genomtrimmade riskokare får möta svindyra lyxåk och riktiga racing-bilar på banan istället för i en tråd på sweclockers full med fördomar och skällord.

Det hade iaf jag sett fram emot som fan:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Kan bli intressant.
Men hoppas dom gör något åt styrningen för den är verkligen katastrofal!

Bilarna borde bete sig som bilar!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jo, NFS har alltid varit arcad. Det var väl porsche isf som stack ut lite på sin tid. Men jag tror att denna klassiska NFS-stilen är helt ute. Hur dom än gör så kommer folk totalsåga det.

Jag älskade NFS 2, 3, porsche, och alla dom klassikerna när jag var mindre. Men idag så kan jag faktiskt inte ens tänka mig gilla samma spel, fast i nya skal. Så jag tycker iaf att dom borde börja satsa på mer än utseendet om serien ska hålla sig i liv.

Grejen är det att allt som NFS har, lackar alla simulatorer på. Och det som simulatorerna har, lackar NFS på. Varför inte kombinera spelen? Tänk ett spel som innehåller tex Live For Speeds körkännsla, ban-racing och motor-meckar-möjligheter, kombinerat med NFS styling, stadsbanor och grafik. Vilket sen kompletteras med ett hyffsat stort antal bilmodeller i olika smaker och ett stabilt och väl utvecklat online-system med profiler och dylikt. Detta skulle sammanföra två stora communitys av gamers där blingbling genomtrimmade riskokare får möta svindyra lyxåk och riktiga racing-bilar på banan istället för i en tråd på sweclockers full med fördomar och skällord.

Det hade iaf jag sett fram emot som fan:D

Det håller jag helt med om, ett spel med en bra balanserad blandning eller möjlighet till att välja vore underbart.

Jag själv gillar arkadracing, även om jag också gillar simracing lite då och då. Men jag lackar ur så totalt när man kör sim när man lyckas med att hålla sig på spänn och koncentrera sig så man får huvudvärk ett helt race och sen bara för att man svänger någon millisekund för sent i sista kurvan hamnar man i vallen och förlorar. Jag blir så förbannad när sånt händer att jag oftast slutar spela spelet helt och hållet om jag inte är på humör fös just sim-racing.

Men ett spel där det är bra balans, där bilen har bra fysiska egenskaper och beter sig någorlunda verkligt utan att för den delen bli helt ohanterbar vore kanon, så att mina älskade fyhjulsställ och tvåhjuls balanskörningar inte är helt idiotomöjliga men inte heller helt lätta. dock vet jag inte när det gäller mek-möjligheterna... som i MW fast med odentliga tuning-inställningar vore kul, fast det ska inte gå till överdrift.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR

Ang NFS-serien så är den totalt förstörd.
Det bästa måste vara NFS 2 eller NFS Porsche. [/B]

Håller med till 110% NFS Porche var så fruktansvärt beroendeframkallande!
Kommer speciellt ihåg en bana när man skulle transportera en carrera genom en kurvig bergsbana och fick inte crasha bilen en enda gång + att det var på tid. Vet inte hur många timmar jag satt med den banan. Men ge upp skulle jag inte göra iaf!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freDIE
Håller med till 110% NFS Porche var så fruktansvärt beroendeframkallande!
Kommer speciellt ihåg en bana när man skulle transportera en carrera genom en kurvig bergsbana och fick inte crasha bilen en enda gång + att det var på tid. Vet inte hur många timmar jag satt med den banan. Men ge upp skulle jag inte göra iaf!

Saknar need for speed Porche "stavar man verkligen så?" satt och spela det tills jag fick ryggbesvär och här sitter jag idag.

Permalänk
Medlem

"Porsche" stavas det, om det var vad du undrade.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

shiit, det spelet kommer verkligen ut till alla möjliga platformar?

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

oj då skrev lite fort där.. Porsche ska det narturligtvis vara

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Det sämsta med NFS serien (och många andra bilspel) är enligt min åsikt det skiten med att låsa upp banor och bilar.

