Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gerkan
hjäääälp! Jag installerade precis mitt spel och när jag startar det så blir min skärm svart och jag hör alla ljud sen kommer jag till nån bild där det är ett berg och en sol bakom typ, men kan inte se något annat och jag gick in i min Age of Conan map och öppnade textfilen som heter "AgeOfConan" och där i stog det;

[14:50:09 #0] IMPORTANT Main - Universe is a live universe
[14:50:37 #1] ERROR Cheetah - cheetah: [0x00FDBC93] operator>> + 0x4ED73 [0x00D513B5] Symbol not found. (0)
[0x00D60B3C] Symbol not found. (0)
[0x00DA97C6] Symbol not found. (0)
[0x00CAEBCE] Symbol not found. (0)
[0x00CAEFF0] Symbol not found. (0)
[0x00D90DF8] Symbol not found. (0)
[0x00D8FE0A] Symbol not found. (0)
[0x00D90BE5] Symbol not found. (0)
[0x00CBE0B5] Symbol not found. (0)
[0x00CA96DB] Symbol not found. (0)
[0x00CA9AFD] Symbol not found. (0)
[0x005C5DE1] Symbol not found. (0)
[0x00429881] Symbol not found. (0)
[0x01019F17] operator>> + 0x8CFF7
[0x7C816FD7] RegisterWaitForInputIdle + 0x49

[14:50:37 #1] ERROR Cheetah - Failed to create pixel shader object gui.psh
[14:50:39 #1] ERROR Cheetah - cheetah: [0x00FDBC93] operator>> + 0x4ED73 [0x00D513B5] Symbol not found. (0)

[14:50:39 #1] ERROR Cheetah - Failed to create pixel shader object gui.psh
[14:50:39 #2] ERROR Cheetah - cheetah: [0x00FDBC93] operator>> + 0x4ED73 [0x00D513B5] Symbol not found. (0)

Nån som vet hur man fixar det? Jag klarar allting på "System requierments" ..

Testa AoC officiella forum. Kan vara något med ditt grafikkort: "Failed to reate pixel shader object" .. senaste drivrutinerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheDawg
gå in i instalationsmappen och tryck på simpleconfig

Man kan bara ändra upplösning där :/

Citat:

Testa AoC officiella forum. Kan vara något med ditt grafikkort: "Failed to reate pixel shader object" .. senaste drivrutinerna?

Ja, jag har dom senaste drivisarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Går inte att ge ut Buddy Keys förrens saker och ting har stabiliserat sig, enligt FunCom. Kryptiskt, jag vet.

Kan man registrera ens Retail-nyckel först och sedan addera förbokningserbjudande-nyckeln i efterhand? Någon som gjort så?

Förbokningserbjudande-nyckel? Var finns den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gerkan
Man kan bara ändra upplösning där :/

Ja, jag har dom senaste drivisarna

om du vill ändra något mer omfattande så måste du starta spelet

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk

En liten fråga till er som fått spelet idag men kan inte logga in pga att servrarna öppnar först imorgon:

Får ni också upp meddelandet Authentication failed: The password is case sensitive(eller nåt liknande) när ni försöker logga in?

Permalänk
Medlem

Precis fixat account osv nu ska jag testa logga in så står det såhär.

Står det så för att servrarna kommer up 22ikväll eller är det något annat som är skumt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ostbulle
Hmm, webhallen skickade mitt ex igår, men kolli-idt har fortfarande inte registrerats och jag fick det inte idag. Bådar inte gott inför imorgon, känns som att jag inte kommer få det imorgon.

Samma här.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken tid servrarna öppnar imorgon?
har för mig att jag läste någon stans att dom öppnar runt 12 på dan

Visa signatur

Intel q6600@3.2 ghz | 3 Gig crosair xms pc6400 ram | Gigabyte p35-ds3 | Leadtec Geforce 8800GT 512mb |

Permalänk
Medlem

undrar också när servrarna öppnar nån som har tid?

