Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfish
Fast det patchades ju, så det kanske är en reaktion på det som gör att healers försöker göra mer dps nu? Tycker jag såg några "wtf nerfed? im going dps now!" trådar här och där i alla fall.
Fast, är det något som man ska klaga på ang. renown/xp är det ju hur det delas ut i scenarios, tycker det är jävligt futtigt att det absolut bästa sättet att få mycket renown/xp är att lämna sin scenario-grupp och sen bara zerga så mycket det går. Man får ju typ inget för att göra scenario-målen, eller jo, man får ju bonus om man vinner men eftersom ALLA, även de i zergen, får den bonusen, så låter alla "någon annan" ta hand om det där med att försöka vinna.
Men egentligen är det ju meningen att WAR ska handla om RVR utanför scenarios, att man ska kuta runt och ta över eller försvara keeps och sånt, och inte sitta och grinda scenarios dagarna i ända... Verkar som att det inte är så mycket sånt, hört folk säga att man tjänar mer på att låta motståndarna ta över keepen och ta tillbaka den när de stuckit istället för att försvara den. Får väll se när jag kommer till 40, är det bara scenario-grinds där också kommer jag nog inte spela WAR så länge, för varken communityn eller PvEn är ju något att hurra för, och man tröttnade ju på "BGs" redan i WoW.

Det kan ju knappast räkna som att zerga om man lämnar sin scenariogrupp och kör själv. Däremot leeching. Zerg kräver ju lite mer än 12 pers som det är i ett vanligt scenario. Typ 30+ då kan man börja snacka zerger. Iofs kommer man från WoW kan jag förstå att 12 pers som är ett PvE-spel så kan jag förstå att 12 vs 12 kan räknas som zerg.

Jag brukar dock inte heala folkar som leechar. Tycker dock att antalet leechers har minskat markant när man gick från Tier 2 till 3.

Prova vanligt RvR, dvs keep-takes, FG vs FG, 1 on 1 i RvR-områdena. Det är enligt mig roligare än scenarion. Inte sett så mkt FG vs FG ännu i War, men det var inte så vanligt i början på DAoC heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Åh, vad jag hoppas du inte är på samma server som mig.

Har lyckligtvis rätt mkt vettigt folk på min server. Där är det iaf sida mot sida och inte som på din server där du och alla andra spelar för sig själva.

Är jag säkert inte..är inte inne mycket alls nu men när jag spelar är det på Eltharion open RvR som order.

och som sfish skrev ( min post omskriven imo ):
"Fast, är det något som man ska klaga på ang. renown/xp är det ju hur det delas ut i scenarios, tycker det är jävligt futtigt att det absolut bästa sättet att få mycket renown/xp är att lämna sin scenario-grupp och sen"
bara dpsa ( inte zerga ) så mycket man bara orkar för det är tydligen endast kills och dps som räknas i uträkningen XP/RR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Rank 40 WE? Isåfall gör du något fel.

nej nej.. lvl23

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

har några frågor:

hur vinkar/skrattar man åt andra spelare? (finns många fler saker man kan göra också.)

vilen färg på påsen i PQ är den bästa. guld eller lila?

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
har några frågor:

hur vinkar/skrattar man åt andra spelare? (finns många fler saker man kan göra också.)

/wave

/laugh

notera att skrattar du åt en spelare som blivit dödad kan det ses som oförskämt

Guld är bättre än lila såvitt jag vet.

Permalänk
Medlem

vet inte om jag sett lila
men den som är längst till vänster i listan av olika bags.. guld är den bästa jag sett..
för att skratta, vinka, stampa osv så skriver man kommandon som

/special
/lol
/stomp
/wave

i chat-rutan

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
har några frågor:

(och med tanke på vad som diskuterats förut, det som skrivs i chatten där är ironi! jag dpsar inte med min rp!)

Permalänk
Medlem

talismaner som har en tid skriven i statsen, försvinner dom från itemsen när tiden är slut då? är det ingame tid eller irl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meisel
talismaner som har en tid skriven i statsen, försvinner dom från itemsen när tiden är slut då? är det ingame tid eller irl?

Dom försvinner när tiden är slut och det är ingame tid som räknas.
Vissa talismaner (epic t.ex.) är dock permanenta.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Äsch. Jag ger upp mitt WAR-spelande nu... ändå bara loggat in och stirrat, sen loggat ut igen, de senaste 2-3 veckorna. Jag saknar det där "lilla extra". Men har nog kommer underfund med att jag inte heller är lika sugen på MMORPG:s längre som jag var förr. Eller så söker jag helt enkelt något annat, för det här visade sig inte riktigt vara vad jag var ute efter.