Va fan ge mig alla banor och bilar direkt!
Vill jag göra spelet svårare så väljer jag väl att köra min Renault Clio istället för Lamborghinin. Jag orkar inte sitta och köra tusen laps med en värdelös bil för att låsa upp en mindre värdelös, sen än kass bil, sen en mindre kass, sen en nästan ok bil, sen en ok... osv osv.

Nej förresten jag ångrade mig, catch-up är värre!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Det sämsta med NFS serien (och många andra bilspel) är enligt min åsikt det skiten med att låsa upp banor och bilar.

Va fan ge mig alla banor och bilar direkt!
Vill jag göra spelet svårare så väljer jag väl att köra min Renault Clio istället för Lamborghinin. Jag orkar inte sitta och köra tusen laps med en värdelös bil för att låsa upp en mindre värdelös, sen än kass bil, sen en mindre kass, sen en nästan ok bil, sen en ok... osv osv.

Nej förresten jag ångrade mig, catch-up är värre!!

Pfhfhfhf HPMFH!!! fuska.nu om man vill ha alla banor på en gång ^^ men ändå det ska vara lite slit när det är ett spel ^^

Permalänk
Sötast

EN funktion är det som i mina ögon alltid har förstört NeedforSpeed[Insert Game Here]

Och det är Catch up. (och i NFSU Catch up+Smälla ut 25civilbilar framför näsan på dig) om man kör för bra.

Hade det inte varit lite trevligare med riktigt motstånd istället för att moståndarnas bilar går snabbare, och snabbare.. och snabbare?
i NFSU såg man många gånger att moståndaren var 2000meter bakom dig, du låg på en raksträcka i toppfart, och ändå så tog motståndaren in 400meter/sekund :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Pfhfhfhf HPMFH!!! fuska.nu om man vill ha alla banor på en gång ^^ men ändå det ska vara lite slit när det är ett spel ^^

Fast det hade ju vart roligare om man t.ex. haft freeroam som i nfsu2 och sen haft svårighetsmarkiringar på motståndarna, så man hade hela banorna, de flesta bilar och allt sånt men kanske inte kunde ta alla racers innan man tränat tillräckligt.

Kanske att lite av prylarna var låsta tills man spöat vissa av förarna och då får prylarna som vinster i vad eller nått, men att behöva börja med fru svenssons gammla 240 varje gång börjar ju kännas lite uttjatat tycker jag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Medlem

Electronic Arts announced today that the release date of Need for Speed Carbon will be November 10, 2006, on all consoles (the complete list of platforms below). Developed by EA Black Box in Vancouver, British Columbia, Need for Speed Carbon is EA's next game in the series that will combine Underground and Most Wanted gameplay. The game will be available for the 360, PS3, PS2, Xbox, GameCube, DS, PSP, GBA and PC.

This the first time a Need for Speed game is set in an actual city or location from the real world - Carbon Canyon in California. Another unique thing about this game compared to the other games in the series is that your teammates will have unique characteristics and will help you bring those pesky enemies off the road. All their skills will be very important during the canyon races, especially ramming them off the road.

Woossaaa!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Jag gillar alla NFS spelen, Dock har jag lite svårt för Most Wanted.
För ska man modda bilen kan man lika gärna välja Underground serien och ifall man vill blåsa snuten kan man välja Hot Pursuit serien.

Jag tycker det är skönt att serien utvidgades till streetracing utan poliser, och jag har inga problem med att se fler Liknande NFS spel.

Men jag går också och väntar på NFS Hot Pursuit 3, Det tråkiga är nog att det inte kommer komma något sådant.
Utan det kommer bli lite halvmoddat polisrace likt Most Wanted.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Skademodeller tack! Samma misstag om och om igen.
Man tjänade för tusan att dundra in i vägräckerna istället för att ta kurvan på ett normalt sett. Det kallar inte jag ett racelir.

Permalänk
Medlem

tittat/spelat,ja,njutit,nej.
gillar inte bilspel i vanliga fall och detta spel gjorde inte den saken bättre.
demot sög.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tittat/spelat,ja,njutit,nej.
gillar inte bilspel i vanliga fall och detta spel gjorde inte den saken bättre.
demot sög.

