Permalänk
Medlem

9800 GX2 Ingen display

Jag sitter och försöker sätta ihop en datorn med 9800 GX2. Men när jag försöker starta datorn så visas inget på skärmen. Inge mystiska pipanden, och så vitt jag vet så bootas XP upp (Som låg kvar på disken sen innan).

Jag har testat att sätta i ett ATI kort och starta datorn och det funka utan några som helst problem.

När det gäller strömmen, så finns det i nätagget (Thermaltake Toughpower W0133 1200W) båda 4v och 3v att sätta i graffikkortet. Grafikkortet har 2 styckna ström uttag, ett 6-pin och ett 8-pin. Testat med både 4v och 3v på båda.

Snabbt svar skulle uppskatas.

Permalänk
Medlem

Ta bort ati drivrutinerna om du har nåt sånt installerat.

Permalänk
Medlem

testat båda DVI kontackterna? Olika kort kan reagera olika typ. byte själv från 7900GTX där jag hade en skärm på var dvi port. fungerade bra men med nya 8800GTS kortet så visar edn bara bild på en skärm. Sedan med 2st 8800GTS så initsierar den bara 1 kort bid booten så gäller å hitta det första korte. Vet inte hur det är med 9800GX2 med eftersom det i princip är 2st 8800GTS med intärn SLI så kan det ju vara ett liknande fenomen. Så testa båda DVI kotnackterna om du inte gjort det. kan vara så att det bara blir signal på den ena vid boot. Signal kommer i så fall på båda om du ställer in det i windows efter du lagt in drivisarna sedan. Dock itne säker påa tt det fugnerar i SLI med båda dock.

Sedan ska både 6-pin och 8-pin PCI-E kotnackterna vara i sammtidigt.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma "problem" med mitt GX2. Bara att testa den andra DVI kontakten så skall det nock funka

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk

tänk att all ska ha nåt jäkla problem inget "nytt"" har nånsin för alla funkat tipp topp

är det itne väldigt jäkla irriterande att dom aldrig kan få till nåt som funkar direkt ur kartong?

men men sån är tekniken den strular fast den orde hjälpa är det vi (människan) eller tekniken? som inte fungerar.

annars då hur är 9800GX2 fungerar den bra dvs i spel ?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|