Vad tror ni om det här chassiet?

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om det här chassiet?

Hej!

Vad tror ni om det här chassiet? En kompis har ett som är väldigt likt, men det jag är osäker på med detta, är bland annat hur bra nätaggregatet är. Jag tror att han använder att annat nätaggregat.

Så, vad tror ni? Det är ju billigt iaf:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=74646

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Förmodligen så är både chassit och nätagget i sämsta laget, för man får inte mycket för 559 kr. Som regel så är nästan alla nätagg som följer med billiga chassin riktigt dåliga. Om du vill ha ett prisvärt chassi med ett bra nätagg så rekommenderar jag Antec Sonata III. Lite dyrare, men klart värt det. Om du bara är ute efter något billigt så är det här nätagget ett bra nätagg, och så är det bara att köpa något billigt chassi till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Förmodligen så är både chassit och nätagget i sämsta laget, för man får inte mycket för 559 kr. Som regel så är nästan alla nätagg som följer med billiga chassin riktigt dåliga. Om du vill ha ett prisvärt chassi med ett bra nätagg så rekommenderar jag Antec Sonata III. Lite dyrare, men klart värt det. Om du bara är ute efter något billigt så är det här nätagget ett bra nätagg, och så är det bara att köpa något billigt chassi till det.

OK. Troligtvis blir det det här istället när jag köper ny dator:
http://www.dustinhome.se/pd_5010129200.aspx?
Sonata III var lite för dyr tycker jag och jag behöver inte 500W nätaggregat.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Bra budget val, trevlig låda med ok kylning och ljudnivå på både agg och fläkt.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt likt ut ett gammalt raidmaxhärk som jag har ståendes, och de är då rakt inget bra chassi...

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Bra budget val, trevlig låda med ok kylning och ljudnivå på både agg och fläkt.

Du menar Antec-chassiet, eller hur? I så fall har jag läst en del positivt om det. Har du ett själv?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av R_fused
Ser väldigt likt ut ett gammalt raidmaxhärk som jag har ståendes, och de är då rakt inget bra chassi...

Du menar Advance-chassiet, eller hur? Varför är det inte bra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

köp cooler master 690 och en skild PSU på ca 400 watt eller nåt Corsair T.ex?

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk

Det första chassiet verkar ganska likt min brors.... förmodligen ingen större kvalitet som de flesta andra redan sgat

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag har precis satt ihop en dator med Antec NSK4480B (den har helsvart front, jag tyckte det var snyggare än silver och svart). Funkade bra med Gigabyte GA-P35-DS4 moderkort och intel Q6600 processor men det var precis så att moderkortet fick plats. Tyvärr gick det inte att sätta DVD-brännaren i nedersta facket som jag tänkte först eftersom brännaren stötte mot en strömkontakt för PCIe power på moderkortet men sedan när jag satte brännaren överst istället fick jag ett perfekt utrymme för nätaggs-kablaget under brännaren. Så med ett fullstort ATX-moderkort så kan man inte räkna med att kunna sätta en DVD-brännare i nedersta facket eftersom den riskerar krocka med komponenter på moderkortet.

Jag tog bort ducten från sidoplåten för den hamnade ändå inte mitt över processorkylaren så den gör nog mer skada än nytta. Nätagget verkar OK och det låter inte alls särskilt mycket. Det finns gummipluppar för hårddisk-skruvarna så det blir i alla fall litegrann dämpar från hårddiskvibrationer. På det hela taget är jag nöjd med detta chassit. Vill man ha annat nätagg så finns samma chassi att köpa utan nätagg med beteckningen Antec NSK-4000 (vet inte om NSK-4000 finns i helsvart)

Möjligtvis kan jag klaga på att det är en del vassa kanter på vissa plåtar i chassit och att plåten känns aningen tunn, men man får ändå mycket för pengarna. Något som jag gillade var att mittersta moderkortsdistansen hade som en kula man pluppade på moderkortet på (istället för skruvhål) och när man gjorde det så passade moderkortshålen perfekt med alla andra distanser. Annars brukar det ofta vara trixigt att få det perfekt så att alla skruvar lätt går i men denna lösning fixade detta problem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Du menar Antec-chassiet, eller hur? I så fall har jag läst en del positivt om det. Har du ett själv?

