Köpte ny dator för 9000 men går bara upp i max 20 FPS på WoW Snälla behöver hjälp!

Permalänk
Medlem

Köpte ny dator för 9000 men går bara upp i max 20 FPS på WoW Snälla behöver hjälp!

Hej, jag köpte en ny dator på ONOFF (ja tyvär hadde tänkt mig bygga ihopp en egen) men det blev som det blev här har ni mina följande saker = Intel pentium 950D någonting 2.80 GHZ 2Gig RAM, ATI x1650. Det är såhär att jag spelar World Of Warcraft, och jag har väldigt svårt att spela när det gäller lagg. Jag köpte denna dator då, och förvånat nog så gick FPS bara upp i MAX 25 i WoW ja menar vad i tusan är detta för dator? är det fel på grafik kortet eller ska den prestera såhär dåligt!? snälla hjälp mig

MVH Kimmie

Permalänk

Datorn är iof väldigt dålig, men bara 20fps låter lite lite. Vilka inställningar kör du med?

Permalänk
Avstängd

Då måste du köra med högsta på allt?
Den datorn lär knappast palla det, sänk grafiken!

Permalänk
Medlem

Hur menar du med inställningar? du menar vilken upplösning jag spelar på? jag måste köra på dom sämsta inställningarna på WoW för det inte skall hacka.

vadå inte palla det? jag har min gamla dator här som är MINST hälften så dålig som denna, men den går upp i typ 100+ FPS på WoW (högsta upplösningar på allt)

Permalänk
Medlem

Hälften så dålig = Dubbelt så bra

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

hmm hade jag varit dig så hade jag lämnat tebax den där datorn, du har blivit så lurad man bara kan bli..

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Du har ju vad jag vet 30 dgr öppet köp så lämna tillbaks datorn o köp istället hos t.ex Komplett.se kanske denna http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=332714 om du menar att du gett 9000:- för bara datorn utan skärm för annars denna http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323786

Själv skulle jag plocka ihop ett paket med en E4300 processor som är klockningsvänlig och lätt går att köra i 2.4GHZ från ursprungliga 1.8GHz + 2Gb 5300 eller högre DDR2 + 8800GTS mm.

Ovanstående paket lär ju springa runt i åttor runt den ifrån ElGiganten.

Permalänk
Medlem

På vilket sätt har han blivit lurad? Lurad blir man när någon påstår något som inte visar sig vara sant.. T ex; det står att det är 2gb ram..men det bara är 1gb.

Datorn är väl inte på topp..men inte budget heller... Mer än tillräcklig för att spela WOW på iallafall.. Finns väl ingen anledning att köpa en Core2Duo och Geforce 8800 för att lira WOW?

Ett geforce 3 64mb klarar WOW med medelhöga inställningar.. Även en kompis inbyggda grafikkort på sin bärbara dator med delat minne klarar WOW utan problem.

Så jag tycker du ska lämna in datorn för en felsökning eller liknande.

EDIT: Svaret var inte riktat till dig olirc.. Du postade innan jag han se det

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
På vilket sätt har han blivit lurad? Lurad blir man när någon påstår något som inte visar sig vara sant.. T ex; det står att det är 2gb ram..men det bara är 1gb.

Datorn är väl inte på topp..men inte budget heller... Mer än tillräcklig för att spela WOW på iallafall.. Finns väl ingen anledning att köpa en Core2Duo och Geforce 8800 för att lira WOW?

Ett geforce 3 64mb klarar WOW med medelhöga inställningar.. Även en kompis inbyggda grafikkort på sin bärbara dator med delat minne klarar WOW utan problem.

Så jag tycker du ska lämna in datorn för en felsökning eller liknande.

EDIT: Svaret var inte riktat till dig olirc.. Du postade innan jag han se det

Det märks tydligt att trådskaparen inte är medlem här på sweclockers utan han reggade sig direkt när han hade problem, om han hade reggat sig innan datorköpet och frågat om vi tyckte att det vore köpvärt hade han ihaft en bättre dator. Man kan inte kalla honom lurad, men om han hade vetat bättre om onoff, sibas och elgigantens märkesdatorer så hade han troligen inte köpt en dator därifrån.

Nog är datorn ur budgetsegmentet, något annat kan man inte påstå...
Datorn borde kunna ge mer än 20fps, så där har du en poäng.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Nog är datorn ur budgetsegmentet, något annat kan man inte påstå...

Det är ju ingen celeron med Geforce fx5200 iallafall.. Det kallar jag budget :P;)

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Tyvär så har det nog redan gått 30 dagar, jag har lämnat in datorn för drygt 2 veckor sedan, dom sa att det inte var något fel på den. Så jag ringde supported, han sa att det ända dom inte tittar är grafik kortet av något anledning, så antagligen har det med grafik kortet att göra, men jag är inte så insatt i datorer så jag vet inte... men jag ska försöka att lämna tillbaka datorn så återkommer jag.

Permalänk
Citat:

Det är ju ingen celeron med Geforce fx5200 iallafall.. Det kallar jag budget :P;)

Det är budget av budgetsegmentet :P.

Permalänk
Medlem

Datorn du har är väldigt dålig, och för det priset du betalade för skrotet skulle du säkert få en mycket bättre dator.

Jag tycker att man kan kalla det "lurad"

Permalänk
Avstängd

Köper man något för 9000kr vill man troligen vara nöjd med sitt köp.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Re: Köpte ny dator för 9000 men går bara upp i max 20 FPS på WoW Snälla behöver hjälp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turock3
Hej, jag köpte en ny dator på ONOFF (ja tyvär hadde tänkt mig bygga ihopp en egen) men det blev som det blev här har ni mina följande saker = Intel pentium 950D någonting 2.80 GHZ 2Gig RAM, ATI x1650. Det är såhär att jag spelar World Of Warcraft, och jag har väldigt svårt att spela när det gäller lagg. Jag köpte denna dator då, och förvånat nog så gick FPS bara upp i MAX 25 i WoW ja menar vad i tusan är detta för dator? är det fel på grafik kortet eller ska den prestera såhär dåligt!? snälla hjälp mig

MVH Kimmie

hur mycket köpte du den datorn för?
hoppas inte det va mer än 2000 max, isf blev du totalt grund lurad!
du har nog 30 dagars öppet öp, så hadde jar vart i samma sits som dig så hadde jag lämmnat tbx den utan tvivel!

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Re: Re: Köpte ny dator för 9000 men går bara upp i max 20 FPS på WoW Snälla behöver h

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Motorola1925
hur mycket köpte du den datorn för?
hoppas inte det va mer än 2000 max...

Nu hoppas jag du skojar?

För 2000:- får man knappast någon som är i närheten av vad han köpte..

Är det en Pentium D 950 så kostar den 2000:-.. åtminstone 3,4 Ghz modellen.. Den ända 2,8Ghz jag hittar är dock en Pentium D 915 eller D 820.. Den går på 1000:-

Ram minnen.. 2gb = 1200:-

Moderkort = låt säga 600:-

Grafikkort - 1000:-

Chassi + nätagg: minst 500:-

Edit: Glömde OS.. (Xp eller Vista) - 1000:-

Så om du bygger ihop en liknande dator får du ge åtminstone 5500-6000:-.. Visst det är långt ifrån 9000:-.. Men att den bara är värd 2000:- är en överdrift.

Jag tycker det är en bra dator för ändamålet...WOW.. Men som sagt så kunde liknande fåtts till ett bättre pris.

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

På vilket sätt har han blivit lurad? Lurad blir man när någon påstår något som inte visar sig vara sant..

Lurad blir man när OnOff/Siba/Elgiganten tar betalningar för datorer som är värda hälften utav deras pris. Det är fanimig att bli lurad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Lurad blir man när OnOff/Siba/Elgiganten tar betalningar för datorer som är värda hälften utav deras pris. Det är fanimig att bli lurad.

Man väljer själv om man vill handla av dem.. Man har alltid möjlighet att jämföra priser innan man handlar..

Men nu ska jag sluta lägga mig i innan jag skaffar mig ovänner

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk

jag skulle aldrig ha gett mer än 2000 iaf, köpte han den för 9000 ??? lol

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Haha såg liknande på Elgiganten idag faktiskt, tror den kostade runt 9000:-...ingen "cykel på köpet" heller

Det roliga i det hela var att de hade kopplat surroundljud och körde demo filmen på Crysis på maskinen... Även "Vista redo"...

Snacka om att många svenssons lär köpa den när ungarna står och ser vilket coolt spel man kan "spela" på den

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du får prova olika drivrutiner. Ta tex 6.11. Jag har hört att den är bra, mer vet jag inte själv.

