Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Ja crytek förlitar sig på modcommunityn för att få spelet bättre i mp med fler game modes etc etc.

Men majoriteten vet endå knappt hur man får tag på moddar eller hur man installerar dom, eller att det ens finns.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Det är den här biten från första inlägget jag syftar på: "In SP, even though Crysis may have the advantage in graphics, the storyline is MUCH and MUCH MORE realistic in COD4."

Alltså... CoD 4 har en mer verklig handling eftersom den är verklighetsbaserad. Och närmare verkligheten än Crysis.

Och förresten så blev det fel stycke jag kopierade in från wikipedia... jag skulle kopiera in definitionen av "Science Fiction" och inte enbart "Fiction"...

Realistic betyder i det här fallet inte verklighetstrogen i den benämning du tar upp. Det handlar om hur trovärdig storyn är i sitt eget "universum".. dessutom är CoD4 också fiktion.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Men majoriteten vet endå knappt hur man får tag på moddar eller hur man installerar dom, eller att det ens finns.

Sen är ju dock crysis ganska inriktad på datanördar med high-end datorer också, om där har nog de flesta koll på hur man leker med moddar?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Sen är ju dock crysis ganska inriktad på datanördar med high-end datorer också, om där har nog de flesta koll på hur man leker med moddar?

Jo, cevat yerli har nämnt att spelet riktar sig åt "eleet gamerz" el. dylikt som säkerligen vet hur man laddar ned och installerar en mod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Låter lite fanboyaktig snubben. Faktum är att CoD4 är inte i närheten lika snyggt som crysis. Crysis har mycket mer detaljerade miljöer, och inte nog med det, miljöerna är 10 ggr större än de i CoD4. Sen så har spelet en draw distance på knappt 10 kilometer.
Dessutom så har EA inte påverkat utvecklingen av crysis.
Det går inte att jämföra storylinen i crysis med CoD4s, det är ju helt olika spel vi talar om.

Han låter fanboyaktig och du låter......?

Permalänk

Crysis är ett av det tråkigaste jag har varit med om. Tom Timeshift är roligare.
Jag installerad Far Cry och körde igenom ,mycket roligare. Crysis är en techdemo som tog alldeles för många år att utveckla och som kommer att vara glömt väldigt snabbt.
Själv köpte jag Coll Edition som jag snabbt la åt sidan för att spela C04.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Han låter fanboyaktig och du låter......?

Jag skrev sanningen i det inlägget? Åtminsone går det inte att jämföra CoD4s och crysis storyline med argumentet "cod4 is much more realistic"

Permalänk

Jag märkte verkligen att Crysis är realistic ) Man står och skjuter 2 magasin innan man fäller en fiende ) Jag är väll dålig skytt ,måste vara det ehehe

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Jag märkte verkligen att Crysis är realistic ) Man står och skjuter 2 magasin innan man fäller en fiende ) Jag är väll dålig skytt ,måste vara det ehehe

brukar ändå funka med ett skott i nyllet bara.
så sparar jag skott i all fall kör på delta men vet inte om koreanerna blir hårdare , har bara lirat demobanan ( skaffa monster rigg till resten av spelet )

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

FarCry's MP var inte bra heller... nätkoden sög brutalt vill jag minnas.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk

Förstår inte hur ni kan varken jämföra Crysis med Cod4 och tycka Crysis är ett dåligt spel. Sure, storyn är inte den bästa men den är bra.

Ni gillar säkert inte:
Deus Ex
Mafia
Thief
GTA
Splinter Cell...heller som förmodligen av majoriteten gamers i världen är världens bästa PC spel någonsin. Spel är lite som med serier. Tycker man om Prison break, Heroes, Kyle Xy, Criminal Minds så bör man tycka om Dexter. Tycker man inte om Dexter då så kanske man var på dåligt humör eller var under en skum period och man slutade titta helt enkelt.

