Permalänk
Avstängd

Första intrycket

1. Vem fan håller svärdet ovanför huvudet när man slåss? Ser sjukt kass ut
2. Varför är det omöjligt att attackera stora killar med snabba attacker och små killar med starka attacker? Okej att det kan vara bättre mot vissa men när det är totalt omöjligt blir det ju bara larvigt

Har iofs bara spelat i 10 min

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

2 ?? Omöjligt inte då, det är helt fritt hur du vill slåss men det är effektivare med vissa stilar mot specifika fiender

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag undrar också över hur man gör swallow. Jag verkar ha alla ingredienser men kan ändå inte göra dem. In fact, jag kan inte göra några som helst pots med 4 ingredienser

Du behöver extra fet alkohol som bas för sådana pots räcker inte med vanlig vodka. Vet inte vad dom heter riktigt men titta in hos en alchemist dom har garanterat sådana och du ser i tooltip vilka du ska ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Första intrycket

1. Vem fan håller svärdet ovanför huvudet när man slåss? Ser sjukt kass ut
2. Varför är det omöjligt att attackera stora killar med snabba attacker och små killar med starka attacker? Okej att det kan vara bättre mot vissa men när det är totalt omöjligt blir det ju bara larvigt

Har iofs bara spelat i 10 min

Spela längre än 10min så kommer du gilla spelet och inte bry dig ett skit om det. Jag tyckte också det var lite drygt i början men det blir skoj som fan sen

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Svärdet över huvudet is the shit för starka hugg.

"Stora mobs" brukar ha mindre parry och evade och sånt men mer HP
"Små mobs met parry/evade och mindre HP"

Starka attacker gör då mer damage men har mindre träffsäkerhet speciellt på mobs med hög evade och tvärtom på snabba attacker. Men det går utmärkt att testa olika om du vill.. Speciellt starka attacker på småmonster kan vara bra ibland, även om du missar de första 3-4 slagen så kan det 5e slaget bli en oneshot istället så du sparar totalt ändå mot de betydligt vekare snabbattackerna.

Permalänk
Medlem

asså va fan e i act 2 och kan inte hitta alla sephirot har 9 st inklusive den man får när man dödat golem

någon som har hittat alla som kan ge lite tips ?!

Visa signatur

i5-4670K, GTX760, Cooler Master V8 GTS, Fractal Design Define R4.

Permalänk

Kolla i Kalkstein´s anteckningar!

Permalänk

Vet någon om hur man blir av med poker dice i inventoryt? har råkat samla på mig en drös och eftersom de hamnar som quest items så går det inte att radera.. sjukt störande..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 64gb 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 4070 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB, Samsung EVO 870 4TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så kan man ha oändligt med quest items. Så det kvittar väl om du har dem.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Medlem

Började lira spelet igår, och fastnade (såklart, såhär med facit i hand) resten av dagen.

Fan vad störande när jag körde fast lite på kvällen och inte lär hinna röra spelet något särskilt under veckan....

Jaja, det är ju ett riktigt bra spel, i alla fall!

Blev positivt överraskad över systemkraven också, var inte någon total datordödare i högre upplösningar.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauemi
Vad jag vet så kan man ha oändligt med quest items. Så det kvittar väl om du har dem.

ok, tack var lite orolig att jag skulle fylla platserna..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 64gb 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 4070 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB, Samsung EVO 870 4TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk

Började spela spelet för några dagar sen, och måste säga att jag verkligen är överraskad och imponerad. Hade bara hört spelet nämnas ett par gånger i förbifarten innan nu, och hade helt missat då det släpptes och recenserades. Men det är helt seriöst ett av de bästa RPGs jag spelat. Jag älskar att allt inte är "Du är ond. Du spottar på barn och dödar kattungar." eller "Du är god. Du är räddaren i nöden och en riktig fjolla." som det helt enkelt blivit i de flesta spel. Man behöver verkligen lite mellangrund för att det ska kännas mer realistiskt och intressant.

Det enda riktiga klagomålet jag har är att laddningstiderna är rent av förjäkliga. Inte alls ovanligt att den laddar i 1-2 minuter då man ska till en stor zon, som t.ex. Trade Quarter. Fixar patch 1.1a nåt av detta? Och även, en VIKTIG fråga; kan jag använda mina gamla saves om jag installerar patch 1.1a? Inte hittad nån info om det alls, och ibland så missar de att tala om för en att man måste spela om från början.

P.S. Hur får Geralt, en ärrig, vithårig och tanig man som inte badat eller bytt kläder sen jag började spela så mycket kvinnor efter sig? Jag funderar på ett karriärsbyte...

Permalänk
Medlem

Det är bara till att installera patchen och fortsätta.

Jag tycker spelet är skit skoj också förutom laddningstiderna.

Men nu börjar jag tycka att spelet är lite segt. Det är bara att springa hit och dit hela tiden, knappt några nya miljöer tycker jag

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoelAstrom
P.S. Hur får Geralt, en ärrig, vithårig och tanig man som inte badat eller bytt kläder sen jag började spela så mycket kvinnor efter sig? Jag funderar på ett karriärsbyte...

Det är hans ögon de faller för

Annars tycker jag med spelet är riktigt roligt även om det känns som det skulle kunna varit bättre. Spelet känns som en grym grund men det känns lite ofärdigt. Utöver de rätt dåliga dialogerna/rösterna så skulle jag velat se fler karaktärsmodeller, åtminstone så skulle ju de personligheter man träffar kunna ha unika modeller. Ansiktsanimationer skulle också lyft inlevelsen ännu mer. Sen finns det ju en drös småsaker som att han stoppar ner svärdet hela tiden, endast kan springa i OTS, lite knepig questupdattering i journalen mm

Men som sagt är spelet är riktigt bra och kul och man har ju redan bränt något dygn i det Det enda tråkiga är att det skulle kunna varit perfekt, nåja nästan

Permalänk
Medlem

Asså någon som har kommit till Salamandra base när man ska döda kikimore Queen?? sjukt svårt man dör ju typ efter två av dens attacker... :S

Någon som vet hur man dödar den ?

Visa signatur

i5-4670K, GTX760, Cooler Master V8 GTS, Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

när du går genom det stora rummet mot gången så kommer ju kikimore qeen upp, då går du genom grottan, några steg fram bara, och använder magin som knuffar omkull fiender och sånt på väggen så rasar taket ner, fortsätt så genom grottan sjukt kass på att förklara men ändå

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

När jag startar spelet så syns ingen text i menyn?!
Vad göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
När jag startar spelet så syns ingen text i menyn?!
Vad göra?

Kolla så du har senaste grafikdrivrutinerna, osv.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Kolla så du har senaste grafikdrivrutinerna, osv.

Ja, det har jag
Senaste directx.

Permalänk
Medlem

Nu behöver jag hjälp här, har fastnat helt.

Jag är på chapter 3 och har gjort "Gold Rush" questet och har hjälpt Siegfried döda alla där. Sen nu har jag questet "the Unforgiven" där jag ska be antingen Siegfried eller den där alven om hjälp.

Problemet nu är att jag inte hittar Siegfried någontans! Han är inte i trade-quarters eller i swamp där han funnits tidigare. Så nån som kan peta mig i rätt riktning?

Permalänk
Medlem

Han står nog vid sin kyrka i Temple quarters tror jag (dagtid)

Permalänk
Medlem

Bara för det så hittade jag honom, och han var vid sin kyrka ja, hehe. Tydligen ska man hitta honom där mellan 9-11 eller nåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoelAstrom

Det enda riktiga klagomålet jag har är att laddningstiderna är rent av förjäkliga. Inte alls ovanligt att den laddar i 1-2 minuter då man ska till en stor zon, som t.ex. Trade Quarter. Fixar patch 1.1a nåt av detta? Och även, en VIKTIG fråga; kan jag använda mina gamla saves om jag installerar patch 1.1a? Inte hittad nån info om det alls, och ibland så missar de att tala om för en att man måste spela om från början.

Har samma problem jag... spelet flyter när jag väl spelar. Men mellan sekvenserna hackar en del i början och laddningstiderna är jobbigt långa.

Hittat någon lösning?

Permalänk
Medlem

Jag har laddningstider på runt 10 max 20 sekunder - men då är det 2st 500Gb Western digital diskar som är satta i mjukvaru-raid (stripe).
4Gb minne och Athlon X2 dualcore , men spelet i sig använder inte mer än 2Gb minne och ena processorn.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wassblad
Har samma problem jag... spelet flyter när jag väl spelar. Men mellan sekvenserna hackar en del i början och laddningstiderna är jobbigt långa.

Hittat någon lösning?

Vad jag såg så jobbar de på patch 1.2 just nu, som tydligen ska göra det något bättre med laddningstiderna. Inte sett nån ny info om det på sistone däremot, men får hoppas att den kommer relativt snart.

Mer minne hjälper ju såklart, men även hört talas om folk med 3-4gb RAM som haft 1min+ laddningstider mellan stadsdelar. Det hela vore ju inte så hemskt om spelet bara kom ihåg hur förra zonen såg ut då man t.ex. går in i ett hus, då det sker väldigt ofta och verkligen tar frustrerande lång tid ibland.

Permalänk
Medlem

Ja jag har spelat spelet i några dagar nu, tycker att allt är grymt, värkligen bra combat, jag älskar role playing i spelet, grafiken är grym, allt är grymt, det bara att jag fastnar litte med sephirot's jag bhr 4 st till :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neris
Ja jag har spelat spelet i några dagar nu, tycker att allt är grymt, värkligen bra combat, jag älskar role playing i spelet, grafiken är grym, allt är grymt, det bara att jag fastnar litte med sephirot's jag bhr 4 st till :/

Ett tips är att kolla din glossery... Där står det tips på var du kan hitta dem (listade under alkemistens namn tror jag).

Permalänk
Medlem

Varvade precis riktigt bra spel! Fast borde ha tagit lite svårare, på level 38 var slutstriden inte så märkvärdig :/.

Permalänk
Medlem

Har också varvat spelet, dessutom har jag stött på en hel del buggar, exempelvis är det absolut inga problem o döda bossar som exempelvis spindeln (Koshchey) om man ställer sig bakom ett objekt. Då kan inte spindeln nå dig utan försöker komma runt dig (kanske självklart?) och det blir som att du går runt objektet hela tiden samtidigt som spindeln följer efter, detta medför att du exempelvis kan slänga på Ignii(tror jag det hette, eld-magin) tills spindeln dör. Lite för lätt kanske, man behöver inte ens fylla på en massa poitons eller dylikt.

Laddningstiderna är ju det mest irriterande av allt dock, det tar på tok för lång tid mellan sekvenserna.

Sen undrar jag, kommer det en uppföljare?

Permalänk
Medlem

kan ju alltid hoppas A.T.A...