Permalänk
Medlem

Tips på antisvett-behandling av mus

Japp, nu är sommaren här på allvar, och då dyker svettproblemen givetvis upp. Jag har just nu en Logitech G7, vilket är en galet bra mus, men den har en tendens att börja svettas nu när värmen stiger. Detta gör att den blir ganska hal och svår att greppa, eftersom den inte har någon gummibeläggning. Så jag tänkte höra om någon har något bra tips på hur man kan behandla den lilla gnagaren.

Jag har hittat SteelSeries Grip som verkar ganska lovande, men jag skulle gärna vilja få tips på gör-det-själv behandlingar också. Om det gick att få tag på något liknande material, fast i lite större format som man får klippa till själv, så vore det perfekt. De där gripsen är ju inte gjorda för G7:an, och kommer nog inte se så bra ut. Då gör jag hellre egna så att jag kan bestämma hur de ska se ut själv.

Eller har ni några bättre tips? Rexona for Mice kanske?

Permalänk

sån där tejp som man drar runt hockey klubbor borde ju funka väldigt bra, men kan bli lite kletigt om du ska t a bort den sen, men går nog me lite diskmedel lr nått.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Sån där halkskyddtejp man har på båtdäck & i trappor kanske?

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Tack för förslagen! Jag ska kolla upp dem.

Permalänk
Medlem

Bygg in en liten 5V fläkt i musen o borra typ 20 hål ??
det borde svalka fint...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Behandla källan till problemet, inte symptomen. Använd Apotekets Aboslut Torr på handen.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Hur har det gått för dig, hittat någon bra lösning? Själv har jag problem med hala sidor på min Razer Deathadder. Mycket irriterande!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjalp
Hur har det gått för dig, hittat någon bra lösning? Själv har jag problem med hala sidor på min Razer Deathadder. Mycket irriterande!

Nej, jag har inte hittat någon bra lösning än. SteelSeries Grip jag kollade på från början visade sig vara ganska tjocka, vilket jag inte vill ha. Jag är dessutom ganska upptagen i skolan just nu, så jag har skjutit upp projektet ett tag. Men säg gärna till om du kommer på något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh
Behandla källan till problemet, inte symptomen. Använd Apotekets Aboslut Torr på handen.

Hehe, härligt stingande smärta i handen i början antar jag? Provade det under armarna en gång, och fyfan vad det gör ont alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Hehe, härligt stingande smärta i handen i början antar jag? Provade det under armarna en gång, och fyfan vad det gör ont alltså.

Är inte det för fötterna haha?

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0jj3
kolla in:

http://metku.net/index.html?path=mods/rottaflekti/index_eng

Jo, fast jag har som vana att vila hela handen på musen, och då fungerar det nog inget vidare skulle jag gissa. Dessutom så är det mest sidorna som blir hala. Sen snackar vi om en mus som slutat säljas, och som inte har någon vettig ersättare i min åsikt. Så jag tror inte jag skulle våga modda den på det sättet Men det är ju en intressant lösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh

Då behandlar man symptomen...

Permalänk
Medlem

Finns en lösning, gå ut i det fina vädret i stället:)

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870