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Mycket krav där ;).

Beror på hur man ser det. Mina krav är egentligen att det inte ska finnas några krav. Vissa händelsekedjor ska naturligtvis triggas beroende på vem man pratar med och vad man gör, men att det på det stora hela är fritt att som en "medborgare" ströva omkring och fritt välja vad man vill göra. Är AoC ett spel som är åt det hållet blir jag glad.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Tror jag läste att dem ny servrarna kommer upp efter dagens service vid 22:00, så vid 02:00.

Men sen lär de vara instabila dem första timmarna.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
För att det är begränsad upplaga och det är många som vill ha det.

Ok. Rejäl efterfrågan isf då...

En sak till. Jag har då 5 gästpass med trials. Jag har två stycken av dessa bortlovade, men jag har tre stycken som jag kan ge bort. PM:a mig i så fall, först till kvarn...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag har tydligen någon rolig cloak jag kan hämta ut i spelet för att få gratis dryck "for life". Någon annan som fått koden man ska skriva in för att få en sådan? Fick mail om det igår. Vet knappt ifall jag tänker lira spelet, någon som vet hur länge koden gäller?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Aja, då har man fått in ett sisådär 6-7 timmar AOC och bättre fått lite begrepp om spelet

I PVP servrarna så är det ganska full rulle må jag säga, tyvärr är det ganska vanligt med höglevlade som går och gankar låg levlade samt de runt samma lv brukar inte hoppa på varandra så vidare mycket, Men brukar teama upp så fort en person som är +5 mer lv's dyker upp och attackerar

SP delen i början är oxo ganska intressant, bra story bland annat, men ACKS så obalanserat, ena stunden är ett uppdrag enkelt till en annan då det blir mer eller mindre omöjligt att klara av. Även buggande hjälp NPC's ibland vilket gjorde att jag dog minnst 5 ggr för att klara en boss... och sista försöket fungerade hjälp NPC'n och tja var det inget vidare svårt.

Hoppas man blir 20 snart vill ut från denna ön och spela med mina polare ^^.

Kan medela att spelet fungerar faktist hyffsat på systemet i sig ( får 2GB ram imon lär flyta en aning bättre ) men spelet flyter faktist väldigt bra, vist inte snyggt men det är mestadels på grund av gkortet....

---

BTW, Någon annan som har seriösa problem med att stänga av AOC? varge gång jag avslutat det så har det krashat...

Samt finns det något WH eller liknande system? Lite dåligt med inventory slots ^^.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Tjena alla monsterdiggare!

Jag är sugen på att börja lira jag med. Kanske inte imorgon men om en vecka tror jag nog att det börjar rycka i speltarmen ordentligt. Har följt utvecklingen men har ändå inte koll på alla detaljer.
Är spelet slut i butikerna eller är det bara CE som är det?

Den där ringen man får med CE gör mig inget om jag torskar och drinking cape har jag redan fått mig en (viktigt!). Får jag en noshörning//krokofant även om jag inte köper CE?

Sedan undrar jag också om det finns roliga och ovanliga drops?. Och i såfall fungerar det som andra spel att det blir lottdragning när man kör i party?

Ha det bra så länge.

Visa signatur

Stunning debut album 01 Doubt 02 Change The original idea was to press this disk on multi-coloured vinyl but the pressings came out as a rather muddy green colour with a slight warp [The warp didn’t affect the playing of the disk].

Permalänk
Medlem

Någon som bokat på discshop.se och fått idag? eller fått nån uppdatering i orderstatus? i så fall komme rjag förmodligen inte få mitt förrens en vecka... känns sugigt som fan att ha early access men inte få retail:P EA varar ju bara 10 dagar så kommer förmdoligen inte kunna spela på ett par dagar heller i så fall

Visa signatur

Keep the flow

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en aning om hur i hela friden man skall kunna registrera ett konto hos Funcom?