Crysis är ett toppenspel enligt mig i alla fall.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

i Crysis, kan man inte flytta på allting i dx9 som man kan med dx10? t.ex båmotorer, flaskor med mera.

Crysis demot spelar jag bara för att det är snyggt, men COD4 kan jag tänka mig sitta med ett längre tag

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Kom detta som en chock? :/ Trodde alla visste att Crysis skulle bli en flopp i MP delen.
SP delen är däremot en annan sak, vet att många gillar det. Själv gillar jag inte det alls, har inte ens klarat av 20 % av spelet.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Alla som säger att crysis suger har förmodligen inte datorer nog att klara av att köra det.
Sen fläskar folk på med för höga inställningar vilket resulterar i en "hackig" upplevelse. Det är inte kul. Så enkelt är det.
Optimala inställningar för "high end datorer" (8800gtx) är medium/high... jag sitter exempelvis med 2st 7800gtx i sli och kör på medium/low (1280x720)
Då har jag en stabil framerate på ca 40 fps vilket ger mig en mycket trivsam spelupplevelse.
CoD4? Bah... Hur f**n kan man ens jämföra? CoD4 är ett spel för barn eller de som inte kräver någon som helst tankeverksamhet.
En korridor-shooter som serverar dig måltavlor att skjuta på. Inget kreativt, helt orealistiskt.
Crysis är absolut inte världens bästa spel, men det är definitivt världens bästa spel i den bemärkelsen när det handlar om själva striden.
Fienden agerar realistiskt. Skotten sitter där man siktar och gubbarna agerar därefter.
Sen är hela "alien"-storyn ganska töntig.
Ett stalker-spel med crysis motorn skulle vara grymt.
Jag har spelat igenom hela crysis 2ggr.
CoD4 tröttnade jag på ganska fort (lirade kanske 2 timmar)

Mina betyg:
Crysis - 8/10
CoD4 - 4/10

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris

men COD4 kan jag tänka mig sitta med ett längre tag

sorry, men det är typ bara 4timmar speltid i liret...

Permalänk
Medlem

fast jag är lite efter, spelar fortfarande äldre spel som är 2-3år gammla.
Så jag tröttnar inte så fort på spelen som många andra..

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natashero
Alla som säger att crysis suger har förmodligen inte datorer nog att klara av att köra det.
Sen fläskar folk på med för höga inställningar vilket resulterar i en "hackig" upplevelse. Det är inte kul. Så enkelt är det.
Optimala inställningar för "high end datorer" (8800gtx) är medium/high... jag sitter exempelvis med 2st 7800gtx i sli och kör på medium/low (1280x720)
Då har jag en stabil framerate på ca 40 fps vilket ger mig en mycket trivsam spelupplevelse.
CoD4? Bah... Hur f**n kan man ens jämföra? CoD4 är ett spel för barn eller de som inte kräver någon som helst tankeverksamhet.
En korridor-shooter som serverar dig måltavlor att skjuta på. Inget kreativt, helt orealistiskt.
Crysis är absolut inte världens bästa spel, men det är definitivt världens bästa spel i den bemärkelsen när det handlar om själva striden.
Fienden agerar realistiskt. Skotten sitter där man siktar och gubbarna agerar därefter.
Sen är hela "alien"-storyn ganska töntig.
Ett stalker-spel med crysis motorn skulle vara grymt.
Jag har spelat igenom hela crysis 2ggr.
CoD4 tröttnade jag på ganska fort (lirade kanske 2 timmar)

Mina betyg:
Crysis - 8/10
CoD4 - 4/10

Måste hålla med dig helt och hållet.
Varvade Crysis på några dagar, och i letandet efter ny fps provade jag COD4. Störde mig så otroligt på att det var så otroligt linjärt, det var ju bara att skjuta och följa efter de andra gubbarna. I princip allting kan bara göras på ett och samma sätt. Och, ja, jag vet argumentet om att man endast spelar ett spel en gång. Dock så är det helt orelevant, jag vill inte fundera på "hur utvecklarna tänkt att jag ska klara av det här momentet" utan vill istället fundera på "hur jag skulle tycka det var kul/effektivt/m.m. att klara av det här momentet".