Trots dom orden så har spelet helt klart potential, bara det växer ur barnstadiet (vilket det förmodligen kommer göra till viss del).

Om jag tänker efter så kan jag nog sätta ut fingret på vad som gör att jag inte sögs in helt i Mythics Warhammervärld. Avsaknaden av ordentlig PVE är faktiskt något som visat sig betyda mer för mig än jag trott. Och då är jag ändå en som gillar PVP enormt, men vill inte att det ska vara på bekostnad av PVE:n. Public Quests var det enda spännande... till T2, då jag tröttnade på den biten. Tome of knowledge gav inte den njutning jag hade hoppats på. 30xp för att ha ryckt 25 dvärgar i skägget... 300xp för 250 dvärgar.

Det sociala brukar vara det som får en att fastna en del extra också. Tyvärr var alla tysta som möss och vägrade prata, även efter patchen med regionala chatkanaler. Hade man haft en vettig guild hade det säkert sett lite annorlunda ut, men det hade nog inte räckt för min egen del. Världen kändes verkligen död! Allt folk gjorde var att köa till scenarios. Hade man tur kunde man springa på folk i en trång lagfest (keep raid). Och då spelade jag ändå på en stor server.

Detta är inte tänkt som något flamebait, utan känns bara skönt att skriva av sig vad man tycker och tänker. Samtidigt som jag skriver detta så reflekterar jag även över mina egna åsikter.

(Efter lite editering och omskrivningar så blev det här inlägget ett potentiellt flamebait trots allt...)

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Vad finns i såna här landmarks som hålor? Ex i Ostland finns 'Gerstmann crypt' och 'Tomb of the Last Rites'. I Gerstmann Crypt kan man av skeletten få en scroll som ger en odöda-tomb-tactic-upplåsning, men finns nåt annat där inne, eller är de 'poänglösa' grottor ala Oblivion? (På 17 som WH kan jag inte alltid döda lvl 13 championsen som vandrar omkring därinne..)

Tomb of the Last Rites, var finns där, om något?

Nåt måste man ju syssla med när ingen gör PQs och det är skapligt tråkigt att göra Mourkhain+quests som en hamster i ett hjul.

Ingen talar direkt i spelet och ingen verka närma de här hålorna i nåt forum heller, vad jag sett. Int står det nåt i war.allakhazam eller wardb heller?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppe_85
komentera gärna www.poppe85.se

man kanske inte får göra såhär???

Ja där har vi ju helt klart en person som är kär i wow, inte gav warhammer en ordentlig chans och sågar det totalt.

"Jag döda 1 gubbe som efter ca 30 sec så står j*veln där igen va e det för spawn tid *hmm."

Nej,30 sec spawn, hade det var bättre om allt hade 5 min respawn så att man fick vänta på respawns ?

"jag gjorde ca 7 lvl av varje och sedan gav ja upp det va inte bra så e det bara."

Okej, här har vi ett MMO som är baserat på RvR vid lvl 40 där det går ut på att man ska störta fiendens kung, och du har dratt din slutsats om att spelet är skit efter 7 lvls ? Kan du göra en liknande bedömning på wow baserat på dom första 7 lvlarna och helt ärligt säga att wow är bättre ? du kan inte ens köra BG´s i wow innan lvl 10.

Nej, jag tycker inte din bedömning av spelet är rättvis alls du är uppenbarligen förälskad i WoW och var inställd från början att wow skulle vara bättre.

Warhammer är ett av dom bästa spelen jag spelat när det gäller PvP (Eller RvR som det kallas här) Ja, wow har betydligt bättre endgame PvE, men det e inte så konstigt då spelet har en himmla massa år på nacken, jämför wow när det var nytt med ett nytt war, så kommer du inse att war har betydligt mer att erbjuda från start, och mer kommer att läggas till.

WAR för den som gillar PvP (RvR)
WoW för den som gillar att döda scriptade bossar och få epics utan ansträngningar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Äsch. Jag ger upp mitt WAR-spelande nu... ändå bara loggat in och stirrat, sen loggat ut igen, de senaste 2-3 veckorna. Jag saknar det där "lilla extra". Men har nog kommer underfund med att jag inte heller är lika sugen på MMORPG:s längre som jag var förr. Eller så söker jag helt enkelt något annat, för det här visade sig inte riktigt vara vad jag var ute efter.

