Vilken text/programmeringseditor använder DU dig av, 2008? (nomineringstråd)

Permalänk
Geeks
SweClockers

IDEA för Java, Ultraedit för resten. Dreamweaver för HTML om det räknas.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Hedersmedlem

(g)Vim, alltid.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Ultraedit. Betalat 2ggr för den. Väl investerade pengar. Tyvärr är programmeraren kristen nutcase som tackar gud för sina framgångar medans jag tycker han ska tacka sig själv och sin familj istället.
Saknar väl bara subversionstöd tunnlat via SSH nu egentligen

Permalänk
Medlem

På jobbet kör jag Eclipse, med både JDT och CDT, ofta senaste milestonen. Vim till annan kod och editering.

Hemma blir det bara vim.

Visa signatur

4 datorer: 9 cpuer (plats för 4 till), 10scsi+1satadisk, 7.75gb ram, bara Linux
http://isitfika.net http://code.kryo.se

Permalänk

PyScripter, notepad++, notepad för enklare saker, IDLE (it sucks but works), Wordpad för att få windows att fatta \n..

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Notepad++ med diverse plugins. Snabbt, enkelt, bra.

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk

Eclipse

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

NetBeans eller Notepad++ beroende på vad jag ska göra. Har också börjat använda Aptana Studio för JS, och Eclipse lite smått för Java. Har också börjat kika på en ny texteditor vid namn Sublime Text som har en hel del riktigt trevliga funktioner.

Permalänk
Medlem

Eclipse med JDT men överväger efter en tids användning av NetBeans för C++ att använda mig av det även för Java.

Permalänk
Medlem

Geany (hemma)
MSVS (jobbet)

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Inaktiv

visual studio 2008, C#

Permalänk
Medlem

ConTEXT: python, gcc, allehanda filer. Används mest.
VS 2005 för större projekt i C++
(Flashdevelop för actionscript)(Komodo för javascript, html, css, php även om det inte är optimalt)

Någon av er som postar sen får gärna nämna om ni använt context men bytt och varför isåfall. Många som har andra förslag så jag kanske borde kolla runt lite.

Visa signatur

g++

Permalänk
Medlem

Visual Studio 2008 för C# och C++. VS6/Visual Basic 6 för.. gissa vad.. och office 2003 för VBA utveckling.
XMLSpy för xml/xsd edit. UltraEdit32 för allt annat.

Permalänk
Medlem

För windows Visual Studio 2008 och Sublime Text

Sublime text är riktigt skönt för ögonen, speciellt i ett mörkt rum

linux och mac varierar det ganska mycket ...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk

På jobbet är det IntelliJ IDEA, hemma är det Visual Studio 2005. IntelliJ är överlägset bäst på funktioner för att underlätta utvecklingen, som grym refaktorisering och smarta förslag på hur man kan optimera koden, både för prestanda och för läsbarhet.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

MyEclipse
Emacs
Vi
ConTEXT (till konfigfiler, AutoHotKey-skript osv)

Visa signatur

Cheer up m8 :) Honda power!
"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.

Permalänk
Medlem

Börjar kanske bli dags för en omröstning nu?

Permalänk

phpdesigner 2008 för php/html/css~~

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Börjar kanske bli dags för en omröstning nu?

Räknar de 10 mest förekommande, med börja på söndag.

Permalänk
Medlem

Tog mig friheten att kladda ner alla editors som nämnts i tråden och hur många, X, som använder sig av dem:

Visual Studio 2005/2008 X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X (g)Vi(-m) X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X Notepad++ X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X (My)Eclipse X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X (PCE)(X)Emacs X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X Textmate X, X, X, X, X, X, X, X NetBeans X, X, X, X, X, X IntelliJ IDEA X, X, X, X, X UltraEdit X, X, X, X PyScripter ConTEXT X, X, X Coda X, X Gedit X, X Smultron X, X Notepad X, X Dreamweaver X, X phpDesigner X, X E X, X Xcode X, X Sublime Text X, X Wordpad X Maxya X FlashDevelop X Kile X Code::Blocks X SciTE X Aptana X EditPlus X AVR Studio X CrimsonEditor X IDLE X Intype X EditpadPro X PyScripter X Aptana Studio X Geany X XMLSpy X Textpad X

Permalänk

Bloodshed Dev-C++, JCreator Pro, Eclipse och IDLE.

Visa signatur

Programmerande får mig att tänka friskt och klart! Mitt nya liv blir underbart!

Permalänk
Medlem

vim , pspad och gedit.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

GNU Emacs både på jobbet och hemma.

Permalänk
Medlem

Zend Studio.

Permalänk
Medlem

TextWrangler och lite vim ibland (om jag ska ändra någonting direkt på en server).

Permalänk
Medlem

Visual Studio 2005/2008 X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X (g)Vi(-m) X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X Notepad++ X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X (My)Eclipse X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X (PCE)(X)Emacs X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X, X Textmate X, X, X, X, X, X, X, X NetBeans X, X, X, X, X, X IntelliJ IDEA X, X, X, X, X UltraEdit X, X, X, X ConTEXT X, X, X

Är de som kommer med i omröstningen..

Permalänk
Medlem

som IDE använder jag Netbeans
som editor notepad++ (fast sublime såg jättefint ut så skulle gissa på att jag byter inom en snar framtid)

Jag tycker inte man ska jämföra IDE's som Netbeans/visual studio osv med textredigerare. De spelare i helt olika divisioner.

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
Ja då var omröstningstråden uppe, nomineringstråden behövs inte mer.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG