Permalänk
Medlem

3 - Idioter

Fan vad förbannad man blir alltså. Här är scenariot.

Går till en 3 butik och blir lovad en LG Viewty + 299krbomben abonemang. Mobilen är slutsåld så jag är tvungen att skriva på abonemanget i förväg så jag får en "kö" plats, men han lovade att den skulle komma 1 vecka.
Efter 3 veckor så ringer jag tre och säger att jag inte fått någon mobil och går med på att betala uppsägnings avgiften i 3mån, killen i telefonen försöker muta med mig div erbjudanden. Men jag tackar nej och säger att jag vill avsluta mitt abonemang och han säger att det är klart och gjort. Jag avslutade abonemanget pga att han i butiken sa att det kunde ta upptill 2 mån innan jag fick min mobil och jag har ingen lust att betala under den tiden.

1vecka senare, Idag får jag ett sms "Hej! Enligt ditt önskemål är nu xxxxx med abonnemangsform 3bomben förlängt till och med 2009-07-17"

Ringer till kundtjänst och de säger att jag inte bett om ett "avslut" av mitt abonemang och det står inte äns att jag har ringt in. Hon säger att mobilen redan är skickad och att jag måste stå för frakten tillbaka till dem, efter jag har skickat den tillbaka då får jag ringa tillbaka och avsluta.

Sämre service kan man inte få!

Permalänk
Medlem

Klart dom lovar till höger och vänster så man ska skriva upp sig, sen så får man fan ingen mobil på ett tag.. riktigt ruttet

Permalänk
Medlem

Jag har också en dålig erfarenhet av 3 när det gäller att säga upp abonnemang. Hade köpt ny telefon som inte stödjer 3g och skulle då slutbetala mig 3-mobil samt avsluta abonnemanget (som jag haft i drygt 1,5 år).

Drygt 4 månader senare ser jag att de dragit pengar varje månad (autogiro på ett konto som jag använder sällan, har det mest för mobilräkning och fasta utgifter). Hade till en början vidarekopplat samtal till mitt nya nummer men avaktiverade senare detta. Även abonnemangsavgift och Messenger (som jag aldrig haft) har debiterats till totalt omkring 70-90 kr varje månad.

Ringer då upp för att fråga hur det kan komma sig och blir argare och argare när det visar sig att de aldrig registrerat att jag skulle säga upp abonnemanget och inte heller har några planer på att återbetala mig de debiterade summorna (framförallt syftar jag här på Messenger samt hela den sista fakturan då det är månad 4 och således borde abonnemanget vara avslutat). Jag har ju "använt deras tjänst"...

Försök att förklara att det beror på deras fullständigt värdelösa medarbetare går inte riktigt hem heller utan det slutar med att de kan "göra ett undantag" och avsluta mitt abonnemang på en gång istället för med sedvanliga 3 månaders uppsägningstid. Detta känns ju som ett stort jävla hån och trots att jag aldrig varit så nöjd med en operatör i själva användandet som med 3 så går jag aldrig tillbaka dit efter detta.

Dagen efter kommer det ett brev från 3...
"Hej, vi har ett erbjudande till dig som VIP-kund"

Jag vet inte vad jag ska säga... taskig tajming.

Permalänk
Medlem

mobilen kom igår LOL....jag antar att det är en lång kö.
Men dra till affären och säg det där.

KOLLA också att de faktiskt avslutar det, NO FAKED PAPER!!!
Har hänt..

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Re: 3 - Idioter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Fan vad förbannad man blir alltså. Här är scenariot.

Går till en 3 butik och blir lovad en LG Viewty + 299krbomben abonemang. Mobilen är slutsåld så jag är tvungen att skriva på abonemanget i förväg så jag får en "kö" plats, men han lovade att den skulle komma 1 vecka.
Efter 3 veckor så ringer jag tre och säger att jag inte fått någon mobil och går med på att betala uppsägnings avgiften i 3mån, killen i telefonen försöker muta med mig div erbjudanden. Men jag tackar nej och säger att jag vill avsluta mitt abonemang och han säger att det är klart och gjort. Jag avslutade abonemanget pga att han i butiken sa att det kunde ta upptill 2 mån innan jag fick min mobil och jag har ingen lust att betala under den tiden.

1vecka senare, Idag får jag ett sms "Hej! Enligt ditt önskemål är nu xxxxx med abonnemangsform 3bomben förlängt till och med 2009-07-17"

Ringer till kundtjänst och de säger att jag inte bett om ett "avslut" av mitt abonemang och det står inte äns att jag har ringt in. Hon säger att mobilen redan är skickad och att jag måste stå för frakten tillbaka till dem, efter jag har skickat den tillbaka då får jag ringa tillbaka och avsluta.

Sämre service kan man inte få!

Vad ska man säga eller snarare skriva mer än att säga till säljaren - tack och adjö för isf återkommer jag till dig om en vecka när du har telefonen så skriver vi papper då.

För annars om du skrivit på avtalet så har du förlorat ditt övertag och då verkar det som att mindre nogräknade säljare skiter i hur det går eftersom dom fått ett sälj och tjänat sin provision.

Permalänk
Medlem

Innan tyckte jag tre var riktigt bra, speciellt var de riktigt trevliga på kundservicen och man fick alltid sina problem löst.

Men nu har det fan gått utför, känner mig lurad på ett abonnemang och så fort bindningstiden på den gått ut kommer byta operatör innan man ens hinner räkna till tre... (Look, I just made a joch// Ahmed the dead terrorist)

Permalänk
Medlem

Att säga upp sitt abonnemang ör det svåraste som finns när man har tre. Mycket krångel. De har inga papper som de kan fixa i butik för det utan man måste ringa för att få papper hemskickade som man sedan ska skriva på och skicka tillbaka. Har man tur så får man det pappret. Verkar som om att de skiter i det rätt ofta. Men då är det bara att gapa på dem itelefonen så kan de avsluta abonnemanget direkt. Dock har jag ett så bra nummer så jag tänker inte dumpa det längre för ver det till en konkurent i så fall. Var en av de första kunderna då man fick välja nummer:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Alla borde ha som vana att spela in samtalen med operatörer och liknande när man säger upp avtal, då kan de inte komma senare och säga att det inte är gjort. Det är vanligt att företag gör så mot privatpersoner så det bör funka lika bra för en privatperson. Tror dock man måste påpeka att samtalet spelas in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LocSin
Alla borde ha som vana att spela in samtalen med operatörer och liknande när man säger upp avtal, då kan de inte komma senare och säga att det inte är gjort. Det är vanligt att företag gör så mot privatpersoner så det bör funka lika bra för en privatperson. Tror dock man måste påpeka att samtalet spelas in.

Jo man ska alltid spela in samtal som har med support att göra, räcker att en parten vet om att det spelas in för att det fungera som bevis vid tex. en rättegång.

Fast klart jävligt sällan man ids/kommer ihåg att spela in :/

Ont. Hade samma problem med bredbandsbolaget, men det löste sig ganska snabbt för dom har ju hyffsat bra support bara man får rätt person att snacka med.

/Merkkan

Permalänk

Man kan undra om vissa företag gör sånt med flit. Jag förstår inte hur man kan missupfatta att en kund vill avsluta sitt abonnemang. Men dock är man riktigt duktig på binda upp en, inga "missupfattningar" där inte. Själv brukar jag alltid spela in mina samtal, tyvärr måste man det.

Permalänk
Medlem

Men jag har för mig att tre spelar in samtalen över telefon, det var iaf vad en på kundservice sa till mig innan...

Eller så ljög apan, precis som med allt annat...

Permalänk
Medlem

Det löste sig nu i alla fall, efter jävligt mycket tjöt så fick jag:

18 istället för 24mån abonemang
+2mån gratis
+ Halva anslutning avgiften betalad

Kan säga att butiken i Nordstan GBG suger, när jag sedan gick till supporten som ligger i Partille (lite mer avlägset) så försökte han verkligen hjälpa mig

Men jag är nöjd nu ialla fall och jag bad han dubbelkolla allting så de inte kommer om 2mån "Nej du har inte fått 2mån gratis". Det där med att spela in samtal är det någon som kan bekräfta att andra sidan måste veta om detta?

Permalänk
Hedersmedlem

Endast en sida behöver veta om ifall det spelas in. Så du kan spela in ett samtal med något utan att behöva säga något.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av truebounce
Man kan undra om vissa företag gör sånt med flit. Jag förstår inte hur man kan missupfatta att en kund vill avsluta sitt abonnemang. Men dock är man riktigt duktig på binda upp en, inga "missupfattningar" där inte. Själv brukar jag alltid spela in mina samtal, tyvärr måste man det.

Ofta har förtagen ingen egen kundtjänst utan köper in tjänsten från callcenters som får betalt per samtal eller tid. Dessa företag har ofta hög personalomsättning och/eller väldigt många olika kunder och system att hålla reda på. Men det ser effektivt ut på papper.