Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Berätta för mig, vilka är dessa fantastiska spel? Jag har hittills sett 1. Jag säger inte att det inte finns fler, så jag ber dig att upplysa mig. Vilka fler finns det?

De spel jag vill ha är:

Dead or Alive 4
Gears of War
Rainbow Six: Vegas
Rockstar's Table Tennis
Projekt Gotham Racing 3
Tony Hawk's Project 8
Ghost Recon: Advanced Warfighter
Splinter Cell: Double Agent
Fight Night Round 3
Call of Duty 3
Burnout 4: Revenge
Test Drive Unlimited

Jag förstår inte när alla 360-motståndare snackar om att 360 inte har några bra spel. De här spelen jag räknat upp här skulle ju ta mig ett helt år att köpa om jag köper ett spel i månaden. Samtidigt är fler, bra spel påväg. Nä, 360n är i alla fall nu den bästa konsollen att köpa i min mening.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog köpt ett Wii, eftersom det ser ut att vara väldigt roligt att spela.
Grafiken är väl långt ifrån X360's, men vad ska man med grafik till om spelet är dåligt?
Just av denna anledning som jag älskar att spela gamla NES spel.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
De spel jag vill ha är:

Dead or Alive 4
Gears of War
Rainbow Six: Vegas
Rockstar's Table Tennis
Projekt Gotham Racing 3
Tony Hawk's Project 8
Ghost Recon: Advanced Warfighter
Splinter Cell: Double Agent
Fight Night Round 3
Call of Duty 3
Burnout 4: Revenge
Test Drive Unlimited

Jag förstår inte när alla 360-motståndare snackar om att 360 inte har några bra spel. De här spelen jag räknat upp här skulle ju ta mig ett helt år att köpa om jag köper ett spel i månaden. Samtidigt är fler, bra spel påväg. Nä, 360n är i alla fall nu den bästa konsollen att köpa i min mening.

Bra för dig, Själv hatar jag sportspel, då har jag inte speciellt mycket att hämta från 360n.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Allt snack som zelda..
det bästa spelet på Wii kommer att vara Metroid Prime 3..
(LINK) är GAY!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

haha tycker liiite småsynd om fredag som är "såhäääääär" trångsynt.

Man kan faktiskt gilla både 360 och ps3 ? eller?

Det är faktiskt inte SÅN enorm skillnad på konsollerna så att den ena är ospelbar (det om 360kontrollen var ju störtlöjligt) och den andra är revolutionär.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
haha tycker liiite småsynd om fredag som är "såhäääääär" trångsynt.

Man kan faktiskt gilla både 360 och ps3 ? eller?

Det är faktiskt inte SÅN enorm skillnad på konsollerna så att den ena är ospelbar (det om 360kontrollen var ju störtlöjligt) och den andra är revolutionär.

De flesta som följer trådar ang. 360 vs PS3 vet att Fredag är lite efterbliven

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Exakt vad har Xbox360 levererat? Gears Of War? Dead Rising? EAspel till förbannelse?

En bra online möjlighet och massa saker ps3 har kopierat rakt av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
De flesta som följer trådar ang. 360 vs PS3 vet att Fredag är lite efterbliven

Var det ett personangrepp eller är han det på riktigt(vilket jag inte tvivlar på )?

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
En bra online möjlighet och massa saker ps3 har kopierat rakt av.

Spela roll om Sony har kopierat "massor" av saker rakt igenom från 360 det gör ju bara att konsollen blir bättre och tro inte att Microsoft aldrig har kopierat något. Det fungerar så idag att någon kommer på något och någon annan kopierar och gör det bättre eller sämre. Ett exempel är att Sony drog tillbaka sin "banankontroll" och gjorde en ny dualshock (six axis?) och satte in ett gyroskop i den efter att Nintendo visat up Wii. Sen kan man väl säga att både Xbox 360 och Wii har härmat sony genom att göra så att konsollen kan stå på högkant? finns mängder med exempel men orkar inte dra fler nu..

Mvh
Lars

Visa signatur

Inte Core 2 Duo E6750 | 2048MB Ram | 660GB Hårddisk | Gainward Geforce 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Var det ett personangrepp eller är han det på riktigt(vilket jag inte tvivlar på )?

Nej, det var inget personagrepp. Det är något jag kommit fram till efter att ha läst många trådar om Xbox 360 och PS3.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
De flesta som följer trådar ang. 360 vs PS3 vet att Fredag är lite efterbliven

Sjysst personangrepp, har du en annan uppfattning, fine. men en person som tycker anorlunda är inte efterbliven pga det ... Alla har väll olika uppfattningar och prioriteringar när det kommer till val konsoller och spel.

Dead or Alive 4
Gears of War
Rainbow Six: Vegas
Rockstar's Table Tennis
Projekt Gotham Racing 3
Tony Hawk's Project 8
Ghost Recon: Advanced Warfighter
Splinter Cell: Double Agent
Fight Night Round 3
Call of Duty 3
Burnout 4: Revenge
Test Drive Unlimited

Visst det finns endel spel som verkar intressanta, men många spel är inte 360 exklusiva och det saknas riktiga mördartitlar som FFXIII och Zelda TP. Det jag menar är att spelen är sjyssta men inget riktigt mastodontspel man gått o väntat på i 3 år direkt.

Permalänk
Medlem

Skulle köpt en Wii om den kosta 2000spänn precis som xbox360n ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Skulle köpt en Wii om den kosta 2000spänn precis som xbox360n ;D

Var kostar en 360 2000:-?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Nu är det såhär att jag har en 360 och har förbeställt en Wii, och detta är min tanke:

Jag vet faktiskt inte vilken som kommer att vara den som är "bäst". Helt ärligt. Jag är faktiskt väldigt positivt överraskad av hur bra 360n är egentligen. Jag menar, jag har 6 spel till min Xbox och jag är nöjd med allihop av dem. Visst, man kanske kan säga att Microsoft inte lyckats få ut supermånga megaspel ännu, fast vi har åtminstone ett, Gears Of War. Och i ärlighetens namn så förstår jag inte varför folk måste ha åtminstone 35st spel som håller världsklass till sin konsol. Jag menar, man har ju varken tid eller pengar att spela igenom allihop. Det räcker med kanske 10 st superspel under en konsols livscykel, enligt mig i alla fall.

Nintendo Wii är en helt annan historia. Inte samma fokus på spelindustrin som Microsoft och Sony har. Nintendo har satsat på att det ska vara billigt att utveckla spel till Wii, vilket enligt mig är jäkligt bra! För att ett bra spel behöver nödvändigtvis inte vara snyggt eller dyrt att utveckla, bara spelet har en bra grundidé så kommer man väldigt långt. Men för att det kostar för mycket att utveckla spel till 360 och PS3 så drar dig utvecklare för att "ta risker" med spelidéer som är lite annorlunda, vilket är synd. Så jag tror att man kan räkna med att få spel som är lite uppåt väggarna med Wii. Dels för att den är billig att utveckla till och dels för att den har så fräcka handkontroller!

Jag kan egentligen inte rekommendera någon före den andra, just för att de är så olika. Eller, jag kanske skulle rekommendera Wii lite mer för att den är billig och för att Zelda släpps med den. För ingen vid sina sinnes fulla bruk kan väl säga att Zelda inte kommer att bli bra.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
En bra online möjlighet och massa saker ps3 har kopierat rakt av.

Kan du vara snäll och berätta vad meningen med ett bra onlineläge är när det inte finns några bra spel att använda onlineläget till?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
(*)Låter högt, har externt nätagg, spelen hackar(dålig fps) och den är dyrast denna generation om man jämför deras funktioner och tjänster rättvist. Kontrollen är dessutom obekväm och utdaterad. Spelen undviker jag att prata om, då varken Wii eller 360 har nått vidare utbud...

Där gick du för fan över gränsen Fredag. Har du inte märkt att PS3 har lika stora problem med fps:en som 360:in hade i början? Och det där med att Xbox 360 kontrollen suger kan du hålla för dig själv. När alla vet att det inte är sant (förutom dom som är lika trångsynta som dig) Båda kontrollerna från PS3 och XB360 är bra, men på olika sätt och beroende på vad som tilltalar personen men att påstå att X360 kontrollen är obekväm och uppdaterad är fan att överdriva. Likadant är det ju med PS3 ans kontroll den är minst lika uppdaterad som X360 kontrollen är.

Men kan vi inte hålla oss till XB360 och Wii i den här tråden nu? Och glömma PS3?

Okej.. kommande spel som tilltalar till XB360 är:

Halo 3
Lost Odyssey (stavning?)
Lost Planet
Blue Dragon
Viva Piñata (släpptes i går?)
Bioshock (XB360 exklusivt?)
Assassins Creed (kommer även till PS3)
Masseffect

Ähh..Nu kommer jag inte på mer, men listan kan göras längre. Skrev i en tidigare tråd.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Wii är mer ett partyspel som nån nämnt innan, personligen skulle jag tröttna på viftandet med kontroller om jag sitter själv och spelar. Det är mycket roligare när det finns folk som kollar på hur dum man ser ut när man spelar

Har man ingen bra pc som redan klarar av de nyaste spelen så skulle jag skaffat en xbox360.

Har man tänkt spela mycket med kompisar, skaffa en Wii.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

Wii känns som en grej man har kul med på förfesten med polarna, inte något man tillbringar långa sköna spelkvällar i soffan med. Personligen spelar jag mest ensam, och jag tror det skulle kännas lite fånigt efter ett tag att hoppa runt i rummet och vifta med kontrollerna alldeles för sig själv. Därför väljer jag inte en Wii.

Xbox 360 har däremot, enligt mig, en mycket skön kontroll, en hel drös kul spel, och så det utmärkta Xbox Live! Av dessa anledningar införskaffade jag en 360.

Permalänk
Medlem

Lost odessy
Lost planet
Gears of wars
Blue dragon
Dead Rising

Där har du en anledning till X360.

Permalänk
Medlem

När man väljer konsoll är det spelen man får titta på, xbox360 är en väldigt actionbaserad maskin och väldigt "amerikaniserad" om man kan säga så. Endel tycker om det, jag personligen föredrar bredden de japanska maskinerna har. Men det är ju en smaksak vad man föredrar. För mig känns det som att xbox är den maskin som ligger pc närmast, då tänker jag främst på speltyper osv. Det är främst västerländska spelskapare som ger ut spel på pc, och den stora majoriteten av utvecklare till 360 är västerländska och de har satt sin prägel på maskinen.

Eftersom jag redan äger en pc som jag både spelar på och även uttnytjar på annat sätt så tycker jag att PS3/Wii är de konsoller som erbjuder något jag saknar på pcn och därför kompleterar den bäst.

I övrigt vet jag inte om man kan kalla onlinemöjligheter för stöld.. All utveckling går åt det hållet och Dreamcast hade onlinespel för konsoll redan 98. Visst inget live då men steget mellan en onlinemöjligheter och live är ju inget gigantiskt steg. Dessutom känns 360 något handikappad med dess underdimensionerade hårdisk osv som man inte på ett enkelt sätt kan uppgradera. Rätt dumsnålt att satsa på en ambitiös onlineplattform när maskinen inte är ordentligt rustad för det.

Permalänk
Medlem

Jag ger min röst till Wii då den känns mer som en revolution med tanke på den nya unika handkontrollen och det ska bli kul att testa. (: Xbox 360 och PS3 känns ju mer som en uppdatering av grafiken bara så för mig är dom inte lika intresanta i dagsläget. Visserligen kan jag redan nu säg att det blir en Wii och PS3 för min del då Xbox inte intreserade mig heller, men måste erkänna att 360 ändå har eller kommer att få en del intresanta spel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

säger som jag sa i det första inlägget,det vore bäst om du kunde testa konsollerna innan du köper.

bäst?bäst?bäst enligt vem?vad som är "bäst" ligger väl i betraktarens ögon,alla har olika smak,det som jag säger är bra kan andra tycka är skit och vice versa.
ingen kan ju säga att en grejj är "bäst" på marknaden,för då talar den personen för den stora massan och den stora massan tycker knappast likadant som den personen som uttalade sej.
vore lika korkat som om jag skulle säga att "amigan är den bästa datorn på marknaden,och så är det bara".

så har du chansen,testa konsollerna innan du köper och låt dej ej bli påverkad utav fanboysen,för dom säger ju bara 1 sak.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag argumenterar utan personangrepp, som vanligt.

Sprucetwig slänger gärna in lite här och där, och Albinsson drar till rätt ordentligt ibland. Det blir ofta så när de får slut på argument och inte vet vad de ska svara. De kan reglerna, de är varnade sen tidigare. Jag skulle bannat dom, att kalla nån efterbliven är lägre än glocalnet. Eller att kalla folk för synskadade, när de inte håller med om att Forzas grafik är bäst i genren osv..

Mina preferenser beror bland annat på MS fruktansvärt dåliga support när min 360 pajjade. Nu på senare tid har ju MS erkänt att alla 360 från 2005 var defekta. De hade ju kunnat kompensera mig, men då stog de på sig. Sen har man ju läst om alla som fått problem, och även på 100% fungerande 360 så hackar spelen. Sånt beror ju på utvecklarna, men när det händer så ofta blir man ju orolig.

Det skärande oljudet från 360 blir dessutom väldigt jobbigt i längden...

Det enda som jag tycker är possitivt med 360 är att de driver de andra att göra bättre ifrån sig. Vilket de lyckats med denna gång.

En annan sak är accelerometern i Wiimoten. Det sitter en exakt likadan i Sixaxis, bara som svar på att PS3 bara är grafik.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Wii är väl sådär men på tok för dyr me tanke på prestandan och möjligheterna som 360n har fast något dyrare.

Permalänk

Personligen tycker jag som Fredag.
En Xbox360 blir dyrare i längden och har ett sämre utbud av spel än vad ps3 kommer ha.
Så man köper en Wii nu (om man nu gillar Zelda, och inte bryr sig så mycket om grafik). Och köper en PS3 senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Personligen tycker jag som Fredag.
En Xbox360 blir dyrare i längden och har ett sämre utbud av spel än vad ps3 kommer ha.
Så man köper en Wii nu (om man nu gillar Zelda, och inte bryr sig så mycket om grafik). Och köper en PS3 senare.

Utbudet av spel till PS3 vet vi ingenting om.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
När man väljer konsoll är det spelen man får titta på, xbox360 är en väldigt actionbaserad maskin och väldigt "amerikaniserad" om man kan säga så. Endel tycker om det, jag personligen föredrar bredden de japanska maskinerna har. Men det är ju en smaksak vad man föredrar. För mig känns det som att xbox är den maskin som ligger pc närmast, då tänker jag främst på speltyper osv. Det är främst västerländska spelskapare som ger ut spel på pc, och den stora majoriteten av utvecklare till 360 är västerländska och de har satt sin prägel på maskinen.

Eftersom jag redan äger en pc som jag både spelar på och även uttnytjar på annat sätt så tycker jag att PS3/Wii är de konsoller som erbjuder något jag saknar på pcn och därför kompleterar den bäst.

I övrigt vet jag inte om man kan kalla onlinemöjligheter för stöld.. All utveckling går åt det hållet och Dreamcast hade onlinespel för konsoll redan 98. Visst inget live då men steget mellan en onlinemöjligheter och live är ju inget gigantiskt steg. Dessutom känns 360 något handikappad med dess underdimensionerade hårdisk osv som man inte på ett enkelt sätt kan uppgradera. Rätt dumsnålt att satsa på en ambitiös onlineplattform när maskinen inte är ordentligt rustad för det.

PS3 är boktstavligen talat en PC, skillnaden är att du ej kan uppgradera den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
PS3 är boktstavligen talat en PC, skillnaden är att du ej kan uppgradera den.

Dummaste jag hört och det får jag förmoda att du tycker också innerst inne. Du ville bara ha ett inlägg i debatten va?

Med en PS3 vet hela tiden en spelutvecklare vilken hårdvara de arbetar emot. Det vet vilket grafikkort som sitter i, vilken processor som sitter i, hur mycket minne som finns osv osv. Detta gör att en utvecklare kan optimera ett spel betydligt bättre eftersom de vet exakt vilken resurser alla som spelar spelet kommer att ha.

Med en pc är det inte riktigt så, där finns enhel rad andra faktorer med i utvecklandet, ex det att alla inte sitter på identiska system. Sen är ju bekvämlighetsfaktorn en annan sak. Casual gaming är ju betydligt lättare med en konsoll.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att PS3 är ungefär lika mycket dator som 360. Den har kanske ett något annorlunda utbud av spel och en annorlunda processor men inga stora skillnader vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Jag argumenterar utan personangrepp, som vanligt.

Sprucetwig slänger gärna in lite här och där, och Albinsson drar till rätt ordentligt ibland. Det blir ofta så när de får slut på argument och inte vet vad de ska svara. De kan reglerna, de är varnade sen tidigare. Jag skulle bannat dom, att kalla nån efterbliven är lägre än glocalnet. Eller att kalla folk för synskadade, när de inte håller med om att Forzas grafik är bäst i genren osv..

Mina preferenser beror bland annat på MS fruktansvärt dåliga support när min 360 pajjade. Nu på senare tid har ju MS erkänt att alla 360 från 2005 var defekta. De hade ju kunnat kompensera mig, men då stog de på sig. Sen har man ju läst om alla som fått problem, och även på 100% fungerande 360 så hackar spelen. Sånt beror ju på utvecklarna, men när det händer så ofta blir man ju orolig.

Det skärande oljudet från 360 blir dessutom väldigt jobbigt i längden...

Det enda som jag tycker är possitivt med 360 är att de driver de andra att göra bättre ifrån sig. Vilket de lyckats med denna gång.

En annan sak är accelerometern i Wiimoten. Det sitter en exakt likadan i Sixaxis, bara som svar på att PS3 bara är grafik.

Jo det är lätt att argumentera med folk när man använder utryck som "Det är fakta" "Nog om det" "Alla vet etc.". Vad jag kommer ihåg så var du borta helt från det här forumen ganska länge då E3-hypen sprängdes upp i ansiktet på dig i våras...

Sen att de funktioner (alla?) som fins i Wii-kontrollen finns i PS3-kontrollen betyder inte att du kan göra samma sak, sixaxis är en gjuten kontroll gjort för 2 händer och Wii-kontrollen är ju en nunchuck som går att göra helt andra saker med.

Sen att du köpt en 360 och haft galna och oerhört dålig support från MS var ju inte helt oväntat från dig som är en av de sjukaste Sony-fanboys på något forum.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr