Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Vilket spel är bäst? Guitar Hero 3 eller Rock Band? Vad skiljer dem åt egentligen?

Rock Band har attiraljer till ett helt band. dvs trummor mick gitarr och bas.
är troligen roligast om man e 4 pers till alla delarna.
låtlista : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_songs_in_Rock_Band

Guitar Hero är bara Gitarrer (och bas i coop men den använder samma kontroll till det) och är 2 spelare. har ett roligt singleplayer läge.

låtlista : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_songs_in_Guitar_Hero_III...

det är nog mest till var och en vad som e roligast men jag tror att gh3 är mer tillfredsställande än rockband om man spelar ensam men om man är 4 pers som har ett intresse så är säkert rockband att föredra

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
Vilket spel är bästa köpet?

Uncharted: Drake's Fortune eller Assassins Creed?

Uncharted: Drake's Fortune. Det är ett väldigt, väldigt bra spel.
Folk som har spelat Assassin's Creed (Forum @ GameTrailers) tycker att man inte ska köpa det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
Vilket spel är bästa köpet?

Uncharted: Drake's Fortune eller Assassins Creed?

Vill man ut och äventyra -> Uncharted

Vill man mörda eller döda en massa folk -> Assassin's Creed.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krissen_90
Warner Bros. blir Blu Ray exlusivt

http://www.ps3fanboy.com/2008/01/04/warner-bros-goes-blu-ray-...

Finally!, Det var på tiden... Inte för att HD-DVD är dåligt utan att ja vill bara få slute på detta "krig" så man kan välja fritt bland alla filmbolags filmer:)

Centura:

Tack för informationen!:)
F430, släpper den mkt i kurvorna eller?

En annan sak, Innan i GT spelen har det varit så att man trimmat "sönder" bilen så man drar förbi alla i första varvet sen kör själv resten av racet, är det så nu med eller måste man kämpa för att ta sig förbi?
Kan du köra online?, för det fanns väll med?

Rolle90:

Välj Uncharted, det är stor chans att man tröttnar på AC

Permalänk
Medlem

Fler som har problem med Call of duty multiplayer? Har inte kommit in i ett enda spel nu på 20 minuter.

Förövrigt finns det nån möjlighet att själv starta en server, eller är det helt upp till "automatiken" att välja detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Centura:

Tack för informationen!:)
F430, släpper den mkt i kurvorna eller?

En annan sak, Innan i GT spelen har det varit så att man trimmat "sönder" bilen så man drar förbi alla i första varvet sen kör själv resten av racet, är det så nu med eller måste man kämpa för att ta sig förbi?
Kan du köra online?, för det fanns väll med?

Nja, beror på vilket Reality-läge du har och vilka däck.
Men, om du kör Pro. med R3 så kan den spinna en bit in på treans växel
Standard med R3. Du kan inte få den att spinna.

Det går inte att trimma.
Online är skit kul

Jag har kört två lägen hittils.

Fuji Speedway, ENBART Nissan GT-R R35, Pro. + S2. Det släpper ordentligt lätt och du måste börja bromsa tidigt. Det är bättre att ta det lugnt och försiktigt än att köra som en jävla idiot.

Daytona, Sport Bilar, Pro + S3. Om du kommer in i kurvan över 250 km/h (GT-R och F430, har inte testat andra) så kommer du powerslida, åka in i muren och få Penalty 5sec (kan inte gasa).

De flesta kan fan med inte köra på Daytona. Full fart in i kurvan, penalty och sen köra vidare.

Jag börjar bromsa lite innan kurvan, väldigt lugnt så jag inte flyttar vikten längst fram för snabbt. Ibland kommer bilar rakt in i röven på en.

Hittils har det funkat bra, alltså Online. Det har hänt två gånger att det kommer inte 16 spelare på Daytona, allting laddas, men sen händer det inget mer efter rolling start. Det är nästan som att det har fryset (fast att det inte har).

De flesta kör seriöst. Det finns en del som har åkt av banan sen är dom nedanför kurvan och kör fel hål (efterblivna?). Ingen aning varför. Lite jobbigt att en del skiter i vilket.

Om man tar det lugnt, försiktigt, använder slip stream (låt inte andra ligga i din slip stream) så kan du ta dig från 12-16 till 1-6, enkelt.

För att få så mycket pengar i ett race, kom först eller ta upp så många placeringar som möjligt: Alltså, Börja långt bak och kör upp dig ordentligt, bland de första. Du får duktigt med pengar för det (fortfarande inte mer än 1:a plats)

Alla banor lider av det mörka ljuset som vi pratade om, Aki||es.

En annan sak, KÖP SPELET! Det är verkligen värt det Vem orkar vänta till Våren '08?!

Permalänk
Medlem

Fast Warner Bros val med att ge exlusivitet till blu-ray betyder ju bara att just de som har blu-ray tjänar på saken och de som sitter med hd-dvd hamnar i än värre situation (kanske speciellt med tanke på att det bara är en vecka sedan Warner offentligt förnekade en sådan strategi).

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Centura:

Okej tack så mycket för all info!, Men om ja ska köpa de väntar ja till versionen kommer ut här eller i USA, orkar inte med Japansk text:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Centura:

Okej tack så mycket för all info!, Men om ja ska köpa de väntar ja till versionen kommer ut här eller i USA, orkar inte med Japansk text:P

Varsågod
Jag trodde det skulle bli lite jobbigt i början också, men det funkar hur bra som helst. Det är väldigt, väldigt lätt att gå runt i menyerna.

Permalänk
Medlem

Tjenare, jag vet att fragan ar gammal men jag skulle uppskatta om nagon kunde svara at mig
Om man koper en PS3;a i japan varfor ska man ta den i handbagaget och inte i vanliga resvaskan?

(Sitter i Tokyo har inte alla tangenter)

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

har du den i handbagaget kan du ju vara rätt säker på att den inte går sönder. tar du den i en vanlig resväska, som man chekar in då, kan du inte kontrollera att den inte hamnar längst ner bland massa andra tunga resväskor och då kan den, kanske, gå sönder.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Lite mer angående Warner:
"Warner will be joining other BD-exclusive suppliers Sony Pictures Home Entertainment, Walt Disney Home Entertainment, 20th Century Fox Home Entertainment and Lionsgate. Time Warner divisions New Line Home Entertainment and HBO Video are also included in the move to Blu-ray."

Weii, vi får sagan om ringen och så tror ja att Band of Brothers är från HBO?

Rosslan, Då har du ju koll på den, vem vet den kanske bli skadad annars? Fast ja vet inte va som är bäst

Permalänk
Medlem

hur gor man nar man gar igenom tullen, de rontgar ju ens vaskor kommer de inte att bli misstanksamma nar de ser en ps3:a i handbagaget, alltsa pa tokyos flygplats samt london?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Lite mer angående Warner:
"Warner will be joining other BD-exclusive suppliers Sony Pictures Home Entertainment, Walt Disney Home Entertainment, 20th Century Fox Home Entertainment and Lionsgate. Time Warner divisions New Line Home Entertainment and HBO Video are also included in the move to Blu-ray."

Weii, vi får sagan om ringen och så tror ja att Band of Brothers är från HBO?

Rosslan, Då har du ju koll på den, vem vet den kanske bli skadad annars? Fast ja vet inte va som är bäst

Jodå Band of Brothers är HBO. Samt Oz, Rome, The Sopranos och Deadwood!

Finfina serier.

Permalänk

Så det är alltså värt att köpa Gran Turismo 5 prologue? Hittade en säljare på ebay där man får det för 290kr med frakt. Verkar ju schysst.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosslan
hur gor man nar man gar igenom tullen, de rontgar ju ens vaskor kommer de inte att bli misstanksamma nar de ser en ps3:a i handbagaget, alltsa pa tokyos flygplats samt london?