Om du inte fick en väldigt dyr o bra skärm med i det datorpaketet så har du gett rent förmycket pengar.
Sorgligt men sant
Reklamera skiten och be oss här om hjälp att fixa en dator värd pengarna.
Kanske även finns någon som kan hjälpa dig bygga den om det behövs?

Det är skamligt, (men smart av affären) att ta så mycket pengar för den datorn.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turock3

vadå inte palla det? jag har min gamla dator här som är MINST hälften så dålig som denna, men den går upp i typ 100+ FPS på WoW (högsta upplösningar på allt)

Men kör med den gamla datorn då, för du kommer antagligen inte komma upp i stadig 100FPS med det nya du har köpt iaf.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Inga direct trevliga kommentarer man får, jag frågade varför den bara går upp i 20 fps vilket den INTE skall göra även om ni tycker den är dålig. det måste ju vara något fel på den för så skall den inte göra. Tack för alla seriösa kommentarer men för er som bara är ute efter att jävlas behöver inte kommentera, men som sagt tack för dom possitiva sakerna

Permalänk
Medlem

Men om du stänger av Pixelshader-effekterna i WoW, hur påverkas framerate:en utav detta? Visst, X1650 är varken ett X1800 eller ett X1950-kort men man ska inte behöva lida med 20 bilder per sekund såvida man inte är inne i Ironforge eller på något annat ställe med mycket folk, isåfall är ju inte 20fps direkt chockerande

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk

Ja alla kommentarer var visst inte så snälla precis.

Till att börja med skulle de vara intressant att veta vilka drivrutiner som körs för ditt x1650. Har du varit inne och tittat till ATI Catalyst Center? (Där du ändrar grafikinställningar) om de nu inte är nå annat tjafs som är inlagt med tanke på att de är en märkesdator.

Vad man kan säga om dina komponenter så kommer dom klara av wow utan tvekan och visst dom är i en lägre klass och 9000 är ett överpris men men ONOFF som SIBA och hela faderullan (dyrt ska de va)
Vad ja tycker du bör göra är att avinstallera nuvarande drivrutiner och i alla fall börja med de senaste, beroende på om du kör XP alt. Vista då förstås.
xp: https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/drivers/7...
Vista: 32 bitars
https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/drivers/7...

Sen ställer du in för Performance i control-centret så får du arbeta dig uppåt beroende på hur de kommer passa dig.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

FPS ligger ungefär lika på alla spelen jag spelar, CS-source te.x samma där. FPS ligger runt 23 på min. Man borde ju kunna ha högsta upplösningarna utan att det skall hacka? jag har ju min gamla dator som jag byggt själv för drygt 1.5 år sedan, la ut ungeför 4000 på den. Det fungerar alldeless utmärkt med högsta upplösningar ändå så har jag ett GeForce PX6600 på den. Fattar 0 vad detta är, skulle uppskatta om någon kunde komma undefun med detta. Väldigt tacksam om ni skulle kunna lösa detta problemet

coolerfreak

Jag har testat allt som står i min makt, min far är mycket mer erfaren än vad jag är, han har provat allt med grafik-kortet och allt sånt tjafs, men det förbättras inte ett dugg, det måste ju vara något som strular, jag har testat dom senaste till dom gamlaste drivers, men utan framgång dock. Tror du att det är grafik kortet det är fel på eller vad kan det vara?

Glömde säga datorn gick på ungefär 6000 (utan skärm) sen köpte jag till en skärm för 3000, men ändå det borde ju gå bättre än 23 FPS elr vad säger ni?

Permalänk

De är just där skon klämmer.. ju högre upplösning du använder desto tyngre blir de ju att renderera all grafik-miljö. Vad kör du för upplösning igentligen? De blir ju inte samma fps i alla spel. Vad är de för x1650 igentligen (non Pro, Pro, XT)

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på at det är XT men jag är absolut inte säker, det står bara x1650 så jag vette fan, dum nog så gjorde jag som min morsa sa och köpte datorn, annars hadde jag byggt den själv om det inte var så brottom

Adda mig järna på MSN så kan vi talas vid, min E-post address är Turock3@hotmail.com Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Hej!

Hur många processor har du igång när du ska lira?
Har du defregmenterat hårddisken?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

hmm om det är en helt ny dator (iaf mindre än månader?) så måste han varit väldigt duktig om han måste defragmenera redan.....

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |