Permalänk
Medlem

Tror det är BIOS som gäller.

Säg till hur du gjorde om du fick till det via BIOS så att vi andra vet.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Du kan ju koppla 2 skärmar till ditt 4870/4870X2 isf:)?

Japp, men jag syftade för en tredje skärm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Mja X2an tror jag kommer göra det lite,men bara lite(kan ju inte göra annat än att spekulera tills kortet har kommit) .

Det är vad jag tror med och hoppas på, men som sagt bara spekuleringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goosen
Japp, men jag syftade för en tredje skärm.

Det är vad jag tror med och hoppas på, men som sagt bara spekuleringar.

Jaha okej det blir det ju en annan femma:).

Ja vi tror båda det men jag hoppas då inte att det ska begränsas för din skull:P.
Nu vill vi ha tester på 4870X2!

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man hittar sitt Serial number för moderkortet?! Måste ha det till Gigabyte-tävlingen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ordeith
Hejsan, Satte i två till minnen i min P35-DS4, men under POST (före POST?)så bootar den om hela tiden, kan det vara något jag glömt ställa in i BIOS månne?

När jag kör fyra stycken Corsair Twin2x2048-6400c5dhx (Ja, eller två då..)

För enligt spec så skall väl DS4 klara av 4gb DDR2?

Någon som har något tips hur jag löser problemet?

Jag had e samma problem idag, var att minnesmodulerna hade trillat loss ltiegran efter transport, ta ut och tryck i dom _ORDENTLGIT_ så funkar dom igen.

Permalänk
Medlem

I device manager har jag "sm bus controller" som har ett utropstecken. Nån som vet vad det kan vara? Har provat söka efter drivrutiner från skivan och Microsoft.

http://pici.se/302761

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
I device manager har jag "sm bus controller" som har ett utropstecken. Nån som vet vad det kan vara? Har provat söka efter drivrutiner från skivan och Microsoft.

http://pici.se/302761

ah den där bakgrundsbilden

tror den syftar till att du ska uppdatera, men det är ju inte alltid enhetshanteraren fungerar som tänkt...

Visa signatur

Permalänk

citat:Ursprungligen inskrivet av ordeith
Hejsan, Satte i två till minnen i min P35-DS4, men under POST (före POST?)så bootar den om hela tiden, kan det vara något jag glömt ställa in i BIOS månne?

När jag kör fyra stycken Corsair Twin2x2048-6400c5dhx (Ja, eller två då..)

För enligt spec så skall väl DS4 klara av 4gb DDR2?

Någon som har något tips hur jag löser problemet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SorbP
Jag had e samma problem idag, var att minnesmodulerna hade trillat loss ltiegran efter transport, ta ut och tryck i dom _ORDENTLGIT_ så funkar dom igen.

Hmm jag har exakt samma problem som ni har.

Lyckades starta datorn nu men den klagade på att den inte kunde skriva korrekt.

Någon som har nån lösning eller är det för minnena sitter fast dåligt ?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte få coax ljudet att fungera :S jag behöver det till mina z-5500.

någon annan som har haft problem med att få igång det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mega_bra
Jag kan inte få coax ljudet att fungera :S jag behöver det till mina z-5500.

någon annan som har haft problem med att få igång det?

Intressant att du säger det. Jag hade ett par Z-5500 i några dagar för ett tag sedan och även jag fick problem att sända digitalt. Testade både toslink och spdif, men ingen gav signal. Men det funkar däremot till alla mina förstärkare hemma. Tur är väl det, för det händer ofta att man släpar ner datorn till hemmabion och får ut lite mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat toslink från datorn, men från xboxen till z-5500 fungerar det optiska utmärkt. Just nu är det coaxen som bråkar från datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mega_bra
Jag har inte testat toslink från datorn, men från xboxen till z-5500 fungerar det optiska utmärkt. Just nu är det coaxen som bråkar från datorn.

Lyser din toslink konstant också? Verkar som att porten hängt upp sig helt och hållet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Lyser din toslink konstant också? Verkar som att porten hängt upp sig helt och hållet.

