Dell 2407, någon som köpt den nyligen?

Permalänk
Medlem

Det där med 2 veckors väntetid var bara båg... jag har fått mitt exemplar nu. 2407 rev 04 med 0 döda pixlar, 0 backlight bleeding så långt jag kan se och en alldeles underbar upplevelse

edit: någon som kan rekommendera sidor med wallapers i den här storleken?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
edit: någon som kan rekommendera sidor med wallapers i den här storleken?

www.interfacelift.com

Permalänk
Medlem

Superbra sida! Tackar

Permalänk
Medlem

Jag hämtade min idag på schenker, så 2 dagars leverans typ, trotts att de sa 2 veckor, det är bra!

Jag är inte så hemma på TFT skärmar, så om det finns bleeding eller liknande vet jag inte, men det är en rev04 och inga defekta pixlar.

Skärpan är ju något bättre än min CRT(som ändå var en finare) dock så fungerar inte BF2142 något vidare, troligen pågrund av 7800GT kortet, men jag har inga planer på att köpa nytt så jag får prova med en lägre upplösning.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Hämtade på Schenker? Vilka slöa jävlar, dom knackade på hos mig

Permalänk
Medlem

De knackade hos mig igår också
Nöjd med skärmen än så länge.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

Hehe min skule bli levererad på Måndag om jag inte själv hämtade den, dessutom ligger Schenker precis intill på den vägen som jag pendlar varje dag på.

Skärmen är helt klart väldigt bra när man jobbat med den, d.v.s Visula Studio, Photoshop, Webbrowser m.fl. Men jag märker helt klart en skildnad från min CTR när det gäller updateringen, denna skärmen hänger inte alls med på det viset, visst det kan säkert bero liiite på grafikkortet.

En intressnat sak som hände som troligen inte har med skärmen att göra, var att när jag kopplat in allt, inkl mus och tangentbord i skärmen och startade upp så släcktes lampan i musen precis innan jag kom in in Windows, När jag kom in i Windows så kom det upp att den hittat ny hårdvara. Dock kunde jag inte välja något efter som verken tangentbord eller mus fungerade. Jag provade att koppla musen o tangetbordet direkt på datorn med detta hjälpte inte ihäller. Jag startade om några gånger utan framgång, jag provade även felsäkertläge.

Tillslut fick jag låna ett tangetbord med PS1 anslutning som faktiskt fungerade och det visade sig att det var en väldig massa USB grejer som skule installeras.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Skumt... Nu kör jag i och för sig bara Ubuntu på den här burken och det mesta funkar. Enda som inte verkar funka som det ska är USB-hubben tillsammans med min webcam. Card readern funkar klockrent. Såååå skönt att slippa rackla med kablar när man ska föra över foton från kameran

Permalänk
Medlem

när tror ni rabatten kommer in igen på skärmen ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
när tror ni rabatten kommer in igen på skärmen ?

Någon månad eller så

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med att foten fastnade i nedersta läget, lösningen är att trycka skärmen ännu mer nedåt. Då lossnar knappen på baksidan och man kan justera igen.

Utifall att någon har problem med det...

Permalänk
Medlem

Jag tycker skärmen är grym att jobba med, men att spela med är jag väll inte helt nöjd.

Mitt grafikkort är som jag tidigare nämnt ett lite äldre(7800GT) vilket gör att Battlefield 2148 går max att köra i 1024x768, här får jag då en framerate på 50-75 men trotts detta upplever jag att det inte alls är lika mjukt som på CRT skärmen? är det något jag missar? kan det vara så att grafikkortet kastar ut för många fps och skärmen klipper bort ner till 60?

Jag provade också Halflife 2 och här upplevde jag att det flöt på ganska bra trotts högsta grafik inställningarna, så man får väll säga att BF2148 kräver utantvekan mycket mer kraft. Jag kunde dock märka när man svängde hastigt att det inte hängde med 100%igt, men detta kan så klart bero på grafikortet.

När jag surfar har jag märkt följande:
Går jag in på denna adressen : http://www.bradspel.net/community/communityReplys.aspx?thread...
Och scrollar hastigt upp och ner så blir det en ljus grön nyans under varje postheader(d.v.s där avatar/namn/datum) finns, detta är inget jag märker av på 19" TFT(HP L1940T) skärmen på jobbet? har ni noterat något liknande?

Värt att nämna är att jag satt ner brightness till 0 men det borde inte spela någon roll.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowJim
När jag surfar har jag märkt följande:
Går jag in på denna adressen : http://www.bradspel.net/community/communityReplys.aspx?thread...
Och scrollar hastigt upp och ner så blir det en ljus grön nyans under varje postheader(d.v.s där avatar/namn/datum) finns. har ni noterat något liknande?

Jag märker inte någon grön nyans alls, fast jag också har 7800GT och samma skärm. Du kanske fick någon sorts måndagsexempel?

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan vara säker på att få tillbaka en A04 (eller nyare) om man begär garantiutbyte? Jag har diverse småproblem med min A03, och de flesta verkar vara lösta i nyare revisioner, så jag skulle gärna vilja ha den utbytt. Hur lätt är det att få en skärm utbytt om man har problem?

SnowJim: Det är faktiskt ett av problemen jag har med min. Det går att lösa genom att dra ner nivån på R/G/B i Color Settings till 94/94/94 istället för 100/100/100. Jag har haft det problemet hela tiden och stått ut med det, men nu har några andra saker börjat irritera mig också och det är därför jag vill ha en nyare revision.

