Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker att Sony snart får vakna och komma med ett release datum på PS3.. det e ju jobbigt bara att titta på förhandsbokningen som ligger på bordet..

Permalänk
Avstängd

"Jag skulle inte oroa mig för att bilden blir dålig, och har man en påkostad projje eller HDTV, så sitter det förmodligen en mycket bättre scaler i den än vad MS har tryckt in i 360. "

Haha hur kunde man veta att något mindre bra om 360 var tvunget att vara med i Fredags inlägg

Bara för att man har en bra scaler i sin projje så är ju det inte så att PS3 blir automatiskt bättre bara för att den saknar en helt och hållet 360 har ju iaf en.

Är det verkligen ingen mer än mig som tröttnar på Fredags inlägg om att försöka vända något kasst till något bra, om ens projje har bra scaler har ju ens inte med PS3 att göra.? Men självklart ska man oroa sig för att ha råd med alla spel man vill ha, Sony har ju sååå gott rykte för tillfället så varför oroa sig för något om dom?

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Avstängd

Ryktas om en ny ps3 utan blu-ray.
http://www.gadgetnutz.com/modules/news/article.php?storyid=00...

Om dom lyckas prångla ut en sådan relativt fort kommer dom nog sälja sjukt mycket bättre i tidigt skede iaf.
För blu-ray står ändå för ca 200$ i en ps3:a.

Permalänk
Avstängd

Men hur blir det då? skulle inte alla spel ligga på BD skivor? tror ju inte utvecklare vill göra 2 olika format, lika lite som dom vill göra 2 olika till 360.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata

Permalänk
Avstängd

Jo satt och funderade på det också
Är ju bara ett rykte men vi får väll se vad som händer framöver.

Permalänk
Medlem

Hela detta här med formatkriget är så dumt tycker jag leder bara till mer sådan här dumma saker, kolla bara när CD skivorna kom med R++, R+,R-,R-- åå så vidare :/

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Har aldrig hört talas om endast 110v på klistermärket

Kan dock inte ta bilder då jag sålde PS3an idag för 8 papp.

Sorry guys and girls

Varför jag sålde? Finns inga spel som attraherar mig i nuläget. Sitter bra på 360 ens tund till. Blir dock en PS3a i augusti då MGS4,DMC 4 och GTA 4 släpps/har släppts

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Avstängd

Så trist(bekvämt) att alla säljer sina PS3:or så fort någon ber om lite bilder. Men å andra sidan så skulle man ju kunna ta korten innan för att hjälpa andra som undrar.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Medlem

Lika bekvämt som du wajnar om att PS3 är skit.

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Avstängd

Enda skillnaden är att jag aldrig har sagt att PS3 är skit + att jag inte ljuger om det jag säger.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Medlem

Måste man nödvändigtvis ha bildbevis på allt man inhandlar? Att importera en PS3 är inte direkt en omöjlighet och många har gjort det. Hade han påstått att han hängde med fugelslang upp i rymden skulle det vara en annan sak. Inte direkt så att jag brukar foto-dokumentera allt jag inhandlar för att kunna bevisa att jag äger de grejer jag påstår. Spelar det igentligen nån roll? postar man foton är det alltid nån som wajnar över att det är photoshopat anyway... Fan bara larv att hålla på att påstå att folk ljuger, säger han att han haft en PS3a får man väl förmoda att han haft det, kan ju inte gå inför att alla människor ljuger bara för de inte ids ta foton på allt de skaffar. Endel människor har annat för sig. Visst somliga kanske ljuger, tragiskt för dem men inget jag hänger upp mig på.

Permalänk
Medlem

Hej alla...

Kom hem idag från Amerikat och kopplade in PS3an. Powerups version av PS3 verkar stödja 220V iom. att det står så i manualen men min gör då inte det. Står endast 120V 60Hz så jag kör genom en transformator. Köpte den i USA.

I manualen står det att PS3an använder ungefär 380W så man får se till att sin omvandlare klarar av den effekten. Min ligger på 500W för säkerhets skull. Jag kan lägga upp lite bilder på manualen och min setup om några är intresserade.. kanske hjälper folk som funderar på att importera.

Vart kan man ladda upp bilder? Nån som vet?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

Självklart behöver man inte bildbevis på allt man inhandlar men när folk frågar efter bilder för att dom vill se då det tydligen står olika på dom där klisterlapparna så varför kan bara man bara inte ta ett kort på det? utan istället bara säga efter en dag eller två att man tyvärr precis har sålt konsollen.

((Sedan vet jag inte ifall detta stämmer men någon sa att Powerup är samma person som "vad han nu hette" som hade spelat R6:Vegas på PS3 flera månader innan det ens var färdigt och t.o.m kunde fixa bild på det,,, fast det kom aldrig någon bild, då blir man inte så trovärdig. Och med svaret jag fick av honom gör ju saken bara ännu klarare på att jag hade rätt.))

Ja trist med folk som ljuger och trist att behöva säga en sådan sak om människor men någonstans får det väl finnas en gräns?

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Medlem

http://imageshack.us/

ser fram emot lite PS3 bilder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffaz
http://imageshack.us/

ser fram emot lite PS3 bilder

Jag med, frågan är bara: vem kommer att se gladast ut? Du eller den lilla killen jag postade på förra sidan?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Jag med, frågan är bara: vem kommer att se gladast ut? Du eller den lilla killen jag postade på förra sidan?

http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/01/...

För att vara helt säker på äktheten kräver jag en likadan bild som den där.

Checklista:
1 Cloudstone
1 PS3
1 napp

(Dessutom är det en flicka på bilden om man ska gå efter filnamnet)

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Ni får ursäkta bildkvalitén.. min syster har min digitalkamera så det fick bli mobilen..

Själva systemet

Kontrollerna och 2 spel

Omvandlaren 500W 220V-110V

Manual

Jag skäms för bildkvalitén.. jag trodde verkligen jag hade digitalkameran men det visade sig att syrran hade den i sitt bagage. Aja, hoppas detta duger.

Det är kopplat till en 42" Plasma 1024x768 LG via HDMI. Video output är satt på 720p. Ljudet är kopplat till en Denon AVR-2106 via optisk 5.1.

shad0w: Haha! Det är nästan bud på att fixa en sån bild faktist men jag är ensam hemma så om nån kommer hem och jag sitter med mobilen i ena handen, ps3an i andra och en napp i munnen...ja.. hade sett lite konstigt ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är rätt märkligt att det står så i manualen!

Finns det olika versioner månntro?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
Det är rätt märkligt att det står så i manualen!

Finns det olika versioner månntro?

Jag tror det.. min är iaf. en December 2006 modell. Din är kanske en November modell? Det är kanske skillnad mellan nätaggen på de allra första och de lite senare... Versionen på XMB på min när jag fick den var 1.1 och inte 1.0. De ändrade kanske det så folk inte skulle importera eller nåt?

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr

Är det verkligen ingen mer än mig som tröttnar på Fredags inlägg om att försöka vända något kasst till något bra

Nån mer än ja som tycker mBr bara tillfört massa tjat i tråden?

dock påstår ja inte nu att det ja citerar är fel

Permalänk
Medlem

Från klarhet till klarhet, det där med 360 kontrollen var riktigt kickass! måste svida lite för microsoft dock. Även om det knappast lär stödjas i officiell mjukvara visar det hur mångsidig maskinen är

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Från klarhet till klarhet, det där med 360 kontrollen var riktigt kickass! måste svida lite för microsoft dock. Även om det knappast lär stödjas i officiell mjukvara visar det hur mångsidig maskinen är

Ehm, inte särskilt oväntat. Har funnits drivrutiner till linux länge för 360-kontrollen, finns även till OS X. Även xbox-kontrollen lär fungera.

Jag tror Microsoft snabbt glömmer det när Sony betalar fakturan för alla windows-kopior dom måste köpa.

Permalänk
Medlem

tja eller så kör de i huvudsak med macar? då blir det inte så många kronor i licenspengar till ms det finns alternativ även till ms produkter

Permalänk
Medlem

Verkligen nice med 360 kontrollerna till PS3, de är så grymt mkt skönare än Sonys egna :), dock har jag inte känt på PS3: ornas än :/ men antar att de är likadana typ.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Skönt att man fyller år i mars ;D

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Xans, du kan bara använda xbox360 kontrollerna när du är i linux på ps3, inte när du kör spel.

Permalänk
Medlem

Kanske redan någon postat...men för säkerhets skull.
Ladda hem klassiska Midway spel från PSN.. Låter brutalt
http://spel.feber.se/feber/art/7314/midway_p_psn/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creutzer
Xans, du kan bara använda xbox360 kontrollerna när du är i linux på ps3, inte när du kör spel.

Jaha då föll ju det pladask på marken.... what´s the use

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creutzer

Å andra sidan skulle jag hellre vilja göra tvärtom... men det är en smaksak.
Jag gillade inte Dual Shock när den kom. Men efter vad kan det vara 9-10 års(!) användning, så känns det skönast.