Floda med 8800GTS & HD3300 samtidigt?.

Permalänk
Medlem

Floda med 8800GTS & HD3300 samtidigt?.

Jag har nyligen införskaffat ett nytt moderkort GA-MA790GP-DS4H som har ett internt HD3300 grafikort.
Men jag använder mig av ett externt 8800GTS kort till skärmen.

Kan man på något sätt även slå på det interna HD3300 kortet & floda med det också?.

Permalänk
Medlem

teoretiskt tycker jag att det borde gå, men av egen erfarenhet vet jag att det är galet svårt att få kort från både gröna och röda laget att fungera ihop, eller ens i samma dator.. Försökte på jag vet inte längre hur många sätt att få mitt X1950XTX och mitt 8800GTS (G92) att driva var sin skärm i min burk, men fick till slut ge upp.. Drivrutinerna verkar på något sätt motarbeta varandra.. Men hittar du en lösning är jag idel öra!

Permalänk
Inaktiv

Bör inte vara några som helst problem om du kör WinXP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADDE-VT
Bör inte vara några som helst problem om du kör WinXP

Jasså du? Du känner inte för att upplysa resten av hårdvaruvärlden om hur man gör? Eller missade du helt enkelt att han har ett nVidia-kort och ett ATi-kort i datorn?

Permalänk

Det ska funka att köra ati + nVdiai om han har xp men det har du tydligen missat

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Det ska funka att köra ati + nVdiai om han har xp men det har du tydligen missat

Kunde inte sagt det bättre, man bör ju ha lite att stå på innan man uttalar sig! Jobbar som IT-Tekniker så jag vet vad jag håller på med AtreX....

Permalänk
Medlem

XP klarar av det, ibland. Folding gör det däremot inte. Eller nja, det kan funka, ett tag.. Men det finns flera rapporter där klienterna blir helt confused och laddar ner fel WUs och hej o hå.

Ingen bra idé, således.

Visa signatur

Lian-Li LanCool 216, ASRock B650E Taichi Lite, Ryzen 9950X, Arctic Liquid Freezer III 360, 64GB Kingston CL30/6000 RAM, PowerColor Red Devil 9070XT, 8TB NVMe SSD + 16TB SATA SSD, Seasonic Focus GX 1000W, Asus Swift PG32UCDM OLED + LG 32GP850 IPS

Permalänk
Inaktiv

Kör själv 1st 9800GT samt 1st HD2600XT i samma burk. Funkar utomordentligt bra i XP Foldar 24/7 på bägge korten. Give it a try!

Permalänk
Medlem

Ofan, och du har inte fått problem med en massa kraschade klienter osv?

Visa signatur

Lian-Li LanCool 216, ASRock B650E Taichi Lite, Ryzen 9950X, Arctic Liquid Freezer III 360, 64GB Kingston CL30/6000 RAM, PowerColor Red Devil 9070XT, 8TB NVMe SSD + 16TB SATA SSD, Seasonic Focus GX 1000W, Asus Swift PG32UCDM OLED + LG 32GP850 IPS

Permalänk
Inaktiv

Jajamen det har rullat nu i tja 4mån. har väl startat om datorn nån gång var 14e dag sådär. Kör cat8.10 på HD kortet och 178.92 på 9800 kortet. Dock körde jag endast in drivarna för HD kortet o skippade catalysten. så 9800kortet är primärt med full forceware

Permalänk
Medlem

Klart intressant! Alltid kul att lära sig nåt nytt.

Det var en kille för några månader sedan som körde nåt liknande, och hade stora problem med att ATI-klienten lyckades få ner Nvidia WUs och vice versa, och det kraschade så det stod härliga till tydligen. Stanford misstänkte att detection-algoritmen i klienten blev konfunderad när han hade båda korten aktiva, och mig veterligen blev det aldrig nån lösning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oki, tack för svaren.
Men på denna burken kör jag vista, så det var lite synd att det inte funkar med det.