Permalänk
Medlem

Tips - Skrivare?

Halloj, vet inte, det här kanske bör ligga under köpråd, men vill just bara köpa en sak.

Någon som har något bra tips på en bra skrivare, med prislapp runt 600-1200kr, den ska egentligen bara klara av att skriva ut papper med text på, så färg är inte något måste.

//Nyken

Permalänk
Avstängd

Köp en billig laser då och skicka eventuella foton på "framkallning".

Jag har lite koll på hur man kan sänka priset på bläckstråleutskrifter men ingen koll på vad driftkostnaden av olika laserskrivare är. Jag antar att Lexmark och HP blir dyrt som sådant men det är inget jag vet säkert. Brother kanske har något billigare?

Är kanske bra om den talar PCL också?

Permalänk
Medlem

exakt, laser är vägen för sånt. Samsung har mykcet bra modeller för bara en tusenlapp.

de grymma utskriftstiderna är en bonus som är värd att nämna också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Är inte färgen för dom rätt dyr då?

Ska bara skriva ut lite papper då och då är det tänkt

Permalänk
Medlem

Ska du ha ekonomi och färgutskrifter så är det bläckstråle med piratpatroner som gäller. Kolla isf in Brothers som inte håller på med chips och andra underligheter för att tvinga kunden att köpa original bläckpatroner.

Köpte nyligen en Brother DCP-115c iofs en multiskrivare med scanner för 528:- och utskrifterna blir hyfsade och säkerligen bättre på fotopapper men fotografier lämnar man till online labb att fixa för <1:-/bild vilket du inte fixar själv.

Iaf har även köpt piratbläck till den skrivaren för ca 320:- och då blev det 3st svarta och 2st vardera av Cmyk, Magenta och Yellow så specielt dyr i drift lär den inte bli och om du är rädd för att piratbläckpatronerna ska paja skrivaren så är det säljaren av piratbläcket som får stå för det.

Ska du däremot bara skriva ut i svartvitt så är det laser som gäller och återigen kolla på nån ifrån Brother för dom brukar skicka med full toner vilket det är lite si och så med hos konkurrenterna.

Har själv en Brother HL-5130 där jag har både pirat som original toner och pirat-tonern fick jag reklamera pga att ett kugghjul gått sönder men det var inga problem då Pelikan lämnar 3 års garanti på sina toners så nu har jag toner för 10000 pappersutskrifter :p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nyken
Är inte färgen för dom rätt dyr då?

Ska bara skriva ut lite papper då och då är det tänkt

totalt, nej. per påfyllning, jo. men du skulle ju inte skriva i färg så då blir det billigt.

detta gör det bara mer lämpligt med laser då laserpatroner inte läcker och torkar ihop som bläckpatroner gör om man använder dem sällan och lite. (de är alltså redan torkade kan man säga, men iaf)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Skall du bara skriva ut text så gå för en laserskrivare, utan tvekan! Brother & Samsung har rätt så billiga maskiner.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.