Boota från CD, kommer inte in i BIOS [DFI]

Permalänk
Medlem

Boota från CD, kommer inte in i BIOS [DFI]

Halli hallå!

Jag ska installera om datorn. Vill komma in i BIOS och ställa in att den ska boota från cd skivan. Men jag kommer inte in i BIOS. Jag har testat F1, F2, F8, F12, Delete men får upp samma ruta på alla.

Det kommer upp typ: safe mode, safe mode networking, safe mode promt, start windows normally och sånt. Men hur kommer jag in i BIOS? Har ju varit där förut men vettefan hur jag gjorde.

Jag har ett DFI Lanparty Ultra-D som många andra.

Snabb hjälp uppskattas!!

Visa signatur

Macbook Pro 15"

Permalänk
Medlem

Det är Del tangenten som gäller.
Funkar det inte så trycker du antagligen för sent.

Har du så det kommer upp en stor blaffig o färgglad DFI logga ?
Så fort den kommer upp tryck frenetiskt på Del tangenten så ska du se att du kommer in till slut.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Ska ta och testa det...jag har tryck efter den feta loggan eftersom mitt USB tangentbord hoppar igång efter den. Men kopplar in ett vanligt tgt bord så testar jag. Kommer med edit!

EDIT: Jag tackar så mycket för det Homer. Kopplade in ett vanligt tangentbord, kom in i BIOS och ändrade så att det nu stödjer USB tangenbord vid uppstarten. Nu ska jag bara installera om Windows.

Visa signatur

Macbook Pro 15"