Jag äger inget kreditkort så jag väljer då alternativet "Prepaid card" som jag även gjort när jag skapat mitt LOTRO konto, men till skillnad från LOTRO där det var frid och fröjd efter det så kommer jag inte vidare hos Funcom utan fär ett meddelande om att jag måste skriva in koden på mitt Prepaid card!? Jag har ju för tusan inte köpt något kort ännu eftersom jag har en månad gratis speltid... Är dom helt flata i huvudet norrmännen eller har jag missat något vitalt?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

De har exakt samma system i WoW och andra MMORPG's så fattar inte hur du kan gnälla... och hur kan du inte ha ett kreditkort... du är väl 18?

Permalänk
Medlem

Sett att många här vill hoppa in i nån klan, kolla in "age of conan klan" tråden här på sweclockers så kanske ni vill hoppa in bland fler sweclockare. men men.

Jag hoppas i alla fall att jag får mitt exemplar imorrn från webhallen, jag bokade det för ett bra tag sen och en kompis som beställde nu för nån vecka sen fick sitt idag. Skandal i mina ögon.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Man ska alltid beställa på webhallen dom får in mest expemplar och sänder spelet fort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
De har exakt samma system i WoW och andra MMORPG's så fattar inte hur du kan gnälla... och hur kan du inte ha ett kreditkort... du är väl 18?

Jag blir snart 30, tackar som frågar... Men varför i hela friden kräver dom att jag registrerar ett Prepaid card i förväg innan jag har använt klart min gratis speltid? Codemasters (LOTRO) begärde inget sådant förrän EFTER att gratistiden gått ut (och då hade jag självklart köpt ett kort i god tid eftersom jag visste när min gratistid skulle ta slut).

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Vet ej om någon har skrivit detta Men DX10 som ni alla vet finns ej i early accesse atm OCH DET KOMMER INTE FINNAS VID LUANCH heller. Utan det blir sennare under året

Källa
http://www.tentonhammer.com/node/33676

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

Sid 6.7: Välj "Play for Cash" istället (eller vad det hette).

Permalänk

hur är det kan man spela efter 00.00 idag eller kommer man in först 12.00 på morgonen ? ^^

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Sid 6.7: Välj "Play for Cash" istället (eller vad det hette).

Där sa du något, jag tänkte unvika det då det verkade onödigt krångligt, men sedan kom jag på att jag borde kunna ändra det i efterhand när jag väl skapat ett konto och sedan köpt ett prepaid card.

Tackar för hjälpen... I morgon blir det slakt : )

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Jag blir snart 30, tackar som frågar... Men varför i hela friden kräver dom att jag registrerar ett Prepaid card i förväg innan jag har använt klart min gratis speltid? Codemasters (LOTRO) begärde inget sådant förrän EFTER att gratistiden gått ut (och då hade jag självklart köpt ett kort i god tid eftersom jag visste när min gratistid skulle ta slut).

Vill oxå veta, tänker inte skriva in mina uppgifter köper prepaid, men hur gör jag ibörjan med en månad gratis! :S

Edit: uppdatera sidan och såg de andra inläggen, ska man alltså klicka in play for cash?

Edit 2: YAAAY!! Fick nyss spelet!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Räcker nog bara att skriva något fejk kreditkortsnummer och sedan ändra betalningsmetod till gamecard när ni har köpt en. Testa.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Har någon som har beställt från Pc city denna vecka fått sitt ex än? , eller fått order bekräftelse?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Vill oxå spela imorgon! Tentaperiod i två veckor, sen semester i fyra... i-landsproblem ftw

Men förhoppningsvis är det mindre buggar när jag kommer igång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Ok. Rejäl efterfrågan isf då...

Ja, collectors var ju rätt så billigt, var ju som att köpa vilket random spel som helst så många köpte collectors istället för vanliga spelet...