Ja, den verkar mest fungera som en lampa där bak :S

Permalänk

hej jag undrar jag har corsair 2gb 6400 minne med vista ultimate men min ie7 hänger sig hela tiden kan det bero på minnena jag har dem auto e inte så bra på att klocka än o ska man ha dem i dual eller i sigelmode?

Visa signatur

sweet

Permalänk
Medlem

Måste fråga en sak, har ett nyköpt EP35-DS4 och F2 bioset enligt CPU-Z. Tänkte uppgrade detta MEN när jag går in http://www.gigabyte.eu/Support/Motherboard/Driver_Model.aspx?...
så är F4 det nyaste bioset. Går jag in här http://www.gigabyte.eu/Support/Motherboard/Driver_Model.aspx?...
så är F12 det senaste. Båda länkarna stämmer ju vad moderkortet heter men vilket är den rätta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Timpppa, har du köpt ett EP35 eller ett P35? En av länkarna stämmer beroende på vad du köpt det är 2 olika moderkort, du kan inte använda bioset från ena till det andra, såvitt jag vet?!

Första länken är ju som sagt till EP35 som du skrev att du köpt, så svaret på din fråga borde vara första länken!

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Medlem

Är f*n blind. Sorry. Har ett EP35 så det är ju självklart första länken....

Vilket prog är bäst för att uppdatera? @bios eller q-flash?

Visa signatur

Permalänk

bios

hej varför uppgraderar du inte bios med gigabytes bios program det e enklast plus att det hittar det senaste bioset.

Visa signatur

sweet

Permalänk
Medlem

Re: bios

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweetjohan
hej varför uppgraderar du inte bios med gigabytes bios program det e enklast plus att det hittar det senaste bioset.

Menar du download center?

När jag öppnar q-flash så gnäller den över "drive not found". Vad kan vara fel? Har filerna på ett usb-minne.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Menar du download center?

När jag öppnar q-flash så gnäller den över "drive not found". Vad kan vara fel? Har filerna på ett usb-minne.

Man måste formatera USB-minnet till nåt visst format. Jättejobbigt. Använd @BIOS, det gjorde jag. Klart på 2 minuter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick "kernel memory out" och flashningen gick inte igenom. Blev lite skakig o trodde att moderkort var rökt men den funkar än.....
Vad kan ha gått fel? Stängde av alla program....

Visa signatur

Permalänk

nä det @bios o finns på ditt moderkorts hemsida på gigabyte.com här finns senatse versionen http://www.gigabyte.eu/Support/Motherboard/Utility_DownloadFi... bara att installera o starta om datorn o välja flasha bios

Visa signatur

sweet

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen Johan och joeghurt.
Gjorde om proceduren och nu gick det bra. Nu har man F4.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för hjälpen Johan och joeghurt.
Gjorde om proceduren och nu gick det bra. Nu har man F4.

Hehe, du menar Johan & Johan

Visa signatur

Permalänk

Bios F13 finns nu ute!

Vad som ändrats/fixats är enl. gigabyte: "Fix S3 resume fail".

Förhoppningsvis löser detta problemen med endless reboots vid start från standby! Blir te' att testa när man kommer hem från semestern.

EDIT:
Nej, fortfarande endless reboot när man försöker starta från S3. Skit också.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Avstängd

F5 ute för EP35-DS4.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Är det någon som vet om det är samma bios till alla revisioner av DS4:an. Letade nämligen förbrilt efter en till min rev 1.2 med den fanns ju inte däremot hittade @bios direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backspace
F5 ute för EP35-DS4.

Nån som vet om detta är den enda skillnaden? :
1. Fix ICH9R RAID issue

Permalänk
Medlem

Uppdatera inte BIOS allt för ofta då det varje gång finns en risk att det går åt skogen.

Visa signatur

Permalänk

finns nästan ingen risk med att uppdatera bios då moderkortet har dualboot
det nollställer sig självt men bäst e att göra det i @bios o enklast.

Visa signatur

sweet