Permalänk
Medlem

Jag har taget foto på hur det ser ut nu, här kan ni se hur det ser ut i normal fall där man inte scrollar sidan så snabbt:

Länk finns inte längre

Och här kan man se hur det blir när man scrollar snabbt:

Länk finns inte längre

Detta gäller igentligen vad som hällst som flyttas på skärmen, alltså även fönster, dessutom gäller det inte bara vertikalt utan även horizontellt

Jag har Brightness satt på 0, förövrigt är det standardinställningar. Höjar jag Brightness så minskar det gröna en del.

Ni som säger att ni inte ser detta, kan ni prova att sänka Brightness till 0 och då ha R/G/B satt till 100/100/100. Vad blir resultatet?

Förövrigt är det som du säger ogm om man ändrar R/G/B till ex 94/94/94 så försvinner detta gröna helt(vad jag kan se).

ogm
Att begära en viss rev är jag tveksam till att du kan, men det är väll på platsen garanti så du kan väll helt enkelt byta tills du får en som fungerar som den ska? För det priset så bör ju skärmen fungera perfekt och varför ska man få sämre skärm än någon annan trotts att det är samma model?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

SnowJim, jag testade med 0 i Brightnetss och får inga gröna "linjer" som du och har 100/100/100 i RGB.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

fan va sugen jag är på denna skärm!! Blir nog en sån så jä*la fort det bli rabatt igen.

Permalänk
Medlem

sWe. Titus^
Har du ändrat någon annan inställning på skärmen sen du köpte den? verkar ju konstigt om det förekommer på två skärmare men inte på en trdje, eller så är det kanske så att våra skärmare är kassa?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Ser nu att jag har 4 döda pixlar. De ser man i i svarta eller mörka bakrunder. Vad har DELL för policy på sånt? Och ska man ringa de och berätta det eller maila?

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
Ser nu att jag har 4 döda pixlar. De ser man i i svarta eller mörka bakrunder. Vad har DELL för policy på sånt? Och ska man ringa de och berätta det eller maila?

De har nog en 5 pixel policy tyvärr.
Har du samma problem som jag nämner ovan?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Får kontakta de imorgon eftersom de har stängt idag.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

SnowJim
Jag har bara sänkt Brightness till 50 det är det enda jag har gjorde när jag köpte den. När köpte du din och vilket revision har du? Jag köpte min 19.12.06 och har revision A03.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

teXmeX
Kan du kontrollera om du har samma problem som jag har med skärmen ovan?

sWe. Titus^
Min skärm e köpte 01/05 07 så den är ganska ny, det är en rev04 jag har.

Ser ut som att jag måste kontakta dell o fråga. Att sätta ner RGB till 95/95/95 är inget som stör mig(ser ingen skildnad) men om produkten ska fungera med 100/100/100 utan missfärgningar vid snabb scrollning så ska den ju, den kostade trotts allt en slant.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

ring dell! de är vänliga.... tror nog 4 döda pixlar räcker för att få det utbytt, annars om du har köpt den inom 14 dagar har du ju ångerätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
Ser nu att jag har 4 döda pixlar. De ser man i i svarta eller mörka bakrunder. Vad har DELL för policy på sånt? Och ska man ringa de och berätta det eller maila?

Använd ångerrätten!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowJim
ogm
Att begära en viss rev är jag tveksam till att du kan, men det är väll på platsen garanti så du kan väll helt enkelt byta tills du får en som fungerar som den ska? För det priset så bör ju skärmen fungera perfekt och varför ska man få sämre skärm än någon annan trotts att det är samma model?

Det går utmärkt att begära en viss REV, det gjorde jag när jag beställde min Dell 2007WFP (A02).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ångerrätten? Jag vill ju fortfarande ha denna skärmen =(
Så ni tycker jag ska reklamera den. Och om de inte går med på det så ska jag använda ångerrätten och beställa om? För om så är fallet så går det nog inte för mig då skärmen kostar över 9000kr nu.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

du kan testa reklamera ifall det inte går använd ångerätten och vänta tills det blir rabatt igen... tar nog inte längre tid än en månad eller så.... sen beställ igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
Ser nu att jag har 4 döda pixlar. De ser man i i svarta eller mörka bakrunder. Vad har DELL för policy på sånt? Och ska man ringa de och berätta det eller maila?

Max 5 döda pixlar säger deras pixelpolicy om du läser på deras sida så din skärm räknas inte som defekt. Dell har tyvärr börjat sätta sunkpaneler i sina skärmar. Jag är glad att jag valde en Benq 24" istället.

Permalänk
Medlem

om du reklamerar skärmen tror jag nog att dell är så snälla att dom ger dig ett nytt.... annars är nog ångerätt enda alternativ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowJim

När jag surfar har jag märkt följande:
Går jag in på denna adressen : http://www.bradspel.net/community/communityReplys.aspx?thread...
Och scrollar hastigt upp och ner så blir det en ljus grön nyans under varje postheader(d.v.s där avatar/namn/datum) finns, detta är inget jag märker av på 19" TFT(HP L1940T) skärmen på jobbet? har ni noterat något liknande?

Värt att nämna är att jag satt ner brightness till 0 men det borde inte spela någon roll.

Min Rev04 uppvisar inte detta beteende.