Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

hej, har svenska versionen av vista premium, eller vare heter. när får man sp 1 till det? här i nyheterna sa de att de skulle finnas tisdagen den 18:e mars. inget sp 1 i min windows update. när jag kollar microsoft update center hittar jag inget. kollade idg forum och länkarna de gav till sp 1 för 32 bit svenskt vista var corrupta... har de kallat tillbaka sp 1?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepemulle
hej, har svenska versionen av vista premium, eller vare heter. när får man sp 1 till det? här i nyheterna sa de att de skulle finnas tisdagen den 18:e mars. inget sp 1 i min windows update. när jag kollar microsoft update center hittar jag inget. kollade idg forum och länkarna de gav till sp 1 för 32 bit svenskt vista var corrupta... har de kallat tillbaka sp 1?

Jag såg inte heller den i update center. Ladda ner en av dessa i stället, och installera från hårddisken

32-bitars Vista
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b0c7...

64-bitars Vista
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=874a...

Spara den i en tillfällig mapp, du kan radera den när allt är klart. Filerna är knappt 800MB. Räkna sedan med många timmar för själva installationen; det tog ca tre för mig med en Q6600 2.4GHz.

-

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur det kan ta sån tid att installera SP1, de maskiner jag installerat det på har det aldrig tagit mer än 40 minuter på, min gamla häck till dator i signaturen tog det 20 minuter på.

Eller räknar ni med tiden det tar o ladda ner det också?

Nåja offtopic kanske, jag fick mitt via Windows Update körde en RC förut men efter ominstallation väntade jag tills det skulle komma via Windows Update.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Avstängd

Installerade SP1 igår via Windows Update, tog inte mer än max en timme inkl nedladdning och alla omstarter :s

Permalänk

Har en nx9420 med 2gb ram. Tog mellan 2-2.5 timmar att installera det. Kan också påpeka att det var på en nyinstallerad vista. Ominstallerade hela burken innan jag la på SP1.

Märker inga större skillnader ärligt talat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepemulle

Svenskt servicepaket till Vista släpps i april

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
vad seg datorn blev efter sp1 lagts in..

Jag har ingen uppfattning, inte sämre eller bättre ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PMJ
Jag förstår inte hur det kan ta sån tid att installera SP1, de maskiner jag installerat det på har det aldrig tagit mer än 40 minuter på, min gamla häck till dator i signaturen tog det 20 minuter på.

Eller räknar ni med tiden det tar o ladda ner det också?

Nåja offtopic kanske, jag fick mitt via Windows Update körde en RC förut men efter ominstallation väntade jag tills det skulle komma via Windows Update.

Beror till stor del på hur mycket program o saker man har på hårddisken innan.
Tog ca en halvtimme för mig o installera på nyinstallerat Vista. Standalone-versionen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAAb
Jag såg inte heller den i update center. Ladda ner en av dessa i stället, och installera från hårddisken

32-bitars Vista
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b0c7...

64-bitars Vista
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=874a...

Spara den i en tillfällig mapp, du kan radera den när allt är klart. Filerna är knappt 800MB. Räkna sedan med många timmar för själva installationen; det tog ca tre för mig med en Q6600 2.4GHz.

-

detta funkar som sagt INTE till svenska versionen av vista... testade nyss.. så april får man nog vänta till då.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080