Permalänk
Medlem

Soft, slipper man skrotet med touchpadden så man stängt luckan

Permalänk
Medlem

Jag har kopplat in min XPS M1530 via en Onkyo TX-SR605 och vidare till en projektor, allt med HDMI. Bild får jag men inget ljud i 5.1-systemet. Kommer bara ljud i M1530'ans högtalare. I Onkyons display står det bara "No signal". Någon som har en aning om vad jag kan ha missat?

Tack på förhand

Permalänk

Är nog så att du måste aktivera digitalt ljud i den mediaspelare du använder och/eller i ljudkortetets egenskaper.

Visa signatur

Huvudburk: AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ProArt X870E-Creator WIFI) | G.Skill Trident Z5 Neo 96 GB | Asus Geforce TUF 5080 OC | ASUS ProArt PA602 Wood TG | ASUS ProArt LC 420 | Samsung 9100 PRO M.2 NVMe Gen5 2TB | LG 48” C4 OLED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless NX Snow | ASUS ROG Keris II Ace Svart | ROG-STRIX-1200P-GAMING | Server: Core i9 10850K | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO Z490 (Wi-Fi) | NZXT H710 | ASUS ROG RYUJIN 360

Permalänk
Medlem

OK, jag ska testa det.

Permalänk
Medlem

Så, då har jag hämtat min Röda Xps 1530, och faaaaaan vad snygg den är

(Men förfan Schenker skylta bättre när man ska hämta själv!!!)

Blev jävligt orolig först då jag startade då skärmen lyste med dämpad belysning, men då såg jag att jag inte stoppat i nätkabeln i strömuttaget, efter det sken den upp som en sol

Ska dra ner någon speldemo och se hur det flyter, men fan vilket uppsving, jag hade en packard bell innan (skräp!!) och det säger väl allt.

Brorsan ska förövrigt beställa en idag nu när han såg min

Permalänk
Medlem

Hjälp mig nu! På väg att beställa nu. Men jag vet inte om jag ska ta en 250gb/5400 eller en 200/7200 för 500kr mer. Prestandaskillnaden märks av vad jag har förstått. Men är den så stor att den är värd 500kr mer och 50gb mindre. Hur är det med ljudninvån?

Visa signatur

//MVH Johan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scasi
Hjälp mig nu! På väg att beställa nu. Men jag vet inte om jag ska ta en 250gb/5400 eller en 200/7200 för 500kr mer. Prestandaskillnaden märks av vad jag har förstått. Men är den så stor att den är värd 500kr mer och 50gb mindre. Hur är det med ljudninvån?

Jag beställde min i tisdags då med 200gb hdd (7200rpm). Jag har en sony vaio som är riktigt slö när man kör igång program då med en hårdisk på 4200 rpm. Med denna erfarenhet var jag mer än villig att betala lite mer för en 7200 så nu återstår det att se skillnaden. Så prioriterar du en hyfsad snabb uppstart av program skulle jag föreslå att lägga ut lite extra för en 7200 för det betalar sig i längden sen kan man ha någon extern hårdisk på 750 gb istället.

Visa signatur

Nicklas || Dataekonomstudent

Permalänk

Vill koppa XPS:en till (SD)TV'n, och undrar lite vad för kablar man ska välja.. Några olika saker jag kollat på:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=13124
tillsammans med
http://www.webhallen.com/prod.php?id=84743

eller bara denna
http://www.dustinhome.se/pd_5010032989.aspx

Vad tror ni? Finns det några bättre alternativ? (Tänk på att TV'n inte har HDMI)

Permalänk
Medlem

Om man tänker köpa en DELL, skall man då beställa direkt via hemsidan eller via telefen för att få så mycket som möjligt?

Kan man "snacka till" sig saker så som tillbehör och rabatter via telefon?

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem

När jag ringde och pratade med dom så sa 2st där att dom endast lägger in 1 rabatt vid telefonförsäljning.
Vid internet kan det mesta funka ihop. Och det går inte snabbare med leveransen heller vad du väljer.
Däremot kanske du behöver ringa in om du ska lägga till 7200rpm-hårddisken samt nya cpun. Men dom kanske har ändrat på hemsidan nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoooz
När jag ringde och pratade med dom så sa 2st där att dom endast lägger in 1 rabatt vid telefonförsäljning.
Vid internet kan det mesta funka ihop. Och det går inte snabbare med leveransen heller vad du väljer.
Däremot kanske du behöver ringa in om du ska lägga till 7200rpm-hårddisken samt nya cpun. Men dom kanske har ändrat på hemsidan nu

Både pentryn och 7200 rpm HD går att få via hemsidan och du kan köpa med 10%+5% rabatt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkadelic
Både pentryn och 7200 rpm HD går att få via hemsidan och du kan köpa med 10%+5% rabatt.

Kan man använda sig av 3 rabattkoder samtidigt på ett köp? Såg att det finns 2st 10% rabatt på rabattkod.se + 5% studentrabatt =25% totalt. Jag provade på hemsidan att lägga in alla 3 men det går inte. Ena 10%rabatten verkar inte accepteras. Kan man ringa in och kräva 25 rabatt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Odontolog
Kan man använda sig av 3 rabattkoder samtidigt på ett köp? Såg att det finns 2st 10% rabatt på rabattkod.se + 5% studentrabatt =25% totalt. Jag provade på hemsidan att lägga in alla 3 men det går inte. Ena 10%rabatten verkar inte accepteras. Kan man ringa in och kräva 25 rabatt?

Nä. Online kan du använda en vanlig rabattkod + studentrabatt. Via telefon kan du använda en rabattkod

Permalänk
Medlem

Vart får man tag i koderna och vart knappar man in dom?

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem

en snabb fråga : är det 32/64 bit Windows Ultimate man kan välja till?

Visa signatur

Acer 5021WLMi: AMD64 Turion 1.6Ghz | 1280MB Ram | 80GB HDD | Ati Radeon X700 128Mb | WIFI | 15.4 Widescreen | Iomega Silverline 250 gb |

Permalänk
Medlem

Dell erbjuder Bara 32bitars operativsystem

Permalänk
Medlem

man knappar in dom i kassan sen när du plockat ihop burken

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Funderar på att beställa den här komfigen, ni kan ju komma med synpunkter om det är något ni tycker jag ska ändra!

Intel® Core™ 2 Duo Processor T8300 (2.40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2 cache)
Äkta Windows Vista™ Ultimate - svenska - PRODUCT RED
4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048]
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne
320 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
15,4-tums widescreen WXGA+ (1440x900) TFT-skärm med TrueLife™'

resten är standard

totalpris 10319,85 kr (10+5% rabatt + 1500kr rabatt) inkl. frakt

Visa signatur

Acer 5021WLMi: AMD64 Turion 1.6Ghz | 1280MB Ram | 80GB HDD | Ati Radeon X700 128Mb | WIFI | 15.4 Widescreen | Iomega Silverline 250 gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
man knappar in dom i kassan sen när du plockat ihop burken

Och vart får man tag på dom?

Kan man få en "product red" med 7200rpm´s disk om man ringer? man kan inte välja via sidan.

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem

Fan har ett skit skumt problem med min M1530

När jag skulle stänga av den idag så tryckte jag först på start knappen sen orkade inte jag vänta på att den skulle stängas av så jag höll in knappen tills den dog.

Nu när jag ska starta den så startar den inte :S När jag tycker på start knappen lyser det blått i 3sek sen slutar det lysa och inget händer, inga fläktar eller nåt startar !

Någon som vet hur man kan fixa detta problem ? Det skulle verkligen uppskattas då jag behöver datorn i helgen !

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Fan har ett skit skumt problem med min M1530

När jag skulle stänga av den idag så tryckte jag först på start knappen sen orkade inte jag vänta på att den skulle stängas av så jag höll in knappen tills den dog.

Nu när jag ska starta den så startar den inte :S När jag tycker på start knappen lyser det blått i 3sek sen slutar det lysa och inget händer, inga fläktar eller nåt startar !

Någon som vet hur man kan fixa detta problem ? Det skulle verkligen uppskattas då jag behöver datorn i helgen !

/ lAlAz0r

Jag skulle ha börjat med att plocka ur batteriet och nätsladden och låta datorn ligga i 5 minuter och sedan försöka igen. återkom med resultat.

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
Och vart får man tag på dom?

Kan man få en "product red" med 7200rpm´s disk om man ringer? man kan inte välja via sidan.

Du kan hitta rabattkoderna på www.rabattkod.se Det ska nog gå å få det med 7200rpm om du ringer, kanske med viss försening (antar att de har ont om sådana då det inte finns att välja på hemsidan.

