Datorbutiken.com och deras nya snabba leveranser?

Permalänk
Medlem

Beställde mitt kort idag innan kl: 14:00, 1 timme efteråt ringde jag och frågade när posten hämtar leveranserna och när de skulle skickas. Fast supporten sa att de inte skulle komma med idag. Har datorbutiken så mycket att göra så de inte hinner packa ner ett grafikkort på 2 timmar? Jag har för mig att det stått förut att beställningar innan 14:00 skickas samma dag?

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Hedersmedlem

Pie, jag antar att du skämtar, om inte blir jag verkligen orolig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kred åt både DbMannen och min tekniker på datorbutiken som verkligen försökt lösa min beställning på ett sätt som alla blir glada på! Att processorn inte fanns att uppbringa ens med blodsoffer är ju inte deras fel och de har jobbat på för att lösa det. Dessutom gillar jag att de tog sig tid att titta på min beställning och fråga om jag hade tänkt igenom vissa kombos jag gjort för att de kunde tyckas inte vara optimala. Strålande service och nu har jag snart en ny dator! Ha en bra helg allihop speciellt du Dbmannen!

Visa signatur

Väntar på: E8400,GA-G33-DS3R iG33, 2x2GB Mushkin XP2-6400,Seasonic S12 Energy+ 650W, GeForce 8800GTS 512MB, Antec P182, Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer mm!

Permalänk
Medlem

Angående deras leveranstid så har jag i stortsätt varit nöjd. Det är olika från gång till gång men oftast så har det bara tagit två dagar.

Dock har min senaste försändelse blivit lite försenad men det berodde tydligen på att deras personal varit sjukdomsdrabbad. Så det är ju inget dom kan rå för.

En sak som hänt mig mer än en gång är dock att det kollinummer som dom klistrar på i form av en streckkod varit skrynklig. Detta resulterar ibland i att försändelsen blir försenad då dom måste ersätta lappen när den sorteras i Örebro. Så snälla DB, lägg ner 10 sekuner mer på att fästa lappen på ett lämpligt ställe och inte direkt över skarven på kartongen.

Permalänk
Medlem

Måste faktisk säga att jag blev överraskad sist jag beställde. Hårddisken fanns inte i lager, men skulle komma in om 2 veckor när jag la ordern. Men se på fan, den skickades 2-3 dagare tidigare än vad DB trodde att hårddisken skulle levereras till DB. Det är i i det här fallet leverantören som varit snabba, men DB var snabb och skickade min order så fort min hårddisk kom in till DB, och rätt hårddisk var det.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

LemurenSwe - Jag har meddelat lagret om att se över placeringen av adresskort, vi fäster stor vikt vid kvaliteten på packningen och jag tackar för ditt inlägg!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
LemurenSwe - Jag har meddelat lagret om att se över placeringen av adresskort, vi fäster stor vikt vid kvaliteten på packningen och jag tackar för ditt inlägg!

När du skrev detta så undrar jag varför min paketering var så snål. Grafikkortet hade bara jätte lite kartong remsa runt sig, inte en hel kartong eller liknande som jag fått annars. Skulle även kolla om det är gratis frakt vid returskick, för det står det på erat retunera papper.

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem

Lite otur i turen för mig.. hoppas det löser sig iaf

Beställde kvällen den 4/5 en helt ny dator som inkluderade en C2D E8400 processor. Enligt lagerstatusen den senaste veckan har det stått att DB får in denna tidigast den 15/5, så jag la beställningen med tanken att den kanske kommer runt den 17/5 eller nått. Detta skulle passa perfekt med min nuvarande utlandsresa som jag kommer hem från den 14/5.

