ostabil prestanda "Need for speed pro street"

Permalänk
Medlem

ostabil prestanda "Need for speed pro street"

Hej! Jag har runt 60-100+ fps i låga inställningar, men spelet hackar endå. precis som att ram minnet skulle ha tagit slut eller något i den stilen. men fps sjunker inte. Någon som vet vad det kan bero på? spelet i sig ? Isåfall behöver jag väll bara vänta på en update.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Det kanske skulle kunna vara drivrutiner? Testa att ändra till äldre eller nyaste.

Permalänk
Avstängd

Ganska krävande med antialiasing på. Lika snyggt utan.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Spelet är en katastrof, jag har över 80 FPS nästan överallt och ändå känns det så otroligt hackigt. För att inte tala om den kassa kontrollen, tar löjligt långt tid innan spelet fattar att man sitter och trycker höger eller vänster.
2/10 i poäng kan den väl få ... =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag tyckte inte om demon ( älskade undergound )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Spelet är en katastrof, jag har över 80 FPS nästan överallt och ändå känns det så otroligt hackigt. För att inte tala om den kassa kontrollen, tar löjligt långt tid innan spelet fattar att man sitter och trycker höger eller vänster.
2/10 i poäng kan den väl få ... =/

Hör inte det till den mer realistiska styrningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hör inte det till den mer realistiska styrningen?

Sen när tar det nästan en halv sekund innan bilen börjar svänga efter att du vrider på ratten i verkligheten? =/
Nej, riktigt dåligt styrning är det, i alla fall på tangentbord, synd att dem inte tog kontrollen från Most Wanted, där var det wunderbar ;).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Spelet är en total katastrof, grymt besviken.. spelar ingen roll om man har 500fps.. det känns ändå hackigt och jävligt..

Fattar inte vad EA har sysslat med, jag råder INGEN att skaffa detta spel, man kan ju hoppas att dom inte säljer många spel alls och kanske vaknar upp och gör ett ordentligt nfs igen

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att det känns ett dugg hackigt.
Helt ok spel att fördriva tiden med ibland imo.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chif
Jag tycker inte att det känns ett dugg hackigt.
Helt ok spel att fördriva tiden med ibland imo.

Samma här... tycker inte att det är några hack eller seg styrning. Det fungerar problemfritt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som har problem med ryckighet i spelet trots bra fps, har ni defragmenterat hårddisken på sistone? NFSPS består ju av hel del ganska stora filer vilka kan bli ganska utspridda och splittrade om disken är fragmenterad.
Bara en tanke då det verkar vara delade meningar om ryck eller inte ryck.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Samma problem här, jag kan köra Crysis på medium utan hack.
Men inte Need for Speed Pro Street, utan där hackar det även om allt är på Low och 640x480.

Ett fall för sverker.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Sötast

Men ni känner väl till att det släpps 1 nytt spel var 3-9 månad inom NFS serien? Inte konstigt att dom alltid blir sämre å sämre

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Sen när tar det nästan en halv sekund innan bilen börjar svänga efter att du vrider på ratten i verkligheten? =/
Nej, riktigt dåligt styrning är det, i alla fall på tangentbord, synd att dem inte tog kontrollen från Most Wanted, där var det wunderbar ;).

haha. Kan inget annat än hålla med dig. Spelet är en katastrof.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
haha. Kan inget annat än hålla med dig. Spelet är en katastrof.

Konstigt att vissa har problem medans många inte har det. Kan inte vara spelet det beror på?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Konstigt att vissa har problem medans många inte har det. Kan inte vara spelet det beror på?

Det är just spelet det beror på då det Är många som har denna "hack"-problem, även om alla inte har det. Och för övrigt har jag personligen bara denna problem med NFS Pro Street och inget annat.
Hårddisken är helt ny och defragmenterad efter installation, så där ligger inte orsaken häller. Tyvärr men dessa saker får man räkna med när ett nytt "version" av spelet släppts var tionde månad ...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Det är just spelet det beror på då det Är många som har denna "hack"-problem, även om alla inte har det. Och för övrigt har jag personligen bara denna problem med NFS Pro Street och inget annat.
Hårddisken är helt ny och defragmenterad efter installation, så där ligger inte orsaken häller. Tyvärr men dessa saker får man räkna med när ett nytt "version" av spelet släppts var tionde månad ...

Låter ologiskt? Om det är spelet så borde väl alla ha problem? Fast klart... kan ju också vara så att tack vare något problem i spelet så orsakar det problem hos vissa... förvirrande.

Förresten så kollade jag cpuanvändningen under tiden jag spelade nyss. Perfekt fördelning över alla 4 kärnor.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

mätte lite igår, oklockat grafikkort hade jag 538-15.6 när jag körde ett varv, så blev tvungen å mäta när jag stod still å tammefan att fpsen hoppa från 943-29.9fps å jag rörde inte en fena under 1 minut.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Spelet är en katastrof, jag har över 80 FPS nästan överallt och ändå känns det så otroligt hackigt. För att inte tala om den kassa kontrollen, tar löjligt långt tid innan spelet fattar att man sitter och trycker höger eller vänster.
2/10 i poäng kan den väl få ... =/

Kalla mig knasig men jag gillar det
Styrningen är ju helt åt skogen, men bara tills man fipplat lite med bilen, sen är den ju helt ok. När det gäller hackande så har jag inte heller några problem. 60 fps stabilt i 1280x1024 med allting på max...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Har lite samma problem som de flesta andra verkar ha om man läser runt lite. Spelet verkar hacka fast det inte borde göra det om man tittar på fps... Hur som helst så är det klart spelbart om än inte det bästa i NFS-serien, men när det gäller PC:n så får man ta vad man får, inget Forza eller GT5 här inte!

Mitt stora problem verkar dock vara filmen i början av spelet. Ungefär 75% av gångerna jag startar upp knasar sig intro-filmen rejält. Hackar och blinkar vitt och grönt?!? Inget annat att göra än att köra CTRL+ALT+DEL och prova igen, ibland blir det sen samma sak men ibland funkar det.
Hade för övrigt samma grej på demot men tänkte att det kanske skulle ha löst sig till den fulla versionen.
Förvisso har ju EA i stort ständiga problem med att fixa så att spelen funkar på XP x64. Vissa av EA Sports titlar har jag aldrig lyckats med...
Är detta ett tecken på att man ska behöva gå över till Vista äntligen? Hope not...
Hur som helst, är det nån som sett samma problem med introfilmen?

EDIT:
Patchat inom, säg, ...en vecka?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Kalla mig knasig men jag gillar det
Styrningen är ju helt åt skogen, men bara tills man fipplat lite med bilen, sen är den ju helt ok. När det gäller hackande så har jag inte heller några problem. 60 fps stabilt i 1280x1024 med allting på max...

Jag också... gjorde det inte först. Kanske inte det bästa Need For Speed, men helt klart värt att köra igenom en gång. Och jag har 50-70 FPS beroende på inställningarna... men inga såna hopp som vissa tydligen har problem med.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Det roliga är att jag kan lira crysis i medium på 1280x1024 utan hack. Men fast jag stänger av allt i nfsps så hackar det ändå :S. Dåligt gjort av EA tkr jag

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk

För mej funkade NFSPS hur bra som helst med allt på fullt och styrningen var direkt, inga som helst hack och då hade jag XP Pro 32bit installerat. Det kan inte vara så att ni som har problem med spelat har Vista installerat?

Skall testa demot på vista ultimate x64 när jag kommer hem så får vi se vad som händer.

M.V.H Peter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
För mej funkade NFSPS hur bra som helst med allt på fullt och styrningen var direkt, inga som helst hack och då hade jag XP Pro 32bit installerat. Det kan inte vara så att ni som har problem med spelat har Vista installerat?

Skall testa demot på vista ultimate x64 när jag kommer hem så får vi se vad som händer.

M.V.H Peter

Vista Ult. 64 här... och problemfritt. :/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Vista 32 bitars, men det ska inte skapa några problem nu för tiden, är verkligen inte spelbart tills dem har åtgärdat problemen.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

skrev just i en annan tråd men skriver väl några rader här me.
För mig laggar de som bara den, ligger på en fps mellan 15 och 30 och de spelar ingen roll om jag kör allt på max i 1280x1024 eller kör allt på low i 800x640, samma fps ändå.

Vad kan de va för problem?
drivrutinen är 169.02

Permalänk
Medlem

Dom har säkert haft lite för brottom med att släppa demo versionen. Det här är ju ett klart tecken på att det är långt ifrån klart. Och spelet släpps om några dagar :/

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

fammo det här är på fulla versionen av spelet

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Har inte fått hem ProStreet demot än , men har testat med mostwanted och det ryckte och stoppade till någon sekund ibland. Installerade Forceware 169.04 och se så mycket bättre det blev smårycken är borta men stoppen var kvar. Provade med att stänga av en kärna i processorn och så var det fixat.

Nu flyter MostWanted bara fint "YESSSS!

Skall prova ProStreet så fort jag får hem det. Jag kör med Vista Ultimate x64bit

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem

Det fungerar tyvärr inte med Prostreet lexus, men den där problemen är känd eftersom mostwanted verkligen inte gillade tvåkärniga processorer, hade faktiskt hoppats på att det skulle lösa problemen med prostreet men nej .. >.<

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Har hört lösa rykten om att dra ut nätverkskabeln ska hjälpa problemet med lagg. Har inte kunnat bekräfta det själv än, återkommer om det när tillfälle ges.

Visa signatur

EliteKeys