Japp Antec chassit menar jag, har inget själv men har klämt på ett och en del här i forumet som talat gott om det sen vet jag sen tidigare att Antec har bra chassin och agg, agget som sitter i det där chassit är förövrigt 380w Eathwatts som är likadant som det i Sonata III fast svagare (det är tyst och bra). Finns inte mkt att klaga på när det gäller det chassit förutom att det är ganska litet (se föregående inlägg).

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har ett sånt chassi, mitt är dock silver och jag köpte det utan nätagg. Det är ett väldigt trevligt chassi, litet och snyggt utan en massa onödigt skit. Köp en liten tyst 80mm fläkt som du sätter därfram och du har helt oki kylning i den oxå.

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P MAX, 12600K, Z690M-ITX, Arc B580 Challenger, SKC2500 500GB, Fury 16GB||

|| TerraMaster F4-424 Pro, TrueNAS ||

Permalänk
Medlem

lillbrorsan har ett sånt. Det är sjukt fult men det är lättarbetat och det väsnas rätt så gött.

Permalänk
Medlem

Kom på en liten nackdel med Antec4480 och det är den blåa lysdioden runt startknappen som i mitt tycke lyser alldeles för starkt, men detta "problem" har jag upplevt på andra chassin också t.ex. från coolermaster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Kom på en liten nackdel med Antec4480 och det är den blåa lysdioden runt startknappen som i mitt tycke lyser alldeles för starkt, men detta "problem" har jag upplevt på andra chassin också t.ex. från coolermaster.

Håller med, dock så behöver man ju inte koppla in den

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P MAX, 12600K, Z690M-ITX, Arc B580 Challenger, SKC2500 500GB, Fury 16GB||

|| TerraMaster F4-424 Pro, TrueNAS ||

Permalänk

Klart billigt MEN

Som det verkar så ska det vara billigt och då tycker jag att du köpa det.

Men jag råder dig att vänta och spara ihop till ett bra chassi
för du kommer att bli besviken på det.

Personligen gillar jag Thermaltake
men det finns ju andra bra lådor, e ju lite av en smaksak

Ha d

Visa signatur

NZXT Apollo ~ Sunbeam NUUO 550W PSU ~ CPU E6850 ~ Thermalright Ultra-120 eXteme ~ Geil Black Dragon 4GB ~ 8800GTS OC 320 MB ~ Asus Striker Extreme nForce 680i ~ 500GB Samsung ~ Samsung 245BW ~ Logitech G11 ~ Logitech MX Rev Mouse

Permalänk

Jag tycker det är väldigt fult. Hellre Thermaltake armor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvopower
Jag tycker det är väldigt fult. Hellre Thermaltake armor

Hej!

Denna tråden har ingen betydelse för mig som trådskapare längre, jag har nämligen bestämt mig för att köpa ett Antec NSK4480.

Mvh Johan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej!

Denna tråden har ingen betydelse för mig som trådskapare längre, jag har nämligen bestämt mig för att köpa ett Antec NSK4480.

Mvh Johan

Bra val.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Lite sent nu kanske, men det som stör mig med 4480 är den begränsade hårddiskkylningen... Lär inte vara mycket luft som passerar över dem...

Smårestriktiv front, men nog OK! Har hört att den är rätt mycket tunnare i plåten än en del andra Antec chassin, så är nog lite budgetvarning på den trots allt!

Jag tycker dock den är rätt snygg i sin enkelhet

Ett alternativ till Sonata 3 är ju annars Sonata Designer.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.