World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem

Kanske gammal, men såg den själv nyss...

World of Whatever!
http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=16006

Permalänk
Medlem

Det som slår mig varje gång det händer något oväntat som gör att servrarna går ner är vilket udda tidsperspektiv och dålig servicekänsla folk har. 4,3 sec efter något har hänt så börjar de första personerna att drabbas av kramper. 3-4 sec efter det sitter den resterande skaran och spamar F5 på sidan med realmstatus för att se vad som står där. En minut senare har alla konstaterat att det är väldigt dåligt av Blizzard att de inte har skrivit en kortare avhandling som beskriver felet och satt ut en ETA.

Spelet må handla om folk som trollar och kastar snöbollar på varandra, men det gör ju knappast de som jobbar på Blizzard till första klassens ubermench som vet precis vad som är fel genom att hålla handen mot serverracket. Skaffa er ett serviceyrke och försöka hjälpa alla med sina "hej det funkar inte-beskrivningar" ett tag och kom tillbaka efter det.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Ingen som skulle kunna ladda upp en fungerande WoW.exe-fil? Min verkar inte fungera.

EDIT: Nevermind, fixade en.

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Kommer ihåg när man själv spelade och verkligen kände nu jävlar ska man lira hela dagen utan att ha något annat viktigt för sig. Då blir man ju förbannad när man ska logga in och sånt här händer.

Ni har all rätt att vara förbannade ni som är det.

Frågan är varför man tänker det just en dag när de kör ut en stor patch, om man nu inte är alldeles ny...

Jag säger inte att det är bra, men det är faktiskt så det har varit hela tiden och jag tycker trots allt att det är ganska begripligt att det strular ett tag i början...

Just eftersom det är samma visa varje gång så kan man ju tycka att folk borde vara lite mer realistiska istället för att resonera ungefär som följer:
"Jag betalar så då ska det funka. Även om det alltid strulat när det kommit en stor patch så räknar jag iskallt med att det kommer fungera klockrent med en gång den här gången, och om det inte gör det, då djävlar Blizzard!".
Det är ju liksom upplagt för att man ska bli besviken om man gör så gång på gång.

Kan man inte bara inse att patchdagarna mer eller mindre går förlorade och acceptera det? Typ ta ledigt från WoW på förhand de få dagarna och hitta på något annat...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frazze
Ingen som skulle kunna ladda upp en fungerande WoW.exe-fil? Min verkar inte fungera.

Man startar genom Launcher.exe (bättre säkerhet mot trojaner m.m.)

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Man startar genom Launcher.exe (bättre säkerhet mot trojaner m.m.)

Tror du det fungerar då, eftersom hans WoW.exe inte fungerar som det ska?

Annars är ju ett annat alternativ att ominstallera WoW vilket jag precis har gjort, tyckte det var lika bra eftersom addons inte kommer fungera nu ändå.

Någon som vet något CCWatch liknande program som fungerar i 2.0?

Har blivit så sjukt van vid att ha timers på mina stunlocks, och det vore väldigt väldigt jobbigt att inte ha det längre.

Permalänk

fan då min server e ju fortfarande nere.... kan inte blizzard updatera så man ser när de e tänkt att dne skulle komma online... 19:00 nu, jag förlorar 20ab marks på detta skitet:(

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Nu har blizz ändrat startmeddelandet..

Står något om emergancy..

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Som det står på forumet kommer de servrar som är nere vara uppe ungefär 00:00...

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Gött att realmsen är nere.
Nu behöver jag inte känna mig tvingad att spela lite efter en hård dags slit med att renovera min ny lägenhet

(nej då jag är inte alls beroende av WoW )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Men grejen är den att vi betalar för spelet och då förväntar oss servrar som fungerar etc.

Att säga att det "bara" kostar 120 kr är bara dumt, låt blizzard höja till 500 kr i månaden, har jag rätten att klaga då eller vadå? Det är över 7 miljoner wow spelare och jag tror de flesta vill ha ett fungerande spel och så lite väntetid som möjligt!

