Missa inte Amazon Prime Deal Days!

K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem

Nja, det finns nog ingen officiell lista men här finns "lite" info:
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=124349

Permalänk
Medlem

kan nån säga till när man kan gå till tre och uppgradera luren så man vet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
kan nån säga till när man kan gå till tre och uppgradera luren så man vet

Ja asså jag tror att det är så här när du köpte din telefon och när den låg i kartong så fanns det redan en ny uppdatering till telefonen. Så om du går in nu borde det redan finnas en ny. Det mesta handlar ju om att det inte har gått att uppdatera på SEUS.

Min 3 brandade K800i åkte in på lagning igår efter att jag bara fått "white-screen" vid start. Så jag kan ju återkomma när jag fått tillbaka den och ge dig besked om jag fått ny mjukvara som jag med största sannolik kommer att ha fått.

Permalänk
Medlem

Kan man uppdatera genom telefonen än? För det står bara att man har senaste programvaran. Och SEUS kan jag inte få att funka, Står att jag har fel Macromedia produkt, men jag har instalerat den nyaste flashplayer :/

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
`
Du går miste om msn gratis, men ifall du blir sugen på att använda msn sen så kan du gå till en 3 affär och säga att du vill uppdatera så borde dom fixa det.

Så MSN är alltså det enda jag missar?

Någon som kan bekräfta? Kan jag fortfarande surfa in på Planet3?

Om så är fallat slänger jag in en riktig firmware på en gång

Permalänk
Medlem

När man uppdaterar via SEUS, försvinner inställningarna i telefonen? Har för mig att någon pratade om att man skulle göra en backupp på inställningarna innan man uppdaterade. Någon som vet?

Permalänk

wohoo köpte en igår! Snacka om skön mobil!

Kameran är ju otrolig, närbilderna blir hur bra som helst!

Visa signatur

"After all, hunting sober is like... fishing" -uncle Jimbo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hubcruiser
wohoo köpte en igår! Snacka om skön mobil!

Kameran är ju otrolig, närbilderna blir hur bra som helst!

Jo man blir förvånad över hur bra det faktiskt kan bli med en mobil även om man bara kör med "auto" för det mesta som vanlig dödlig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
När man uppdaterar via SEUS, försvinner inställningarna i telefonen? Har för mig att någon pratade om att man skulle göra en backupp på inställningarna innan man uppdaterade. Någon som vet?

Inga inställningar försvann för mig i alla fall. Allt fanns kvar.

Ett alternativ har tillkommit när man stoppar i USB-kontakten. Nu finns tre val, Filöverföringsläge, Telefonläge samt Skriv ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Så MSN är alltså det enda jag missar?

Någon som kan bekräfta? Kan jag fortfarande surfa in på Planet3?

Om så är fallat slänger jag in en riktig firmware på en gång

Orkade inte vänta på något svar så jag la en en riktig firmware. Bara det att kunna stänga av 3G-täckningen var värt besväret eftersom jag gör lumpen mitt ute i skogen där det knappt finns vanlig täckning. Nu hoppas jag batteritiden ska bli bättre än bara en dag

Hittills mycket nöjd, det enda som inte funkar är som sagt MSN, men det klarar man sig gott utan. Och skulle det krisa är det ju inte svårare än att ladda ner något JAVA-klient.

Permalänk
Medlem

En jävla lamborghini
Känns som att denna är ett bättre köp än Moto K1, dock hemsk design :/
Men den där auto-stabiliseringsfunktionen är nästan ett måste, hur är den? Märks det? Funkar det bra?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Best pic tycker jag är ett jädra bra kompliment till auto funktionen...
Då den tar en massa bilder under någon sekund och så får man sedan
välja ut dom man tyckte blev bäst. Auto-stabiliseringen funkar annars väldigt bra, ett klick den auto fokuserar och sedan trycker av.

Jag har själv en fråga och vänder mig till er comviq tele2 kunder..
Jag vill helst köra mini opera för att surfa på mobilen när det gäller
allt men comviq tvingar mig att använda mobilens egna webläsare
för deras tjänster online funkar bara med denna.. Kan man komma runt
detta? Den största nackdelen är ju att den inbyggda läsaren inte
fungerar som en applikation som kan minimeras eller har jag fel?

En till fråga är ju alltid när släpps mem stick micro 2g? Finns det någonstans i världen? Känns jobbigt o köpa ett 1gb och så dyker
2gb upp på marknaden inom någon månad..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexus430
Efter uppdateringen är kameran fortfarande ljudlös när telefonen är inställd på ljudlös. Perfekt.

Det har den alltid varit for mig?
Samma sak med att man kan stanga av 3G-mottagning och bara kora po GSM.

