Permalänk

22" Tft för 3.495:-

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327346

Beställde min igår, kommer imorgon.

Ett tips bara om nån är ute efter en billig 22" skärm, ska ta lite bilder imorrn på den o lägga ut här.

ps. inga besservissar nu tack, stör mer än det hjälper.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Messershmit heter de ... inte besservisser.

(håller absolut med... har kommit många nya lite större skärmar till bra priser... trevlig... precis som jag vill. Men jag tycker gott de kan göra de ännu större, en 40 " högupplösta också hade varit perfekt som både TV och dataskärm på samma gång)

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vasadu
Messershmit heter de ... inte besservisser.

hehe..
Hoppas du är sarkastisk, men jag såg ingen smiley som bekräftade ironin.

bessewisser=Tyska för"en som vet bättre"
Messerschmitt=tysk flygplanstillverkare.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Japp, messerschmitt är en gammal felsägning av besserwisser från något humorprogram som har blivit synonymt med besserwisser.

tillbaks till tråden, ska bli intressant och se en liten recension, är själv påväg och köpa ny skärm och har kikat på lite olika alternativ.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Messerschmidt:

Permalänk

Fick skärmen idag, fett nöjd!

Rekomenderar detta köp, jättefin bild bra färger & stor som ett jävla as.
Har bara en 21" trinitron, en LG 19" (nyare LCD) & Acer TFT nyare att jämnföra med o det är riktigt fin bild.
Och priset ? 3500kr som hittat

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Avstängd

Ett annat val för 3400-3500
Acer AL2216WS 22"

Tycker den är snyggare, smaksak dock.

Permalänk

Denna var finare i verkligheten än på bilden, såg plastig ut på produktbilden men man kan tro att det är borstad aluminium när man tittar noga, jag är nöjd iaf.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Mjo bilder säger oftast inte hur något ser ut i verkligheten.
Ofta det ser plastigt ut på bilderna.

Permalänk
Medlem

Har du spelat nått på den? Hur funhar det i så fall?

Permalänk

Jag har spelat med den nu, CSS. Jag som är inbiten CRT 21" spelare är riktigt ovan med skärmen, så spela kasst men den hänger med fint med sina 5ms.
Men som sagt är det en rejäl ovana för mig sen får ja skumma fps drops nåt sjukt med, fast imorrn åker 7900GTO kortet in igen, SLI + en opteron 170 så det borde lösa skumma felen + nytt nätagg då.
Ska fixa lite bilder imorrn

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker det borde finnas en egen forumdel för recensioner av blandade typer. Lättare att hitta ecensoner som lätt faler bort + vi slipper frågor som "Har nån köpt, har nån testat eller är den bra?".

Om det redan finns på forumet ber jag om ursäkt, min Whiskey Cola börjar ta effekt.

Bra att du tipsar om billiga skärmar, men kan du inte slänga upp lite fina bilder på din skärm.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Ska ta bilder nu efter jobbet, har dock bara en 3,2mp Nokia N73 att ta bilder med så förvänta er inga superbra bilder men ska göra mitt bästa.

22" är stort, spec när det är widescreen, man måste tom vrida lite på huvudet om man ska titta i ett hörn till ett annat, vilket nästan är lite jobbigt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Ska ta bilder nu efter jobbet, har dock bara en 3,2mp Nokia N73 att ta bilder med så förvänta er inga superbra bilder men ska göra mitt bästa.

22" är stort, spec när det är widescreen, man måste tom vrida lite på huvudet om man ska titta i ett hörn till ett annat, vilket nästan är lite jobbigt.

Borde bli en ganska skön känsla i fps-spel då, mer inlebelse om man behöver vrida på huvet för att kolla åt sidan ^^

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

Sitter med en 22" ws sjläv (Samsung 225bw), hade en 17" CRT tidigare, å 22" är gigantiskt indeed

Hur är ergonomin på dendär skärmen? dvs kan man vrida/höja.sänka/vinkla å ha sig?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd

Den är samma som acern,benq osv. Inte ställbar, därav priset.

Iofs inte säker om videoseven direkt. Men antar den är liknande, står dock "lutningsjustering"

Permalänk
Medlem

hmm... 3x av denna skärm skulle sitta fint
1680x1050 blir då 5040x1050 i upplösning...

