Nästa generation spelkonsoler

Permalänk
Medlem

Nästa generation spelkonsoler

När kommer nästa generation spelkonsoler? Vad tror ni, vad vet ni, vad har ni hört? Äldsta spelkonsolen den här generationen är ju Xbox 360 som funnits i ca: 2½ år nu. Man är riktigt sugen på en sådan, men köper den inte av rädsla att den skall ersättas om kanske 1 år.

Permalänk
Medlem

Allt som oftast är det väl ca 5 år mellan konsollerna, så jag tror inte du behöver oroa dig. För mer ingående information kan du kolla http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_console#Seventh_gener... :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Tror det var MS som snacka om att nästa skulle komma 2010/2011 så 5 år passar bra det.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Var det inte Sony som sa att PS3 skulle ha en livstid på 10+år?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toybox
Var det inte Sony som sa att PS3 skulle ha en livstid på 10+år?

jo, fast det betyder ju inte att det inte kan komma en ny maskin innan dess.

om man ser tillbaka på tidigare så stämmer det rätt bra troligen, PSX hade 5 år innan PS2 och fortsatte 3-4 år efter den, PS2 hade 6 innan PS3, och den lär fortsätta minst ett par till som det ser ut nu. så projektionen verkar ju gå mot mer långlivade generationer här. medan Microsoft säger annat, ska bli intressant detta..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag tittade på ett tv program där Bill från Microsoft frågades av några killar vad skulle vara efter xbox360, och Bill svarade att de kommer satsa på "Virtual Reality". Kommer inte ihåg allt.
I framtiden jag tror "Virtual Reality" blir målet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intel2000
Jag tittade på ett tv program där Bill från Microsoft frågades av några killar vad skulle vara efter xbox360, och Bill svarade att de kommer satsa på "Virtual Reality". Kommer inte ihåg allt.
I framtiden jag tror "Virtual Reality" blir målet.

Virtual Reality är ju nog flera generationer framåt, vad Billboy än säger.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Virtual Reality är ju nog flera generationer framåt, vad Billboy än säger.

nä, flera bakåt. sjuttio, åttio och nittiotalen ringde, alla ville ha tillbaka sina framtidsdrömmar..

men när VR kommer på allvar tror jag man klarar sig med 640k!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Nästa generation lär nog inte skillja sig stort jämfört med dagens. Mer realistisk grafik bara.

MS och Sony lär kanske kopiera Nintendo med hela kontroll stuket men lär även behålla dagens lösning.

Något ang vr är detta:
http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw

Är jävligt häftigt faktiskt och är nog något eller liknande som kan komma nästa generation. Riktigt VR lär nog inte hända före man fixat så man kan styra med bara tanken(hjärnan, whatever).

Bara 2-3 år till så...

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Virtual Reality är ju nog flera generationer framåt, vad Billboy än säger.

Den drömmen har alltid funnits där. Se bara på VirtualBoy.
Men tyvärr misslyckas den drömmen om och om igen eftersom produkt sätts i rörelse år innan tekniken är mogen.

Jag är skeptisk. Det förblir nog en "sci-fi" dröm som lär dö ut.

Jag tror inte heller att Microsoft kommer unyttja allt för mycket av Nintendos iniativ med rörelseguro och allt det där. Sony fick mycket skit för att sno det sämsta av Nintendos system "bara för att". Tilt-sensing är det sämsta jag varit med om. Men jag är säker på att Nintendo satsar vidare på det eftersom de har grundtekniken redo och väldigt, väldigt många intresserade aktörer och en fanbas som är mer än redo.

Permalänk

Jag säger bara "Holo-Deck,,,skulle vara najs om sånt skulle finnas i verkligheten.

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Är jävligt häftigt faktiskt och är nog något eller liknande som kan komma nästa generation. Riktigt VR lär nog inte hända före man fixat så man kan styra med bara tanken(hjärnan, whatever).

Bara 2-3 år till så...

OCZ har ju någon tankestyrare på gång http://www.sweclockers.com/nyhet/7412-styr_spel_och_program_m... den kommer väl antagligen inte funka perfekt men man kan ju hoppas på att det är på gång.
För VR krävs väl nästan rörelsekänslighet också och då inte bara i handkontrollen utan över hela kroppen, typ att man har det inbyggt i kläderna, fatta vad fett med skräckspel då!

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigCheese
Jag säger bara "Holo-Deck,,,skulle vara najs om sånt skulle finnas i verkligheten.

Haha! Ja jävlar det vore fint!
Men om vi ska tro på Star Trek så dröjer det ungefär 300 år innan det kommer. Om man är realistisk så inser man tyvärr att det aldrig kommer att bli verklighet.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kristin-92
Haha! Ja jävlar det vore fint!
Men om vi ska tro på Star Trek så dröjer det ungefär 300 år innan det kommer. Om man är realistisk så inser man tyvärr att det aldrig kommer att bli verklighet.

Man ska aldrig säga aldrig!

Permalänk
Medlem

hoppas bara inte Microsoft utvecklar holodeck-mjukvara. när programmet krashar och man blir ihopkomprimerad till en pingisbolls storlek eller nått annat obehagligt blir det svårt att komma åt ctrl-alt-del..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Nästa generation lär nog inte skillja sig stort jämfört med dagens. Mer realistisk grafik bara.

MS och Sony lär kanske kopiera Nintendo med hela kontroll stuket men lär även behålla dagens lösning.

Något ang vr är detta:
http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw

Är jävligt häftigt faktiskt och är nog något eller liknande som kan komma nästa generation. Riktigt VR lär nog inte hända före man fixat så man kan styra med bara tanken(hjärnan, whatever).

Bara 2-3 år till så...

Wow! Det där såg häftigt ut!

Fast det passar nog bättre för en handhållen enhet som ett psp t.ex. än för en stationär konsol, annars så måste man ju springaomkring i rummet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
hoppas bara inte Microsoft utvecklar holodeck-mjukvara. när programmet krashar och man blir ihopkomprimerad till en pingisbolls storlek eller nått annat obehagligt blir det svårt att komma åt ctrl-alt-del..

Med tanke på hur dåligt holodeck i Star Trek fungerar hade det nog varit bättre om Microsoft hade gjort det. Oräknerliga är de gånger som besättningen har fastnat i holodeck och nästan varje gång slutar säkerhetsprotokollen att fungera. Jag fattar inte varför inte skyddsombudet stänger av det för gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kristin-92
Med tanke på hur dåligt holodeck i Star Trek fungerar hade det nog varit bättre om Microsoft hade gjort det. Oräknerliga är de gånger som besättningen har fastnat i holodeck och nästan varje gång slutar säkerhetsprotokollen att fungera. Jag fattar inte varför inte skyddsombudet stänger av det för gott.

Haha, att få något att funka bättre genom att låta MS göra det är väl en paradox. Microsoft är ju synonymt med instabilitet och dåligt gjort.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Det kanske är MS som har gjort det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Det kanske är MS som har gjort det

Jag kan inte minnas att jag har sett någon Microsoft-logga någonstans i Star Trek. Vid närmare eftertanke har jag nog inte sett en enda företagslogga i Star Trek. Det kanske har att göra med att pengar är avskaffade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Nästa generation lär nog inte skillja sig stort jämfört med dagens. Mer realistisk grafik bara.

MS och Sony lär kanske kopiera Nintendo med hela kontroll stuket men lär även behålla dagens lösning.

Ang. kontrollen så vet i fan. Hårdvaran kommer garanterat att vara kraftfullare - och således AI:n bättre, grafiken vassare osv. Samma trend vi ser inom PC-världen.

Det jag tycker är mest intressant är hur Microsoft kommer ställa sig till Sonys genidrag, PS3. Som de flesta här säkert redan vet så är Sony PS3 väldigt öppen, med stöd för modifikationer till spel, installation av Linux. Dessutom följer Sony standarder för gränssnitt såsom USB, Bluetooth och Bluray (konstigt...), vilket gör att nästintill vilken mus, tangentbord, headset, mikrofon och eller hårddisk kan kopplas in via USB och eller BT (beroende på enhet). Att de sedan valt att implementera standardgränssnittet SATA och en standard 2.5"-hårddisk - med tillåtelse enligt garantier och avtal för slutkund att fritt byta ut den gör inte saken sämre.

På ovanstående punkt är jag övertygad om att Microsoft kommer att följa Sonys fotspår. De vill såklart att alla användare skall köpa deras Microsoft möss/tbord osv.

Som mediacenter är Sonys PS3 otroligt fin, och jag tror att "PS4" (kallar den för det) kommer spinna vidare på det konceptet. Microsoft kommer säkerligen försöka att bräcka Sony på det planet. Tråkigt vore det ju annars ;)!