Trots dom orden så har spelet helt klart potential, bara det växer ur barnstadiet (vilket det förmodligen kommer göra till viss del).

Om jag tänker efter så kan jag nog sätta ut fingret på vad som gör att jag inte sögs in helt i Mythics Warhammervärld. Avsaknaden av ordentlig PVE är faktiskt något som visat sig betyda mer för mig än jag trott. Och då är jag ändå en som gillar PVP enormt, men vill inte att det ska vara på bekostnad av PVE:n. Public Quests var det enda spännande... till T2, då jag tröttnade på den biten. Tome of knowledge gav inte den njutning jag hade hoppats på. 30xp för att ha ryckt 25 dvärgar i skägget... 300xp för 250 dvärgar.

Det sociala brukar vara det som får en att fastna en del extra också. Tyvärr var alla tysta som möss och vägrade prata, även efter patchen med regionala chatkanaler. Hade man haft en vettig guild hade det säkert sett lite annorlunda ut, men det hade nog inte räckt för min egen del. Världen kändes verkligen död! Allt folk gjorde var att köa till scenarios. Hade man tur kunde man springa på folk i en trång lagfest (keep raid). Och då spelade jag ändå på en stor server.

Detta är inte tänkt som något flamebait, utan känns bara skönt att skriva av sig vad man tycker och tänker. Samtidigt som jag skriver detta så reflekterar jag även över mina egna åsikter.

(Efter lite editering och omskrivningar så blev det här inlägget ett potentiellt flamebait trots allt...)

Jag tycker också att det är tyst i chatten, även om jag inte skriver mycket där. Problemet tycker jag, är att det är för mycket samtidigt så att säga. Ifall man sitter och spelar t.ex. ORvR (keep takes osv) så sitter man oftast inte och tittar ner i chatten (som förövrigt kan behöva lite bättring från mythics sida). Guild chatten håller man oftast koll på dock, men även den blir lidande när det är "för mycket" som händer. Bara några av mina reflektioner.

EDIT: En anledning till varför det inte skrivs lika mycket i WAR som i WOW är för att i WOW så kände jag iaf att man inte behövde vara lika aktiv vid spelandet utan man kunde skriva och ändå spela på. I WAR så kan du inte göra det utan måste vara mer aktiv i spelandet, IMHO.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
http://img128.imageshack.us/img128/1064/sneom124bpx9.th.jpg

(och med tanke på vad som diskuterats förut, det som skrivs i chatten där är ironi! jag dpsar inte med min rp!)

Kul att se en screenshot där man ser en massa guildies (Runiat, Darion, Exo och Mcfluffy)

//Bargum <Mystical Awakening> på Azgal.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Sho alla. Lite dött på min server och jag undrar om nån spelar på Mauntain silverspear "stavarn" ?

Visa signatur

Auss P5Q-Pro: E8500 4GHZ:4 Gb DDR 2 Ram: ATI Radeon HD 4850 1 Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaz
Ja där har vi ju helt klart en person som är kär i wow, inte gav warhammer en ordentlig chans och sågar det totalt.

"Jag döda 1 gubbe som efter ca 30 sec så står j*veln där igen va e det för spawn tid *hmm."

Nej,30 sec spawn, hade det var bättre om allt hade 5 min respawn så att man fick vänta på respawns ?

"jag gjorde ca 7 lvl av varje och sedan gav ja upp det va inte bra så e det bara."

Okej, här har vi ett MMO som är baserat på RvR vid lvl 40 där det går ut på att man ska störta fiendens kung, och du har dratt din slutsats om att spelet är skit efter 7 lvls ? Kan du göra en liknande bedömning på wow baserat på dom första 7 lvlarna och helt ärligt säga att wow är bättre ? du kan inte ens köra BG´s i wow innan lvl 10.

Nej, jag tycker inte din bedömning av spelet är rättvis alls du är uppenbarligen förälskad i WoW och var inställd från början att wow skulle vara bättre.

Warhammer är ett av dom bästa spelen jag spelat när det gäller PvP (Eller RvR som det kallas här) Ja, wow har betydligt bättre endgame PvE, men det e inte så konstigt då spelet har en himmla massa år på nacken, jämför wow när det var nytt med ett nytt war, så kommer du inse att war har betydligt mer att erbjuda från start, och mer kommer att läggas till.