2 dagar efter min beställning får jag mail från DB. "Leveransbekräftelse på order". Visar sig att min order kommit fram till mig den 7/5 inkl processorn. Jag har skickat en kompis till posten för att se till att paketet inte blir tillbakaskickat innan jag kommer hem xD

Tack för snabb leverans DB, hoppas bara jag är snabb nog nu =p

Permalänk

Pie - Det är förmodligen ett specialemballage som kallas "bokomslag". Detta används till vissa varor som inte tar skada av att skickas så i jämförelse med ett större emballage, däribland grafikkort och moderkort utan mekaniskt rörliga delar annat än fläktar eller för hög vikt. På din faktura som medföljde leveransen skall du ha fått ett returadresskort, om inte kan du begära detta i samband med att du begär returnummer. Vid ångrat köp eller liknande där du som kund själv står för fraktkostnaden drar vi av kostnaden för returfrakten på summan som återbetalas så att du som kund slipper ligga ute med pengar.

Blueie - Snart får jag börja be om ursäkt för att vi levererar för snabbt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äntligen har det kommit lite fräschare design, den förra var ju förjävlig.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

RoleX - Vad glad jag blir! Visa av erfarenheterna sedan förra gången gjorde vi ett klart bättre grundarbete denna gång, eller rättare sagt - valde en bättre webbyrå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

RoleX - Vad glad jag blir! Visa av erfarenheterna sedan förra gången gjorde vi ett klart bättre grundarbete denna gång, eller rättare sagt - valde en bättre webbyrå

Ja det är mycket snyggare utseende lite modernt :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Trodde ni gjorde den förra sidan själva...

Visa signatur

Opteron 175 • 2048mb • 7600GT • 2x 250GB Sata2 Raid0

Permalänk
Hedersmedlem

Som Gert Fylking skulle sagt.

Äntligen!

Permalänk

acne - Nope. Byrå ritade, vi snickrade..

Mental - Jag håller med dig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag måste vara sämst på att beställa.... Fick grafikkort och moderkort igår runt 16 av komplett allt betalat o klart, men chassit därifrån *har nu betalat det oxå* är fortfarande kvar i ånge, vilket det varit i två dagar.

edit: Jag gillar min avi jag fick nu vad gäller db.com,

"Hämtas tidigast 2008-06-09"

Beställde allt *både db.com o komplett* lördagen den 31/5 och på något lustigt sätt på måndagen visade det sig att kylpastan o esd armbanden var SLUT, fanns i lager då allt var beställt så avbeställde allt och fick mina minnen *som oxå fanns i lager, men sen fanns det bara ett preliminärt datum* på måndagen, vilken tid vet jag inte, men på tisdag var jag lycklig, då sa statusen "leverad" på morgonen men först på em/kväll fick jag kolliid o då var det fortf i malmö...

Nu på morgonen ser jag att allt är i ånge, vilket jag antar att det ska ligga i 5 dagar *eller ja, till måndag* det stannar ju ingenstans efter det så varför ska ånge vara så jobbigt?

Jag klagar inte på nåt företag nu utöver posten men alla jag vet har alltid haft sina paket i Ånge ibland mer än en vecka...

Allt beställdes samtidigt, blev skickat samtidigt *i princip* men allt fastnade någonstans.. Borde folk inte strukturera om och leverera allt för varje adress/postnr? Bra idé imo. Dock att db.com säger leverad på ett ställe o packas~ på ett annat.. det känns fel x.x

Jag åker till dreamhack på natten till tisdag, så antar att jag får skippa min nya dator. Första riktiga bygget för mig och lär inte få allt klart på en o samma kväll, TACK POSTEN, TACK!

Moderkort+Grafikkort (Komplett)

Citat:

3 jun kl 18:54 ICA Kvantum , Mottagaren har hämtat försändelsen
3 jun kl 16:33 Posten, SMS-avisering har skickats till mottagaren
3 jun kl 15:52 ICA Kvantum , Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2 jun kl 12:28 Ånge, Försändelsen har sorterats
1 jun kl 22:29 Örebro, Försändelsen har sorterats
1 jun kl 22:29 Avvikelse Örebro, Fel i streckkoden på frakthandlingen. Försändelsen kan bli försenad
1 jun kl 14:27 TollPost A/S Norge, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

Chassi (Komplett)

Citat:

4 jun kl 15:17 ICA Kvantum , Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
3 jun kl 11:38 Ånge, Försändelsen har sorterats
2 jun kl 22:07 Örebro, Försändelsen har sorterats
2 jun kl 22:07 Avvikelse Örebro, Fel i streckkoden på frakthandlingen. Försändelsen kan bli försenad
1 jun kl 14:27 TollPost A/S Norge, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

db.com lär vara kvar på nåt lager nu veckan ut (nationaldagen är la röd?) snacka om jobbigt, dvs jag får vänta en hel vecka på mina resterande grejer, Moderkort, grafikkort o chassi gör inte mkt dator...

