Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phY
Jag skulle bra gäna vilja veta hur man överklockar PS/2 porten. Tycker att det skulle passa ganska bra i den här FAQ;n.

Vad vinner man på detta?

Permalänk

Nollställa BIOS??

Du skrev om att nollställa BIOS?? Hur gör man det?

Visa signatur

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
P4 2,4Ghz, 512mb ram, 80Gb hårddisk, Zalman 7700 CPU fläkt, Fortron 120mm 300w agg,

Permalänk
Medlem

Ta bort batteriet som sitter på moderkortet... och vänta ett tag.. tror man gör så.. det gjorde iaf jag och min kompis på hans MSI när vi fsb klockade för mycket

Permalänk
Medlem

Genom att höja PS/2 portens uppdateringsintervall ökar man känslighteten på musen. eller.....man ökar ju inte DPI;n men om man har en mus med högre DPI än vad porten klarar av, då tjänar man att man kan använda musens högsta känslighet, istället för att ha porten som en flaskhals.
(detta är mina teorier, om någon kunde bekräfta dom skulle jag vara tacksam)

Visa signatur

"I love the smell of napalm in the morning. It smells like......victory"
| -->Mail<-- | ------------ | -->ICQ<-- |

Permalänk
Medlem

sjyst FAQ...
vet ni nån bra sida där man kan kolla hur högt man kan klocka en KATMAI? ja kollade på overclocker(S).com men hittade inte ett skit...

som sagt, BRA FAQ!!

//FeFFe

Visa signatur

:: Intel Core i5-3750K @ 3.86GHz :: 16GB Vengeance 1600MHz :: XFX Radeon HD6950 2GB :: 1x 120GB SSD [WIN 7] :: 1x 1TB [SPEL / PROGRAM / FILM] :: 1x 500GB [INSTALLERADE SPEL] ::

Permalänk
Medlem

Re: Nollställa BIOS??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tillwadell
Du skrev om att nollställa BIOS?? Hur gör man det?

Kolla i manualen till ditt moderkort! Men det som ZweX beskriver är gansak vanligt men det kan även vara en jumper inblandad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phY
Genom att höja PS/2 portens uppdateringsintervall ökar man känslighteten på musen. eller.....man ökar ju inte DPI;n men om man har en mus med högre DPI än vad porten klarar av, då tjänar man att man kan använda musens högsta känslighet, istället för att ha porten som en flaskhals.
(detta är mina teorier, om någon kunde bekräfta dom skulle jag vara tacksam)

Så har jag oxå uppfattat det. Om jag inte minns fel så kan man med mjukvaran som medföljer Razer Boomslang-mössen ändra detta (om man har en sån mus alltså).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampis
sjyst FAQ...
vet ni nån bra sida där man kan kolla hur högt man kan klocka en KATMAI? ja kollade på overclocker(S).com men hittade inte ett skit...

som sagt, BRA FAQ!!

//FeFFe

Processorer är olika precis som vi människor. Det går inte att förutse hur högt man kan klocka ett visst exemplar. Overclockers.com har en CPU databas där man ändå kan få en uppfattning om hur högt det kan vara rimligt att komma.

http://overclockers.cssftware.com/cpudb/index.cfm (verkar dock vara nere just nu)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Moí har en Wireless Intellimouse Explorer. Som man måste dra ur och sätta in varje gång man startar om datorn. (kom efter min FSB klockning) Sen funkar den igen. Så jag vill nog dra över den till PS/2 porten.
Hittade förresten PS2 rate 0.4.
Testar här i skolan, och ser om det händer något olustigt innan jag testar hemma...

EDIT: Stavfel.

Visa signatur

"I love the smell of napalm in the morning. It smells like......victory"
| -->Mail<-- | ------------ | -->ICQ<-- |

Permalänk
Medlem

att låsa en amd !oki

haloo! kamrat har du någon svar på min prolle.jag anvende ingen färg ingen penna!men!!jag låste upp han ytan något av dom.och tror att jag är den enda som har gjort det.

prollen är en xp1600+till2000!! och L1 är låst!!!!!!!

Visa signatur

athlon xp1600@2000

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|AMD XP +1800@+2000 | SY-K7V Dragon Plus | 256MB DDR CAS2 266MHz | GlobalWin TAK58 | Asus G4 TI4400 |

Permalänk
Medlem

ska kolla läget på geforcefaq.com...

hmm jussi2
Vore helt okej om du förklarade vad du gjort, för.. eeh.. jag tror dej inte.. har du verkligen KÖRT din processor på 2000+ ? utan att låsa upp?

Hur har du gjort isåfall?

du har alltså FSB'n kvar på 133 MHz? och ändrat multippeln till 12.5?

*tror dej INTE*

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

humm om man går inte i BIOSen på 1800+ o kikar, ska man kunna ha valmöjlighet att välja multipler från 8 upp till 16 typ "11,5 12 12,5 13 13,5" osv, om den är låst som den ska vara, eller kan man bara få upp de valmöjligheterna om den är upplåst ?