Var finnes demo till Carbon?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Var finnes demo till Carbon?

xbox marketplace

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Japp, det sög...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Korsordsguru

Underground och MW var väl inte så mycket att hänga i granen känns det som. Dock var ju MW ändå mycket trevligare än Underground. Målgrupp pojkar på 15 år med trimmade mopeder. Detta spel kommer nog inte heller bli något speciellt tror jag.

Skulle däremot också vilja ha ett nytt Hot Pursuit! HP2 var iaf ganska bra tycker jag. Det spelet håller väl iofs fortfarande att spela. Inget som känns out-of-date... Fast bäst var nog Porsche Unleashed såklart.

Visa signatur
Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Skademodeller tack! Samma misstag om och om igen.
Man tjänade för tusan att dundra in i vägräckerna istället för att ta kurvan på ett normalt sett. Det kallar inte jag ett racelir.

Det är tydligen väldig hård press från biltillverkarna om hur deras bilar ska bete sig i spelet på grund av att det handlar om olaglig racing, det är därför bland annat skademodeller saknas från Underground och framåt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Spelade demot nyss på 360.. det var verkligen de sämsta bilspelet någonsin -10 i känsla..

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det är tydligen väldig hård press från biltillverkarna om hur deras bilar ska bete sig i spelet på grund av att det handlar om olaglig racing, det är därför bland annat skademodeller saknas från Underground och framåt.

Japp, så hörde jag med! Trist dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
det verkade som jag fick värkar när jag var i verkstaden och jobbade på mitt senaste verk.. Men helt plötslig slutade elverket och jag fick titta i verkstadshandboken. Men jag ringde service nummret och Verksamheten hade lagts ner. Så jag köpte värktabletter istället

Lol + servicenumret är ett ord. Särskrivning = illa!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga Men ett spel där det är bra balans, där bilen har bra fysiska egenskaper och beter sig någorlunda verkligt utan att för den delen bli helt ohanterbar vore kanon, så att mina älskade fyhjulsställ och tvåhjuls balanskörningar inte är helt idiotomöjliga men inte heller helt lätta.

Testat Project Gotham: Racing?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

När är releasedatum satt?

Permalänk

Provade 360-demot idag, det var nog den sämsta ursäkt till racingspel jag spelat, alla kategorier.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Jag tycker U1 och 2 knäcker MW med hästlängder.

bilarnas beteende i MW suger kamelförhud.
1ans växel = burnout växel.
annars kan man inte bruna ett piss.
sedan om man hamnar i en sladd så är det väldigt svårt att ta sig ur den utan att använda bullettime.

om man ser på Carbon videos så ser man att 1an fortfarande e burnout växel.

och att bilarna beter sig ungefär som i MW.
vilket är synd.

Carbon skulle nog kunna bli äg om det har samma grafik som nu fast att bilarna beter sig mer som i U2.

Release är satt till första november för alla plattformar.
Och PC demot är här om typ 1 vecka.
fast de skulle kommit typ 1 månad sedan, skjutits upp vecka för vecka hela tiden. Ea har bara mycke pengar. inget annat.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Jag tycker U1 och 2 knäcker MW med hästlängder.

bilarnas beteende i MW suger kamelförhud.
1ans växel = burnout växel.
annars kan man inte bruna ett piss.
sedan om man hamnar i en sladd så är det väldigt svårt att ta sig ur den utan att använda bullettime.

Jag håller inte med där. Tycker MW hade mycket bättre känsla än U & U2. Var inga som helst problem att ta sig ur en sladd i MW imo. Men helst hoppas jag de får till känslan som finns i PGR.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Hoppas de byter sin grafikmotor till något bättre eller annorlunda. NFSU2 var ju bara likt NFSMW, fast vissa skillnader i miljö och form. Dessutom var NFSMW fruktansvärt tråkigt och jobbigt. Klarade själv aldrig av spelet för det blev för svårt. Conroe? Hmm...

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |