Permalänk

Nytt operativsystem för gamers

Hejsan. jag ska göra ett operativsystem för gamers men jag behöver hjälp. kom gärna med förslag på saker som du vill ha i ett operativsystem. Tack på förhand:)

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men detta råkar inte vara du?

EDIT: för att göra ett gamer os bör du nog bygga på windows, vilket är rätt kört redan där.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Hedersmedlem

Troll?

Reggad idag och verkar inte ha någon koll på hur komplicerat det är med operativsystem.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

jag har lärt mig i 2 år hur man bygger ett operativsystem. så jag vet hur man bygger ett. allt jag bad om är tips sen fixar jag resten

Permalänk

Givetvis ett Troll, för det kommer att krävas att trolla

Visa signatur

| Asus P6T DELUXE V2 i7 | 2 x Gigabyte GTX 460 OC - SLI | Core i7 970 | Corsair Hydro H50 | Corsair 750W TX | 6x2GB Corsair DDR3 1600MHz | Creative X-Fi Fatal1ty FPS | Intel X25-M SSD 160GB G2 | Windows 7 Home Premium x64 | Cosmos S 1100 | Acer TFT 23.6" GD245HQ 120Hz |

Permalänk

Jag gillar vista så lyckas du få till ett os som funkar som vista men är lika resurssnålt som dom säger win 7 är så skulle jag vara nöjd.

Permalänk
Medlem

Själv har jag uppfunnit ett OS som är helt buggfritt, kompatibelt med all hård/mjukvara samt är mycket användarvänligt....tilll och med min mormor kan förstå sig på det...

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem

Kan du inte göra ett OS så som DU tycker det ska vara.
Sen låter du oss testa den och komma med förslag om hur du kan göra det bättre.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk

Jag kräver 100 FPS i CS och större ikoner på skrivbordet. Som blinkar.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

men win 7 är ju som vista.. och lika resurssnåt som win 7... ^^
men, keep up the good work, tror dock inte 2 år räcker. Lycka till

Visa signatur

Intel i7 930 ► GTX460 SLI ► Evga x58 Mini ► Corsair Dominator 1600mz 6GB ► Intel X25-M G2 80GB ► WD 1TB x3 ► Antec P180 Mini ► Noctua NH-U12P | Asus UL30JT | Twitter/Kidrow

Permalänk
Avstängd

Visa ditt OS för oss

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

Tycker vi kan stänga av honom redan nu i en halv/hel månad till att börja med.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

skärp er, lite seriösa kommentarer eller! ge förslag på vad ni vill ha, om det kommer ett os eller inte spelar ingen roll.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Första förslaget! XD inte för att det har med gaming att göra, men jag skulle vilja ha så att när man vänsterklickar på papperskorgen så kommer det en meny upp (lika som när man högerklickar) där det finns ett alternativ och det är töm papperskorgen.

Det är bara såna småsaker jag vill ha ;P Stör mig verkligen på när jag högerklickar och råkar trycka på utforska eller nått...

Nu fick du en start iaf hoppas det blir något utav detta tillslut.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

snabb uppstart skadar ju aldrig

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Det finns alldeles för många nivåer och vägskäl i ett sånt enormt projekt för att kunna ge några konkreta tips. Börja med att försöka göra en kärna som klarar av den vanligaste hårdvaran, så har du kommit en bra bit. Tänker du använda några färdiga open source-komponenter eller är det helt från grunden du menar? Ge konkreta exempel på vilka vägskäl du undrar över, t.ex. låter ett "Gamer OS" som att du tänker köra spel på systemet. Då måste du ha stöd för DX eller OGL och helst båda. Du måste kunna hantera ljudkort av ganska många slag, samt stödja grafikkortsdrivrutiner. Med andra ord; spelindustrin är idag uppbyggd kring Microsofts operativsystem, så om du ska göra något eget måste du konkurrera med dem minst lika bra som Linux gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
snabb uppstart skadar ju aldrig

precis

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getinzide
Jag kräver 100 FPS i CS och större ikoner på skrivbordet. Som blinkar.

HAHAHHA made my day

Edit: Om du tar windows XP, allt som är bra där, och fixar så att det startar på 15 sek är jag nöjd ^^

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Inaktiv

hur många anställda har du?

Permalänk
Medlem

Börja göra ett litet buggfritt OS och bygg sedan på...är ju lättare att ge tips när man har ett finger på vad som behöver bättras på..

Permalänk
Medlem

Är ni korkade eller?

Han kan ju minsann det här med operativsystem, han har ju hållt på i TVÅ ÅR!!!1

Permalänk
Medlem

Stäket sveriges svar på silicon valley..

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem

Vore cool om han nu verkligen skapar det nya windows och så har ni dissat honom totalt (ni kommer att bli jättekända i framtiden som de som inte fattade hans storhet).

Permalänk

Till TS - hört talas om Be Inc? Om inte de, som faktiskt hade en väldigt bra produkt, inte lyckades ta sig in på OS marknaden ... ja, hur kan du tro att du ska lyckas?

Troll much?

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att implementera directx10 osv så det stödjer alla windows spel.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Geeks
SweClockers

Zimzalabim.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)