World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Länken går ju direkt till Blizzards riktiga hemsida, så det bör vara riktigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Hur går det till när sidan länkar till en 'secure' inloggningssida på deras egen hemsida?

Det är lätt att fixa så det visar en annan url

Det är en scam

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra då vet vi det... Svara altså INTE på några såna mail...

Skulle jag få ett liknande mail så skulle jag garanterat kolla med Bliss innan jag ens går in på en länkad sida i ett mail...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ingen som lirar på Nordrassil?

jag gör det !!!

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Jag kör på nordrassil. Helldome heter jag där ........

HORDE såklart ^^

Skojj Jag är dock alliance, alltid gillat det mer av någon anledning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
jag gör det !!!

Najs Alliance eller horde?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

jag är alliance vill inte vara hord man fattar ju inte va som säger "gruff muff boff" hehe

nån som kan svara va "Kek" betyder på hårdiska hehe

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

jag är alliance vill inte vara hord man fattar ju inte va som säger "gruff muff boff" hehe

Haha, ingen aning

Har gått och blitt level 40 nu, woo!!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

betyder inte kek lol ?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

^What he said. ^

KEK = LOL, tror jag. :S

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Avstängd

ganska kul många hords är skysta faktist o när dom nu kommer o pratar så tror dom ju att det är som o prata med en i sitt eget team om man säger så , sen blir man ju typ förbannad då dom kommer med sitt ogga bogga blä språk ,fast dom kanske bara vill vara vänlig hehe

va som jag jag skulle va snäll o hjälpa en sån där jag va dk o la ut min DOD attack sen visa det sig att gubben dom skulle erskortera va gul för mig. så han börja ju aggra på mig så jag blev tvungen o döda honom tror inte den horden blev så glad på mig trodde väl att jag ville sabba ,men jag va ju tvungen o försvara mig. hade jag vart min rouge då hade jag vara kört wanish så hade ja sluppit döda han

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När man skriver lol som alliance ser vi horde det som kek. Säkert vice versa också men inget jag kan bekräfta. Dock så betydde kek något liknande också innan Wow började använda det, fråga random-person om ni vill ha en lektion om det, ganska säker på att det var han som var expert på det.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

ganska kul många hords är skysta faktist o när dom nu kommer o pratar så tror dom ju att det är som o prata med en i sitt eget team om man säger så , sen blir man ju typ förbannad då dom kommer med sitt ogga bogga blä språk ,fast dom kanske bara vill vara vänlig hehe

är man horde så ser ju alliance språk likadant ut.. och jag tror inte kek = lol.. jag tror att vad du än skriver så blir det slumpmässigt valda ord som skrivs.. t.ex då "kek"
Sen så brukar alliance >< horde avstå från att attackera om man questar på samma ställe, för att kunna klara sina quests snabbare.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Är på PVP-server men vissa quests får man ju "stå i kö" för att klara. Har flera gånger hjälpt alliance (jag är horde) med svåra bossar. Hittills har jag alltid fått tack och hjälp tillbaka.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
är man horde så ser ju alliance språk likadant ut.. och jag tror inte kek = lol.. jag tror att vad du än skriver så blir det slumpmässigt valda ord som skrivs.. t.ex då "kek"
Sen så brukar alliance >< horde avstå från att attackera om man questar på samma ställe, för att kunna klara sina quests snabbare.

Orden är inte slumpmässigt översatta. Skriver du "Lol" som horde kommer alliance alltid att se det som just "Kek".
Är du däremot Alliance och skriver "Lol" är det Bur som dyker upp för horde, inte heller detta är slumpmässigt.
Det finns även saker i loren som Orker brukar säga, som t.ex: "Lok'thar Ogar" eller något liknande, just nu kommer jag inte ihåg exakt vad det betydde, men skriver du detta så är det "Lok'thar Ogar" som visas för en alliancespelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Skitsnack, googla lite så kommer du hitta en sida med massor av WoW-glosor som du kan plugga in.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Någon som kan en bra horde guild? Ska vara svensk eller nordisk och ha Malygos hc på farm. Sartharion med 3 drakar uppe är en stor bonus. Realm/server kvittar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
När man skriver lol som alliance ser vi horde det som kek. Säkert vice versa också men inget jag kan bekräfta. Dock så betydde kek något liknande också innan Wow började använda det, fråga random-person om ni vill ha en lektion om det, ganska säker på att det var han som var expert på det.

