Permalänk
Medlem

Vi Behöver fler members!

Jag kollade nyss denna listan: http://folding.extremeoverclocking.com/team_list.php?s=

Och visst, vi är inga sopor direkt Men. Om vi ska ta oss upp bland top-10 (snarare än top-20) så kommer det behövas mycket mer krut.

Prata med era vänner, familjemedlemar, forum och mmo snubbar osv och försök rekrytera fler så ska det nog bli åka av. Det vore ju inte helt fel att prestera över en mille om dagen iaf

/C

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

probelmet är att vi har så många inaktiva (ca 2500).

undrar om det går att få mängdrabatt om vi köper in 2500 9600gt eller 8800gt. 5 miljoner lätta ppd. önsketänkande. någon som har ett par miljoner liggandes.

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk

hehe om du ger mig dina 9800gx2 så kan jag börja folda igen

körde med cpu klienten ett tag o skulle sen köra på mina 2 8800gt men det var bara krångel med allt så efter ominstalationen av datorn så har det aldrig blivit instalerat igen, o nu har jag bara ett 4870

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Jag räknade lite på det igår, och vi borde nå runt plats 15 om vi fortsätter folda som idag, men där stannar det.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Vad e Sweclockers Folding?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alelale
Vad e Sweclockers Folding?

Läs: Introduktion till folding

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Okej tack!

Permalänk
Medlem

Kan även kolla estimated future här:

http://folding.extremeoverclocking.com/team_overtake.php?s=&t...

Så, top-20 bör ju gå rätt smidigt men sen blir det rejält segt upp till ca. plats 12 där det ser ut att ta stopp om nuvarande trend håller i sej

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Hur många datorer hos familjemedlemmar och kompisar tror ni man skulle få lov att installera hos?

Edit:

Idag har jag installerat
3st CPU klienter
(P4 1,8GHZ, C2Q, P4 3GHZ)

1st GPU klient på 8800GTX

GPU klienten kommer bara att gå kvällar och helger.
Blir en CPU klient till imorgon tror jag.
Typ en 2,4 cel eller liknande

(många bäckar små.)

Så om alla fortsätter att gå med på det så har jag det ovanför+
C2D 2,1
Athlon XP 3800+
Sempron 2800+

Kan ni andra göra något liknande kanske?
Borde ju generera lite per vecka ju.

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Jag joinar in med daglig gpu folding på min rigg med Ati radeon 4850

Och sen 24/7 på min server rigg med linux x64 ubuntu
smp folding client.

AMD 64 X2 6000+ 3GHz

Använder Tagert som username.

Vad jag förstått så använder bara klienterna lediga resurser att folda med? Så allt annat är prioriterat före klienten då?

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Nice nice - välkommen Processerna går på lägsta prio och tar bara överblivna resurser så de märks inte på prestandan fast, det kan strula om du kör gpu klienten samtidigt som du försöker spela nåt spel men det märker du isf...

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

ah okej,
man tackar man tackar
en annan fråga bara,
Hur får man lite swec folding reklam under sitt forum nicK?

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Skicka ett msg till Toxic Crow och be om det när du foldat dina första work units och är med på listan här =>
http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&t=374...

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Genom att skicka ett trevligt PM till Toxic Crow eller Kanel, eller tror även övriga moderatorer går. Finns även info om detta i någon klistrad foldingtråd. Värd läsning att rekommendera om man vill börja folda! Ju mer insatt man blir desto roligare är det.

Jag har lagt ner foldingen tills dess att jag köper ny dator, vilket troligtvis kommer att ske i sommar. sitter på en P4 nu och ström/PPD är inte i närheten av optimal och dessutom väsnas den något enormt. Kommer tillbaka med stormsteg när jag väl kommer!

Folda på

Permalänk
Medlem

okej jag tackar för svaren Tänkte bara om man skulle ange något själv i ens profilinställningar på forumet

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Jonazz är "up and running" igen! Var ju 6000 poäng efter top 1000 i vårat lag nu:P

Kör 2 klienter på samma gång GPU och CPU klienten. Det verkar gå bra. Dock går ca 50% cpu belasting till GPU klienten och 50% till CPU klienten.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Så ja, kommer köra lite när jag sitter och slö surfar.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk

Har precis börjat cpu folda, alltid något antar jag.

Permalänk
Medlem

Jag råkade stoppa in Floding@LiveCDn i 8 datorer på jobbet i fredags, & idag när jag kom tillbaka efter helgen så hade dom genererat nästan 18’000ppd.

