Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Kan man komma förbi de olika regionskodningarna via Linux mån tro?
Vilken region har USA på sin filmer? Jag sitter här och funderar på om jag ska behålla 60Gb verisonen jag har, eftersom jag fått den billigare än vad man kommer få den för i Sverige.

Vad tror ni? Jag har redan köpt några importerade bluray filmer men det känns lite kast att jag inte kan se på mina DVD filmer jag har hemma De är region två, vilken region är USA?

Köp en billig dvd spelare så länge. Finns inte så jäkla många blu-ray filmer i europa än. Kommer visserligen fler och fler men det tar lite tid. Det finns många ställe som man kan importera sina amerikanska blu-filmer ifrån.

Permalänk
Medlem

Jag har en DVD spelare Men vore nice att ha allt i samma apparat om du fattar? Angånde blu-ray filmer kommer jag nog alltid att importera då utbudet oftast är sämre i Sverige

Tack för svaren thewall och Cloudstone!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Xans har du 2 PS3?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

RadioNova--> Ja det har jag, en 20Gb som står här brevid mig i rummet och den andra påväg från USA as we speak(60Gb) verisonen då...

Skall sälja 20Gb så fort jag får min 60Gb tror att jag skall behålla den nämligen.
Hurså?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,970254,00.htm...

Inte kul för MS men förvånar mig inte...

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Avstängd

Är väll inget som chockar, ps2 och ds kommer sälja mer än något länge till.
DS säljs dock mest pga japan. Ps2 säljs för det är den mest prisvärda konsollen. Billig och löjligt många spel ute som är bra, samt spelen som kommer ut nu ser jävligt bra ut för en så pass gammal konsoll, dom har verkligen lärt sig att utnyttja den till max nu.

Ps2 är egentligen den bästa konsollen på marknaden och kommer nog vara 2007 ut.

Fattar inte hur dom kan "tracka" ner på 360 dock, precis som ps3 kommer sälja bättre än ps2 2007 Inte ens i närheten antagligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

RadioNova--> Ja det har jag, en 20Gb som står här brevid mig i rummet och den andra påväg från USA as we speak(60Gb) verisonen då...

Skall sälja 20Gb så fort jag får min 60Gb tror att jag skall behålla den nämligen.
Hurså?

ah, bra att nån hade en. är det lucka på 20G med?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Hurså?

Undrade bara, tänkte va gör du med 2 Men om du ska sälja så. Jag kollade just på en auktions sajt här i finland och det var några ps3or som såldes faktiskt, fråga en om han byter mot en XB360 core Äh, int byter jag.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Jag blir förvirrad här inne Grafik är ju inte viktigt, just ja jag glömde om det nu kommer något snyggt till PS3 så är det ju viktigt igen.

Du har tre varningar och du är provmedlem. Skulle du i alla fall kunna tänka två gånger innan du kläcker ur dig ett fullständigt onödigt inlägg som inbjuder till flamewar nästa gång?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Du har tre varningar och du är provmedlem. Skulle du i alla fall kunna tänka två gånger innan du kläcker ur dig ett fullständigt onödigt inlägg som inbjuder till flamewar nästa gång?

Självklart kan jag det tänka lite längre nästa gång. Men ska man vara ärlig så finns det många onödiga inlägg i denna och andra trådar. Som inte kommer ifrån mig.
Det tråkiga är att det bara är jag som blir tillsagd och varnad =(

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Det stämmer, jag har märkt det samma!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dx.
Posta lite in-game istället. För dessa är inte det (nej, är ingen tok-X360 fanboy, och jag har spelat PS3). Dock i 720p, men ändå. Dessa bilder är inte ingame i realtid.

Edit;
Om inte annars, ge mig foto-bevis. I realtid, inte någon trailer.

Jojjomen det där är realtime. Jag har demot och kan bekräfta att grafiken ser ut exakt så.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ah, bra att nån hade en. är det lucka på 20G med?

Nej jag tycker det verkar sitta stenhårt fast där i alla fall

Sedan en sak för alla som är osäkra angånde deras nätagg att det står endast 120volt på dem, jag har det på mitt och körde bara rakt av med en europeisk datorsladd det funkade klockrent

Här alla misstänksamma en bild på min nätagg, kommer strax med mer bilder

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag blir förvirrad här inne Grafik är ju inte viktigt, just ja jag glömde om det nu kommer något snyggt till PS3 så är det ju viktigt igen.

Förvirrad? Du är inte ensam Kan inte låta bli att svara... Men tänk dig en bil, tjej eller något annat. Vad är det som ger dig första intrycket?
Snygg grafik = bra reklam, säger absolut inget om spelet är bra eller dåligt.

Men sen är det också bland annat smaken, typ av gengre på spelet, ska spelet vara reaistiskt osv som avgör hur viktig grafik är.

Permalänk
Medlem

Hur kommer man åt att ladda ner demos av spelen som finns?
Någon skrev något om att man skall kunna registrera en adress i Japan eller USA för att kunna komma in och tanka... var gör man detta?
Vill testa demon

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Sötast
Citat:

Självklart kan jag det tänka lite längre nästa gång. Men ska man vara ärlig så finns det många onödiga inlägg i denna och andra trådar. Som inte kommer ifrån mig.

Jo det stämmer att det finns mycket skit, men när man läser dina så får man känslan att du kutar fram och sparkar en i huvet eller står å gapar å muckar gräl och bara väntar på att någon ska tända och slå tillbaka (= Mer spam å skit i tråden)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
USA har region 1. Det borde kanske komma ut nåt nytt VLC eller liknande som stödjer Bluray så man kan köra det genom Linux..

