Ursprungligen inskrivet av sfish
Fast det patchades ju, så det kanske är en reaktion på det som gör att healers försöker göra mer dps nu? Tycker jag såg några "wtf nerfed? im going dps now!" trådar här och där i alla fall.
Fast, är det något som man ska klaga på ang. renown/xp är det ju hur det delas ut i scenarios, tycker det är jävligt futtigt att det absolut bästa sättet att få mycket renown/xp är att lämna sin scenario-grupp och sen bara zerga så mycket det går. Man får ju typ inget för att göra scenario-målen, eller jo, man får ju bonus om man vinner men eftersom ALLA, även de i zergen, får den bonusen, så låter alla "någon annan" ta hand om det där med att försöka vinna.
Men egentligen är det ju meningen att WAR ska handla om RVR utanför scenarios, att man ska kuta runt och ta över eller försvara keeps och sånt, och inte sitta och grinda scenarios dagarna i ända... Verkar som att det inte är så mycket sånt, hört folk säga att man tjänar mer på att låta motståndarna ta över keepen och ta tillbaka den när de stuckit istället för att försvara den. Får väll se när jag kommer till 40, är det bara scenario-grinds där också kommer jag nog inte spela WAR så länge, för varken communityn eller PvEn är ju något att hurra för, och man tröttnade ju på "BGs" redan i WoW.
Det kan ju knappast räkna som att zerga om man lämnar sin scenariogrupp och kör själv. Däremot leeching. Zerg kräver ju lite mer än 12 pers som det är i ett vanligt scenario. Typ 30+ då kan man börja snacka zerger. Iofs kommer man från WoW kan jag förstå att 12 pers som är ett PvE-spel så kan jag förstå att 12 vs 12 kan räknas som zerg.
Jag brukar dock inte heala folkar som leechar. Tycker dock att antalet leechers har minskat markant när man gick från Tier 2 till 3.
Prova vanligt RvR, dvs keep-takes, FG vs FG, 1 on 1 i RvR-områdena. Det är enligt mig roligare än scenarion. Inte sett så mkt FG vs FG ännu i War, men det var inte så vanligt i början på DAoC heller.