Permalänk
Medlem

Nu har jag börjat folda med, just nu, 1 st PC och 1 st PS3

Får ser om man utökar men någon maskin

Kul att man kan hjälpa till utan att egentligen göra något

Permalänk

nice 18k ppd är bra mycket

Hoppas du får göra det så att du inte får skit för det dvs. oftast står ju många datorer ändå på på företag över natten osv.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Såja, då har jag börjat GPU folda, vilket är lika bra då min dator står på dygnet runt, även då jag är på jobbet. Se det känns som om att det är någonting värt att göra.

Håller fortfarande på med mitt första jobb, men borde vara klar snart. Hur fort uppdateras statistiken så man kan se sina egna poäng osv? Uppdateras de efter varje slutfört jobb, eller något sådant?

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito Hur fort uppdateras statistiken så man kan se sina egna poäng osv? Uppdateras de efter varje slutfört jobb, eller något sådant?

Var 3:e timme, både på extremeoverclocking samt Stanfords egna stats.

Permalänk
Medlem

Sådär, efter ungefär ett halvår fick jag tummen ur och installerade mina 2 clienter, som får gå 24/7 på min arbetsburk(Q6600) här på jobbet.
blir nog bra!
startar från plats 79 som jag tydligen fortfarande låg på i foldinglaget

Visa signatur

Antec P180B | Cooltek 500W | C2D 6600@3200mhz | Scythe Infinity | 2gb DDR2 OCZ GOLD@800mhz(1:1) | Nvidia 8800GT

Permalänk
Medlem

Skitkul att se så många nya foldare och det lär vi behöva om vi ska kötta oss upp bland top-10, vilket vi såklart ska!

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Vad kul att det kommer fler nya, nu måste jag ju hitta fler datorer att låna kraft av........

Ha det gutt alla,

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk

Tja gubbs!

Jag tänkte bara säga att idag har jag fått igång allt så att det snurrar fint på min maskin. så ca 6300 PPD leverarar jag.

Och en fråga, min GPU klient leverarar ca 4900PPD med projekt som är värda va 300-400 credits. Detta är en 8800gt då.

Men min q6600 leverarar ca 1500 PPD endast, är inte det lite lite? Och det projektet är nästan 2000credits.

Varför får min CPU så stora projekt?

Hur är bästa sättet att stänga av båda klienterna på? Bara kryssa ner dom? Ctrl+c? Fungerar Ctrl+c på gpu klienten?

Visa signatur

Busy working

Permalänk
Medlem

CPU-WU's (work units) är alltid mer komplexa än de för GPU och PS3. Du kan jämföra det med en kille som kan räkna sabbt som attan till 100 jämfört med en annan som är desto bättre på ekvationer men därmed behöver lite längre tid på sej.

Sumarum; GPU är feta number-crunchers medan CPU klarar mer avancerade och mer tidskrävande beräkningar och därmed får mycket mer komplicerade och tidskrävande projekt att räkna på. Varför de renderar lägre ppd (points per day) kan bara Stanford svara på, eller möjligen The Stig men han vägrar svara för tillfället....

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk

jag har bara möjlighet att köra cpu clienten i win xp. prövade nån gång men det gick segt fick nästan inget hade en athlon xp 1800+ o klockad.

sen har jag tillgång till en pentium 2 /400 mhz är det nån ide? tänkte om det går att köra cpu klienten på ubuntu med den eller nåt? har för lite minne på den för xp o har ingen win98 skiva... ca 200 mb i ram.

det är det jag skulle kunna bidra med men jag vet inte... vad tycker ni? pentium 2:an är tyst.. värre med den andra datorn annars skulle dom kunna stå på dygnet runt.

har bara tillgång till trådlöst wlan hemma den ena datorn har ett sådant kort. skulle jag kunna dela denna anslutningen till den andra datorn med en nätverkskabel?

ojoj mycket frågor säkert offtopic allt. skäms nästan står ju på min profil att jag foldar fast jag inte gjort det nästan nånting.

mvh dino / donic1989

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cenz0r
CPU-WU's (work units) är alltid mer komplexa än de för GPU och PS3. Du kan jämföra det med en kille som kan räkna sabbt som attan till 100 jämfört med en annan som är desto bättre på ekvationer men därmed behöver lite längre tid på sej.

Sumarum; GPU är feta number-crunchers medan CPU klarar mer avancerade och mer tidskrävande beräkningar och därmed får mycket mer komplicerade och tidskrävande projekt att räkna på. Varför de renderar lägre ppd (points per day) kan bara Stanford svara på, eller möjligen The Stig men han vägrar svara för tillfället....

Vem är The Stig