World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

Hej på er tankade ner en trial av WoW, hadde ingen aning om vad jag sysslade med och valde Ravencrest servern. Villket misstag!! precis öde!!
villken PvE server skall jag välja?
Hur byter man server?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Då blir det ~8000 epileptiska anfall nästa dreamhack då?

Haha

Hur som helst, det är samma gamla visa som alltid. Kan inte personen ta hand om sig själv får han skylla sig själva. Enligt aftonbladet hällde killen i sig stora mängder energidryck. Det står klart och tydligt på de flesta energidrycksburkar att mer än fem burkar om dagen är inte att rekommendera. Att göra spelet ansvarigt för hans kollaps under dessa omständigheterna är inte bara fel, det är ju direkt pinsamt. Bara kolla på bilden på aftonbladet, det är stackars pojken med mor och far, familjen som blev förstörd av ett datorspel -.-

Samma sak i många olika sporter. Massor av ungdomar som tar ut sig totalt och kollapsar, finns folk som lägger ner så mycket tid på skolan för att de vill bli nått att de kollapsar. Allting man gör där man glömmer bort att ta hand om sig gör att kroppen säger ifrån och stänger av.

Den stora skillnaden här är att sporter är något som hur funnits i hundratals år, det finns mycket ära i det och föräldrar stödjer ofta sina barn i det eftersom de själv höll på med det när de var små. Man hör om och ser ju ofta ungdomar som utövar idrotter på väldigt hög nivå även fast de själva inte vill fortsätta men känner sig tvungna för att mamma och pappa "litar" på dem. Datorspel är något modernt trams som denna generationens föräldrar inte kan förstå sig på, "på min tid tramsade vi inte runt med datorer, då spelade vi fotboll och hade kul på riktigt"

Sen gör ju inte alla personer som kommenterar saken på aftonbladet det mycket bättre

Edit: Ankhati: Där du ser dina karaktärer innan du loggar in kan du allra överst trycka på en knapp som heter Change Realm. Servrarna kallas realms. I den listan ser du vilka som är "high populated" och på dessa spelar det alltså mer folk. Tänk dock på att om du börjar spela på en server som är "high populated" nu så kan den komma att bli locked i framtiden vid peak tider. Då kommer du få stå i kö för att logga in, att levla på en high server kan också vara jobbig ibland eftersom det är fler människor att tävla med om quest mobs osv.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Edit: Ankhati: Där du ser dina karaktärer innan du loggar in kan du allra överst trycka på en knapp som heter Change Realm. Servrarna kallas realms. I den listan ser du vilka som är "high populated" och på dessa spelar det alltså mer folk. Tänk dock på att om du börjar spela på en server som är "high populated" nu så kan den komma att bli locked i framtiden vid peak tider. Då kommer du få stå i kö för att logga in, att levla på en high server kan också vara jobbig ibland eftersom det är fler människor att tävla med om quest mobs osv. [/B][/QUOTE]

Hej Hej. Jag tror att den funktion är borta i trial versionen, jag skall titta när jag kommer hem.
Villken server tycker man är ok att spela på som nybörjare?

EDIT: jag får nog göra om allt, jag har lagt upp min account på US servers, jag skall registrera på EU servers istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Vet inte vart den försvunnit, men numera visas inte under minimappen dom närmaste questen eller hur många av nåt man fortfarande behöver, om det beror på quest helper eller wow vet jag inte. Laddade nyare q-helper men det gjorde ingen skillnad. Och har även testat att markera i quest loggen, men bocken kommer dit, men det syns inget ändå.

högerklicka på quest-ikonerna på kartan och välj priority highest eller något..
så kan du skriva /qh help och få fram hjälp om hur du gör för att se quests som är även över 2 lvls från din egna lvl... genom default så kan du endast se quests som är 2lvls över din egna lvl...

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Jag gillade/gillar bättre high populated servers. Det är enklare att hitta någon att spela ihop med osv.

Men känner du någon som spelar så ta reda på vilken server och kanske starta där.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk

Kommer inte åt min main på dens server

Blev utsparkad 2ggr men kommer inte in igen. Kan spela på andra toons på andra sevrar utan problem, men kommer inte åt min main.

