Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Nu förstår jag inte. BIS har ju låtit folk spela det till skillnad från CM som inte har gjort det.
Ja, det är för att Bohemia inte vill att ArmA 2 ska bli lika buggigt som ettan, plus att de vill göra spelet helt efter spelarna's åsikter. Visst, det är riktigt bra, men ändå!
Citat:
Har du några bevis för att CM har gjort OFP2 bättre än ArmA2? Det som vi såg i de läckte filmerna såg riktigt arkadigt ut, dålig FPS och inte så snyggt.
Ja vi ser et tydligen på helt olika sätt, jag ser inte detta som någon officiell uppföljare till OFP då det var BIS som gjorde spelet, det är bara namnet som är lika.
Nej, det har jag inte. Jag har inte heller sagt att det är bättre än ArmA 2, jag säger bara att det ser bättre ut. Visst, kan la erkänna att Bohemia gör mer rätt än vad Codemasters gör, men de kan sin grej. Titta bara på GRID och DIRT!
Codemasters sa för kanske 1-2 år sedan att Operation Flashpoint 2 kommer vara mer arkad-simulation än endast simulation. ArmA 2 kommer vara simulation, och det är just därför jag tror att Operation Flashpoint 2 kommer vinna över ArmA 2, just pga de låter vapen-rörelserna vara mer Half-Life 2-aktiga.
Det där med grafiken är ju som du säger, upp till var o en. En del tycker ArmA 2 är snorigt mycket snyggare än Operation Flashpoint 2, men jag får endast ut ett "Wow!!!" när jag tittar på bilderna och filmerna från Codemasters kommande spel. Får för övrigt bara ett "*gäsp* samma gamla vanliga skiten" från ArmA 2.
Citat:
Jag tänker så här, du avgör att OFP2 kommer bli bra på alla sätt och ArmA2 kommer bli mer krävande och buggigare även om vi inte sett ett skit från OFP2 förutom ett fåtal screenshots och kamera inspelade filmer som ser dåliga ut.
Men som det är idag så har BIS släppt mycket mer media material än vad CM har släppt av OFP2 och av det som har släppt så ser ArmA2 mycket bättre ut än OFP2, det kan komma att ändras med det är så det ser ut hittills.
Valve släppte nästan lika lite material från Half-Life 2 när de hållde på med det. Blev det spelet dåligt? Nej! Det blev ett mästerverk. Det jag menar nu, är att Codemasters lika gärna kan göra ett mästerverk som Valve gjorde, fast inom den militära biten.