Fick den samma dag som mobilen slapptes, dvs mer an tre monader sen. Fran Komplett.se.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Det har den alltid varit for mig?
Samma sak med att man kan stanga av 3G-mottagning och bara kora po GSM.

Fick den samma dag som mobilen slapptes, dvs mer an tre monader sen. Fran Komplett.se.

För mig med.

Permalänk
Medlem

Finns det nåt bra media program för filmer osv. Så att man kan pausa och sedan återuppta spelningen? För vad jag vet så går det inte med SEs inbyggda? eller är jag helt ute o cykklar?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Finns det nåt bra media program för filmer osv. Så att man kan pausa och sedan återuppta spelningen? För vad jag vet så går det inte med SEs inbyggda? eller är jag helt ute o cykklar?

Det går utmärkt med den inbyggda spelaren.
Dock har jag märkt att i min går det ej att spola om jag startar via "Filhanteraren". Startar jag film däremot via Underhållning/Videospelare så fungerar allt, pausa kan man göra på 3 olika knappar. Om jag spelar upp en film i liggande läge så kan man trycka in knappen på telefonens vänstra undersida då den ligger på bordet framför dig, även knappen närmast displayens högra nedre kant, och den tredje möjligheten är att trycka in joystick rakt inåt.

Har inte flashat min ännu.

Permalänk
Medlem

En kass grej med k800 är att knapparan slits väldigt fort färgen eller det översta plasten eller va man ska säga har redan släppt och jag har bara haft den i 1 månad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklazz
En kass grej med k800 är att knapparan slits väldigt fort färgen eller det översta plasten eller va man ska säga har redan släppt och jag har bara haft den i 1 månad

Det måste väl rimligen vara reklamationsgrundande? Tillbaka till återförsäljaren och fråga.

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för program för editering av foton och bilder?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Vad använder ni för program för editering av foton och bilder?

Bra gratisprogram, ett alla-måste-ha: http://www.irfanview.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av finderbot
Bra gratisprogram, ett alla-måste-ha: http://www.irfanview.com/

Tack för tipset, skall testas!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklazz

Jag har haft min i tre månader och inte nån färg i huvud taget har slitits av. Du måste använda din extremt mycket =P Ang. fotoredigerare, ska ni ha det för att t.ex. beskära bilder och MMS:a eller? För annars gör man det väl via datorn en "aning" smidigare?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Jag har haft min i tre månader och inte nån färg i huvud taget har slitits av. Du måste använda din extremt mycket =P Ang. fotoredigerare, ska ni ha det för att t.ex. beskära bilder och MMS:a eller? För annars gör man det väl via datorn en "aning" smidigare?

Via datorn såklart så att man kan göra foton ljusare/mörkare. Fast photoshop kanske är bäst till detta eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan alla!
Har äntligen fått tag i ett 1gb m2kort.
Köpte från Intropris för alla som undrar.
Lite dyrare(525kr) men jag har ju ett nu och slipper vänta i oändlighet.
Plus till affären som hade bra support och leverade snabbt.

http://www.intropris.se/default.asp?c=shop&cat=102&subcat=103...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slapper
Hejsan alla!
Har äntligen fått tag i ett 1gb m2kort.

So What? Ett sånt köpte jag för några månader sedan över disk här i Malmö. Lite dyrare, 600:- ca , men jag fick det direkt.

Permalänk
Medlem

Det va då inte direkt riktigt till dig ditt j*vla kötthuve.
Skaffa en morsa som kan uppfostra dig!
Men det e klart, du e ju från Malmö så det förklarar väl saken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slapper
Det va då inte direkt riktigt till dig ditt j*vla kötthuve.
Skaffa en morsa som kan uppfostra dig!
Men det e klart, du e ju från Malmö så det förklarar väl saken.

Ojdå...

Permalänk
Medlem

sry.. hårda ord kanske..
Men man läser stup i kvarten om hur jobbigt det är att få tag i 1gb M2 och att de är slut överallt, så försöker man va trevlig och schysst mot de andra som inte vill vänta så får man ett kaxig svar rakt upp i *****.
Då blir man lite tosig.

Tjipp tjopp

Permalänk
Medlem

Hur ser man vilken firmware som är installerad på telefonen? Min telefon är 3 brandad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Hur ser man vilken firmware som är installerad på telefonen? Min telefon är 3 brandad.

tryck "höger stjärna vänster vänster stjärna vänster stjärna"
altså ->*<-<-*<-* sen tar du "Serviceinfo" sedan "Programinfo" där står det högst upp vilken version du har
/Mvh Johan

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.