Permalänk
Robot

Router kylning

Hade problem med att routern balla ur på grund av att den va för varm men inte nu

Tack vare en gammal kylfläns från ett ati kort plus en fläkt för 50 kr på media markt

Besök albumet: Router kylning av Intel_vs_Amd

Permalänk

hålet vart ju iaf symmetriskt.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem

Vad använde du för att få fast flänsen, värmeledande lim?

Permalänk
Medlem

kreativt ^^

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

jupp, jag har haft samma problem med min och moddade den näst intill exakt lika dant:D kanske lägger upp ett galleri så ni får se (eller inte pga att det blir lite tjatit att kolla på allas moddade routrar)

Permalänk

Hehe ja det va värmeledande lim och ja vet att hålet inte är snyggt gjort med sticksåg

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

funderar på samma sak men betydligt snyggare men du fick höga poäng av mig men låter den inte mkt då ?

EDIT: finns det ingen 5>12 volt "kontakt" inne i routern ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lacka hela lådan svart och monter ett fläkt galler över så blir det snyggt

Permalänk
Medlem

Jag tror att flänsen hade räckt. Overkill med en liten skrika. Men men.

Permalänk
Medlem

Vad kopplade du strömmen till på/i routern? Gav lite idéer det här.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

Ja koppla strömen till datorn bara har inte vart så seriös än ska fixa lite mer med detta sen och fläkten va mest för att va lite overkill

Permalänk

Sålänge man inte avänder Routern som switch så brukar den inte bli överhettad. Jag själv kör alla datorer i en GBit-switch och låter Routern vara just router.

Permalänk
Medlem

Skiten drivs la på 12v? så nalla lite ström på strömförsörningen... borde la inte göra så mycke eller?

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Skiten drivs la på 12v? så nalla lite ström på strömförsörningen... borde la inte göra så mycke eller?

lite fel där ... den drivs på 5v .. det gör i stort sett alla dlink saker...

Permalänk
Medlem

7.5 volt och 1.5 ampere är det i min 524 jag har liggandes iaf.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

gjort 'finare' lösningar på min router och modem (telias modem med iptv) plockade bort skalen. sågade sönder små nb kylare och klistrade dit med past.. hjälper nog föga men en 80mm fläkt på 5v ligger och kyler det hela..

ska vi nämna att grejorna bara hänger i tpkablarna och telefonkablen? hehe.. funkar det med.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Haha, smart lösning, ska nog göra det på min Smc Modem/router som är sjukt varm.

Visa signatur

spröd trosa

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg, min gör samma . Kan du förklara hur du gjorde för att koppla in och gjorde så allt funkar, hade varit jätte glad om du hjälpte mig, Mvh Robbin

Visa signatur

Intel Quad 2.33Ghz | 4GB Ram | 1TB Hårddisk | GeForce 9600GT | DVD Brännare

Permalänk
Medlem

coolt!;)

Permalänk

Hmm, jag har 2 såna routers, har inte haft problem med värme ännu

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!
Testa Google Gemini!

Permalänk

Nice, Jag har med en son router men inte med fläkt i ^^) ;D

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.