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Nu vill vi ha bilder
Såg att priset ligger på 2995:- på komplett nu. Det är inga problem med eftersläpningar?

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Medlem

Endast 16.2miljoner färjer va? 6bit alltså

Permalänk
Avstängd

16.7 mil fake är det.
bättre än dom gammla 6bitar panelerna, fast inte äkta ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
hehe..
Hoppas du är sarkastisk, men jag såg ingen smiley som bekräftade ironin.

bessewisser=Tyska för"en som vet bättre"
Messerschmitt=tysk flygplanstillverkare.

lol

Visa signatur

|| Win7x64 | | i7 sandy 2600k | 8GbDominatorGT | CorsairAX850w | 2xXFX6970 | 80GbSSD |
| 1,5kGbHdd | LanBoyAir| Dell22" och Acer22" | MacbookAir 13"-11 i7 | Erik ||

Permalänk
Avstängd

Hur är svärtan på dessa nya tft's?
Jag har köpt mig 3st p991 (19") trinitron och tycker svärtan är helt suverän jämfört med min tft acer al1914. Är de nya tft's bättre?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

Svärtan är alltid bättre på en crt än tn tft ;>
Just dessa lider en hel del utav bleading tyvär.

Ska man få en bra får man köpa annan panel, vilket inte lämpar sig lika bra för snabbare spel.
Så man får ge upp något beroende på sina önskemål.
Därför CRT fortfarande är bäst för dom har "allt" förutom storleken.

Permalänk

Inga eftersläpningar vad jag märkt, men saknar min Crt när det gäller CSS iaf
Fast har ifs bara spelat 30min

Visa signatur

Permalänk
Medlem

beställde också precis en! kanonpris tycker jag! Skall bli spännande att se hur den är.

Kan tillägga att jag varit skeptisk till att byta till tft tidigare. Kör på en Dell 19" CRT med super-bild men känner att jag vill få lite mer plats på skrivbordet... spelar nästan ingenting heller. Får se hur den är som sagt.

Permalänk
Medlem

Köpte en 19" Videoseven till brorsan för 1600:- på komplett. Man får ju vad man betalar för

Kass ergonomi (man kan vinkla den lite fram och tillbaka, that's it), ingen OSD, tjutande nätdel och bilden är väl sådär (men säkert inte sämre än andra TN-paneler). Inga döda pixlar dock.

Funkar ju om man inte är väldigt petig.

Har den här samma panel som Samsungs, LG's och Acer's 22" WS'are? Isf kan det ju vara intressant.

Permalänk
Avstängd

Finkelzvin, ja samma panel.

Permalänk
Medlem

Jag beställde två Mirai 22" i september, men efter alla förseningar och nya leveransdatum är dessa skärmar nu avbokade.

Skulle vara trevligt med några bilder på denna skärm, När man köper 2st så blir det ju en liten skillnad på att betala totalt 6000kr eller 8000kr, vanligtvis så får man ju vad man betalar för men jag hoppas givetvis att dessa är ett fynd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Köpte en 19" Videoseven till brorsan för 1600:- på komplett. Man får ju vad man betalar för

Kass ergonomi (man kan vinkla den lite fram och tillbaka, that's it), ingen OSD, tjutande nätdel och bilden är väl sådär (men säkert inte sämre än andra TN-paneler). Inga döda pixlar dock.

Funkar ju om man inte är väldigt petig.

Har den här samma panel som Samsungs, LG's och Acer's 22" WS'are? Isf kan det ju vara intressant.

Fram o tillbaka vinklar man denna med, stör inte mig då jag har perfekt arbetställning men kan ju vara en nackdel för andra.
Min skärm är totalt ljudlös, inga pip eller tjut. Inga döda pixlar heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Fram o tillbaka vinklar man denna med, stör inte mig då jag har perfekt arbetställning men kan ju vara en nackdel för andra.
Min skärm är totalt ljudlös, inga pip eller tjut. Inga döda pixlar heller.

Hejsan Hammarslag,

kunde du ta några bilder på fram och baksidan osv.
Deras egna bild är inte så bra, även om din kameramobils kvalité inte är den bästa så får man lite mer information än av deras bild