Permalänk

xakt - Ordernummer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

xakt - Ordernummer?

732202504 ,

nu har jag skruvat ihop chassi, moderkort o grafikkort. KOmmer bli en riktigt nice burk, men ska o gnälla på ica imorgon o se om dom faktiskt hade råkat få in det just då..

Permalänk
Medlem

Beställde och fick orderbekräftelse 11.49 och kl 12.41 kom leveransbekräftelsen. Nu när jag kollar så står det "Leveransklar - Avvaktar leverans". Tilläggas skall att jag även ringde till kundtjänst strax efter jag lade ordern på grund av lite oklarheter och då fick beskedet att ordern skulle skickas iväg under dagen.

Det här är andra ordern jag lägger hos datorbutiken.com efter att ha haft ett långt uppehåll från att handla hos de på grund av bland annat leveranstider men nu får det vara nog igen. Tydligen lovas mycket men när det väl gäller så håller man inte måttet.

Beställde även delar från Dustin, ungefär en timme senare och detta paketet är givetvis på väg. Har totalt lagt 17 ordrar sedan början av förra året och ALLA ordrar har gått iväg samma dag och då har jag haft ordrar som lagts så sent som 15.00. Dustin är duktiga, men inte kan det vara omöjligt och vara lika bra på detta?

Så imorgon har jag delar för en komplett server (som skall vara i bruk på måndag) men utan hårddiskar. Så det blir imorgon och springa ner till den lokala butiken och köpa liknande diskar då de i sin tur givetvis inte har samma i lager. Så något sämre får det bli, men bättre det än inget alls...

Kom gärna med ett svar (order 732204436), men det här lär bli sista ordern från datorbutiken.com på väldigt länge om det ens blir några fler.

Permalänk
Avstängd

hejsan, jag undrar när man får returkoden? för mitt moderkort var sönder vid leveransen (Chipset NB är sönder) kylflänsen satt löst i förpackningen och när jag hade satt ihopa datorn så stod den bara å reboota sig själv. Så jag undrar vf datorbutiken inte svara på mina mejl eller i telefonen när ja ringer och ber om Returkoden?

MVH//Peter

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd

Jadu mannen är i samma sits.. Dom bara ger fan i att svara på mail angående returer.. dom har helt enkelt en jädrans dålig service!!!

kanske skickat 12-15mail ...1 svar...

Hej Tom! Vi har jättemånga sjuka på huvudkontoret så butikerna svarar på mailen i mån vi kanoch hinner med. Med vänlig hälsningMarcusJME Data Helsingborg

Alla är sjuka! i 2 veckor snart därför kan dom/vill inte hjälpa till...

Permalänk

Retursedel medföljer varan vid köp.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

jojo det har jag, men det står att man ska ange returkoden, å den får man väl av personalen på db.com?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
jojo det har jag, men det står att man ska ange returkoden, å den får man väl av personalen på db.com?

https://www.datorbutiken.com/se/Navigation/RmaTerms.aspx?show...

Läs och lär

Permalänk
Medlem

Börjar bli riktigt irriterad på era leveranstider/lagerstatus!
Julhelgen beställde jag ett 8gb m2-kort som tidigaste leveransdatum sköts fram, tror det tog lite drygt 2 månader innan ni fick in det i lager vilket måste anses som katastrof efter att datumet flyttats fram 10 gånger!

Men det är historia nu!
Men då jag tidigare haft bra erfarenheter utav era leveranser beställde jag en 160gb WD Passport II röd den 19/5 trots att det stog att ni tidigast skulle få in den 30/5 och då den 30/5 får man beskedet att datumet inte är giltigt och att de avvaktar ett nytt datum.
Sen nu i tisdags fick jag reda på att varan utgått vilket känns för jävligt då alla andra 160gb passport diskar är dyrare!