WAR för den som gillar PvP (RvR)
WoW för den som gillar att döda scriptade bossar och få epics utan ansträngningar.

Jag håller helt med om att de flesta spelare bedömer spelet för tidigt och missar många roliga saker, men att säga att WAR är för dom som gillar PvP eller RvR som det kallas är helt fel, iallafall för tillfället.

Så många saker som är totalt obalanserade och rent av dumma och sen har ju även T4 rvr-kampanjen på Karak-azgal varit sönder i över en vecka nu så det är absolut ingen mening att ens köra orvr.

Nej, jag tänker inte betala förräns december när de nya klasserna kommer och tydligen ska de försöka balansera men som det känns nu så går Jacobs och hans medarbetare åt helt fel håll både vad gällande patchar och PvP'n.

Sen kan jag även lägga till att det är ett jävla skämt att man ska behöva PvE'a för att komma nån vart i RvR-kampanjen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag håller helt med om att de flesta spelare bedömer spelet för tidigt och missar många roliga saker, men att säga att WAR är för dom som gillar PvP eller RvR som det kallas är helt fel, iallafall för tillfället.

Så många saker som är totalt obalanserade och rent av dumma och sen har ju även T4 rvr-kampanjen på Karak-azgal varit sönder i över en vecka nu så det är absolut ingen mening att ens köra orvr.

Nej, jag tänker inte betala förräns december när de nya klasserna kommer och tydligen ska de försöka balansera men som det känns nu så går Jacobs och hans medarbetare åt helt fel håll både vad gällande patchar och PvP'n.

Sen kan jag även lägga till att det är ett jävla skämt att man ska behöva PvE'a för att komma nån vart i RvR-kampanjen.

Menar du att man måste ta keeps och att det är PvE? Keep-takes är ju ofta mkt PvP, iaf i DAoC, bara varit på 5 i War, där det har varit 4 med en anselig mängd players och en med knappt några alls. Sedan utsätter man ju sig för en risk att bli dödad av andra players då också.

Att War är för de som gillar RvR och PvP känns ju rätt uppenbart. Det enda jag kör i War är i princip RvR, både Open och scenarios. Jag xpar i princip enbart i ORvR och scenarios, och nu när man ska få xp av att ta BOs lär det bli ännu bättre (patch 1.04 alltså). Det går alldeles utmärkt och lagom fort. Har aldrig sett det i något annat MMORPG, och då har jag spelat jävligt många MMORPG:s. Och de gånger jag spelat PQs har det faktiskt varit rätt kul också, iaf ett tag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Menar du att man måste ta keeps och att det är PvE? Keep-takes är ju ofta mkt PvP, iaf i DAoC, bara varit på 5 i War, där det har varit 4 med en anselig mängd players och en med knappt några alls. Sedan utsätter man ju sig för en risk att bli dödad av andra players då också.

Att War är för de som gillar RvR och PvP känns ju rätt uppenbart. Det enda jag kör i War är i princip RvR, både Open och scenarios. Jag xpar i princip enbart i ORvR och scenarios, och nu när man ska få xp av att ta BOs lär det bli ännu bättre (patch 1.04 alltså). Det går alldeles utmärkt och lagom fort. Har aldrig sett det i något annat MMORPG, och då har jag spelat jävligt många MMORPG:s. Och de gånger jag spelat PQs har det faktiskt varit rätt kul också, iaf ett tag.

Jag tror han syftar mer på att man måste göra tex PQ´s för att låsa ner zonen, vilket jag iofs tycker är bra. Det förhindrar ju att folk bara ryker igenom zonerna utan något motstånd.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Jag tycker också att det är tyst i chatten, även om jag inte skriver mycket där. Problemet tycker jag, är att det är för mycket samtidigt så att säga. Ifall man sitter och spelar t.ex. ORvR (keep takes osv) så sitter man oftast inte och tittar ner i chatten (som förövrigt kan behöva lite bättring från mythics sida). Guild chatten håller man oftast koll på dock, men även den blir lidande när det är "för mycket" som händer. Bara några av mina reflektioner.

EDIT: En anledning till varför det inte skrivs lika mycket i WAR som i WOW är för att i WOW så kände jag iaf att man inte behövde vara lika aktiv vid spelandet utan man kunde skriva och ändå spela på. I WAR så kan du inte göra det utan måste vara mer aktiv i spelandet, IMHO.

