CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem

HJÄLP!!

vad menas med sida-vid-sida konfiguration?
får bara upp de felmeddelandet när jag ska starta sen händer inget mer.

Jag har provat att ladda hem en ny installer men de är samma sak.... Kör med dom senaste forceware osv.

Nån som vet vad som ska göras?

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att ändra avståndent för när objeckts ska dyka upp, stör mig som in i fan på att stora förbannade stenar och annat just popar upp i bilden här och var o.s.v, såååå jobbigt och fult, hade föredratt ett fulare spel och slippit detta men nejdå, Farcry var ju snyggare.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

fan ja har de laddat till 70% men sitter just nu på lan, så kan inte ladda för det är inte tillåtet, finns det nåt sätt att att laga så det inte märks att man laddar?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag har haft grova problem med demot, det hängde sig med artefakter i bilden när jag körde 64-bit. Testade sedan 32-bit exen med windows xp sp2 kompabilitet mode. Då kom jag förbi flygplansintrot och kunde spela lite. Men efter 10min hängde sig spelet med massa artefakter igen. (hela datorn låser sig).

Problemet nu var att grafikkortet inte gav någon bildsignal, inte ens i bios. Sen efter en halvtimme funkade det igen och jag kom in i windows men med massa artefakter och en krash, och samma problem igen.

Nu har jag lyckats få igång windows igen och ställde,fort som fan, om klocken till manuell och tillbaka till default. Så nu vet jag iaf att jag har orginalklock på det. Funderar på om det hade hängt sig i något felaktigt överklockningsläge eller något, då jag hade klockat det första gången crysis krashade.

Så nu vet jag inte riktigt om jag vågar dra igång demot igen... Någon som har någon aning om som egentligen händer med mitt kära GTX? Det är bara några veckor gammalt och har funkat bra hittils i andra spel och jag har bara klockat det i några rundor 3dmark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Är det möjligt att ändra avståndent för när objeckts ska dyka upp, stör mig som in i fan på att stora förbannade stenar och annat just popar upp i bilden här och var o.s.v, såååå jobbigt och fult, hade föredratt ett fulare spel och slippit detta men nejdå, Farcry var ju snyggare.

Har precis samma problem, hittar ingenstans vart man kan ändra drawview distance... Vissa föremål ser man på bra avstånd med sen ploppar det upp stenar, tunnor och gräs lite här och var när man rör sig framåt, ibland t.o.m när man bara är ett par meter ifrån. Irriterande.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz; MSI 8800GT 512OC; 4GB Corsair XMS2; 2 x 500GB ; Windows Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

haha har ni försökt åka ut till dom där fartygen långt borta, det går men se för er själva

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Momme
haha har ni försökt åka ut till dom där fartygen långt borta, det går men se för er själva

BANG BANG BANG..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Man kan fan simma ner skitlångt ner i vattnet, men det sjuka är att skeppen kan bomba dig fortfarande undrar om man kan komma upp på dom:P

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk
Medlem

Lirade nu med HIGH settings med 2 AA och det flöt på okej, körde dock i 1024*768.

Men på ett stället så fick jag upp nån konstig skugga spm definitvit inte skulle vara där samt att det kom upp blåa artefakter lite överallt efter en stund.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Lirade nu med HIGH settings med 2 AA och det flöt på okej, körde dock i 1024*768.

Men på ett stället så fick jag upp nån konstig skugga spm definitvit inte skulle vara där samt att det kom upp blåa artefakter lite överallt efter en stund.

Samma här, fick typ 3-4 konstiga artefakter när jag spelade igenom demot, som ett långt streck som utgår t ex från en tunna.

Permalänk
Medlem

samma här! fick jag med på vissa ställen!

Permalänk
Medlem

Prövade och installerade senaste forceware-updaten och då flöt det betydligt sämre än innan, var tvungen att skruva ner allt på Low, fast konstigt nog såg det snyggare ut trots det.. Väldigt märkligt skulle jag vilja påstå, detta med ett 7900GT, jag hoppas VERKLIGEN detta har med dålig optimering att göra, annars är det fan rent löjligt att det står 7800GT på recommended när ett 7900GT toklaggar på medium settings.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Ett tips, kör med shaders på medium. Jag kör med allt på high förutom shaders. Ökar fps:en rätt mycket. Nån som ser nån skillnad?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

SKIT HÄRLIG SANDBOX går använda som source hammern men kanske olika ändå.

Nu ska jag ha en tank ibörjan.

**EDIT man kan ju förfan spela direkt i sandboxen! 0.o

Permalänk

Jag får inte spelat att funka. Jag har installerat spelet och senaste beta-drivvarna till grafikkortet. Men när jag startar spelet kommer det bara upp någon text om att det är demo sen stannar den där.
Hur kan jag fixa det?

Dator i sign.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Jag får inte spelat att funka. Jag har installerat spelet och senaste beta-drivvarna till grafikkortet. Men när jag startar spelet kommer det bara upp någon text om att det är demo sen stannar den där.
Hur kan jag fixa det?

Dator i sign.

det går inte att spela 64bits-versionen med dom nya betadrivisarna. jag har ungefär samma dator som du

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz

http://pici.se/pictures/IxdHZeSxh.jpg

Håller med. Hållt på nästan hela dagen i sandlådan

Lite svårt dock, men man lär sig!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

Konstigt, var det inte bara med DX10 kort som man skulle kunna skjuta sönder träd m.m.?

Jag kan iaf det med 7800GT...

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem

Hur faana i helvete gör man Vilken ordning ska man göra allt på liksom?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@mp@n
Konstigt, var det inte bara med DX10 kort som man skulle kunna skjuta sönder träd m.m.?

Det är i MP det ksiljer, i SP kan allt gå sönder både i 9 o 10

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@mp@n

i mp är det så ja.. men inte i sp..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Trodde det skulle vara totalt ospelbart. Singlecore + 1GB RAM = Crysis slideshow tycker man.

Men det rullar på ganska ok medel-höga settings 1154x864. Iofs med låg fps 20-40 men tycker Crysis känns mer spelbart än andra spel med den frameraten. Kanske för att fpsen är väldigt stabil.

Spelet var ju annars en Far Cry-kopia. på gott och ont

Permalänk

hur gör du för att spela i sand boxen?

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Hur fixar ni Tornados osv i Sandbox editorn? Letat som en antilop men vet inte hur sjutton jag hittar tornados.

minns inte exakt men är typ entity>environment eller nått sånt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz

mm, sjukt härlig
dock så hittar jag bara typ... 2 texturer.. nå rock-grejs och white beach sand, märkligt värre

drog in på demobanan, och slängde in en tank och röjde omkring lite.. körde rakt igenom hus osv.. det är trevligt att pipan på tanken är ett fysiskt objekt och inte bara en modell som går rakt igenom hus å grejer som i de flesta andra spel som finns. råkade kapa ett antal träd med pipan när jag körde omkring i skogen

btw, nån som skulle kunna hosta fram ett screen från dx10 med parallell oclusion mapping eller vad di kallar't?

min mus är helt efter i dx10, och vill inte behöva dra ner grafiken mer i vista än vad jag kör i xp för att musen ska funka normalt, så har lagt ner att spela i vista, så små grafiska förbättringar ändå, det mesta går att fixa i xp ändå

slog igång occlusion mapping i xp, men ser så.. kladdigt ut.. nästan finare utan.
r_usePOM 1
http://surl.se/picture/200710/152307.jpg

hittade ett kommando som tar bort all plottrig vegetation också, riktigt härligt.
http://surl.se/picture/200710/152326.jpg

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

så nu startar datorn iaf men nu hackar f***datorn södner ännu mer och jag kan allvarligt kasta utt helveteskiten genom fönstret..

finns det ngt ja kan göra utan att göra ngn fysisk skada på datorn eller
uppgradera den ?.. tänker absolut inte klocka den för det var så den ballade ur tidigare idag..

Permalänk
Medlem

Hehe lyckades ta mig ut till ett av fartygen men det går tyvärr inte att komma upp på dom..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Ett tips, kör med shaders på medium. Jag kör med allt på high förutom shaders. Ökar fps:en rätt mycket. Nån som ser nån skillnad?

Gjorde som du sa och ligger ganska stadigt på 50 fps nu med allt annat på high och 1280.

Visa signatur

Q6600 2048mb DDR2 600 mhz PNY 8800 GTS

Permalänk

Finns det något sätt att köra spelet med de nya drivvarna på Vista x64?

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Jag får 15-25 FPS i 800x600 och allting på Low (Ingen AA) med P4 HT 3.0GHz, 1GB RAM 333MHz, 9600XT 256MB. Inget överklockat. Helt spelbart om man inte är kräsen som jag

Permalänk

Har som flera andra(har inte orkat läsa igenom alla sidor) stora problem med artifakter och annat skräp över hela skärmen.

Någon som har en lösning?
System i sig, borde klara crysis i lägsta allt