Permalänk
Medlem

Strul med grafikkort

Satt och spelade Warhead då det plötsligt började lagga och dyka upp en massa gråa trianglar över hela skärmen. stängde då ner spelet och enligt HW monitor nåde kortet som högst 91 grader vilket inte borde vara någon fara (47% fläkt).

någon som vet vad som kan tänkas strula? kan det vara kortet som håller på att pajja. kortet är ett 4870X2.

alla drivrutiner är uppdaterade så tror inte problemet ligger där, har testat köra warhead igen! men efter 30min spelande uppstår samma problem.

Permalänk
Medlem

kanske fläkten sitter löst? -> skruva upp och kolla

91grader tkr jag låter mkt.

Permalänk
Medlem

Kortet ska ju klara den temperaturen, så man tycker att det inte ska vara det som är felet. Dock verkar det som X2-korten har en del problem vad jag hört.

Permalänk
Medlem

kortet pajar inte av 91 grader men tycker ändå att du ska hålla dig kanske tio grader lägre, men felet kan bero på att du har en ostabil klock? Om kortet är överklockat så testa standard och se om det är samma problem. Annars är det väl bara o kolla drivrutiner?

Permalänk
Medlem

kortet är oklockat men jag tycker det är konstigt att det blir såpass varmt trots att fläkten står på 47%. om jag ska sänka 10 grader måste jag nog höja till 60% vilket jag inte tycker är spelbart i p.g.a ljudnivån