Nu är det en minoritet av alla blu-ray filmer som är regionsbundna
http://bluray.lindsite.dk

Permalänk
Medlem

region B is for BluRay.

verkar som bara Fox kodar i samtliga fall av regionmärkning, Sony kodar en del. har märkt samma på DVD, vissa bolag antingen struntar i det eller blandar ihop regionsmärkningen med marknadstillhörighet enbart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej jag tycker det verkar sitta stenhårt fast där i alla fall

Sedan en sak för alla som är osäkra angånde deras nätagg att det står endast 120volt på dem, jag har det på mitt och körde bara rakt av med en europeisk datorsladd det funkade klockrent

Här alla misstänksamma en bild på min nätagg, kommer strax med mer bilder

http://www.imagefap.com/image.php?id=1038272132
http://www.imagefap.com/image.php?id=1129653550
http://www.imagefap.com/image.php?id=706389982

Wow.. så du menar att det funkar att köra direkt med en europeisk datorsladd utan omvandlare om det bara står 120V 60Hz? Oj oj oj.. vågar jag prova?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Skulle nästan tro att Sony har skrivit så beroende på land(och för enkelhetens skull), men eftersom att Ps3ans nätagg "anpassar" strömmen så funkar det ändå, och dom har antagligen inte olika sorters nätagg i dom PS3 som säljs.
Och kanske för att avskräcka till import

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Här har ni lite torftig insiderinfo att spåna kring:
* Singstar till PS3 är försenat
* Playstation Hub har bytt namn till Playstation Home och är som ett Second Life till PS3
* PS3 Eyetoy är en 640x480 60fps kamera.

Tro't om ni vill.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Här har ni lite insiderinfo att spåna kring:
* Singstar till PS3 är försenat
* Playstation Hub har bytt namn till Playstation Home och är som ett Second Life till PS3

Tro't om ni vill.

Oj oj oj... vart har du fått det infot från? Skulle inte PS3 Eyetoy vara 1080p som standard? Äsch, kommer väl inte som nån chock.. menar det är inte första gången Sony lovat nåt som de inte kunnat hålla.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

Hoppas sony är etablerade 2008 så man kan köpa en lagom till ff13, förhoppningsvis ett par andra bra jrpg kommit ut också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Här har ni lite torftig insiderinfo att spåna kring:

Tro't om ni vill.

hmm, eftersom den vanliga har just den upplösningen på still och kör 60hz i lägre upplösning undrar jag om de inte blandat ihop saker lite. fast det bästa vore ju om de körde på samma så man kunde använda den gamla.

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Oj oj oj... vart har du fått det infot från? Skulle inte PS3 Eyetoy vara 1080p som standard? Äsch, kommer väl inte som nån chock.. menar det är inte första gången Sony lovat nåt som de inte kunnat hålla.

Inte så bra att avslöja insiderkällor.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur kommer man åt att ladda ner demos av spelen som finns?
Någon skrev något om att man skall kunna registrera en adress i Japan eller USA för att kunna komma in och tanka... var gör man detta?
Vill testa demon

Det är enkelt, allt du behöver göra är att registrera dig på playstation network. Registrera ditt första konto i USA, Hitta bara på någon adress, det är inte så himmla viktigt. Sen när du är klar är det bara att logga in på Playstation Store och börja tanka. Finns även lite småspel man kan köpa. Sen om du vill ta del av den Japanska marknaden kan du registrera ett HonKong konto. Japan och Honkong kontona har samma material på dem förutom en stor viktig skillnad! Hongkong menyerna är på engelska och Japanska är på Japanska Så såvida du inte kan Japanska föreslår jag att du väljer ett Honkong konto. Där finns bland annat Tekken 5 Dark Ressurection att ladda ner för en mindre summa (hela spelet) vilket också är ett 1080p spel om du äger en sådan TV.

Sen angående det där med strömkabeln, har du verkligen bara kört in en svensk kabel i PS3an? Jag kom nämligen hem från USA igår men har inte vågat koppla in den ännu. Kan du ta en bild med kabeln i väggen och PS3an igång? Inte för att jag inte tror på dig men jag måste vara ABSOLUT 100% hehe. Vill verkligen inte spränga den i tusen bitar

Förresten! Någon som vill byta spel? Har redan varvat/tröttnat på mina spel, eller iaf COD3 (varvat). Jag har COD3 och Madden NFL 07. Spelen är i absolut diamantskick! Finns ingen som tar hand om sina skivor som mig Skicka PM om någon är intresserad.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Xans: Det var Ragnar Ohman som skrev det. DU får leta tillbaka i posten här.

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk

Verkar alltså som sony hade fel ännu en gång, sixaxis har inte fått någon emmy, det var DualShock som fick en.
http://www.joystiq.com/2007/01/09/oops-sony-declares-sixaxis-...

Permalänk
Medlem
Citat:

Grafik kommer alltid vara viktigt, annars kan vi lika gärna lira på första generationens konsoller som klarade 3d grafik.

Visa signatur

7800X3D | RTX 5080 | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Nya FFXIII scans:

http://img166.imageshack.us/img166/2130/ffxiiips5ss3.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/8963/ffxiiips3je3.jpg
http://img246.imageshack.us/img246/8278/ffxiiips4gw0.jpg

Lightning har en fin karaktärsmodell.

Citat:

Final Fantasy XIII
The male's name is related to weather, but not related to Lightning, he is 33cm.

The summons have greatly changed, as Shiva is now able to turn into a bike, and supports more then one element.

There seems to be a hard time with the battle system when you are with the bike however, but it is possible to use the bike while in battle.

The Crystals in the game have the power to "Invent" something.

Final Fantasy Versus XIII
The Game play is similar to that of Kingdom Hearts, but it is still being worked on.

The Hero does have his limits, he is able to teleport for a short while to where he throws his weapons.

Källa:
http://www.ff-xiii.net/

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /