GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kberg
http://pici.se/pictures/xFvlnXkIQ.jpg
Grafikbuggar? Nejdå

- Stäng av Shadows så löser det sig!

Permalänk
Medlem
Citat:

http://pici.se/pictures/xFvlnXkIQ.jpg
Grafikbuggar? Nejdå

Det är ju du som har för klen dator förstår du väl, skruva ned grafiken lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
pff du är ju ute och kör i vattnet!

Oj, missade nog det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippirull
Det är ju du som har för klen dator förstår du väll, skruva ned grafiken lite

Jag har redan allt på lägsta

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk

Hehe, en polis sa något ganska roligt när jag sprang förbi honom.

"You know, I love to beat civilians."

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=384473

Någon gick från, lagg, till 70fps, ni borde testa o se om det funkar!

och till er som har problem med network play:

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=384494

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har redan allt på lägsta

Åfan, jag som tyckte det såg så snyggt ut

Nä, ajabaja R* och släppa ett så uselt optimerat spel. Både du och jag ska kunna köra det på ok grafikinställningar med bra flyt. Är ju ärligt talat ganska ful grafik.

Synd, för jag tycker det är riktigt roligt, men blir rätt jobbigt i längden i 15-20 fps

Permalänk
Medlem

Vad är det ni tycker är fult med skuggorna? Ser hur bra ut som helst, när man sitter 3m från skärmen!

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Kan man inte stänga av dom skuggorna helt o hållet? Ser ju så fult ut när dom är så utsmetade.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

Ingen som klagar på att crysis drar mycket resurser inte.... det hackar ju om man drar upp grafiken också ,)

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Relik 📜

M.a.p. den tråden MORD länkade till..

Såhär ser min info ut (med lite info bortredigerad)..

..och det fungerar skräpkvadrat. Något mystiskt måste ske eftersom spelet vill utnyttja betydligt fler portar än de tilldelade.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

De märks att svårighetsgraden är anpassat efter konsol. Är ju alldeles för lätt, slacktade just 20+ killar med uzis och AK's med pistolen.

"Boom Headshot" någon? =/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
De märks att svårighetsgraden är anpassat efter konsol. Är ju alldeles för lätt, slacktade just 20+ killar med uzis och AK's med pistolen.

"Boom Headshot" någon? =/

Jag tycker också spelet är för enkelt. För att vara lite mer på styva linan så försöker jag köra terminator-style. Går runt med combat shotgun i uppdragen där det passar (kortare avstånd) och försöker vara macho.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Vart tusan är spar filerna?? hittar dom inte. vill inte köra om efter jag har formaterat burken..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
M.a.p. den tråden MORD länkade till..

Såhär ser min info ut (med lite info bortredigerad)..
http://pici.se/pictures/aYqcWJVmC.png

..och det fungerar skräpkvadrat. Något mystiskt måste ske eftersom spelet vill utnyttja betydligt fler portar än de tilldelade.

Stödjer din router UPnP? Jag har nemas problemas och jag har inte öppnat några portar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
Vart tusan är spar filerna?? hittar dom inte. vill inte köra om efter jag har formaterat burken..

Tror du får börja om från början tyvärr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sparfilerna för mig i XP är alla fall här..

C:\Documents and Settings\*Användarnamn*\Lokala inställningar\Application Data\Rockstar Games\GTA IV\savegames

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Sparfilerna för mig i XP är alla fall här..

C:\Documents and Settings\*Användarnamn*\Lokala inställningar\Application Data\Rockstar Games\GTA IV\savegames

[/QUOTE

Tror inte det går att ladda från dom sen bara så ni vet. Kolla upp det innan ni provar så ni inte formaterar och får göra om allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Tror inte det går att ladda från dom sen bara så ni vet. Kolla upp det innan ni provar så ni inte formaterar och får göra om allt.

Fungerar hur bra som helst! Testade alltid båda alternativen när man fick välja döda/döda el. döda/gå iväg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av #hallå#
Fungerar hur bra som helst! Testade alltid båda alternativen när man fick välja döda/döda el. döda/gå iväg.

okej det var ju bra. läste på GTAForums att det inte skulle gå.. men då vet vi. då ska jag också formatera om min dator och göra allt för att få nån mer fps

Visa signatur

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Stödjer din router UPnP? Jag har nemas problemas och jag har inte öppnat några portar...

Jodå, och som synes är det aktivt.. UPnP-loggen visar även att det finns en öppen anslunting för "Xlive".
Du kommer in på alla servrar, alltid?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Vad är det ni tycker är fult med skuggorna? Ser hur bra ut som helst, när man sitter 3m från skärmen!

Spelar du på TVn eller?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Spelar du på TVn eller?

jag spelade på 22" lcd skärm när jag skrev inlägget, den stod på tv bänken. Nu är den utbytt mot 32" lcd tv och nu ser man tydligare och skuggorna ser inte lika bra ut. Ska flytta bak tvn så jag sitter längre ifrån den.

Visa signatur

Permalänk

Väldigt skumt spel detta, har bara ett single HD4850 men däremot 8Gb i ram och en Q6600 klockad i 4ghz och kan köra spelet utan problem på high settings 1680*1050. Verkar ha lika stor betydelse med bra cpu/minne som bra grafikkort till detta spel.. Märkligt

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontuz1972
Väldigt skumt spel detta, har bara ett single HD4850 men däremot 8Gb i ram och en Q6600 klockad i 4ghz och kan köra spelet utan problem på high settings 1680*1050. Verkar ha lika stor betydelse med bra cpu/minne som bra grafikkort till detta spel.. Märkligt

Nä men det är mer betydelse att ha bra processor vilket du har, utan en quadcore-cpu kommer man inte långt.

Permalänk
Medlem

har ett problem med mitt gta, fungerar perfa hos morsan med sämre dator men när jag använder min egen dator blir allt helt genomskinligt utan kanterna på bilen, testat på lägsta grafik men de buggar ändå:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Jodå, och som synes är det aktivt.. UPnP-loggen visar även att det finns en öppen anslunting för "Xlive".
Du kommer in på alla servrar, alltid?

Har bara provat en gång, och då gick det...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hahaha detta är helt sjukt!
GTA IV som jag har köpt via STEAM för kanppt en vecka sedan har fungerat super, inga konstigheter med skuggor eller prestanda eller liknande. Igår skulle jag starta dator och köra igång GTA så dycker den förbannade rutan upp.

Grand Theft Auti IV har slutat att fungera.
Jag får inget fel meddelande så som ex TEXP60 etc, bara att välja "stäng programet".
Någon annan som har haft samma fel och lyckas lösa det?

Kan man ominstallera GTA IV utan att behöva sitta och tanka ner allt från STEAM igen? Eftersom visa program/spel kan man välja att ominstaller/ändra istället för att "avinstallera" hela ~16gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen som klagar på att crysis drar mycket resurser inte.... det hackar ju om man drar upp grafiken också ,)

Men till skillnad från Gta IV så är crysis snyggt när man drar upp inställningarna.;)
Dessutom har jag högre fps i crysis på very high än vad jag har i Gta IV på lägsta...

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Citat:

Men till skillnad från Gta IV så är crysis snyggt när man drar upp inställningarna.;)
Dessutom har jag högre fps i crysis på very high än vad jag har i Gta IV på lägsta...

Låter som det är nåt knas i datorn? O.o För här funkar det iallafall.

Permalänk
Medlem

någon som vet när det kommer nya drivisar till nvidia 7 serien som ska fixa grafik buggarna i gta 4?

Visa signatur