Phenom II & Moderkort 2009
Det är ganska svårt att hålla forum reglerna när det gäller köpråd. Jag är jättenyfiken på Phenom II och jag tycker att det ska bli roligt att köra på AMD i mitt nästa system. Jag försöker suga in så mycket kunskap som möjligt från dessa forum.
Men,,,
När det kommer till moderkort så kan jag aldeles för lite. Jag vet inte vad bryggorna har för uppgift, jag har inte riktigt förstått varför vissa moderkort presterar bättre än andra i överklockning, eller prestanda rent allmänt.
[Ruggit bra sida Sweclockers! Jag spenderar hälften av min tid online att läsa articlar och liknande här.]
Jag vill lägga ner rejält med pengar på ett fint moderkort till min framtida phenom II processor. Jag vill också ha ett som är fyllt med funktioner så att jag kan lasta på med skoj grejjer, byta ut och pilla på. Lära mig mer om att klocka med vattenkylning vilket jag aldrig testat.
Phenom II kommer att släppas och fördelas ut över 2009, och det pratas en del om amd2 och 3 i forumet. Jag läste nånstans att ddr3 inte kommer att göra särskilt stor skillnad när man först får tillgång till det. Men som sagt, vet lite för lite om detta än.
Men, summan av kardemumman är att jag inte vet vilket moderkort jag ska sikta på. Hjääääääälp
och om det är någon snäll människa som har en bra länk till en sida eller avsnitt som går igenom moderkort och dess komponenter (som inte är från 2002) så skulle det vara riktigt roligt att får tillgång till den.
Mycket att lära, men det är bara kul. . . även om man som jag nästan sluta spelat helt så är datorer bara så jäkla roligt.
Hoppas på mycket svar och en chans att lära känna några av er här på sweclockers.
Idag fyller jag 30år!!! så nu tvingar min flickvän mig (och mina gäster) att logga ut från sweclockers innan min nuvarande dator råkar ut för en olycka.
/Daniel "Kaegrim" Sahlen