"PS4" kanske ev. har Linux installerat och "färdigkonfigurerat" ifrån start, och Microsoft kanske implementerar någon nerbantad version av Windows på sin "Xbox 3"... Just den här sista paragrafen intresserar mig :-). Vad skulle det innebära om Microsoft väljer att implementera en Windows-version (slimmad eller ej) i "Xbox 3"? De säljer licenser, är slutna till avtal osv. med mängder av hårdvaru- och mjukvarutillverkare. Om försäljningen och användandet sjunker för att "Xbox 3" istället blir en "billig dator", hur kommer alla aktörer då ställa sig till Microsoft mån tro?
Hårdvaran går ju inte byta ut i en spelkonsol, så endast ett fåtal lyckligt lottande får ju chansen att vara med...

Kommer Microsoft att istället trycka in Linux på "Xbox 3" eller ens ge möjlighet för slutkund att göra det? Knappast.

Vad tror ni?

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

Jag tror att den som släpper en konsol som fokuserar på spel och spel endast kommer att vinna med hästlängder.

Vill jag surfa, använder jag datorn. Vill jag se på film överhuvudtaget gör jag det på min 30' kronor anläggning. Vill jag plinka med linux gör jag det på en dator. Vill jag spela med mus och tangentbord gör jag det på PC,n.

Tycker det är så fruktansvärt tråkigt att företagen börjar glida ifrån vad det brukade vara, en spelkonsol. Jag förstår idén med att skapa mervärde samt kunna erbjuda något för "hela familjen". Skapa något som blir en central roll i hemmet men vafan.. Någon måtta får det vara, jag vill ha en konsol för spel. Jag vill inte betala extra för varken ditt eller datt utan jag vill välja vad jag vill ha.

Ge mig en renodlad spelkonsol! ARGH!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Jag tror att den som släpper en konsol som fokuserar på spel och spel endast kommer att vinna med hästlängder.

Vill jag surfa, använder jag datorn. Vill jag se på film överhuvudtaget gör jag det på min 30' kronor anläggning. Vill jag plinka med linux gör jag det på en dator. Vill jag spela med mus och tangentbord gör jag det på PC,n.

Tycker det är så fruktansvärt tråkigt att företagen börjar glida ifrån vad det brukade vara, en spelkonsol. Jag förstår idén med att skapa mervärde samt kunna erbjuda något för "hela familjen". Skapa något som blir en central roll i hemmet men vafan.. Någon måtta får det vara, jag vill ha en konsol för spel. Jag vill inte betala extra för varken ditt eller datt utan jag vill välja vad jag vill ha.

Ge mig en renodlad spelkonsol! ARGH!

Kan inte annat än hålla med dig. Nintendo Wii är den enda av konsolerna den här generationen som är mer "spelkonsol" än XBOX 360 och PS3. Synd bara att den har lite mindre resurser gällande hårdvaran.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
..........."PS4" kanske ev. har Linux installerat och "färdigkonfigurerat" ifrån start, och Microsoft kanske implementerar någon nerbantad version av Windows på sin "Xbox 3"... Just den här sista paragrafen intresserar mig :-). Vad skulle det innebära om Microsoft väljer att implementera en Windows-version (slimmad eller ej) i "Xbox 3"? De säljer licenser, är slutna till avtal osv. med mängder av hårdvaru- och mjukvarutillverkare. Om försäljningen och användandet sjunker för att "Xbox 3" istället blir en "billig dator", hur kommer alla aktörer då ställa sig till Microsoft mån tro?
Hårdvaran går ju inte byta ut i en spelkonsol, så endast ett fåtal lyckligt lottande får ju chansen att vara med...
............

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Jag tror att den som släpper en konsol som fokuserar på spel och spel endast kommer att vinna med hästlängder.....

Håller med Furir här, renodlad spelkonsol ska det vara.
Just mediadelen som dom har idag var mest pga lättheten att lägga in då konsolerna redan hade dvd spelare i sig. Men utöver det så är det bortkastat med pengar. Jag vill inte betala mer för att kunna surfa på konsollen då jag redan har datorn till det.

Däremot så kan MS vara på något ifall ryktena stämmer, dom kanske ska börja licensiera ut hela 360 grejset så andra företag kan bygga maskinen. Toshiba är en som var med i ryktet att dom kanske skulle bygga sin egen 360 maskin.

Så nästa generation(eller denna) kan MS släppa en ren spelkonsol själva, sen kan andra företag köpa en licens och bygga multimaskiner för dom som har pengar och vill ha allt i en "burk" t ex.

En sak med spelkonsoller är att dom ska vara enkla, dom ska inte vara som en dator där man måste klydda en stor del innan man kan spela. Visst för folket här på Swec så är det inga problem men för medelsvensson så är det oftast problem. Så ju mer funktioner dom lägger in på konsollerna ju mer klydd lär det bli. I med skivan/kasseten/whatever och starta, end of story Så ska det vara.

En till sak, tänk bara på virus och allt annat mög som -lär- dyka upp ifall man kan gå till fri sida på nätet med sin konsoll.....
Buggar hade blivit mer tydligt i konsoller sen PS1/N64 tiden och lär knappast bli mindre.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kristin-92
Med tanke på hur dåligt holodeck i Star Trek fungerar hade det nog varit bättre om Microsoft hade gjort det. Oräknerliga är de gånger som besättningen har fastnat i holodeck och nästan varje gång slutar säkerhetsprotokollen att fungera. Jag fattar inte varför inte skyddsombudet stänger av det för gott.

fast vad jag vet (och jag vet mer om StarTrek än jag brukar tala högt om..) så har det varit extern påverkan i samtliga fall holodäcket spårat ur.

däremot borde ju datavdelningen på Enterprise fixa en bättre brandvägg (eller fixa en alls är nog närmare sanningen) och lära sig att inte koppla upp alla mystiska föremål de hittar med huvuddatorn.

tunna klienter är nog framtiden ,men det får ju finnas gränser för användandet..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR

"PS4" kanske ev. har Linux installerat och "färdigkonfigurerat" ifrån start, och Microsoft kanske implementerar någon nerbantad version av Windows på sin "Xbox 3"... Just den här sista paragrafen intresserar mig :-). Vad skulle det innebära om Microsoft väljer att implementera en Windows-version (slimmad eller ej) i "Xbox 3"? De säljer licenser, är slutna till avtal osv. med mängder av hårdvaru- och mjukvarutillverkare. Om försäljningen och användandet sjunker för att "Xbox 3" istället blir en "billig dator", hur kommer alla aktörer då ställa sig till Microsoft mån tro?

nu finns det ju iof redan billiga datorer, det hindrar ju ingen att köpa dyra. (bevisligen)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir

Vill jag plinka med linux gör jag det på en dator.

Ge mig en renodlad spelkonsol! ARGH!

det är ju inte som att det är nått man måste göra, eller att det tillför någon som helst kostnad för de som inte gör det. dessutom tycker jag det är ironiskt att avspisa en funktion som minner om starten för hela spelindustrin, och början på vad som skulle bli konsoller senare. många maskiner (C64, Amiga, Atari, MSX, Videopac mfl) tillät att på olika nivå och språk knåpa själv. detta hindrade ju aldrig nån att bara spela på dem, ibland just hemknåpade spel)

:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Håller med Furir här, renodlad spelkonsol ska det vara.
Just mediadelen som dom har idag var mest pga lättheten att lägga in då konsolerna redan hade dvd spelare i sig. Men utöver det så är det bortkastat med pengar. Jag vill inte betala mer för att kunna surfa på konsollen då jag redan har datorn till det.

Däremot så kan MS vara på något ifall ryktena stämmer, dom kanske ska börja licensiera ut hela 360 grejset så andra företag kan bygga maskinen. Toshiba är en som var med i ryktet att dom kanske skulle bygga sin egen 360 maskin.

Så nästa generation(eller denna) kan MS släppa en ren spelkonsol själva, sen kan andra företag köpa en licens och bygga multimaskiner för dom som har pengar och vill ha allt i en "burk" t ex.

En sak med spelkonsoller är att dom ska vara enkla, dom ska inte vara som en dator där man måste klydda en stor del innan man kan spela. Visst för folket här på Swec så är det inga problem men för medelsvensson så är det oftast problem. Så ju mer funktioner dom lägger in på konsollerna ju mer klydd lär det bli. I med skivan/kasseten/whatever och starta, end of story Så ska det vara.

En till sak, tänk bara på virus och allt annat mög som -lär- dyka upp ifall man kan gå till fri sida på nätet med sin konsoll.....
Buggar hade blivit mer tydligt i konsoller sen PS1/N64 tiden och lär knappast bli mindre.

ironiskt nog är den enda maskin där det faktiskt kostar att surfa just den som ni hyllar som "ren och äkta" spelmaskin..

kommer inte att hända. visst kan Microsoft välja att outsourca hela planeringen och inte bara tillverkningen som nu, men att ett tungt och ledande företag som Toshiba skulle göra det utan anledning funkar inte då det tåget redan gått, det fanns en unik chans med HD DVD men den möjligheten är förbi och kommer inte igen lägligt inför nästa ev generation. en 3DO 2 kommer inte heller hända av samma orsak, Video-CD är ju inte the shit längre som bekant.

iof tycker jag det är en hel del som har krångel med ibland rätt uppenbara saker även här av inlägg i konsolltrådanra att döma. kanske har det blivit för enkelt?

fast det lär ju inte ha nåttsomhelst med att konsollerna är mer komplicerade att göra utan att spelen blivit det. att göra Super Mario till PS3 är nog lika lätt som till NES, skilnaden är bara att nu finns möjligheten att fixa den där hoppa över flagstångenbuggen. (om det nu är en)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kristin-92
Haha! Ja jävlar det vore fint!
Men om vi ska tro på Star Trek så dröjer det ungefär 300 år innan det kommer. Om man är realistisk så inser man tyvärr att det aldrig kommer att bli verklighet.

Holodeck som i Star Trek kanske inte går, eller tar lång tid. Men en snarlik typ går: http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw + http://www.youtube.com/watch?v=BQw1tsgrJOs

Permalänk
Medlem

Outsourcing låter ballt, och är skäkerligen ett sätt att nå ut till en bredare publik, iom att de kan sälja spelkonsolen billigt, och med ytterligare portar, anslutningsmöjligheter och mediastöd dyrare.
Om det ryktet stämmer borde Sony försöka få reda på snarast, annars finns en risk att Microsoft står som segrare även på spelkonsolmarknanden inom ett par år, iaf på "high-end"-sidan.

Själv ser jag inga problem med stöd för DLNA, allehanda codecs, webbläsare och stöd för Linux. Tycker det är alldeles utmärkt faktiskt. Införskaffade mig ett Logitech diNovo Edge igår och ligger nu bekvämt i soffan och surfar på min PS3 - ingen drivrutinsinstallation eller externt inkopplad BT-dongle, bara att ansluta via XMB och klart på en sek. T.o.m. "touchpaden" för musen fungerar. Lökigt värre ;)!

Nästa generations spelkonsoler skulle även kunna innebära att Sony lanserar mobiltelefoner under SonyEricsson med liknande PSP. Det är fortf. bara rykten, men det låter inte helt ologiskt.
Har inget läst om att Microsoft skulle ha planer på att slå sig in på den portabla marknaden, men det låter väl inte helt orimligt? De är giriga typer...

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR

Nästa generations spelkonsoler skulle även kunna innebära att Sony lanserar mobiltelefoner under SonyEricsson med liknande PSP. Det är fortf. bara rykten, men det låter inte helt ologiskt.
Har inget läst om att Microsoft skulle ha planer på att slå sig in på den portabla marknaden, men det låter väl inte helt orimligt? De är giriga typer...

tanken verkar ju vara att redan PSP ska bli framtidens nalle, idag.

med de alltfler åtkomstpunkterna och Skype på den kanske kan man spåna vidare att man kan synka ihop den ute på stan, kanske har nån därhemma lämnat ett meddelande på PS3an, eller tvärtom. trött på musiken i mobilen? hämta ny från mediaservern (PS3 alltså) hemma bara. glömt att släcka ljuset? starta städroboten? SONY Home NetWork fixar det! (rör inte ihop det med PSN Home och släck lamporna där istället bara)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hehe, jo. Vilken utopi ;). Rykten cirkulerar dock gällande en SonyEricsson. Vem vet, kanske blir en nalle av "PSP 2"..?

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
tanken verkar ju vara att redan PSP ska bli framtidens nalle, idag.

med de alltfler åtkomstpunkterna och Skype på den kanske kan man spåna vidare att man kan synka ihop den ute på stan, kanske har nån därhemma lämnat ett meddelande på PS3an, eller tvärtom. trött på musiken i mobilen? hämta ny från mediaservern (PS3 alltså) hemma bara. glömt att släcka ljuset? starta städroboten? SONY Home NetWork fixar det! (rör inte ihop det med PSN Home och släck lamporna där istället bara)

Är det där inte precis vad de sa om PS2? Att den skulle göra allt i hemmet...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum