Har nåt skumt problem med min dator, nyinköpt så jag installerade windows xp på den. Gick bra, tog ner drivers alla windows updates o kollade upp exakta timings för minnena och dem fär även rätt volt (2,2v).
Datorn funkade kalas i typ 2 veckor, efter mina inställningar i bios körde jag Orthos för o testa om den va stabil. Körde i 6 timmar utan problem alls, ingen överhettning heller. Memtest går oxå bra, inga problem där.
Sen helt plötsligt sitter jag och laddar hem en film från warcraftmovies.com via utorrent och datorn får en blåskärm. Ok störande men whatever, startar om och kommer till load screen windows, ny blåskärm. Testar felsäkert läge, blåskärm.
Testar recovery me windows skiva men kommer inte ens fram till valen om installering eller reparera innan blåskärm.
Ingen ide att posta vad den säger i blåskärmen för den skyller på nåt nytt varje gång.
Jag misstänker att min hårddiskkontroller kan va kass på moderkortet eller southbridge som har hand om dem funktionerna. Det är bara så konstigt att datorn funkat kalas i 2 veckor och sen när ja gick över nån slags osynlig gräns på hur mkt data jag har på hårddisken så bara lägger den ner totalt.
Det här har hänt med 2 st olika diskar nu, båda nya. 1 S-ATA och 1 IDE.
Samma grej verkade funka bra först men när ja fyllde disken mer o mer så bara skiter sig allting.
Nån som har någon ide om va de kan röra sig om eller har nån ide om man kan testa om sothbridge e ok på nåt sätt?
Dator spec:
Antec Sonata 500W
Gigabyte DS4 rev 2.1
Crucial Ballistix PC 8500 2*1 GB
E6750 CPU
Leadtek 8800GT 512 mb
WD 500 gb disk sata och 250 gb seagate ide (testade separat)