Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Det är ju Street fighter!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

det finns en demo på amerikanska psn om ni tvekar till elefunk.

edit:
http://ps3.qj.net/Rumor-WipEout-HD-delayed-for-causing-seizur...
wipeout hd försenat.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

EDIT:
Nytt ingame från Resistance 2:
http://www.insidegamer.nl/playstation3/resistance2/videos/810...

(Obs, spoiler om ni inte varvat ettan)

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

nice video där om r2

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

Tyckte Killzone 2 filmen var rätt intetsägande och det var också väldigt svårt att utläsa något om hur spelet kommer flyta/se ut, 1-2 sek sen klipp till en annan sekvens men det är iofs också möjligt att jag blivit för gammal för att hinna med i svängarna:)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 5 kan dröja till 2010
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=26441

"There's no plans in the works for GT5 yet - that might be 2009, or it might be 2010... But we're totally focused on getting the updates through for Gran Turismo 5 Prologue, and that's all we're focused on."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

http://pici.se/pictures/mLCOWsXFk.png

Dags att köpa en HDTV tills dess ser jag.

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni läst detta gubbs,

http://playstationlifestyle.net/2008/07/23/announcing-major-n...

"Do you think Killzone 2 looks amazing , are you thrilled about the 256 online player mode of MAG , Looking forward to the great gameplay of inFamous , I’m very thrilled to announce that the 3 previous games are NOTHING compared with the new announcement coming on 3 August. On Saturday 26 July i will give you 2 hints. please check back on 3 August… for the announcement and again its a “ New “
Playstation 3 ” exclusive ” , Let the guessing and the waiting game begin ! (game will release late 2009)

PS: i would like to add that this has NOTHING to do with SE’s event on 2-3 August."

Tre saker verkar redan vara avfärdade.
Det är INTE:
FPS
RPG
Next-gen Twisted Metal

Låt spekulationerna run free

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad hela Siren: Blood Curse kostar i europeiska Playstation Store? Kan inte kolla själv då min maskin är utlånad.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Någon som vet vad hela Siren: Blood Curse kostar i europeiska Playstation Store? Kan inte kolla själv då min maskin är utlånad.

299:-

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

pixeljunk eden demo är ute på amerikanska psn.

rätt intressant spel

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering: Paketet med 5 spel jag köpte från videogamesplus kom efter 5 dagar (inkl. 2 helgdagar). Jag glömde bara bort att kontakta dem och ge dem mitt telefonnummer (porten är låst, finns ingen ringklocka!)
Ingen tullavgift
Sådärja. 5 nya spel. Blir en lång kväll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Liten uppdatering: Paketet med 5 spel jag köpte från videogamesplus kom efter 5 dagar (inkl. 2 helgdagar). Jag glömde bara bort att kontakta dem och ge dem mitt telefonnummer (porten är låst, finns ingen ringklocka!)
Ingen tullavgift
Sådärja. 5 nya spel. Blir en lång kväll

kommer spelen hem till dig eller till närmaste posten?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Micket: Låter trevligt det, jag är väldigt avis.

zarnexx: Antar att dom skulle kommit hem till han men dom fick inte tag på han då porten va låst och hamnade därför på posten?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har fått dem i brevlådan förut, men denna gång kom DHL förbi och gav dem till mig.
Skicka med telefonnummer direkt, säg till dem att ringa en signal (om dom inte kan ringa på dörren). Jag fick ta det i efterhand (ringde till DHLs support så ringde han nästa dag när han kom förbi) så jag fick det hemkört, men jag väntade i onödan hela veckan för att dom inte kom in eller hade telefonnummer >_<

Annars har ju också DHL servicestationer lite varstans (har fått gått och hämta ut i en butik förut, ej posten), men det har inte varit fån canada.

Permalänk
Medlem
Citat:

Every gaming forum is waiting impatiently for the new exclusive game information (which was supposed to be announced August 3rd), today I’m honored to announce the following game: (please note that it is a concept name, and still can be different when it comes out) Hardware 2.

Hardware 2 is a joint effort being developed by Sony London Studios, Sony Liverpool, and Incognito. This is major news because of the highly talented developers behind this project.

However, I do know that some of you will be disappointed because most people thought Hardware online arena was average, well don’t be… Hardware 2 (concept name) will be different. Similar to the first Hardware you’ll be able to fight in tanks and jeeps, but this time around, bikes and helicopters are added into the fray. You can fully customize every part on your vehicle including color, items, weapons and more. The biggest change however are the environments: You can fight in a living and breathing world and you can destroy everything…you can even just kill your enemies by letting an apartment building crash into them. The damage will be unbelievable because everything is linked together, when you destroy a building it can crash onto another building and get damaged realistically. Decapitation of limbs, smashing people under buildings, or just being a happy guy that runs over people for a living is something that is normal in Hardware 2 (concept name). You can look at it as the next gen Carmageddon meets Twisted metal. Did I mention that you will fight 50 vs 50 yet? You can even go berserk and try a deathmatch against 99 other players. You’ve got the basic stuff like Deathmatch, Team Deatchmatch, CTF and King of the Hill but you’ve also got several original game modes, making up a total of 14! Rest assured, these are already created and being tested. You will also have the ability to play mini games online like “do the most damage” or “kill the most pedestrians”.