Citat:

Not originally from World of Warcraft as some people think, 'kek' is the Korean approximation in english of laughter when typed on a Korean keyboard during Starcraft matches. As Starcraft was made by Blizzard as is world of warcraft, their connection to laughter in both games seems to be an homage of sorts.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

jahaja, då har man fallit tillbaka. Öppnade mitt konto igen...Har inga exps å min högsta char är en UD Priest på Bloodfeather, lvl 54. Vad är bäst, lvla upp denna char eller börja helt från scratch? Är lite orolig att det inte finns folk som har låg lvl alls... : / Anyway, ska bli skoj att spela lite igen, har aldrig varit helt fast å spelat 24/7 så : )

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bluppblupp
jahaja, då har man fallit tillbaka. Öppnade mitt konto igen...Har inga exps å min högsta char är en UD Priest på Bloodfeather, lvl 54. Vad är bäst, lvla upp denna char eller börja helt från scratch? Är lite orolig att det inte finns folk som har låg lvl alls... : / Anyway, ska bli skoj att spela lite igen, har aldrig varit helt fast å spelat 24/7 så : )

Dom har trixat till det så det går otroligt snabbt att lvla 1-60 nu förtiden.. och hyfsat snabbt 60-70.

Så det beror väl på om du vill spela prälle eller inte.
Men du kan nog glömma köra instancer under 60 iallfall. Inte mycket folk som orkar göra de nu.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bluppblupp

Mitt tips är bara att köra på, finns ingen anledning att sluta levla. Och, om du skaffar en level till, samt WotLK, så kan du ju börja pilla lite på en DK (dock bara på den realmen, vilket dock ska ändras med nästa patch).

Och som blaze101 sa, instanser kan det vara lite dött om, det säkraste är egentligen bara att köpa WotLK snarast möjligt, och lira instanser med 68-80 folk i Northrend.

Permalänk
Avstängd

fan va sur man blir igår spela jag wow vi skulle göra questen "Last rites" vi va 3 st vi hade även blivit tillfrågad av en Priest eller healer. när vi sa att våran tank va en Hunter med pet då drog han sig ur. med kommentaren att det går inte att tanka med en hunter med pet. vi sa det vi ger det n chans går det illa så går det. vi klarade bossen utan healern så nu vet vi att en hunter med bra pet kan verkligen funka som en tank. i allfall på en eliteboss

kommentaren från healern va jag är bäst jag vet jag kan allt ,när han nu sen hade fel logga han ut eller ignoreade oss.

slutsatsen i detta är tro inte att ni vet allt innan ni testat.

trevlig helg i övrigt

blaze101

Hur gör man för o levla snabbt mellan 1-60 tycker fortfarnde att det tar typ en dag o levla en level ,rå drygt då min hunter är level 65. har en priest o mage på level 23 som jag skulle vilja ha upp snabbt i level

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]Hur gör man för o levla snabbt mellan 1-60 tycker fortfarnde att det tar typ en dag o levla en level ,rå drygt då min hunter är level 65. har en priest o mage på level 23 som jag skulle vilja ha upp snabbt i level [/B]

När jag skulle dra upp min shaman körde jag efter James level guide finns på wow-pro. Gick snabbt på det sätt, annars kan man ju köra Questhelper addon.

Edit: se till också att du logger ut nånstans där du får rested xp

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur gör man för o levla snabbt mellan 1-60 tycker fortfarnde att det tar typ en dag o levla en level ,rå drygt då min hunter är level 65. har en priest o mage på level 23 som jag skulle vilja ha upp snabbt i level

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffaz
När jag skulle dra upp min shaman körde jag efter James level guide finns på wow-pro. Gick snabbt på det sätt, annars kan man ju köra Questhelper addon.

Edit: se till också att du logger ut nånstans där du får rested xp

Spelade med James leveling guide innan man levlade så fort genom 1-60.. och då va det utmärkt.. gick mycket snabbare.. men nu när man lvlar så väldigt mycket snabbare så levlar man ifrån guilden direkt.. och ligger långt före guiden..
Kör med QuestHelper.. bör räcka.. skumma igenom en del quest som du inte kommer ihåg.. är det meningen att du ska samla några konstiga saker så du måste flyga fram o tillbaka till olika platser så är det bara att hoppa över dem.. Man vill helst bara köra quest där man ska döda / farma mobs i närheten, det går snabbast.
Instancer spelas fortf 1-60, vissa mer än andra.. hitta grp till wc och rfc är ju aldrig ett problem.. SM runt lvl35-40 går oxå utmärkt.. ZF fungerar.. de övriga går oxå.. men man får söka lite längre. (iaf på en medium-highl server, jag spelar på medium "skullcrushers")

bluppblupp: Jag rekommenderar att du fortsätter på din priest.. och försök att få bra healing-gear på den.. när du väl kommer till lvl58 så du kan gå in i outlands så kommer du få väääldigt mycket arbete.. det enda man ser folk spammar i outlands är "LF Healer" till olika instancer. Dessutom är priest väldigt användbart på lvl80 oxå, både som dps eller healer.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

tyvär så har du fel där.. det är förbestämt vilka bokstäver som blir vad för den motsatta sidan om man säger något.. och kek i detta fall betyder lol och inget annat.. det går även att säga svenska ord som horde till alliance och säkert tvärt om.. gäller bara att man vet vad som skall skrivas

det fungerar som så att till exempel att om man skriver k, e, y, a och p så ser ally det som ett T och q, x, c och j ser ally som ett o.. jaa hoppas att ni förstår..
sen kan även det ändras om man lägger in det i ett ord så om d blir ett p och ö blir ett u, så skriver man då död så blir det inte pöp utan då gör den kombinationen att det kanske står lin istället.. ajjaa hoppas att ni förstår i alla fall =P

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
tyvär så har du fel där.. det är förbestämt vilka bokstäver som blir vad för den motsatta sidan om man säger något.. och kek i detta fall betyder lol och inget annat.. det går även att säga svenska ord som horde till alliance och säkert tvärt om.. gäller bara att man vet vad som skall skrivas

Fått en spark i arslet säkert 3ggr redan för det inlägget.. så jag vet, jag vet

Citat:

det fungerar som så att till exempel att om man skriver k, e, y, a och p så ser ally det som ett T och q, x, c och j ser ally som ett o.. jaa hoppas att ni förstår..
sen kan även det ändras om man lägger in det i ett ord så om d blir ett p och ö blir ett u, så skriver man då död så blir det inte pöp utan då gör den kombinationen att det kanske står lin istället.. ajjaa hoppas att ni förstår i alla fall =P

Lite intressant.. har du några meningar man kan använda sig av när man vill skriva till en motspelare?
dvs.. man skriver i "'kek tqxcj' form" men som får en engelsk mening hos motståndaren?

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Nån destruction lock som har tips på hur man ska kunna maxa sin dps i grupp. Jag ligger lågt mest hela tiden och jag tycker att jag borde kunna få ut mer ur locken. En vanlig HC så kanske jag snittar 1400 DPS mellan tummen och pekfingret. Vet att jag saknar tonvis med hitrating och även crit. Har mest lagt krutet på att fixa mycket SP och ligger självbuffad på 2033 SP

Är det så att det bara är hirating som räknas till en början eller va ska man satsa på. Har ingen gear från annat än HC och vanliga 5 manna instanser. Vore tacksamt att få nått tips på hur man boostar sin dps något.

Affliction är bäst (och svårast rotation av alla specs, så det är stor skillnad på dps från spelare till spelare), capa hit och sen ösa på med spellpower endast, allt annat är sämre för affliction.

http://wowwebstats.com/nlzgmd3h4igik?s=342227-381275 typ, den stora skillnaden mellan Huhuran och Iandrasil är Shadow Embrace som är buggigt, gäller bara för en warlock, fixat till nästa patch dock.

Permalänk
Medlem

Hej hej!

Levlar en Death Knight och är för tillfället lvl 76 och undrar vilka proffesions jag ska skaffa.. Har funderat lite på jewelcrafting och blacksmithing men vet inte riktigt... Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebb20
Hej hej!

Levlar en Death Knight och är för tillfället lvl 76 och undrar vilka proffesions jag ska skaffa.. Har funderat lite på jewelcrafting och blacksmithing men vet inte riktigt... Någon som har något tips?

Japp det som gäller, extra sockets och egna BoP-gems är det som ger mest i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Japp det som gäller, extra sockets och egna BoP-gems är det som ger mest i dagsläget.

För att skaffa guld i dagsläget så är JC/Enchanting de bästa valen överlägset. Annars skulle jag gå med JC/Mining för att lätt lvla dem.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Affliction är bäst (och svårast rotation av alla specs, så det är stor skillnad på dps från spelare till spelare), capa hit och sen ösa på med spellpower endast, allt annat är sämre för affliction.

http://wowwebstats.com/nlzgmd3h4igik?s=342227-381275 typ, den stora skillnaden mellan Huhuran och Iandrasil är Shadow Embrace som är buggigt, gäller bara för en warlock, fixat till nästa patch dock.

Personligen kör jag inte med affliction då speccen endast kan prestera på bossfighter. Vill du ha något som funkar allround så ska du köra på FG/emberstorm: http://www.wowhead.com/?talent=IZ0xIzsgMq0sxzZVchqr0uV . Rotationen kommer vara följande: Curse, corruption, immolate, inc spam. Ren destruction finner jag inte vara lika bra som denna hybrid.

Jag har gjort ett macro där petattack sker samtidigt som jag kastar CoE:
/petattack
/cast Curse of the Elements

Jag har också gjort macros för immolate och incinerate vilka är följande:
/script UIErrorsFrame:UnregisterEvent("UI_ERROR_MESSAGE");
/cast demonic empowerment
/cast Immolate
/script UIErrorsFrame:RegisterEvent("UI_ERROR_MESSAGE");
och
/use 13
/use 14
/cast incinerate
Incinerate macrot aktiverar trinkets om sådana används. Demonic empowerment startar inte GC så jag har integrerat den i båda för att ha den uppe så ofta som möjligt.

Glyphs som jag använder är felguard, immolate och coa. I heroics ligger jag på 2000 dps på trash och 2500+ på bossar. Mina stats är följande: SP: 2183 hit: 187 crit: 30% haste: 354 (10,20%) I naxx 10 man har jag haft 3000+ dps på bossar, samma gäller i vault of archavon 10 man. Senast hade jag 2,7 K dps trash + boss.

Visa signatur

Oh hi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Integraler1
Personligen kör jag inte med affliction då speccen endast kan prestera på bossfighter. Vill du ha något som funkar allround så ska du köra på FG/emberstorm: http://www.wowhead.com/?talent=IZ0xIzsgMq0sxzZVchqr0uV . Rotationen kommer vara följande: Curse, corruption, immolate, inc spam. Ren destruction finner jag inte vara lika bra som denna hybrid.

Jag har gjort ett macro där petattack sker samtidigt som jag kastar CoE:
/petattack
/cast Curse of the Elements

Jag har också gjort macros för immolate och incinerate vilka är följande:
/cast Immolate
och
/use 13
/use 14
/cast incinerate
Incinerate macrot aktiverar trinkets om sådana används. Demonic empowerment startar inte GC så jag har integrerat den i båda för att ha den uppe så ofta som möjligt.

Glyphs som jag använder är felguard, immolate och coa. I heroics ligger jag på 2000 dps på trash och 2500+ på bossar. Mina stats är följande: SP: 2183 hit: 187 crit: 30% haste: 354 (10,20%) I naxx 10 man har jag haft 3000+ dps på bossar, samma gäller i vault of archavon 10 man. Senast hade jag 2,7 K dps trash + boss.

Dom vinner oftast trash-dps också, och boss DPS är det som spelar mest roll när man raidar.
Sen dör all trash på ungefär 3 GCDs så... suck Hoppas Ulduar är svårare.