Blizzard hates me :<

EDIT: Får ryck snart, 5st Disconnects på under en halvtimme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Hej på er tankade ner en trial av WoW, hadde ingen aning om vad jag sysslade med och valde Ravencrest servern. Villket misstag!! precis öde!!
villken PvE server skall jag välja?
Hur byter man server?

Ja nog måste du ha valt US om Ravencrest framstår som öde för dig.
Har spelat på Ravencrest sen vanilla-release och nu efter wotlk är det upp till 4 timmars kö till servern på peak-times. Så jag råder dig att ta en annan high-pop-realm som inte är fullt så high-pop

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Har börjat lite smått med Naxx nu. Första gången alla är här och vi har tagit 5st bossar, har matpaus nu och skall fortsätta senare. Gearnivån ligger på blandat lvl80blått/70epics/80epics och det går rätt bra.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Har börjat lite smått med Naxx nu. Första gången alla är här och vi har tagit 5st bossar, har matpaus nu och skall fortsätta senare. Gearnivån ligger på blandat lvl80blått/70epics/80epics och det går rätt bra.

Hur lyckas folk lvla så fort?! Är det verkligen dygnet runt som gäller?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Hur lyckas folk lvla så fort?! Är det verkligen dygnet runt som gäller?

Undrar jag också.
Tycker jag ändå lirat mycket, är bara level 73.

Ändå har jag levlat mååånga gubbar under domma 3 år.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Undrar jag också.
Tycker jag ändå lirat mycket, är bara level 73.

Ändå har jag levlat mååånga gubbar under domma 3 år.

Många blev 80 i lördags :S

och http://www.twentyfifthnovember.com/ clerade allt då

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Hur lyckas folk lvla så fort?! Är det verkligen dygnet runt som gäller?

Jag dingade 80 i söndags, har nött en hel del vågar jag nog påstå. Downade nyss loatheb och ska fortsätta testa oss vidare

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Hur lyckas folk lvla så fort?! Är det verkligen dygnet runt som gäller?

Typ.

Har väl lirat mer eller mindre hela dagarna sen onsdags mitt på dagen, jobbade lördag och pluggat typ hela dagen idag. Jag är nu 77.3.

Flesta i guildet är annars 73-74.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Många blev 80 i lördags :S

och http://www.twentyfifthnovember.com/ clerade allt då

Ja, men tror endast 5 var 80 när dem clearade Naxx, resten var 75+.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Ja, men tror endast 5 var 80 när dem clearade Naxx, resten var 75+.

Är det inte lvl 78 req på naxx?

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapidfool
Är det inte lvl 78 req på naxx?

Mycket möjligt, detta är bara rykten, är dock 100% säker på att inte ens hälften var 80. Mycket loot är röd på level 80.

http://mirror2.futurized.nl/25th/loot.jpg Där är all loot röd på level 80.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burman
Har ni verkligen jämnlik gear? Låter som att din polare har lite bättre.. Sen kan du inte riktigt jämföra crits om du inte har Ruin eftersom alla moonkins har 100% crit dmg talent (vet inte om du inte har det, men om du har det så borde du ha betydligt sämre gear).

Ja, han kanske har något bättre gear, men det är satanimej inte mkt som skiljer. Och nej, jag har inte ruin.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
lol warlock var sjukt OP förut och är fortfarande bra. Klaga inte!!!!

Faktum är ju att warlocks har varit bra i PvE, men sugit ganska hårt i PvP i största delen av TBC. Jag blev bara lite orolig när min polare gör typ dubbelt så mycket dps även i PvE nu... (antar att han 1-2hittar mig pvp)

Fear. Den ultimata spellen, har blivit helt jäffla värdelös. Finns inte en enda spelare som är över level 70 som inte kan ta bort fear på ett eller annat sätt, vilket gör warlocks till "easy targets" då fear är det dom lever på i PvP.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Ja, han kanske har något bättre gear, men det är satanimej inte mkt som skiljer. Och nej, jag har inte ruin.

Faktum är ju att warlocks har varit bra i PvE, men sugit ganska hårt i PvP i största delen av TBC. Jag blev bara lite orolig när min polare gör typ dubbelt så mycket dps även i PvE nu... (antar att han 1-2hittar mig pvp)

Fear. Den ultimata spellen, har blivit helt jäffla värdelös. Finns inte en enda spelare som är över level 70 som inte kan ta bort fear på ett eller annat sätt, vilket gör warlocks till "easy targets" då fear är det dom lever på i PvP.

Har du sovit eller? I tbc så var warlock sjukt jobbiga och bra i PvP, speciellt arena. Det är fortfarande inte dåliga direkt, isåfall kan du inte spela.

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Har du sovit eller? I tbc så var warlock sjukt jobbiga och bra i PvP, speciellt arena. Det är fortfarande inte dåliga direkt, isåfall kan du inte spela.

Warlocks ägde när alla såg dom som "easy" och aldrig gick på dom, när alla körde SL/SL så va det instapipp på warlocks, kul att gå runt och dota som en idiot när man har typ alla melees på sig? :F

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Jävlar vad sugen jag vart på att sjunka in i wow ett tag igen. Bara för att få köra igenom naxx. Hann typ halva naxx på "den gamla goda tiden" Undrar om man får samma känsla där inne nu, som då..

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapidfool
Är det inte lvl 78 req på naxx?

Stod allt att jag behövde vara lvl80 när jag försökte idag.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Hmm.. PVE:n hittils är väldigt lätt jämfört med hur det var i början av BC.

Clearade Naxx 10 man + Obsidian Sanctum (ez mode, lär testa med 1 drake uppe nästa gång) i förrgår och då var det i princip bara 1shots, lite wipes här och där då folk var allmänt trötta.

Så var det Naxx 25 man igår och då clearade vi Spider och Plague wing utan en enda wipe, sen clearade vi upp till Thaddius, och slutade för kvällen då det blev allmänt drygt med DC wipes. Enda jobbiga var väl Patchwerk med skitgear, hatefuls gör ca 25k dmg på offtanks.

Hm.. på sätt och vis är det mycket bättre att start content är så här lätt, v1 av Gruul och Mag var ju alldeles för svåra för nya guilder, men samtidigt känns det lite fel att man kan cleara det så lätt med värdelös gear och utan ens ha en full raid. Vi får väl se hur det utvecklar sig, Malygos ser i alla fall ut att vara en av dom roligaste bossfighterna nånsin.

Edit: Angående chars som är under lvl 80 i Naxx, är ganska säker på att det inte går. Någon i guilden som testade att att zona in och det gick inte, fungerar heller inte at summona chars under level 80 till Naxx.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Ja, han kanske har något bättre gear, men det är satanimej inte mkt som skiljer. Och nej, jag har inte ruin.

Faktum är ju att warlocks har varit bra i PvE, men sugit ganska hårt i PvP i största delen av TBC. Jag blev bara lite orolig när min polare gör typ dubbelt så mycket dps även i PvE nu... (antar att han 1-2hittar mig pvp)

Fear. Den ultimata spellen, har blivit helt jäffla värdelös. Finns inte en enda spelare som är över level 70 som inte kan ta bort fear på ett eller annat sätt, vilket gör warlocks till "easy targets" då fear är det dom lever på i PvP.

Fel, jag har kört destro warlock sen classic kom ut o har aldrig använt fear i pvp, för det behövs inte.. kanske om man ska på 1on2 så kan man försöka feara bort den som man inte gör nå skada på

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk

Dags att börja lira igen då. Vilken server skall man migrera till? Mina karaktärer ligger för tillfället på Jaedenar. Alla mina gamla wow-kompisar har lagt ner, så vilken server är det som gäller om man ska ha störst chans att hitta en guild med bra attityd och skill? Ska antingen köra som druid, rogue eller mage.

Vill inte komma till nån server med lagg och köer etc.

Så snälla, tips?

ps helst hög medelålder

Permalänk
Medlem

Någon som spelar på Kazzak? adda mig då till friends (heter Merec) känner mig lite ensam

Ang wl i pvp på lvl70... de va asbra.. spelade som mage, hade inte en chans mot wl.. inte den minsta.. spelade även som feral drood innan ja respeccade resto... inte en chans mot wl...
minns ett specifikt tillfälle vi va jag som resto, rogue och en mage på en wl... det gick fan inte att ta ner han.. visserligen va han arena-geared.. men satan.. han använde steallife, gjorde mana av hp.. skickade deathcoil hela tiden osv.. vi slogs dessutom i trånga miljöer men tror vi slogs med han i säkert 3-4min innan vi fick ner han.. sjukt mycket stryk kunde han ta.. jag hjälpte till o dps:a.. och cp skada gjorde han.. visste, vi kanske gjorde lite fel.. och jag som healer gjorde ju inte mycket skada på han.. men kändes som han va riktigt imba... och jag har vid mååånga tillfällen stött på dem 1on1 och man har aldrig en chans som de klasser ja spelat.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Jag är än idag rädd att hoppa på locks 1vs1

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swingrope
Dags att börja lira igen då. Vilken server skall man migrera till? Mina karaktärer ligger för tillfället på Jaedenar. Alla mina gamla wow-kompisar har lagt ner, så vilken server är det som gäller om man ska ha störst chans att hitta en guild med bra attityd och skill? Ska antingen köra som druid, rogue eller mage.

Vill inte komma till nån server med lagg och köer etc.

Så snälla, tips?

ps helst hög medelålder

Horde eller Ally? om du e horde skulle jag satsa på Frostmane eller Lightnings Balde bra servrar och bra guilds

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Någon som spelar på Kazzak? adda mig då till friends (heter Merec) känner mig lite ensam

Ang wl i pvp på lvl70... de va asbra.. spelade som mage, hade inte en chans mot wl.. inte den minsta.. spelade även som feral drood innan ja respeccade resto... inte en chans mot wl...
minns ett specifikt tillfälle vi va jag som resto, rogue och en mage på en wl... det gick fan inte att ta ner han.. visserligen va han arena-geared.. men satan.. han använde steallife, gjorde mana av hp.. skickade deathcoil hela tiden osv.. vi slogs dessutom i trånga miljöer men tror vi slogs med han i säkert 3-4min innan vi fick ner han.. sjukt mycket stryk kunde han ta.. jag hjälpte till o dps:a.. och cp skada gjorde han.. visste, vi kanske gjorde lite fel.. och jag som healer gjorde ju inte mycket skada på han.. men kändes som han va riktigt imba... och jag har vid mååånga tillfällen stött på dem 1on1 och man har aldrig en chans som de klasser ja spelat.

Han lifetappade upp mana och ni kunde inte döda honom? Då gjorde ni garanterat fel, EN rogue räcker typ för att jag ska dö. Vart var alla stuns under den "3-4 min" fighten? Och hade ni som hoppade på honom något pvp gear överhuvudtaget, va ni samma lvl ens en gång?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Någon som spelar på Kazzak? adda mig då till friends (heter Merec) känner mig lite ensam

Ang wl i pvp på lvl70... de va asbra.. spelade som mage, hade inte en chans mot wl.. inte den minsta.. spelade även som feral drood innan ja respeccade resto... inte en chans mot wl...
minns ett specifikt tillfälle vi va jag som resto, rogue och en mage på en wl... det gick fan inte att ta ner han.. visserligen va han arena-geared.. men satan.. han använde steallife, gjorde mana av hp.. skickade deathcoil hela tiden osv.. vi slogs dessutom i trånga miljöer men tror vi slogs med han i säkert 3-4min innan vi fick ner han.. sjukt mycket stryk kunde han ta.. jag hjälpte till o dps:a.. och cp skada gjorde han.. visste, vi kanske gjorde lite fel.. och jag som healer gjorde ju inte mycket skada på han.. men kändes som han va riktigt imba... och jag har vid mååånga tillfällen stött på dem 1on1 och man har aldrig en chans som de klasser ja spelat.

Jag lirar på kazzak horde, Leoroxx nickar jag,

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Grejen med warlocks i arena i tbc var att det var restrodruiden som gjorde warlocken bra i övrigt var klassen sådär i pvp.

Och visst warlocks var bra i pve men jag har svårt att se varför en hybridklass skall kunna överdps'a rena dps klasser, då finns det liksom ingen som helst anledning att ha med något annat än hybridklasser då dom ger en betydligt högre flexibilitet.
Ska jag vara ärlig ser warlocken ut som en av de klasser som kommer få det svårast i pve i wotlk då dom inte direkt tar med sig något positivt till raiden förutom sin dps samt en hs/ss och en numera rätt värdelös coe debuff.

Visa signatur

/havoc