Permalänk
Medlem

Vad ska jag köpa?

Jag funderar på att köpa XBOX 360 eller Playstation 3 men har läst massor av fakta och det är mest bara "fan boys" som kommer med dumma inlägg.

Så vad rekommenderar ni för priset och för framtiden samt vad hade ni valt?

Tack, Andreas.

Permalänk
Medlem

men det finns ju en massa andra trådar som kommer upp hela tiden om detta ämne, räcker det inte för dig?

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Vilka spel vill man spela först och främst?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Xbox360 är de som har funnit längst och därmed är stabilast (?), PS3'an har potential till att bli bäst utav dessa två... men som nämnts, ta efter de spel du gillar, vill du ha båda konsolerna, ta billigaste först?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Xbox 360 är inte stabilast... har en själv.

Men om man skulle rekommendera en spelkonsol, så skulle jag rekommendera PS3.

Annars kan man alltid göra en spellista för de båda spelkonsolerna och ta konsolen som har mest spel man vill spela.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Är Bluray och en tyst konsol viktigt, välj PS3. Om inte välj 360n.
Tycker själv 360n verkar ha fler intressanta spel.

Permalänk
Medlem

Xbox 360 för spelen, PS3 för filmuppspelningen och Wii som partystarter

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Xbox 360 för spelen, PS3 för filmuppspelningen och Wii som partystarter

Bästa förklaring på Wii
Förövrigt som andra sagt, 360 har större spelsortiment i dagsläget.
PS3 har svagt, men de vågar nog inte skjuta ut en massa spel bara för att locka folk då de inte direkt har råd att få spel som floppar, det är min tanke iaf

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

360 har flest och fler spel som många gillar, och det kommer fortsätta vara så då den säljer mycket bättre. 360 har även bättre onlinetjänst och bättre mediaspelarmöjligheter.

Enda anledningen att köpa PS3 är om du gillar japanska spel och dom serier som är exklusiva till playstation.

Permalänk
Medlem

Jag hade nyss samma dilemma, men jag kom fram till att PS3 har och kommer ha fler intressanta exklusiva titlar.

Bluray.

Låg ljudnivå.

Och utseendet är bara ett plus.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk

Hade samma dilemma själv för nån månad sen. Satte mig ner och gjorde en lista över spel, vilka jag var intresserad av till PS3 och vilka var intressanta till XBOX360. Listan blev betydligt längre till 360:n, även när jag inkluderade kommande spel. Köpte därför en 360 och är mycket nöjd.

Visa signatur

Zepto Znote 6625WD : Intel C2D T7300 2.0GHz, Geforce 8600M GT 512MB, 2 GB DDR2 667MHz/PC5300, Samsung 160 GB Hybrid, Windows XP SP2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sorath
Och utseendet är bara ett plus.

hmm, utseende?
Innomhusgrill, inte snyggt alls, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Inaktiv

Somsagt, gör en lista på spel som är intressanta och se vilket du gillar mest. Sen om du gillar en blu-ray/mediaspelare så får ju ps3 ett plus i kanten...

Permalänk
Medlem

Jag köpte en PS3. Hade redan ett Wii men ville spela FPS som jag tycker inte riktigt fungerar på en Wii.

Eftersom jag skulle använda enheten till att spela film och musik, vilket jag gör mycket mer ofta än spelar spel så valde jag en PS3 för att jag tycker att Xbox360 låter alldeles för mycket.

2008 kommer nog att bli en mycket bättre år för oss PS3-ägare än vad 2007 var! Men å andra sidan så var den större delen av 2007 riktigt trisst med Wii också

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Medlem

Men 2007 var underbart för 360 ägare som 2008 också kommer bli

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Men 2007 var underbart för 360 ägare som 2008 också kommer bli

Alan Wake t.ex. ... fast det kanske blir en besvikelse. Får nog försöka inte hoppas så mycket på det.

Det ska väl bli Vista och XBOX 360-exklusivt?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Alan Wake t.ex. ... fast det kanske blir en besvikelse. Får nog försöka inte hoppas så mycket på det.

Japp, och det blir inte nån besvikelse. Det har inte gjorts nåt finskt spel som har varit dåligt Meeeen.. det görs ju inte så många heller

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp, och det blir inte nån besvikelse. Det har inte gjorts nåt finskt spel som har varit dåligt Meeeen.. det görs ju inte så många heller

men det har gjorts väldigt dåliga spelkonsoller däremot.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Känner bara till tre finska spel. Från Remedy Entertainment. Max Payne, Max Payne 2 och Death Rally. Har dock inte spelat Death Rally... men Max Payne-spelen var kanon.

Men att Alan Wake utvecklas exklusivt för PC och XBOX 360 är ju bara positivt. Eftersom det alltid blir svårare för utvecklarna om de ska optimera ett spel för flera plattformar.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Känner bara till tre finska spel. Från Remedy Entertainment. Max Payne, Max Payne 2 och Death Rally. Har dock inte spelat Death Rally... men Max Payne-spelen var kanon.

Men att Alan Wake utvecklas exklusivt för PC och XBOX 360 är ju bara positivt. Eftersom det alltid blir svårare för utvecklarna om de ska optimera ett spel för flera plattformar.

FlatOut finns också Kanske roligaste LAN-bilspelet som finns...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis. Ytterligare ett skäl till att köpa en PS3, de andra spelen kör man ju på sin PC!

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk

ps3 har dessutom ett skit grafikkort som gör att spelen har sämre och lägre fps... kolla bara på assassins creed..

Visa signatur

Xbox Live: Johansson91

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkshine91
ps3 har dessutom ett skit grafikkort som gör att spelen har sämre och lägre fps... kolla bara på assassins creed..

eller Burnout, eller Oblivion ..eller Masseffect.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

360 har en ful kontroll.

Seriöst, följ tipsen som tidigare har tipsats om,skriv en lista på spel och köp därefter.

God Jul

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
360 har en ful kontroll.

Men den passar som handen i handsken. Ergonomi går före det estetiska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snälla svara inte på den kommentaren! Det var ironi, jag själv har inget emot 360 kontrollen

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Va i helvete snackar du om?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
Va i helvete snackar du om?

Varför svär du?

Permalänk
Medlem

Det var bara en ps3 fanboy som blev lite upprörd

God Jul alla, snart kommer tomten!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Tekniskt sett är väll grafikkretsarna identiska i prestanda, dock tog microsoft en modifierad R600(?) medans Sony bad nVidia att utveckla en helt ny krets för ps3.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.