Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natashero
Eller är det hos mig det ser helt fucked up ut?

Du är iaf ganska ensam om att ha den uppfattningen.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk

Jag undrar hur många det är i den här tråden som verkligen testat betan?
Att dömma grafiken efter screenshots och videos funkar inte.

Nog med pajkastning.

Jag hoppas verkligen att AoC blir grymt.
Även om det inte ser ut så just nu

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Citat:

Det handlar inte om smaksak. Kolla in texturerna exempelvis. Kolla hur dom faller samman. En stenbumling mot en buske ser helt groteskt ut. som nåt från -95, Färgmatchningen stämmer inte.

Eller är det hos mig det ser helt fucked up ut?
Jag har jämfört med screenshots på nätet och det ser likadant ut, fast alla screenshots jag hittar är tagna där detta inte syns, om ni förstår hur jag menar
I somliga vinklar ser det skitsnyggt ut hos mig med, men så tittar man runt lite & ser en buske som ser ut som en ditklistrad 2D grej i helt fel färg (typ lysande ljusgrön mot mörk botten, utan vare sig känsla för estetik eller hur andra spel gör)
kanske lite överdrift, men det ser verkligen inte snyggt ut.

Sen undrar jag varför det skulle köras på en äldre beta?? Så korkade är nog inte funcom, jag tror nog att betan är up-to-date med vad som kommer i butikshyllorna.
Tro något annat om du vill leva i fablernas värld

Det är bara ett stresstest , dom försöker hitta så mycket texturfel etc som möjligt antar jag.. Dom har väll sin anledning till att köra en äldre klient, troligtvis då för att det bara är ett stresstest.

Permalänk

tycker det låter korkat att inte alltid låta betan vara up-to-date.
Tror det är bullshit.
Varför skulle dom buggfixa i en annan kod än den riktiga. Låter rörigt.
What ever

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

tycker det låter korkat att inte alltid låta betan vara up-to-date.
Tror det är bullshit.
Varför skulle dom buggfixa i en annan kod än den riktiga. Låter rörigt.
What ever

För att minimera antalet buggar så mycket så möjligt för att lättare reda ut vad som är fel på vad. Så funkar alla betor... det är alltså av samma anledningar som man inte har alla möjliga inställningar för grafiken med i betan. Sen brukar versionen som används i öppna betor vara mera up to date än de som används i den stängda.

Sen är koden precis lika "riktig", det är bara vissa features, effekter och annat som tagits ut.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Efter senaste patchen idag så... ja, jag vet inte vad jag ska säga.

Många förbättringar.

Kanske finns hopp ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså, är det värt att köpa spelet om man sitter på:

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2Mb
Crucial DDR2 PC5300 2048MB
XFX GeForce 8600GT 540M 512MB

?

Jag körde pvp betan och kunde inte ens spela på lägsta utan att det laggade sönder. Och då menar jag verkligen allt på lägsta. Vet att mitt kort inte är speciellt bra, men finns det hopp för den här datorn? Nu var det ju också betan jag prövade, men ändå. Tror knappast att man har gjort spelet mer optimalt på en månad. Samt att man inte lyft NDA än på stängda betan är inget bra tecken alls.

T.e.x natashero, hur funkar det för dig? Nu har du iofs betydligt fetare graffe än vad jag har

Permalänk
Medlem

AoC betan skall ha vissa problem med AMD processor, särskild PvP betan hade inget optimering för AMD (eller vad FC kallade det). Men enligt FAQ skall din dator klara AoC utan några större problem.

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=47897

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen undrar jag varför det skulle köras på en äldre beta?? Så korkade är nog inte funcom, jag tror nog att betan är up-to-date med vad som kommer i butikshyllorna.
Tro något annat om du vill leva i fablernas värld

Olika betor för olika tester, så enkelt är det. Om man vill testa PVP tex. kör man kanske inte den nyaste klienten då den har en tendens att vara minst stabil osv.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

En sak till som ni ska veta, den nuvarande Closed Beta clienten kan inte hantera fler än en processorkärna. Detta har testats grundligt så inget jag hittar på.
Med andra ord, vi som sitter med flera kärnor kan vara säkra på en stor prestandavinst när spelet väl har släppts

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
En sak till som ni ska veta, den nuvarande Closed Beta clienten kan inte hantera fler än en processorkärna. Detta har testats grundligt så inget jag hittar på.
Med andra ord, vi som sitter med flera kärnor kan vara säkra på en stor prestandavinst när spelet väl har släppts

Är du säker på det? jag tycker jag ser iaf en load på båda kärnorna när jag spelar. Kan iofs vara inbildning då jag har annat på i bakgrunden.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Då får jag hålla tummarna då :P. Min CPU blev ju slaktad direkt :P.

Permalänk
Medlem

Gah jag tänker då tamifaen maxxa shitten ur aoc! P4an håller sig vid liv för fasiken! och vi ska inte tala om mitt extremt kraftfulla 9800Pro (256mb)!

kan jag spela crysis på low så kan jag spela aoc på low också!

får vänta lite tills jag slirrar till med en lite bättre rig än denna ;P

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Hedersmedlem

Får väl säga att conan är det snyggaste spel jag någonsin testat, och då är det
dx9 medium details jag kör. Å andra sidan är prestandan också helt klart på
gränsen till ospelbar ^^

ex. att driva Crysis för min dator är lekstuga i jämförelse.
Conan kräver jekligt mkt helt enkelt. Spelet känns dock mer som
helhet mer genomtänkt och enormt mycket mindre buggigt än
vad Vanguard var kort innan release

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Hmm, att säga att grafiken är Tomb Raider 1 är väl lite att överdriva.
Jag tänkte på detta när jag spelade igår och såg att vissa texturer inte riktigt passar in överallt, samt att många inte är särskilt fina, tex. berg texturer.

Men om man sedan tar ett ställe där det är bra med träd, högt gräs, lite vatten, så är det det vackraste jag sett i spelväg iaf

Permalänk
Medlem

Jag trodde jag hade Dx10 igång igår men det hade jag inte, inte heller körde jag high (inställningarna ställer ibland om sig när patchar kommer). Jäklar vad imponerad jag blev, så ruskigt fint vid vattnet. Lätt det snyggaste MMO:et just nu anser jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag trodde jag hade Dx10 igång igår men det hade jag inte, inte heller körde jag high (inställningarna ställer ibland om sig när patchar kommer). Jäklar vad imponerad jag blev, så ruskigt fint vid vattnet. Lätt det snyggaste MMO:et just nu anser jag.

Bara till att säga grattis då, det är ju lite annat än tomb raider 1 iaf.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

När vi endå är inne på DX10, är det så att man måste köra Vista för att kunna spela med DX10?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
När vi endå är inne på DX10, är det så att man måste köra Vista för att kunna spela med DX10?

Ja man måste ha Vista för att kunna köra DX10 applikationer, har alltid varit så

Edit:
@Gambit_2K: Jepp är helt säker, du kan ju också alltid göra en "snabbtest" genom att stå helt still i AOC och kolla på din framerate, och sedan slå av en processorkärna och kolla på din framerate igen.
I beta clienten kommer dessa att vara detsamma

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Grafiken är som i de flästa andra mmorpg-spel helt värdelös, så är det bara.
Det ser ju tex helt förjävligt ut när man slåss i aoc, gubbarna ser ut att stå på is och kan slira runt hur mycket som hälst, finns ingen kontakt mellan marken och fötterna, buskar är som tidigare nämnt 2D och nästan allt lyser/har fel färger.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Grafiken är som i de flästa andra mmorpg-spel helt värdelös, så är det bara.
Det ser ju tex helt förjävligt ut när man slåss i aoc, gubbarna ser ut att stå på is och kan slira runt hur mycket som hälst, finns ingen kontakt mellan marken och fötterna, buskar är som tidigare nämnt 2D och nästan allt lyser/har fel färger.

Perfektionist?

Själv är det enda jag kan hålla med om stämmer är fötter på is, men vem f*n orkar bry sig om det seriöst..

Permalänk
Medlem

Grafiken är sjukt bra. Lotro är vackert men en helt annan generation.

Vi får väl se hur det blir med laggen och funktionerna men jag är optimist och har förbokat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
Grafiken är sjukt bra. Lotro är vackert men en helt annan generation.

Vi får väl se hur det blir med laggen och funktionerna men jag är optimist och har förbokat.

Smaken är som baken jag har kört bägge med fullt ös på allt tycker nog att Conan inte håller samma nivå som LOTRO. Kör man den grafikstil som det är på Vanguard och Conan så måste det vara perfekt annars ser det konstigt ut. LOTRO kör lite annat stuk vilket i mina ögon gör att det grafikmässigt ofta blir bra mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Alltså ni som spelat, kör ni open eller closed beta. 10 oika klienter och 2 olika grafikval.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Alltså ni som spelat, kör ni open eller closed beta. 10 oika klienter och 2 olika grafikval.

Just nu finns det enbart general beta ute, tech betan var över för nån vecka sen och det är just nu general beta som egentligen är general beta (då man enbart har tillgång till det genom erbjudan från funcom eller kampanjer på diverse spelsidor).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har sett på AoC med kritiska ögon som många säkert märkt så jag ska inte ifrågasätta något mer.

Men det där med att fullversionen ska ha dual/quad core stöd, är det sant eller är det bara helt tagit ur luften? Och är det riktigt stöd eller bara nå låsats stöd (supreme commander är det enda spel jag vet som nyttjar alla cores på ett någorlunda vettigt sätt)?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Har sett på AoC med kritiska ögon som många säkert märkt så jag ska inte ifrågasätta något mer.

Men det där med att fullversionen ska ha dual/quad core stöd, är det sant eller är det bara helt tagit ur luften? Och är det riktigt stöd eller bara nå låsats stöd (supreme commander är det enda spel jag vet som nyttjar alla cores på ett någorlunda vettigt sätt)?

Har för mig att jag såg en moderator på funcoms closed beta forum som nämnde att retail kommer ha "stöd" för flera kärnor, men beta clienten inte gör det och då är det bäst att stänga av alla kärnor förutom just en. Men jag kan ha fel.

Visa signatur