Håller med dig fullständigt här! Tänk på att spelet är nytt! De flesta har inte tid att spela hela dagarna och det tar ett tag vänjer sig vid en ny ui, spells och så, dvs innan man gör allt mer automatiskt. Hålla koll på chat, samtidigt som det är en intensiv fight. Det är vad jag tror i alla fall... känns också som det kräver mer av spelaren än vad WoW gör, men, men det kan vara för att man lirat WoW länge.

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate

Permalänk
Medlem

Den teorin tror däremot inte riktigt jag på.

Visa signatur

Permalänk

Igår på Dragon servern så var jag med på ett riktigt brutalt kul Keep siege...måste ha varit 100-tal spelare från vardera sida som fightades om Mandfred keep i Ostland. Var tvungen att ge mig efter 2-3 timmars fightande, då hade Order fortfarande kontroll över Mandfred.

Och innan denna fighten startade så fightades vi om stonetroll keep, var ORVR precis överallt på vägen till och från Stonetroll.....När man dog och revivades i campet i Ostland så hann man ta 2 steg utanför campet innan ett slag hade startats, kom hela tiden en strid ström av order spelare som var på väg till Stonetroll från deras camp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James Ulrich
Igår på Dragon servern så var jag med på ett riktigt brutalt kul Keep siege...måste ha varit 100-tal spelare från vardera sida som fightades om Mandfred keep i Ostland. Var tvungen att ge mig efter 2-3 timmars fightande, då hade Order fortfarande kontroll över Mandfred.

Och innan denna fighten startade så fightades vi om stonetroll kepp, var ORVR precis överallt på vägen till och från Stonetroll.....När man dog och revivades i campet i Ostland så han man ta 2 steg utanför campet innan ett slag hade startats, kom hela tiden en strid ström av order spelare som var på väg till Stonetroll från deras camp.

Underbart, det är så det ska va!

@ Croles: Det vet vi inte förrän spelet blivit lite äldre!

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate

Permalänk
Medlem
Citat:

Menar du att man måste ta keeps och att det är PvE? Keep-takes är ju ofta mkt PvP

Nej, man måste fixa gear från PvE för att klara döda kungen osv.

Citat:

http://www.warherald.com/warherald/NewsArticle.war?id=397

If you scroll down in the Grab Bag article there's a section on high level armor sets. It appears to be Mythic's way of gating the high level content. In order to take on the end game King encounter I need a set of Excelsior armor. To get the Excelsior armor I need to repeatedly farm the sub-boss PQs in a contested city. In order to farm the sub-boss PQs I need the Darkpromise or Invader armor from repeatedly farming the Lost Vale dungeon or Invasion PQs. In order to farm Lost Vale or the Invasion PQs I need the Sentinel or Conqueror armor set from farming high level city dungeons or from capturing a Fortress. In order to farm the high level city dungeons or capture a Fortress I need the Bloodlord or Annihilator armor set from farming Bastion Stair or from random drops in T4 RvR. swamp poop

Now how much each armor set really helps for each encounter remains to be seen, but I can just see the messages now:

"Forming Warband for King encounter, looking for more peeps, must have Excelsior armor, pst!"

Sen efter man varit med om ett antal så kallade "epic" keep-raids så är det inget epic med dom efter första gången, ranged står uppe på väggarna, melee blir dödade, tar 20 min att få ner båda dörrarna, sen ska man komma upp till keep lorden i ett trångt jävla rum som de måste designat när de var på droger och trodde folk skulle raida med 6 personer. Och man blir dödad av de som försvarar för att AoE är så jäkla bra i det här spelet.

Och för att inte tala om fortress-raids där det enda man gör är att står och får "Ability is not ready yet" på grund av lagg för att servern inte klarar av det. Sen har man ju även 1-10 fps också.

De skulle fokuserat mer på open rvr istället för scenario som bara är skit, enda gången man hade kul var när man körde premade med sin guild och fick möta en annan premade, sen även Tier 1 såklart, men efter det så körde jag bara scenarios för att det var bäst exp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, man måste fixa gear från PvE för att klara döda kungen osv.

Sen efter man varit med om ett antal så kallade "epic" keep-raids så är det inget epic med dom efter första gången, ranged står uppe på väggarna, melee blir dödade, tar 20 min att få ner båda dörrarna, sen ska man komma upp till keep lorden i ett trångt jävla rum som de måste designat när de var på droger och trodde folk skulle raida med 6 personer. Och man blir dödad av de som försvarar för att AoE är så jäkla bra i det här spelet.

Och för att inte tala om fortress-raids där det enda man gör är att står och får "Ability is not ready yet" på grund av lagg för att servern inte klarar av det. Sen har man ju även 1-10 fps också.

De skulle fokuserat mer på open rvr istället för scenario som bara är skit, enda gången man hade kul var när man körde premade med sin guild och fick möta en annan premade, sen även Tier 1 såklart, men efter det så körde jag bara scenarios för att det var bäst exp.

Ok, det där med PQs låter onekligen drygt. Tycker dock scenarios är kul, kör iofs rätt mkt med ggs. Men det är klart Open RvR är ju jäkligt kul, det är ju den aspekten som är mest lik DAoC också. Gillar dock spelet skarpt fortfarande, har inget lagg inte ens på keep-raids med riktigt mkt folk, vilket är skönt. Visst inte 60 FPS men iaf spelbara ~20.

Att PBAE är kungen är ju inget nytt under solen, vilken jag tycker är rätt kul. PBAE grupper är det roligaste tycker jag.

Permalänk
Medlem

någon som kommer att köra dessa PQ då?
http://www.war-europe.com/#/specialfeat/?feat=witchnight&lang...

jag kommer försöka att få tag i några saker till mina gubbar

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem

Vilka servrar är det som gäller om man vill få köra mycket scenarios, utan att stå i kö 30+ min, och RvR? För core och open RvR servrar.

Visa signatur

Moderkort: Asrock Z77 Extreme4 | CPU: Intel Core I7 3770K, Noctua NH-D14 | RAM: 4x 4GB Corsair Vengeance Low Profile | GPU: Asus GTX 680 DC2T | HD: Samsung SSD 830 128GB | CHASSI: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

lyckades lägga händerna på en gold-bag på min shaman under PQ'n i RvR-området i T2... rent av flyt iof.. men fick mig iaf en röd ansiktesmask med horn

Börjar bli väldigt skeptisk till att fortsätta med WAR just nu... grejen är den att det knappt finns några att spela med.. men spenderar dagarna till att spela ensam.. är just nu i T2 med min andra gubbe och det är typ omöjligt att få ihop folk till PQ's ect...och nu med den nya PQn i RvR så är det ännu färre människor som gör vanliga PQs..

Nånting måste hända hur som helst för att jag ska känna intresse för att fortsätta med WAR.. annars blir det till att börja köra igenom FC2.. dead space.. left 4 dead (när det kommer) .. cod5 .. osv osv, släppts mycket mycket bra nya spel nu i höst.. kommer iaf inte hoppa in i något nytt mmorpg (eller wow).. för tidskrävande.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Precis så jag kände också crow2, att man springer runt ensam överallt. Kommer kanske ge det en chans igen när patchen kommer.

(För övrigt är FC2 skoj!)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
lyckades lägga händerna på en gold-bag på min shaman under PQ'n i RvR-området i T2... rent av flyt iof.. men fick mig iaf en röd ansiktesmask med horn

Börjar bli väldigt skeptisk till att fortsätta med WAR just nu... grejen är den att det knappt finns några att spela med.. men spenderar dagarna till att spela ensam.. är just nu i T2 med min andra gubbe och det är typ omöjligt att få ihop folk till PQ's ect...och nu med den nya PQn i RvR så är det ännu färre människor som gör vanliga PQs..

Nånting måste hända hur som helst för att jag ska känna intresse för att fortsätta med WAR.. annars blir det till att börja köra igenom FC2.. dead space.. left 4 dead (när det kommer) .. cod5 .. osv osv, släppts mycket mycket bra nya spel nu i höst.. kommer iaf inte hoppa in i något nytt mmorpg (eller wow).. för tidskrävande.

Spelar på en low-med server (Karag-Dron tror jag den heter) och tyckte också det var lite tunt med folk i T2. Men när jag kom till T3 var det betydligt mer action, RVR mässigt framförallt! Vet inte om det har att göra med att det går rätt fort att ta sig upp rank 20 men sen så blir det långsammare att levla efter det.
Hur är det i T4? Borde vara en hel del som är där nu?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelar på Eltharion order sida.... rank 40 sen ett tag tillbaka.

FY FAN MED PISK DESTRUCTION FÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahaha

Seriöst er sida suger verkligen. haha jävla kids. TOLD YOU!