Så mitt förtroende för DB har sjunkt rejält sen i vintras!

Hoppas ni andra har mer tur än vad jag haft

[EDIT]
Det löste sig smidigt!

Permalänk
Avstängd

Så det finns bara två leveranssätt? "Företagspaket" (199kr) och "Hämtas Centrallager Staffanstorp" (0kr)???
Så frakten kostar alltså 199kr? Vill minnas att det var lägre frakt förut, eller har jag fel?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Så det finns bara två leveranssätt? "Företagspaket" (199kr) och "Hämtas Centrallager Staffanstorp" (0kr)???
Så frakten kostar alltså 199kr? Vill minnas att det var lägre frakt förut, eller har jag fel?

https://www.datorbutiken.com/se/Navigation/DeliveryCostInfo.a...
Det finns väl inget som tvingar till att använda "Företagspaket" (199kr) eller "Hämtas Centrallager Staffanstorp" (0kr)?
Utlämmning på närmsta av Posten godkänt utlämningsställe funkar iaf bra för mej.
Frakten varierar ju lite beroende på kollits vikt och skrym.
På min senaste beställning gick frakten på endast 79:-

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

xakt - Din order lämnade lager redan den 3:e så den borde ju vara i antågande.. ?

Cr0wN - Lämnade lager tyvärr först idag, har "trimmat" ditt konto som lite plåster..

piddeman - Returnummer begär du på egen hand under ditt konto, att stå i telefonkö för en sådan är onödigt.

dillen22 - 12-15 mail i samma ärende är tyvärr en bidragande orsak till att svarstiden ökar. Skicka ett mail och avvakta svar - det vinner alla på! Vi har tyvärr på riktigt många sjuka på vår centrala kundtjänst och de som är sjuka kan inte hjälpa till, även om de vill.. Du kommer att få svar på ditt mail till mig under kvällen idag.

Killer.X - Du har fått svar på ditt mail, hoppas du blir nöjd med lösningen.

michael123 - Är du registrerad som företagskund så kan du inte välja Postpaket, om det är så och samtidigt är fel (dvs du är privatperson) kontakta oss så ändrar vi kontotyp till dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

xakt - Din order lämnade lager redan den 3:e så den borde ju vara i antågande.. ?

Cr0wN - Lämnade lager tyvärr först idag, har "trimmat" ditt konto som lite plåster..

piddeman - Returnummer begär du på egen hand under ditt konto, att stå i telefonkö för en sådan är onödigt.

dillen22 - 12-15 mail i samma ärende är tyvärr en bidragande orsak till att svarstiden ökar. Skicka ett mail och avvakta svar - det vinner alla på! Vi har tyvärr på riktigt många sjuka på vår centrala kundtjänst och de som är sjuka kan inte hjälpa till, även om de vill.. Du kommer att få svar på ditt mail till mig under kvällen idag.

Killer.X - Du har fått svar på ditt mail, hoppas du blir nöjd med lösningen.

michael123 - Är du registrerad som företagskund så kan du inte välja Postpaket, om det är så och samtidigt är fel (dvs du är privatperson) kontakta oss så ändrar vi kontotyp till dig.

Jodå kunde inte bli bättre Hoppas ni andra blir nöjda också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jojo, skyller inte på er angående detta, utan posten är boven, alla paket måste ligga minst en månad innan den åker vidare till nästa osv...

Men jag lyckades faktiskt få mina grejjer IDAG! Otroligt, så 10 min innan ica stängde hann jag hämta ut allt på kollinr Suttit o byggt hela dagen, men gissa vad jag inte har? EN CD-LÄSARE så kan inget göra x.x Får se om dom har öppet i stan imorgon så!

PS. Däremot vad gäller DB.com, så verkar lageruppdateringarna spöka då jag hade beställt alla mina grejjer som var i LAGER, men när det var dags att skicka på MÅNDAG så var 2 varor slut och 1 vara som skulle inkomma samma dag..

Detta var inte fel på client-side kan jag garantera.