The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

hur gör man för att bli vänner igen efter att man slagits med en "god person", eller nån man måste prata med i ett quest

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wawawiwa
hur gör man för att bli vänner igen efter att man slagits med en "god person", eller nån man måste prata med i ett quest

Du trycker ner space samtidigt som du blockar.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Är det någon som vet i vilket quest man får base ring of nighteye?
Mvh hälsningar Longkoñovic

postning

Visa signatur

Xbox 360 gamertag: Neonx019

Permalänk

base ring of night eye säger du,hmm,nu var det ett tag sen jag lirade detta,men om jag inte missminner mej så hade jag ett antal st utav dessa.
dvs man får dom lite varstans(kistor,dungeons osv),fast detta längre fram i spelet då man typ enbart får bra saker vart man än går.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
base ring of night eye säger du,hmm,nu var det ett tag sen jag lirade detta,men om jag inte missminner mej så hade jag ett antal st utav dessa.
dvs man får dom lite varstans(kistor,dungeons osv),fast detta längre fram i spelet då man typ enbart får bra saker vart man än går.

Jag letar efter questen där man får den!

Visa signatur

Permalänk

Den ringen är "random loot" så lycka till att hitta den! Och det är inte en "quest reward"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
Den ringen är "random loot" så lycka till att hitta den! Och det är inte en "quest reward"

Fick den i ett quest av ngn kärring på anna character förut, men kommer inte ihåg av vem å vart:S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som kan tala om för mig hur man gör för att byta race och birthsign? Jag råkade ta fel nämligen. Vill helst inte spela om hela början. Tyckte jag såg det i denna tråden någonstanns, men kan inte hitta det nu.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Någon som kan tala om för mig hur man gör för att byta race och birthsign? Jag råkade ta fel nämligen. Vill helst inte spela om hela början. Tyckte jag såg det i denna tråden någonstanns, men kan inte hitta det nu.

Visst, det går fint, men det sabbar också dina attribstats dvs t.ex. "Speed" & "Strength" & så, kanske även skills-statsen så skriv ner på ett papper hur dina stats ser ut uppifrån & ner innan du ger dig på detta...alltihop.

När du är klar med det skriver du i konsolen:

showracemenu(enter)

Ändrar till valfri ras och vidare

showbirthsignmenu(enter)

ändra stjärntecken till vad du vill

När du är klar, ändra dina attrib-stats med t.ex.

modpca strength 10(enter) (ökar "strength" med 10)

modpca speed -20(enter) (minskar "speed" med 10)

vidare till skills

modpcs blunt 30(enter) (ökar "blunt" med 30)

osv

Fuska inte nu, utan ställ tillbaka som det var innan "showracemenu"

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Från gamefaqs:

Showbirthsignmenu - Allows you to change your birthsign
showclassmenu - Allows you to change your class
SexChange - Changes your gender

http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/code/924363.html

Race hittade jag dock inget om.

EDIT: Jag var visst inte först

Permalänk
Medlem

Tackar tackar! Nu ska det fuskas!
hehe nä det ska det inte

Nu har jag lirat ett tag
Men hur gör man för att klara Fingers of the Mountain questet?
SPOLIER:
När jag lägger en shock på stenen så blir jag träffad av blixen och dör. Hur klara man av det? Måste man vara i en speciell level?
Det var ett tag sen jag spelade det så jag kommer inte riktigt ihåg

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Finns det någon mod där man kan skjuta pilbåge, kasta spells m.m. Medans man sitter på en häst?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Men hur gör man för att klara Fingers of the Mountain questet?
SPOLIER:
När jag lägger en shock på stenen så blir jag träffad av blixen och dör. Hur klara man av det? Måste man vara i en speciell level?
Det var ett tag sen jag spelade det så jag kommer inte riktigt ihåg

Eh, det här hjälper garanterat inte, men jag gjorde den i förrgår utan att göra något särskilt. Jag träffades av blixten men jag tog ingen skada av den, alls. Skumt.

Edit: Förresten. Har du en Welkynd Stone med dig? Skulle tro att det beror på att du inte har det.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Jepp jag har en Welkynd Stone med mig, har jag inte det så händer det inget när jag lägger en shock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Edit: Förresten. Har du en Welkynd Stone med dig? Skulle tro att det beror på att du inte har det.

Yup, så är det, en welkynd stone i fickan måste man ha.
Jag brukar stå såhär när jag drar av min elchock:

Och hoppar åt höger direkt efter "c" om ni förstår hur jag menar?

Mvh

Permalänk
Medlem

Jaha, jag står precis intill pelaren. Det kanske man inte ska göra då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en fråga, Började på main questen direkt efter jag kom ut ifrån grottan. Har ju ingen chans emot dom där inne i portalen. Gick med Fighter Guild och började questa. Hur lätt är det att ta hand om 3 st tjuvar som på något sätt verkar vara 100ggr bättre än dig. Var tvungen att lura ut ain så vakterna kom och hjälpte för att klara. Ska oblivion va svårt eller är det så att jag ska dra ner svårhets graden? Snubbar i med en iron knife och lite lether ska ju inte ju mean heavy armour och silver long sword!!!

Permalänk
Medlem

*spoiler (tror jag)* efter att ha gjort alla shirines questena utom 2 så behöver jag hjälp med de först är hon som tycker att man är för god eller ngt hennes staty ser ut som en brud i kåpa med en scamp runt benen klängandes, vad ska man göra för att man ska kunna göra hennes quest har försökt döda flera hundra personer men det hjälpte inte heller.

sedan har vi krabban uppe i bergen som vill att jag ska ta den rätta vägen fatta jag det som vilken väg pratar han om?.

sedan undrar jag om man kan joina cammona tong* eller mora tong* (*staving) som man kunde i morrowind har jag för mej, har hittat 2st cammona tong gubbar i ett camp men de kan bara prata rumors sedan hittade jag en mora tong gubbe som jag dödade inne i "merhzunes" dagger grotta i grott staden.

ni får ursäkta stavningen när mitt 46k modem inte håller takten med skrivningen så tack å hej hoppas ngn har svar.

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

om det är shrinen som jag tror så menar hon att folk tycker om dig för mycket, alltså att du har för hög personality. och då är det bara att sänka den till 10 eller nåt i den stilen. cheap wine does the job.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
*spoiler (tror jag)* efter att ha gjort alla shirines questena utom 2 så behöver jag hjälp med de först är hon som tycker att man är för god eller ngt hennes staty ser ut som en brud i kåpa med en scamp runt benen klängandes, vad ska man göra för att man ska kunna göra hennes quest har försökt döda flera hundra personer men det hjälpte inte heller.

du måste ha lägre personality för att prata med henne (drick cheap wine)

Citat:

sedan har vi krabban uppe i bergen som vill att jag ska ta den rätta vägen fatta jag det som vilken väg pratar han om?.

du måste klara av alla daedric quest (förutom han) sen blir du kontaktad av honom

Citat:

sedan undrar jag om man kan joina cammona tong* eller mora tong* (*staving) som man kunde i morrowind har jag för mej, har hittat 2st cammona tong gubbar i ett camp men de kan bara prata rumors sedan hittade jag en mora tong gubbe som jag dödade inne i "merhzunes" dagger grotta i grott staden.

nej det går inte att gå med dom

Permalänk
Medlem

Orkar inte bläddra igenom 288 sidor Installerade Oblivion igen. Kör en magiker Någon som kan tipsa om lite schyssta addons som man bör ha?

Mvh

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Orkar inte bläddra igenom 288 sidor Installerade Oblivion igen. Kör en magiker Någon som kan tipsa om lite schyssta addons som man bör ha?

Mvh

Francescos-modden klart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian text

tackar blir att testa

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Francescos-modden klart.

Här är en förbannat sjysst sida om du letar mods: http://www.overclock.net/pc-games/143344-oblivion-modding-faq... (bläddra ner till JAMENTA's RECOMMENDED MOD LIST).
Den listar alla populära paket, kategori för kategori, och berättar lite mer ingående om favoriterna. Qarl III verkar fantastiskt om man har en sjysst rigg, och Thieves' Arsenal är oumbärligt för spelare som lirar tjuv/bågskytt.

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk
Medlem

Hmm, precis börjat spela det här.. Tänkte bara fråga, påverkar det något om man har Light eller Heavy kläder och så? Typ hastigheten man går/springer i?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChRiiLLe
Hmm, precis börjat spela det här.. Tänkte bara fråga, påverkar det något om man har Light eller Heavy kläder och så? Typ hastigheten man går/springer i?

Man springer långsammare beroende på hur mycket vikt man har i sitt inventorium. Om man har på sig heavy armour och resten av sitt inventorium tomt så springer man långsamare än om man hade light-armour och tomt inventorium. Däremot när du kommer till lvl 100 med Heavy Armour så väger den ingenting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChRiiLLe

Skillnaderna märks nog mest om du ska smyga.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

viken är den bästa modden?

Visa signatur

// TB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TB170x
viken är den bästa modden?

Kan inte ge dig nåt bättre svar än detta
http://www.tessource.net/files/top.php

Permalänk
Medlem

Mitt spel har en tendens att "krascha" när jag stänger ner det, så jag måste ställa om alla video options igen när jag går in i spelet, rätt jobbigt. Någon som vet hur man kan fixa detta?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16