Jag hade med en shuttle chassi med moderkort osv, ett graffe, cpu, minne i mitt handbagage.

Dom frågade mig "what it this?", sen tog dom prover på alla delarna och la in en maskin, testar för bomber och shit antar jag.
Dom bara tog någon liten duk lr något och svepte lite över den sen in i en maskin.

Sen vare klart.

En ps3 är ju enklare dessutom än allt detta jag asade med mig
Detta var när jag åkte hem ifrån usa.

Permalänk
Medlem

ja fast upptäcker de en PS3 i bagaget blir det enkelbiljett till Guantanamo givetvis.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

How come?
Men en ps3 låda är dock aningen stor för att prega in på planet som handbagage.

Polaren köpte ett lian Li chassi, stort som ett as. Han använde det istället för en väska i sitt bagage (inte hand).
Han bara pregade in saker i chassit istället och sen ner i orginallådan.
Inga problem.

Och dom hade rotat i alla våra väskor, men det var inga problem förutom att dom tog en nos flaska ifrån polaren

Permalänk
Sötast

Med tanke på att PS2 "var kraftig nog att styra missiler" så måste PS3an vara otroligt respekterad och klassad som livsfarlig på flygplatser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Fler som har problem med Call of duty multiplayer? Har inte kommit in i ett enda spel nu på 20 minuter.

Förövrigt finns det nån möjlighet att själv starta en server, eller är det helt upp till "automatiken" att välja detta?

Jag har problem med det, lyckas inte ladda ner game settnings heller från cod's servrar. Kommer inte in i lobbyn alls. Verkar vara nått fel, hoppas det löser sig snart.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Så det är alltså värt att köpa Gran Turismo 5 prologue? Hittade en säljare på ebay där man får det för 290kr med frakt. Verkar ju schysst.

Yep, det tycker jag verkligen.
Om du vill ha spelet snabbt så kan du köpa ett PlayStation Network Card (5,000 YEN) på Ebay.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosslan

Har ditt kvitto redo att visa upp?

Har lite frågor om PS3:an (finns säkert besvara många gånger innan i denna tråden, men jag har inte lust att läsa typ 120sidor som ni förhoppningsvis förstår ).
Vad jag har förstått har den trådlöst nätverk, alltså ska den, typ som min dator kunna connecta till internet genom vår trådlösa router?
Vad kostar ett konto för att kunna lira spel på internet? (antar att det funkar så)
Är det några speciella kontakter, jämfört med t.ex PS2? (med tanke på att jag kör den på min "tjock-tv" )
Man måste inte ha en HD ready/full TV?
Kommer handkontroller med "skak-funktionen"?
Är det värt sina pengar?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Har ditt kvitto redo att visa upp?

Har lite frågor om PS3:an (finns säkert besvara många gånger innan i denna tråden, men jag har inte lust att läsa typ 120sidor som ni förhoppningsvis förstår ).
Vad jag har förstått har den trådlöst nätverk, alltså ska den, typ som min dator kunna connecta till internet genom vår trådlösa router?
Vad kostar ett konto för att kunna lira spel på internet? (antar att det funkar så)
Är det några speciella kontakter, jämfört med t.ex PS2? (med tanke på att jag kör den på min "tjock-tv" )
Man måste inte ha en HD ready/full TV?
Kommer handkontroller med "skak-funktionen"?
Är det värt sina pengar?

Det är vanlig WLAN över 802,11 b/g bandet, som du har på din dator om du nu inte använder n-draft eller vad det nu kallas.
Kontona är gratis, det enda du får betala för är om du köper extra-matrial till spel eller fullverioner av spel över PSN men det finns även saker som är gratis.
Det är väl scart på ps2? det följar iallafall med en scart med ps3:an, hdmi-kabel får man köpa själv och nej man måste inte ha en HD ready/full HD TV; jag använder båda(en i taget) fast jag tycker att texten blir lite suddig på en tjock-tv men vet inte om det är så på alla.
Ja det ska komma kontroller med skakfunktion, tror de redan har släppts i Japan.
Hurvida den är värd sina pengar tycker jag att den definitivt är; BR-spelare, spelkonsoll m.m. men det är ju upp till var och en att avgöra.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem

Uncharted utklarat, Next up Assassin's Creed

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte232
Det är vanlig WLAN över 802,11 b/g bandet, som du har på din dator om du nu inte använder n-draft eller vad det nu kallas.
Kontona är gratis, det enda du får betala för är om du köper extra-matrial till spel eller fullverioner av spel över PSN men det finns även saker som är gratis.
Det är väl scart på ps2? det följar iallafall med en scart med ps3:an, hdmi-kabel får man köpa själv och nej man måste inte ha en HD ready/full HD TV; jag använder båda(en i taget) fast jag tycker att texten blir lite suddig på en tjock-tv men vet inte om det är så på alla.
Ja det ska komma kontroller med skakfunktion, tror de redan har släppts i Japan.
Hurvida den är värd sina pengar tycker jag att den definitivt är; BR-spelare, spelkonsoll m.m. men det är ju upp till var och en att avgöra.

Låter ju riktigt bra, speciellt att man inte betalar för att lira på nätet :). Naej, vi kör ju "standard" bredband med trådlös router. Då kan jag ju köra på min tjock-tv tillsvidare Enda nackdelen hittils är ju egentligen prisen på spelen, men det var ju likadant med PS2 ..
Kom på en sak till. Kan jag koppla PS3an till mitt hemmabiosystem och köra ljudet därigenom? (billigt random-denver system )

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

NickePicke
Ja, köp en optisk kabel för 50 spänn och tryck in.

Permalänk
Medlem

Om han nu har optisk ingång, jag har inte det på mitt :/ men om du har det är det bara att göra som Micket sa. Om du nu inte har det men har RCA-ingångar så kan du koppla RCA-kablarna för ljud(röd och vit) som går in i scartkontakten till ditt hemmabiosystam, men tyvärr får du bara då 2.0 ljud. Fast mitt hb-system skalar upp ljudet så jag får "oäkta" 4.1; samma ljud i vf som vb.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem

Jag beställde Uncharted från Dvdboxoffice.com för ungefär en vecka sen. Det står att ordern är "inoviced" undrar vad det betyder. Sen undrar jag också hur lång tid det brukar ta och om man får en avi hem eller om det kommer direkt ner i brevlådan.

Tack på förhand! // rragon

Visa signatur

rragon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
NickePicke
Ja, köp en optisk kabel för 50 spänn och tryck in.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte232
Om han nu har optisk ingång, jag har inte det på mitt :/ men om du har det är det bara att göra som Micket sa. Om du nu inte har det men har RCA-ingångar så kan du koppla RCA-kablarna för ljud(röd och vit) som går in i scartkontakten till ditt hemmabiosystam, men tyvärr får du bara då 2.0 ljud. Fast mitt hb-system skalar upp ljudet så jag får "oäkta" 4.1; samma ljud i vf som vb.

Ok, är det någon som har en bild på optisk ingång/utgång (vet inte vilket jag behöver se ) så kan jag ju kolla

Visa signatur

(\__/)
(O.o)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Jag beställde Uncharted från Dvdboxoffice.com för ungefär en vecka sen. Det står att ordern är "inoviced" undrar vad det betyder. Sen undrar jag också hur lång tid det brukar ta och om man får en avi hem eller om det kommer direkt ner i brevlådan.

Tack på förhand! // rragon

Invoice = Faktura. Alltså "fakturerad". Alla de gånger jag beställt från dvdboxoffice så har det trillat ner i brevlådan.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P