Bra bilspel och krigsspel?

Permalänk

Bra bilspel och krigsspel?

Funderar på att inhandla några spel. Men tänkte höra lite om ni har förslag på några. Det jag letar efter är bil/rallyspel och krigsspel.

Spel som jag har fått upp ögonen för är COD 4 och RACE 07.

Är inte så insatt i nya spel nu för tiden, men har hittat sugen att spela igen=)

Kom gärna med lite förslag/argument på vilka spel som är bra.

Alla förslag uppskattas!

Visa signatur

DeepCool CH260 Svart | 9800X3D | ASUS TUF Gaming B850M-Plus WIFI | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident | MSI GeForce RTX 5070 Ti 16GB Ventus 3X OC | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Seasonic Core GX V2 850W ATX 3.1 | 2x 4TB SN850X WD_BLACK | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk

Richard burns, inte nytt men roligt som få!

Permalänk

Aha, får kika närmare på det. Tack!

Roligt med snabba svar=)

Ni får gärna komma med fler förslag!

Visa signatur

DeepCool CH260 Svart | 9800X3D | ASUS TUF Gaming B850M-Plus WIFI | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident | MSI GeForce RTX 5070 Ti 16GB Ventus 3X OC | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Seasonic Core GX V2 850W ATX 3.1 | 2x 4TB SN850X WD_BLACK | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Permalänk

Tyckte Colin Mcrae dirt var riktigt dåligt, grafiken var urusel för mig trots bra dator. Såg ut som man ritat med pastellfärger.

Race 07 var helt ok, inte jättebra men det var klart spelbart.

M3 challenge, jag vet inte hur många varv jag kört runt nordslingan nu säkert 200, rekommenderas! Känslan är väl inte kanon men banan är ju så rolig.

Gt legends stort urval av bilar, corvette, porsche osv riktigt bra spel.

Toca 3? aldrig prövat, försökte tanka ner demot för att se hur det gick så segt så jag stängde av.

Permalänk

Ok.

CMR: Dirt har jag också testat. Gillade inte alls körkänslan. Särskilt styrningen.

Får kolla upp M3 och GT!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

KÖP call of duty 4 och Crysis!!

Cod4 är ett enormt bra krigspel!

Bra FPS action spel som jag har som bara äger för mycket!!!
CRYSIS,COD4,TEAM FORTRESS CLASSIC 2, ORANGE BOX MED TFC2, HALF-LIFE2 episode 2 och portal, och battlefield2, bf2142 och ET: QuakeWars.

Permalänk

Nej, iof har jag inte ratt vilket man borde ha speciellt när jag är bilspelsfantast utan motsvarighet..
Iof inte bara bilspelsfantast utan bilfantast också:P

Colin mcrae dirt var hemskt tyckte jag, dålig känsla, grafiken såg kladdig och suddig ut.

Permalänk

Tack för förslagen DarKzY!

Får väll antagligen uppgradera grafikkortet om jag ska klara av att spela COD 4=)

Vet inte om jag har haft för stora förväntninger på CMR: Dirt, men som sagt. Gillade inte känslan i spelet alls.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som sagt Richard Burns Rally, Det bästa rallyspelet som finns! (Jag hoppas det kommer en uppföljare snart)

Dock måpste man ha ratt, annars blir det inte så kul
Köp en Logitech G25, den är kanonfin

Permalänk

Lär väl inte bli någon efterföljare som heter just richard burns 2 då han dog för 2 år sen, om fyra dagar vill säga.. En hejjare på att ratta runt i bil var han oavsett, nu när mcrae är borta får vi väl hoppas att Ari Vatanen kommer tillbaka, han är väl en bit över 50 nu:) Skulle gärna se honom köra pikes peak igen..
Men vi kan ju alltid hoppas på en efterföljare med ett annat namn!

Permalänk
Medlem

Wow, trodde inte att responsen på DiRT var så dålig som ni har skrivit.

Tyckte faktiskt större delen av spelet var riktigt skönt i fråga om körkänsla och skador på bilar osv.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

NFSU 2 det besta.
eller det senaste juiced.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Lär väl inte bli någon efterföljare som heter just richard burns 2 då han dog för 2 år sen, om fyra dagar vill säga.. En hejjare på att ratta runt i bil var han oavsett, nu när mcrae är borta får vi väl hoppas att Ari Vatanen kommer tillbaka, han är väl en bit över 50 nu:) Skulle gärna se honom köra pikes peak igen..
Men vi kan ju alltid hoppas på en efterföljare med ett annat namn!

joo precis, med uppföljare menade jag självklart ett spel från samma personer bakom RBR

Permalänk
Medlem

Live For Speed är enligt mig och många andra det bästa bil"spelet" som finns! Det känns inte som något av dom andra (ja, jag drar alla andra över en kam då LFS är så mycket bättre enligt mig (+ att många andra simulatorer använder samma, dåliga, motor (inte samma som LFS alltså...))).

Visst, det är inte snyggast och har inte flest synliga detaljer osv men känslan!

Ett annat + är att det utvecklas mer eller mindre hela tiden av folk som verkligen vill göra det rätt från början. Vissa tycker att det går för sakta (det är bara tre som utvecklar spelet) men men, det är så bra att det är värt det. Det är väl lite det som gör att man inte slutat köra också...

www.liveforspeed.net
www.liveforspeed.se

Permalänk

Om du gillar superrealistiska militärsimulatorer så är ARMA -armed assault något av de härligaste spelen som finns. En kula så är du död, men det samma gäller dina fiender. Maskingevär finns hehe

OBS se till att patcha upp ordentligt för att bli av med buggar etc

Visa signatur

hejhej

Permalänk
Medlem

Rally: Richard burns måste jag hålla med om, bästa känslan i det spelet iaf.
Krig (Du säger inte vilken typ av genre du vill ha, så här kommer mixat): Call of duty 4 (fps), Close combat series (gamla godingar, strategi), Company of heroes - Faces of war (strategi) Operation flashpoint - Arma e kul om du gillar realistiska.

Permalänk

hur buggigt är ArmA efter att man patchat upp det?
det känns som ett spel som lär hamna i fyndlådorna, e lite sugen på coopen

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manutd
Får väll antagligen uppgradera grafikkortet om jag ska klara av att spela COD 4=)
[/B]

Du får nog det.
Lite mer minne ochså, 2GB är ungefär vad vista ultimate tar.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

test drive unlimited tycker ja är riktigt trevligt, man kör runt på en paradis ö, med massor av olika bliar

Visa signatur

Dell xps gen3 | p4 3.6 GHz | 2gb ram | Ati PowerColor HD 4830 |

Permalänk
Avstängd

Skjutspel: Call of Duty 4
Bilspel: Forza motorsport 2

Permalänk
Medlem

Mitt tips är Call of Duty 4

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk

bilspel: rFactor eller GTR2
skjuta Americas Army i coop, mkt trevligt

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Ja, GTR2 är fina saker, skulle väl egentligen föreslå det framför Race07.

(Jag gissar att trådskaparen inte sitter och väntar på svar fortfarande, men någon annan kanske hittar tråden.)

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Jodå, jag kikar faktiskt då och då. Som nu tex.=)

Skaffade Cod4 för ett tag sen, mkt. bra spel....klart bästa krigsspel jag har testat. Men saknar fordon och större banor ibland.

Forza Motorsport 2 ser inte helt dumt ut! Men finns det till pc?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Njae, Forza är väl bara för Xbox...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Ja, var det jag misstänkte.
Får hoppas att dom kommer med något som liknar forza, det såg som sagt riktigt bra ut.

Visa signatur

Permalänk

rFactor är som forza :D, lite fler bilar och lite fler banor att välja på dock, kolla på
www.rfactorcentral.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bilspel : Street legal Redline : med senaste patchen 2.3.0! Skönaste grafiken skönaste körkänsla och allt, Finns inget bilspel idagens läge som kan matcha detta välgjorda spel

Krigspel : Cod4 skön handligen bra grafik , Crysis med 4x och medel inställningar GALEN grafik.

Det är vad jag rekomenderar iaf!

Permalänk
Medlem

Bilspel:
Om man vill ha realism, GTR2 eller M3 challange (är ju samma motor som GTR2) Race 07.
Om man vill ha lite enklare lekspel, Need for speed Underground 2 eller Flatout 2. Mycket roliga spel. Jag och polarn röstar för dessa spel. Vi är båda väldigt bilintresserade och kör bana på riktigt

Om man gillar att köra bil ihop med pussel och "klura ut" spel, så rekommenderar jag Trackmania United där man kan få pussla ihop banor och sedan på snabbaste sätt köra dem, eller så finns det andra lägen där man bara kör konstiga banor med lopingar mm mm.

När det gäller skjutaspel, så gillar jag hela serien av Half life2 (inkl Portals som är ett pusselspel) Sen är Bioshock och Crysis inte fel heller Många gillar BattleField som man kan köra över nätet mot andra.

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 9800X3D | Liquid Freezer III 280 | Asus Gaming B850m Plus | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6400Mhz CL30 | MSI PCIE5 850W | RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Need for Speed Most Wanted. Skippa Carbon och ProStreet.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||