Muskampen 2025: Segraren korad!

Dells nya ultraportabla kan säljas i miljonupplaga

Permalänk
Medlem

Dell E får det bli för mig, blir väl till att sälja 701:an
Det ryktades om att den skulle ha större tangenter än EEE PC iaf.
Denna är, snygg, billig, och har exakt det jag vill ha, lätt och bra batteritid.

Iofs så tycker jag att HP:s mini note är den perfekta när de byter till Isiah eller Atom vilket de kommer att göra.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Denna är nog den bästa lösningen enligt mig, de andra var inte lika snygga - köper jag en blir de klart den här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Webcam större än 0.3Mpix är onödigt för vissa, jag har 1.3Mpix och det är nästan stilbilder den skickar på MSN/you name it... fast vad ska man med den till?

Du är ju verkligen bakom flötet, upplösningen på bilderna har inget med att göra hur många bilder per sekund den kan uppfatta.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Som vanligt helt ointressant eftersom den inte har ett 3G modem i sig :/ Måste ju vara ngn anledning till att inte tillverkarna inte har satt i sådana i sina UMPCs, drar för mkt batteri, för dyrt lr vadå?

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, Nintendo Switch, Samsung galaxy S23+

Permalänk
Medlem

Väntar helst på Gigabytes kommande E med touch screen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ghb
Jag hade direkt tagit denna om det inte vore så att de var tvungna att ta bort åäö. Ska du bara skriva engelska så gör det ju inget, men det kan bli väldigt drygt att försöka sig på svenska med det tangentbordet...

Nu är det väl iofs. ett engelskt tangentbord som visas på bilderna, som på de flesta bilderna som visas på nya datorer. Det kommer säkert ett svenskt tangentbord om den lanseras i Sverige, även om det kan synas lite trångt att få dit åäö på det där tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Du är ju verkligen bakom flötet, upplösningen på bilderna har inget med att göra hur många bilder per sekund den kan uppfatta.

Nu tror jag nästan att det bomber3 menar är att MSN (och dess servar) inte "orkar" med en videoström som är så stor...bandbredden räcker förmodligen inte till...

Edit:
Ops...refererade till fel användare...

Permalänk
Medlem

Gjorde precis en jämförelse på www.sizeasy.com men lyckades av någon anledning inte spara den så här kommer en print (kan inte garantera att alla mått stämmer):

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cybertsen
Nu tror jag nästan att det bomber3 menar är att MSN (och dess servar) inte "orkar" med en videoström som är så stor...bandbredden räcker förmodligen inte till...

Edit:

Använder inte vanliga MSN och får inte lika hög bandbredd som jag borde haft om jag användt vanliga MSN, har inga problem med webcam ihuvudtaget.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Dell brukar dessutom skriva ut sina priser exkl. moms och hoppas på att folk inte märker det förrän man väl kommit till betalningen.

Det är olagligt att skriva priser exkl moms om man riktar sig till privatpersoner, och Dell gör inte fel heller. Väljer du privatperson så får du priserna inkl moms.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Bra jämförelse raaaz.

MSI Wind verkar ju har överlägset bäst spec men om den kommer uppfylla förväntningarna/löften återstår att se.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

Min lista... direktlänk

Ok, kanske borde postad direktlänk till min lista, ser att inte så många hittat till den från min bloggs första-sida.

Här kommer direktlänken - till min lista över netbooks, släppdatum etc etc...

http://skoldator.wordpress.com/skoldatorer/

Visa signatur

Mattias - författare av: "Datorn i skolan - pryl eller verktyg?" - Om netbooks i skolan
http://skoldator.wordpress.com

Permalänk
Medlem

Vill fortfarande hellre ha en Via openbook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Vill fortfarande hellre ha en Via openbook

jag med den verkar grym...

Permalänk

Med den storleken och givet bilden med storleksjämförelse så verkar Dell E ha ett alldeles för litet tangentbord...

-----------------------
Datorn i skolan - pryl eller verktyg?

Visa signatur

Mattias - författare av: "Datorn i skolan - pryl eller verktyg?" - Om netbooks i skolan

Permalänk
Medlem

Re: Min lista... direktlänk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skoldator
Ok, kanske borde postad direktlänk till min lista, ser att inte så många hittat till den från min bloggs första-sida.

Här kommer direktlänken - till min lista över netbooks, släppdatum etc etc...

http://skoldator.wordpress.com/skoldatorer/

Fin sammanställning.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av serajo
varför sätter man dit en kamera på 0.3 megapixel!??! skit i det bara.

Det räcker för att FRA ska se dig när du kollar på semesterfilmerna

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Om du läser vidare på länkarna under aritkeln så får du reda på all fakta du vill.

Datorn kommer i tre utförande:

Classic: Atom, ej kamera, ej BT, Wlan (b,g), 4Gb SSD, Linux.
Video: Atom, kamera, BT, Wlan (b,g), 8Gb SSD, Linux.
Video+: Atom, kamera, BT, Wlan (b,g), 16Gb SSD, Linux.

Det är säkert möjligt att välja hårdvara lite som man vill men idagsläget är det dessa 3 versioner som finns att välja mellan.

Får man ens plats med windows xp på den billiaste datorn på 4Gb?

Permalänk

Poängen med en ultramobile är ju trots allt att den skall vara lätt, liten och behändig. Dessutom ingår nog billig i specen, eftersom den är ett komplement till en annan dator..
Således; ingen HD med rörliga delar eller +100 GB-krav, inte massa fördyrande specar med massa megapix-kameror, inte heller stort tangentbord..
Sluta upp att tjata om att det borde vara mera och större, det skall vara litet, lätt, billigt och enkelt!
Annars får man söka efter en annan dator istället.
I bil-analogi-termer som ju verkar så populärt;
Om du skall köpa en Skoda Fabia för att ha en enkel och billig bil så blir det lite knasigt om man börjar ställa krav på att få topphastighet av minst 250, samt minst 300+ hk mm. Det blir inte en Bugatti Veyron för att man ändrar specen. Om kraven inte matchar, köp en annan sorts bil, eller i det här fallet en annan sorts dator!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Får man ens plats med windows xp på den billiaste datorn på 4Gb?

Med hjälp av nLite så går det. ^_^

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Medlem

Intressant, jag tycker min 14,1" är på gränsen till att vara smidig. Sedan får man en anledning att lära sig ubuntu etc.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cybertsen

Edit:

Yep, det är det jag menade

Men finns det något som inte är lika segt som MSN?

För när jag skickar filer mm. så tar det längre tid än att skicka det genom e-mail, men e-mail har oftast begränsning på filtyper och storlek men inte "MSN"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Men finns det något som inte är lika segt som MSN?

DC eller FTP? ^_^

"[...] Jag har svartbälte i felstavning, so be very afraid"
Hahaha! XD

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Avstängd

Kommer nog köpa mig ett extra tangentbord, förstår inte hur man kan skriva på ett så litet O.o

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Kommer nog köpa mig ett extra tangentbord, förstår inte hur man kan skriva på ett så litet O.o

Ja då förstärks ju verkligen poängen med en UMPC Köp en hellre en 12" eller nåt då?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist