CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem

Ser bra ut på den där trailern tycker jag ^^ Blir hyffsat sugen på att lira det nu

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm Rymdvarelserna verkar rätt grymma, ser ut som att de simmar genom luften.

Att de ser ut att simma genom luften beror väl på att tyngdlöshet och kärleksstämning råder inuti skeppet. Ska bli intressant att se vad för slags slagsmål man kan få till i en gravitationslös miljö.

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk
Medlem

Jag tänker bara Predator.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Crytek har sagt många ggr att Crysis inte kommer komma till Konsol men deras nya motor CryENGINE2 kommer funka både i PS3 och Xbox360.
Sedan säger Crytek att dom koncentrerar sig enbart på en PC version av Crysis nu.. och skulle inte förvåna att de kommer till xbox360/Ps3 6månader efter PC releasen.. vilket jag inte har något emot.. tyvärr så är nog PC versionen ett måste för oss som skall lira moddar eller göra egna som man själv självklart planerar att göra.. Sandbox2 Editor ser ju för mysig ut alltså!

Dom vill så klart sälja så många PC versioner som möjligt innan dom ens säger öppet att dom jobbar med xbox360/ps3 version.. men för min del lär de bli PC köp först och sedan xbox360 hatar ps kontrollerna i allmänhet så Hoppas Crytek gör en Collector edition, då är de givet köp för min del.

Release datum ej sagt än heller så de som finns ute på en del butiker är spekulationer.. men som de ser ut just nu låter 13 September 2007 rätt troligt.

/northrider

Permalänk
Medlem

Crysis har varit i beta fas ända sen mars står det på gamespot =D ''We have learned that the game is near or recently passed alpha stage, which means all content is in and it's now onto the beta phase, which consists of bug fixing, polishing, and optimizing.'' Inte så överdrivet långt kvar då kanske =D

Källa: http://www.gamespot.com/pc/action/crysis/news.html?sid=616699...

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

Borde komma någon gång efter sommaren.

och Beta kommer vara runt juni juli

Kolla på lite crysis interviews har för mig att de säger att de håller på att bli klara me alpha där, och den intervjun var ganska färsk, typ 2 veckor max .
själv tror jag inte crysis är i beta än.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Slutet på året är väl det tidigaste man kan förvänta sig det kommer, skulle inte bli förvånad om det trots allt blir en 2008 release.

Permalänk
Medlem

Då spelet är i princip klart och det är en del optimeringar och finslipningar kvar så lär spelet släppas senast mot slutet av året. Enligt Crytek själva så är spelet klart, bara finslipningar kvar. Beta förväntas att släppas i sommar och demot förväntas satt släppas nära release av fulla spelet. Skulle gissa på att spelet släpps vid September/Oktober.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk

2008-02-25 tippar jag

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Det gör ju inget om det kommer 2008,
Spelet kommer ju garanterat vara bra .
det kommer ju inte vara nått "Genuine EA" spel som de spottar ut 1 gång per år .
De får ta sin tid eftersom det kommer äga.

skulle vara så roligt om det kom ut precis efter jul.
EA skulle bli rasande

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Det gör ju inget om det kommer 2008,
Spelet kommer ju garanterat vara bra .
det kommer ju inte vara nått "Genuine EA" spel som de spottar ut 1 gång per år .
De får ta sin tid eftersom det kommer äga.

skulle vara så roligt om det kom ut precis efter jul.
EA skulle bli rasande

Jag kan tänka mig att det inte spelar någon större roll i försäljningssiffror när spelet släpps, detta blir ett nytt Half-Life om inte större.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Worexon
http://server2.crysis-online.com/video/SD/(Crysis-Online)%20GDC%202007%20Sandbox%20Demo.wmv

Wow! Demon av Sandbox-editorn (ett ban/mod-verktyg?) måste vara den mest imponerande "trailern" jag sett någonsin till ett spel! Damn! Allt är ju så perfekt att man fattar ingenting - han placerar ut hus, terräng, fordon, träd.. vrider och vänder.. och allt sitter där med knappklick utan en millisekunds fördröjning. Och med "realtime dynamic lightning/shadows", destructible environment, naturtrogen fysik... ahh!

Hur fan kan det här spelet vara så snyggt?! Hittills har jag utöver Crysis imponerats mest av Alan Wake, men Crysis alltmer bara överglänser det och alla andra (kommande) spel. Unreal Engine 3 ligger lååångt efter.

Jag älskar Oblivion för dess open-world, view-distance och gröna landskap, och blir euforisk av vetskapen att även i Crysis kunna kuta omkring (relativt) fritt och beundra så underbara moln, solnedgångar, palmer och det där fantastiska vattnet...

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Wow! Demon av Sandbox-editorn (ett ban/mod-verktyg?) måste vara den mest imponerande "trailern" jag sett någonsin till ett spel! Damn! Allt är ju så perfekt att man fattar ingenting - han placerar ut hus, terräng, fordon, träd.. vrider och vänder.. och allt sitter där med knappklick utan en millisekunds fördröjning. Och med "realtime dynamic lightning/shadows", destructible environment, naturtrogen fysik... ahh!