Jag sa inte att WoW "bara" kostar 120 kr/månad, jag sa att man inte kommer långt på 120 kr idag. Försök köpa lika mycket spelglädje och underhållning för 120 kr som man får från WoW. Klart man blir sur när det inte fungerar och man betalar men det står i EULAN att det kan inträffa och då får man leva med det.

Sen ang att inte EULAN gäller om spelet är sålt i Sverige som någon sa, så har han rätt. EULAN säger inte vad du får göra med spelet utan med ditt konto. Spelet och kontot är två skillda saker. Som tex att man får sälja spelet om det är i orginalskick, men det är förbjudet att sälja ditt konto efter det var du som accepterade användarantalet och ingen annan.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk

Fick precis en Burning crusade beta key Någon som vet en bra download mirror för clienten? Blizzard downloader är ju så seg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Tror du det fungerar då, eftersom hans WoW.exe inte fungerar som det ska?

Annars är ju ett annat alternativ att ominstallera WoW vilket jag precis har gjort, tyckte det var lika bra eftersom addons inte kommer fungera nu ändå.

Någon som vet något CCWatch liknande program som fungerar i 2.0?

Har blivit så sjukt van vid att ha timers på mina stunlocks, och det vore väldigt väldigt jobbigt att inte ha det längre.

Funkar inte, som någon postade tidigare så hare curse-gaming, lagt upp en lista på vilka addons som är uppdaterade och klara för 2.0.
varav CCwatch inte är en av dom, och den gamla funkar inte heller
Skitjobbigt då du måste sitta och räkna eller gissa hur lång tid det är kvar på din gouge, cheap shot, Kidney shot m.m.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare

Permalänk
Medlem

Well, har spelat lite mage nu, full frost specc. Det är jefligt svårt Innan jag hinnter göra någonting så blir jag silencad eller stunnad, två slag, sen död. Mötte en rouge som kom upp bakom mig, använde den nya coola dual weapon backstaben, och sen en sinister eller nått så var jag död. Det var med Ice Barrier uppe. Inte speciellt kul.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Fick precis en Burning crusade beta key Någon som vet en bra download mirror för clienten? Blizzard downloader är ju så seg.

Testa öppna torrenten (ska ligga i cache mappen tror jag) I valfri annat torrentprogram. Vet inte om det funkar med BC göra så men det gick iaf utmärkt för få ner PTR filen.
Trots att jag hade konfigurerat både brandvägg och router korrekt för Blizzards downloader gick det tio gånger snabbare tanka i uTorrent.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Vad ska man specca nu?

Måste ju specca om min lvl 60 warrior nu och vad ska jag specca på
ska jag specca Fury eller Tanking build?

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

kom in på servern så logga jag ut nu går det inte o logga in... så logga inte ut annars specca jag 5 / 44 / 2 som hunter funkar bra iaf:D warlocks är över imba med och spelt suger

Permalänk
Medlem

har en Hunter på lvl 59 och den specca jag 7/43/0

vilket är det bästa pet för en Hunter som är speccad Marsmanship?

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
har en Hunter på lvl 59 och den specca jag 7/43/0

vilket är det bästa pet för en Hunter som är speccad Marsmanship?

Jag är inte så bekant med vilka djur som bor på Mars... men något av dem tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Vad ska man specca nu?

Måste ju specca om min lvl 60 warrior nu och vad ska jag specca på
ska jag specca Fury eller Tanking build?

Speccade fullt i protträdet jag..men först testade jag arms och fury-trädet i lite bg's men gillade inte det

Blir fortsatt raidande för min del. När BC kommer blir det nock arms/fury om jag inte får tag på några bra enhandsvapen för då blir det full fury

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Avstängd

Vad ska man göra för bra gear som level 27 alliance warrior? Nu springer jag runt med skitsaker.. Det absolut bästa jag har kommer från Deadmines Några tips? BFD kanske?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Funkar inte, som någon postade tidigare så hare curse-gaming, lagt upp en lista på vilka addons som är uppdaterade och klara för 2.0.
varav CCwatch inte är en av dom, och den gamla funkar inte heller
Skitjobbigt då du måste sitta och räkna eller gissa hur lång tid det är kvar på din gouge, cheap shot, Kidney shot m.m.

Exakt, körde en AB igår kväll... Det gick ju sådär bra (vi, Alliance vann visserligen) men inte fan var det tack vare mig.

Måste lära mig att spela utan addons misstänker jag...

Tack för svaret iaf.

Permalänk
Medlem

du kan gott och väl köra lite BFD och SFK. Sen kanske en Stockades runda.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Well, har spelat lite mage nu, full frost specc. Det är jefligt svårt Innan jag hinnter göra någonting så blir jag silencad eller stunnad, två slag, sen död. Mötte en rouge som kom upp bakom mig, använde den nya coola dual weapon backstaben, och sen en sinister eller nått så var jag död. Det var med Ice Barrier uppe. Inte speciellt kul.

Jepp, jag upplevde samma sak. Har alltid kört frost-mage men bestämde mig nu för att testa full Arcane (bara för att jag äntligen KAN). Som mage dör man ju på typ 5 sekunder utan problem av vilken melee eller hunter som helst.
Vad jag dock gillar nu är att man gör skada nått så in i h*lvete! De har ju en total damage-kolumn i BGs nu också och där hamnade jag ständigt i topp 3 igår. Till en början var det bara tråkigt att dö hela tiden, men när man väl lärde sig att spela mer taktiskt och "fegt" och döda folk på rejält avstånd, så blev det riktigt skoj.

Det enda tråkiga är att rogues som förut var chanslösa mot en frostmage nu verkar äga totalt...

Ni som har testat frost med full build - hur vettig är den där water elementalen? Gör han någon nytta eller är det bara onödig mana?

Visa signatur

7echnoid
ASUS M2N-E, AMD64 X2 3800+, 6GB DDR2, Asus GeForce 7950GT 256MB, WD 250GB.

Permalänk

Kan ju säga att patchen ökade på prestandan rejält på en intel Mac iallafall.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
du kan gott och väl köra lite BFD och SFK. Sen kanske en Stockades runda.

Ingen av bossarna i Stockade släpper ju något ö.h.t.. Men BFD ska jag definitivt spela idag. Är det värt att ha blacksmithing förresten?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 7echnoid
Jepp, jag upplevde samma sak. Har alltid kört frost-mage men bestämde mig nu för att testa full Arcane (bara för att jag äntligen KAN). Som mage dör man ju på typ 5 sekunder utan problem av vilken melee eller hunter som helst.
Vad jag dock gillar nu är att man gör skada nått så in i h*lvete! De har ju en total damage-kolumn i BGs nu också och där hamnade jag ständigt i topp 3 igår. Till en början var det bara tråkigt att dö hela tiden, men när man väl lärde sig att spela mer taktiskt och "fegt" och döda folk på rejält avstånd, så blev det riktigt skoj.

Det enda tråkiga är att rogues som förut var chanslösa mot en frostmage nu verkar äga totalt...

Ni som har testat frost med full build - hur vettig är den där water elementalen? Gör han någon nytta eller är det bara onödig mana?

Water elementalen kostar bara 199 mana och är instant cast

Den hitar för ~400 och critter ~800 med 2 sec castingtime. Och den kan göra en frostnova, det som är riktigt imba är att frostnovan inte kommer från själva elementalen utan den slänger iväg en "isboll" eller nått som exploderar och blir en frostnova. Så du kan göra fostnova typ 20-25 yards framför dig. Riktigt bra

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Synd att inga mods funkar. Lästa att groupCalender ver 3.0 skulle var kompatibel nu när CTRaid inte är det. Posta gärna mods som funkar. Särskillt SpellMods då jag e lock. ny spec 42-5-4. Nya DOTen rockar

Visa signatur

World of Warcraft char -> Wenlo / Shattered Hands

Permalänk
Medlem

Hur många timmar eller dagar tippar ni på att det skulle ta att fixa ett warlord-vapen (22500 honor)? Och vad är bäst för att skaffa honor snabbast? AV? AB? WSG? Arenan?

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Deathwing är uppe än?

Sitter i skolan nu och har inte tillgång till WoW

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)