Visa signatur

I have tryed sniffing coke, but the icecubes just keept stucking up my nose :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aschwel
humm om man går inte i BIOSen på 1800+ o kikar, ska man kunna ha valmöjlighet att välja multipler från 8 upp till 16 typ "11,5 12 12,5 13 13,5" osv, om den är låst som den ska vara, eller kan man bara få upp de valmöjligheterna om den är upplåst ?

Du kan se valmöjligheterna även när den inte är upplåst, men det kommer inte att göra någon skillnad om du ändrar dom.

Permalänk
Medlem

Så om vi säger default är 11.5 om man ändrar till 12 så blir det ingen skillnad ändå?

Permalänk
Medlem

oki men igår när jag klockade upp min 1800+ så förmodade jag att det var 11,5 (den stod på auto) jag höjde fsbn till 140 o startade om fick då se att det blivit en 2000+ med 1667 Mhz men om man då räknar så ser man ju det att 1667/140=11,9 och om då 11.5 är max så vaför 12

det tyckte jag var skummt men det är ju inte det ända som är skummt men jag har skrivit allt som vart knas i denna här tråden http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=69096

Visa signatur

I have tryed sniffing coke, but the icecubes just keept stucking up my nose :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZweX
Så om vi säger default är 11.5 om man ändrar till 12 så blir det ingen skillnad ändå?

Vad menar du?
På CPU hastigheten jo, prestanda jo men du kommer antagligen inte märka de med tanke på att 0.5 mer är inte mycket.

Kanske i benchmarks märker du skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rektum

Vad menar du?
På CPU hastigheten jo, prestanda jo men du kommer antagligen inte märka de med tanke på att 0.5 mer är inte mycket.

Kanske i benchmarks märker du skillnad.

Ok jag ska säga lite bättre vi säger att en har en amd XP 1800+ @ 1533mhz och den är på 11.5 x 133 = 1529,5mhz om man inte har låst upp l1 bryggorna och sätter den på 12 blir det då 12x 133 lr blir det ändå 11.5 x 133... jag menar om man inte har låst upp???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZweX

Ok jag ska säga lite bättre vi säger att en har en amd XP 1800+ @ 1533mhz och den är på 11.5 x 133 = 1529,5mhz om man inte har låst upp l1 bryggorna och sätter den på 12 blir det då 12x 133 lr blir det ändå 11.5 x 133... jag menar om man inte har låst upp???

Blir 11.5x133

/OC&Burn

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggesson
Angående det här med att låsa upp sin prolle.....Om man skulle råka kleta ihopa silvret mellan dom här små bryggorna..vad händer då? kortsluter man skiten då eller?

Om man råkar kleta silverlack på fel ställe kan man använda ett vanligt radergummi för att ta bort det. Fick själv göra det när jag klantade mig =). Det är desutom skonsamt för prollen.

Permalänk
Medlem

Tack Oc&Burn det var precis vad jag undrade alltså är det bara att klocka fsb nu

Permalänk

jag har två 64 mb ram pc 100 och ett 128 mb ram pc 133 kan jag clocka mina 64 så att dem körs i 133..?????????....plz måste veta!!

Visa signatur

Zaki

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjackad@hotmail.
jag har två 64 mb ram pc 100 och ett 128 mb ram pc 133 kan jag clocka mina 64 så att dem körs i 133..?????????....plz måste veta!!

Kan funka. PROVA! Det funkade på min gammla celeron med pc100 minnen på 128mb.

Permalänk

men va kan hända??? e de bara minnena som pajar??

Visa signatur

Zaki

Permalänk
Medlem

det ska nog inte förstöra något. kan hända att datorn inte startar men då är det bara att "clear cmos" och prova igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Dead
det ska nog inte förstöra något. kan hända att datorn inte startar men då är det bara att "clear cmos" och prova igen.

Japp.. eller så funkar det nån minut och hänger sig sedan, då vet du att minnet inte klarar 133Mhz.

Permalänk

gjorde de nu när jag ska starta den me mina 64 och mitt 128 ....så startar den inte..men me bara 128 så startar den......får typ ingn bild...skit knasikgt...

Visa signatur

Zaki

Permalänk
Medlem

lägg ner då...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Dead

Om man råkar kleta silverlack på fel ställe kan man använda ett vanligt radergummi för att ta bort det. Fick själv göra det när jag klantade mig =). Det är desutom skonsamt för prollen.

Det går inte med mitt för det stelnar så jag tar en topps med t-röd på.

Permalänk
Medlem

Jag vetifan om jag ska klocka mitt Geforce3 Ti200.. orkar inte hålla på med nya fläktar och kylare. Går det att klocka upp det snabbare utan nya tillbehör??? Ska öpnna chassit iaf

Blir glad för svar!