Hur fan kan det här spelet vara så snyggt?! Hittills har jag utöver Crysis imponerats mest av Alan Wake, men Crysis alltmer bara överglänser det och alla andra (kommande) spel. Unreal Engine 3 ligger lååångt efter.

Jag älskar Oblivion för dess open-world, view-distance och gröna landskap, och blir euforisk av vetskapen att även i Crysis kunna kuta omkring (relativt) fritt och beundra så underbara moln, solnedgångar, palmer och det där fantastiska vattnet...

Crysis har allt som Farcry har men Farcry har inte allt som Crysis har. Men Crytek hade också en realtime sandbox till Farcry. Mycket av det du säger har farcry med, fast inte lika utvecklat.

Permalänk
Medlem

Att släppa ett sådant spel som Crysis på sommaren skulle vara as korkat!! dels "dom" flesta sitter inte inne hela dagarna och spelar just under sommarn utan är ute i solen och myser.. men finns undantag som allt här i världen.

Tror själv att de blir release i höst men man skall ju aldrig säga aldrig.. Crytek få gärna jobba vidare med optimeringen och bugg fixningen så de blir så bra som möjligt.. då Crysis är deras nya lilla bäbis så dom släpper de när dom känner att de moget nog.
Och som det verkar så kommer de komma en hel del mysiga moddar för Crysis... vilket är jätte bra! Ni kan räkna med att de kommer en och annan mod från mig själv kanske något svenskt tema men det får vi se hur det blir när spelet väl är släppt.

/northrider

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Crysis har allt som Farcry har men Farcry har inte allt som Crysis har. Men Crytek hade också en realtime sandbox till Farcry. Mycket av det du säger har farcry med, fast inte lika utvecklat.

Far Cry har helt underbara miljöer. Och sedan är det ruggigt bra spelkänsla.

Synd att de valde så groteskt fåniga huvudkaraktärer. Med vettiga karaktärer och en riktigt bra story hade det slått allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Synd att de valde så groteskt fåniga huvudkaraktärer.

Hur menar du?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Hur menar du?

Syftade främst på huvudkaraktären som både ger intrycket av att vara extremt korkad och fullständigt osympatisk.

Jämför med bra huvudkaraktärer som t.e.x. Max Payne.

De skulle skickat in Max Payne i djungeln istället..

Permalänk
Medlem

Vista är väll ett krav på detta?

Men man kan väll köra med ett directx9 kort?

Permalänk

Nej vista är inte ett krav. Sen så kommer förmodligen de stoppa in en OpenGL rendrerare också. Så med lite tur så är den lika up to date som DX10 rendreraren.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Syftade främst på huvudkaraktären som både ger intrycket av att vara extremt korkad och fullständigt osympatisk.

Jämför med bra huvudkaraktärer som t.e.x. Max Payne.

De skulle skickat in Max Payne i djungeln istället..

Jag kan inget annat än att hålla med dig.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Men snälla FarCry är just FarCry på grund av huvudkaraktären
Alla fps spel handlar ju alltid om tränade elit soldater eller what so ever men i FarCry är det en vanlig kille som inte har en aning om något, ni tänker för mycket, story är inget för fps spel om ni vill ha story spela rpg spel.

Mer humor i spel!

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Men snälla FarCry är just FarCry på grund av huvudkaraktären
Alla fps spel handlar ju alltid om tränade elit soldater eller what so ever men i FarCry är det en vanlig kille som inte har en aning om något, ni tänker för mycket, story är inget för fps spel om ni vill ha story spela rpg spel.

Killen i farcry är ju en spec ops som har slutat, det säger dom i spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kellerus
Killen i farcry är ju en spec ops som har slutat, det säger dom i spelet.

Precis, en helt vanlig snubbe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Precis, en helt vanlig snubbe.

vanliga snubbar har inte spec ops träning bakom sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kellerus
vanliga snubbar har inte spec ops träning bakom sig.

jodå. det ingår ju på gymnastiken i grundskolan...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

Är det någon som har en susning om när det släppts?

Detta blir nog ett av dom få spelel jag faktiskt kommer att köpa!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Kanske i höst.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Sommaren 2020... men de ger upp för då är spelet inte science fiction längre och grafiken är utdaterad

Allvarligt talat dock,
"to be announced 2007" Det kommer alltså att ANNONSERAS i år när det släpps, det betyder inte att det släpps detta år.
Förstår inte folk som strör datum och system requirements runtomkring sig...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
En techvideo släppt idag (29/5): http://www6.incrysis.com/incrysis_dot_com_crysis_technology.z...

Crysis får mig att tänka på 'Kejsarens nya kläder'. Folk kommer att bli så oerhört besvikna när det släpps. Amatörmässiga animationer, dålig spelkänsla, dålig story och totalt identitetslöst. Nåväl. Alla kommer att vakna från drömmarna förr eller senare.