En annan sak som jag stör mig på massor är att det tycks komma oändligt med fienden ur t.ex. ett hus, fastän huset är omringat. Det slutar inte komma förrän man har gjort det som ska göras, då slutar det komma fienden heltvärt och man går vidare tills det blir samma visa igen. Om du går till en by i Crysis, och börjar skjuta, så kommer det också lite förstärkning springades dit. Men om du, innnan du går in i byn, hittar var de gubbarna "hänger" och dödar dem där, så kommer det sedan inte att storma in i byn heller. Kort och gott, i COD4 kommer fienden i den tid det tar för dig att lösa någonting, i Crysis finns ett visst antal fienden som antigen kan hitta dig eller bli hittade av dig, och dödar du 5 av 20, så finns det bara 15 kvar.

AI'n går ju inte heller att jämföra emellan spelen. Crysis har något av de smartaste datormotståndare jag sett hittils som hela tiden försöker omringa dig vilket resulterar att det inte bara går att ducka bakom en sten och skjuta mot ett håll.

Vart så besviken på COD4 så var tvungen att spela Crysis igen, tog mig ändå till ingången till grottan. Längre är det ingen idé att spela, i.o.m. att spelet börjar suga ganska hårt. Alien teman är dess största nackdel.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Hmm, höll med honom till viss del, men sen slutade hela hans text i en enda stort whinande utan fakta. Crysis är galet kul i multiplayer imo, lirar det varje dag. Det finns dock många problem, buggar och mycket som skulle kunna göras bättre (ta bara AA som spränger sig själv så fort man skjuter...). Sen tycker jag att ett crysis utan att alla kutar runt med nanosuits i mp vore ännu roligare, tycker att hela nanosuitconceptet passar mycket bättre i SP.
Sen hatar jag i övrigt jämförelser mellan olika spel, alla tycker ju olika. Att skriva om hur dåligt Crysis är jämfört med CoD4 känns bara som att mucka gräl med crysisfansen...

Permalänk
Medlem

Jag tycker Crysis är ett av de bästa spelen någonsin.
Därmed inte sagt att "spelmotorn" borde kunna ligga till grund för något ännu bättre.

Permalänk
Avstängd

Ibland är välscriptat bättre än AI

Jag tror inte att CoD4 hade blivit bättre med öppen värld, korridorskjutare har alltid varit CoDs grej. Det går inte att jämföra de 2 på andra fronter än MP. Och CoD4s MP är mycket mer spännande och medryckande än Crysis.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Khamel
Men hur många spelar egentligen igenom ett spel mer än 1-2ggr? Personligen är det då ett högst fåtal spel jag orkar spela igenom hela spelen singelplayer.

Problemet med script är att enda utmaningen är att komma ihåg var och när fienden kommer tills efter man tagit quick load. Att man inte spelar igenom det mer än en gång spelar ingen roll.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Tillbaka till första inläget: Jag tycker att personen som blev citerad är helt blåst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qdden
Tillbaka till första inläget: Jag tycker att personen som blev citerad är helt blåst.

Eh, utan argument visar ditt inlägg mer på hur din egen intelligens ligger än hans/hennes.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
sorry, men det är typ bara 4timmar speltid i liret...

Singelplay ja.
Men mutliplay? Jättemånga timmar.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vikingone
Singelplay ja.
Men mutliplay? Jättemånga timmar.

Fyra timmar på singel? På medium till lättaste kanske, spela på svaraste annars ar det ju jätte lätt!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Crysis är på tok för krävande! Jag har en 3800+ och ett hyffsat graffekort och jag
har ca 17 fps med allt på low inklusive upplösning :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnum92
Crysis är på tok för krävande! Jag har en 3800+ och ett hyffsat graffekort och jag
har ca 17 fps med allt på low inklusive upplösning :/

Hur hyffsat ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

du kanske har igång för många program i bakrunden?
jag har en Intel Pentium 4 631@3.22GHz och ett 8600GT. jag kan köra i 1024X768 med medium/low och jag har många FPS, fler än vad som behövs. I 1024X1080 så blir det lite hack, så jag föredrar 1024x768

Visa signatur

🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

men cod4 och crysis i multi kan ni väll inte överhuvud taget gämnföra? va?.. yzzz.. cod4 är ju det klart att det funkar som cs/bf2 style.. arme mot arme.. men i crysis, om dom sku ha bf2 plays style eller cs style.. sku ju inte funka.. sku ju inte va crysis längre..

cod spelen är bland dom linjäraste spelen jag spelat.. jag spela igenom halva sen tröttna jag och körte igenom resten med god mode bara för att se hur resten såg ut.. några få ställen känndes, fan va schysst.. men att spela om o om o om samma ställe igen om man dog för att helikoptern va cp bra på att träffa.. lite graw ai feeling i cod4..

kommer ihåg när cod4 demot kom att det va sjukt mycke klagomål, men nu prisas det som "holy game of the year" över crysis.. visst crysis har sina brister och är ett teknik spel.

okej om vi ska gämföra cod4 och crysis..

modning - win for crysis
grafik - win for crysis
frihet- win for crysis
ljud - tie (vapen ljuden svaga i båda tycker jag, hört bättre, r6 vegas win)
fysik - win for crysis (cod4 har ju knappt någe)
ai - win for crysis (cod4 gubbar alltid på samma ställen okej 2 olika ställen)
story - båda 2 va allmänt lama,alien delen i "the core" va segt.. kort historia känndes som det saknades delar.. cod 4, sett det förut. usa winner över alla andra i krig o ryssarna är dumma.. älska dock båt missionet, känndes kul.. känndes som swat 4 i lan..
multiplayer - cod4 pga av bristande frihet i dx9 på crysis,, inte testat dx10 dock..
buggar - båda har buggar, men fan mer buggar i cod4.

Permalänk

men cod4 och crysis i multi kan ni väll inte överhuvud taget gämnföra? va?.. yzzz.. cod4 är ju det klart att det funkar som cs/bf2 style.. arme mot arme.. men i crysis, om dom sku ha bf2 plays style eller cs style.. sku ju inte funka.. sku ju inte va crysis längre..

cod spelen är bland dom linjäraste spelen jag spelat.. jag spela igenom halva sen tröttna jag och körte igenom resten med god mode bara för att se hur resten såg ut.. några få ställen känndes, fan va schysst.. men att spela om o om o om samma ställe igen om man dog för att helikoptern va cp bra på att träffa.. lite graw ai feeling i cod4..

kommer ihåg när cod4 demot kom att det va sjukt mycke klagomål, men nu prisas det som "holy game of the year" över crysis.. visst crysis har sina brister och är ett teknik spel.

okej om vi ska gämföra cod4 och crysis..

modning - win for crysis
grafik - win for crysis
frihet- win for crysis
ljud - tie (vapen ljuden svaga i båda tycker jag, hört bättre, r6 vegas win)
fysik - win for crysis (cod4 har ju knappt någe)
ai - win for crysis (cod4 gubbar alltid på samma ställen okej 2 olika ställen)
story - båda 2 va allmänt lama,alien delen i "the core" va segt.. kort historia känndes som det saknades delar.. cod 4, sett det förut. usa winner över alla andra i krig o ryssarna är dumma.. älska dock båt missionet, känndes kul.. känndes som swat 4 i lan..
multiplayer - cod4 pga av bristande frihet i dx9 på crysis,, inte testat dx10 dock..
buggar - båda har buggar, men fan mer buggar i cod4.