Permalänk
Medlem

man kan få vilken konfig som helst bara man ringer in...
det har tagits upp ett gäng gånger tidigare i tråden.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Dell är ju hopplöst jobbiga asså!! Jag vill ha en röd 1530, jag vill ha 7200rpm´s HDD och jag vill naturligtvis få detta med de rabatter som finns tillgänliga annat vore ju dumt. Men detta går ju fan inte....

* Jag kan få en röd xps med alla rabatter, men inte med 7200rpm

* Jag kan ringa in och få det hur fan jag vill, men inte med 10 % vilket blir rätt mycket.

* Jag kan få 7200 rpm med alla rabatter, men inte med crimson Red som det verkar.

Det är ju hopplöst....

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush | Prolle: E8500 | Bräda: Gigabyte GA P45 | RAM: 4gig Dominator 1066mhz | HDD: WD Caviar 500gig | GPU: HD 4870 | Skärm: Samsung T220

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whee
Funderar på att beställa den här komfigen, ni kan ju komma med synpunkter om det är något ni tycker jag ska ändra!

Äkta Windows Vista™ Ultimate - svenska - PRODUCT RED
4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048]
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne
320 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
15,4-tums widescreen WXGA+ (1440x900) TFT-skärm med TrueLife™'

resten är standard

totalpris 10319,85 kr (10+5% rabatt + 1500kr rabatt) inkl. frakt

Så sjukt bra config för det priset men så är det 5400rpm, man blir tokig.

...Sen vad har hänt!? Öh 1600+ kr extra för 9-batteriet...så var det inte förr i tiden minsann, vem har hackat sidan?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz, 4GB DDR3 Corsair, Powercolor HD5850, Corsair TX650, Samsung Spinpoint 1TB, Benq G2420HDB

[ XPS 1530 ][ 2.40Ghz 3MB ][ 8600M GT 512 RAM DDR3 ][ 3GB Ram ][ AUO 1440x900 ][ Hitachi 200GB 7200RPM ]

Permalänk
Medlem

9 cell ska ju bara kostar 290kr extra..

kan vara pga det är den röda?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qayotee
Så sjukt bra config för det priset men så är det 5400rpm, man blir tokig.

...Sen vad har hänt!? Öh 1600+ kr extra för 9-batteriet...så var det inte förr i tiden minsann, vem har hackat sidan?

Kör på denna Konfigen istället nu:

Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048]NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne
200 GB hårddisk med Free Fall Sensor (7200 RPM)
15,4-tums widescreen WXGA+ (1440x900) TFT-skärm med TrueLife™

bytte hdd till 200gb 7200rpm och bytte ner till home premium då ja känner att om det ändå är 32x så spelar det inte så stor roll! + att det blir svart färg istället för röd.

slutpris : 9943,65 kr

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
9 cell ska ju bara kostar 290kr extra..

kan vara pga det är den röda?

Nej jag får det på alla konfigurationer jag testat. Felpill i databasen eller brand i ett batterilager?...mysteriet fortsätter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whee
Kör på denna Konfigen istället nu:

Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048]NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne
200 GB hårddisk med Free Fall Sensor (7200 RPM)
15,4-tums widescreen WXGA+ (1440x900) TFT-skärm med TrueLife™

bytte hdd till 200gb 7200rpm och bytte ner till home premium då ja känner att om det ändå är 32x så spelar det inte så stor roll! + att det blir svart färg istället för röd.

slutpris : 9943,65 kr

Japp jag kommer köpa likadan men just nu är kostnaden för 9-batteriet utom denna värld.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz, 4GB DDR3 Corsair, Powercolor HD5850, Corsair TX650, Samsung Spinpoint 1TB, Benq G2420HDB

[ XPS 1530 ][ 2.40Ghz 3MB ][ 8600M GT 512 RAM DDR3 ][ 3GB Ram ][ AUO 1440x900 ][ Hitachi 200GB 7200RPM ]

Permalänk
Avstängd

9 cells äger, den är inte som alla visar i bilden, det är ett helt annat och bättre batteri...

BTW!
Kan man ta ut tagenterna var för sig eller? känns som det har fastnat nåt under en av de. Vill inte trycka för hårt kanske går sönder..
Eller måste jag ta bort hela isåfall hur?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

När jag beställde kostade 9 cell ~600 kr, nåt år sen kostade motsvarande uppgradering på en annan dator jag kollade på då 300. Nu valde jag 6 celler, skulle valt 9 om det bara kostade nån hundralapp.

Men, det har faktiskt varit en brand i en batterifabrik.