A cool feature about Hardware 2 (concept name) is something similar to the “Takedown” feature in Burnout Paradise. Every time that you kill an enemy you’ll see a box with a camera inside the vehicle and you see how the character dies and believe me when i say some deaths are very painful to look at. The online part will be very important and they are going to make sure that clan support is included. You can have a clan emblem, create your own tournaments, and build up your reputation. The reputation is something special. Some games encourage that you destroy buildings and kill innocent people…well, Hardware 2 is different. One should avoid it… you’ll need to make the decision whether your shot will be accurate enough or not, and if you’re wrong, you might kill 50 people! That’s what military is all about. The more ‘clean’ you play, the better your reputation will become.

Much more details and exclusive images are coming soon!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk
Medlem

Fyfan det låter för bra för att vara sant

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Låter mer som effektsökeri, billighet och mycket dålig smak men det lär säkert sälja för det gör ju andra skitspel som vänder sig till samma målgrupp (typ carmageddon och postal serierna).
Men vem vet det kanske trots allt visar sig att det finns ett spel bakom effekterna också.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
billighet och mycket dålig smak

läste vi verkligen samma text?

Citat:

That’s what military is all about. The more ‘clean’ you play, the better your reputation will become.

precis vad såna här spel behöver snarare, lite konsekvens.

fast det ultimata vore ju en funktion där man ställs inför krigsrätt eller lämnas ut till Haag online (såvida man inte är Amerikan då) om man svinat för mycket och blir sen då ev avstängd från vidare virtuellt slaktande..

det där med Carmageddon och Postal låter ju iof lite främmande i sammanhanget, mer som en PR-Nisse med lite dålig insikt. får man hoppas.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Möjligt att jag stirrade mig blind på bla det nedanstående.

"Decapitation of limbs, smashing people under buildings, or just being a happy guy that runs over people for a living is something that is normal in Hardware 2."

"You will also have the ability to play mini games online like “do the most damage” or “kill the most pedestrians”."

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Låter som ett skönt spel ju !

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

japp, givet köp!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Möjligt att jag stirrade mig blind på bla det nedanstående.

"Decapitation of limbs, smashing people under buildings, or just being a happy guy that runs over people for a living is something that is normal in Hardware 2."

"You will also have the ability to play mini games online like “do the most damage” or “kill the most pedestrians”."

haha, och jag måste visst ha läst väldigt selektivt..

verkar vara lite antingen eller då. men hursomhelst, inte ett spel för mig oavsett. köra över fotgängare kan jag ju alltid göra i GTA, tur att lämmelinstinkten från förra spelet där iaf är borta nu.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Quantic Dream founder David Cage created the emotional storytelling in the acclaimed Indigo Prophecy, and, with Heavy Rain intending to take things further, Gamasutra talks to him about maturity and censorship in gaming:

Dreaming of a new day

Citat:

Honestly, working on one platform is the best thing we could dream of, and it's a choice. When we signed this game, we had a choice between different publishers, some of them being only one platform and other being all. After the experience we had with Fahrenheit, where the multiplatform was kind of painful on all levels, it makes the development more complex, but you also end up with the feeling that you've taken the best of none. You had to do something on three platforms, and you couldn't really affect the time and efforts to one platform to make it the best game on this platform, because you've got three platforms to pick.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Quantic Dream founder David Cage created the emotional storytelling in the acclaimed Indigo Prophecy, and, with Heavy Rain intending to take things further, Gamasutra talks to him about maturity and censorship in gaming:

Dreaming of a new day

Mkt mkt intressant hela intervjun bör läsas!
Ser fram emot detta spelet som #¤#¤ nu

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Tycker ni Spider-Man 3 Collectors Edition är värt 300kr?

Permalänk
Medlem

Då hade jag hellre köpt utan collectors edition för 117 kr.
http://www.videogamesplus.ca/product_info.php?cPath=532_533&p...
och hellre köpt några andra spel istället

55% på gamerankings :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Då hade jag hellre köpt utan collectors edition för 117 kr.
http://www.videogamesplus.ca/product_info.php?cPath=532_533&p...
och hellre köpt några andra spel istället

55% på gamerankings :/

Damn va billigt

55%, bara:( Väntar nog med de... Bättre o spendera pengar på nån krogrunda eller dylikt:P

Permalänk

Köpte en PS3 förra veckan. Allt fungerar bra och så, men jag blev förvånad över hur mycket den rasslar och har sig när man matar ut skivan! Med tanke på att kvalitétskänslan annars är hög så hade jag förväntat mig att den skulle matas ut mer eller mindre ljudlöst! Är detta normalt? Man är ju nästan rädd att skivorna ska repas... (dagens i-landsproblem, jag vet )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse013
Köpte en PS3 förra veckan. Allt fungerar bra och så, men jag blev förvånad över hur mycket den rasslar och har sig när man matar ut skivan! Med tanke på att kvalitétskänslan annars är hög så hade jag förväntat mig att den skulle matas ut mer eller mindre ljudlöst! Är detta normalt? Man är ju nästan rädd att skivorna ska repas... (dagens i-landsproblem, jag vet )

Den rasslar ju knappt, Du kanske är lite väl känslig bara Men de finns ingen risk att den ska repas.