MarkosGames, nya problem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det du verkar ha svårt att begripa är att din bedömning av vad som har reellt värde enbart är din subjektiva bedömning. Att M är försatt i personlig konkurs ÄR ny fakta och har faktiskt enorm betydelse för de som funderar på att handla av markosgames.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
är man så förbannat dum att man köper av detta företag efter det som hittills finns på diverse forum osv. ja då är man bra idiot.

Tycker det duger som svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Det vore intressant om någon inklusive du kom med mer fakta om något nytt av reellt värde som sagt och inte bara one-liners.

Tjae, ny information är exempelvis att han skall skapa ett bolag i England då han enligt svensk lag ej är tillåten att bedriva enskild firma. Detta då han flertalet gånger innan drivit företag i konkurs (inklusive personlig konkurs) med stora fordringar från leverantörer och privatpersoner som resultat.

Enligt Sveriges lagar är han starkt olämplig att bedriva företagsverksamhet då han ej klarar att bedriva detta på ett bra sätt utan att personer och leverantörer går skadelösa.

Dock är det upp till var och en och bedöma, utifrån befintlig och historisk fakta, om man anser att han är en lämplig affärspartner.

Permalänk

Läs gärna igenom dina inlägg i den här tråden och begrunda på vilket sätt du har bidragit till något positivt. Det enda du har lyckats med är att slösa bort min tid med att försöka få dig att förstå att din åsikt om vad som är intressant, relevant och har ett reellt värde inte betyder ett piss mer än du har den åsikten. Ingen behöver rätta sig efter den, den berättigar inte några åtgärder beträffande vilka ämnen som får diskuteras eller på vilket sätt de diskuteras. Att DU har en åsikt medför inte att alla andra ska anpassa sig efter DIN åsikt. Du kan tycka att tråden är löjlig och onödig men på vilket sätt är det konstruktivt att du spammar sönder den med kommentarer om att alla andra inlägg är meningslösa?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Läsa gärna igenom dina inlägg i den här tråden och begrunda på vilket sätt du har bidragit till något positivt. Det enda du har lyckats med är att slösa bort min tid med att försöka få dig att förstå att din åsikt om vad som är intressant, relevant och har ett reellt värde inte betyder ett piss mer än du har den åsikten. Ingen behöver rätta sig efter den, den berättigar inte några åtgärder beträffande vilka ämnen som får diskuteras eller på vilket sätt de diskuteras. Att DU har en åsikt medför inte att alla andra ska anpassa sig efter DIN åsikt. Du kan tycka att tråden är löjlig och onödig men på vilket sätt är det konstruktivt att du spammar sönder den med kommentarer om att alla andra inlägg är meningslösa?

Jo, för alla de tidigare kom med icke-spammande inlägg

Men "ok".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Tjae, ny information är exempelvis att han skall skapa ett bolag i England då han enligt svensk lag ej är tillåten att bedriva enskild firma. Detta då han flertalet gånger innan drivit företag i konkurs (inklusive personlig konkurs) med stora fordringar från leverantörer och privatpersoner som resultat.

Enligt Sveriges lagar är han starkt olämplig att bedriva företagsverksamhet då han ej klarar att bedriva detta på ett bra sätt utan att personer och leverantörer går skadelösa.

Dock är det upp till var och en och bedöma, utifrån befintlig och historisk fakta, om man anser att han är en lämplig affärspartner.

Änltligen ett inlägg med lite substans, mina egna inräknade.

Men även om han skapar sig en Ltd (vilket man kan göra för ~8k) i UK så kan han bedriva affärer i Sverige, så då gäller fortfarande påståendet:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
är man så förbannat dum att man köper av detta företag efter det som hittills finns på diverse forum osv. ja då är man bra idiot.

Vi är alla redan medvetna om riskerna med MG och det var på den punkten jag o TS tydligen inte såg öga till öga.

Men nu ska jag sluta "spamma" denna eminenta räddningstråd.

Permalänk

Vad beträffar Markosgames och ombildande av bolag känns det väldigt svajigt.. för det första skrev M på minhembio att det skulle ombildas till ett aktiebolag och nu ska det ombildas till ett LTD? Att reducerad skatt skulle vara orsaken till det är bara skitprat eftersom bolaget måste filialregistreras i sverige och ta upp de inkomster som uppkommer från filialen. Det innebär i praktiken att bolaget fortfarande måste betala svensk skatt på verksamhet som bedrivs i sverige via den svenska filialen. Faktum är att M nu har näringsförbud och omöjligt kan bedriva verksamhet i sverige. Fast det kanske inte heller är relevant eller intressant att diskutera?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad beträffar Markosgames och ombildande av bolag känns det väldigt svajigt.. för det första skrev M på minhembio att det skulle ombildas till ett aktiebolag och nu ska det ombildas till ett LTD? Att reducerad skatt skulle vara orsaken till det är bara skitprat eftersom bolaget måste filialregistreras i sverige och ta upp de inkomster som uppkommer från filialen. Det innebär i praktiken att bolaget fortfarande måste betala svensk skatt på verksamhet som bedrivs i sverige via den svenska filialen. Faktum är att M nu har näringsförbud och omöjligt kan bedriva verksamhet i sverige. Fast det kanske inte heller är relevant eller intressant att diskutera?

Som sagt, hade du undvikit dina begynnande onliners och skrivit detta i ditt första inlägg hade jag personligen inte bitchat.

Men ja, att skapa Ltd pga minskad skatt är BS och här är en länk för de som vill läsa vidare
http://www.starta-aktiebolag.se/bolagsbildning/engelskt-ab/sk...

Permalänk

Om jag inte hade startat tråden hade detta inte framkommit, eller hur?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Om jag inte hade startat tråden hade detta inte framkommit, eller hur?

1) Jag var emot att du startade tråden på det sätt du gjorde med en oneliner, vilket jag även skrev i mitt förra inlägg.
2)Jag var emot hur tråden såg ut, de första15 inläggen var bara massa svammel, det 16e var M som svamlade, sen du och sen M igen. Det är först de senare inläggen som verkligen innehållit något av substans och som verkligen tillfört något, så jag tycker inte det var fel av mig att efter 15-16 svamlande inlägg klagar.
3)Nu framkom lite ny fakta, men zsimpeys kommentar gäller fortfarande. Företaget är skit, oavsett om det är ett AB, Ltd eller GmBH.

Permalänk

Du har rätt, jag har fel. Tack för att du upplyst oss alla om vilken skojare M är och de nya omständigheter som råder. Jag beklagar alla övriga medlemmar för alla nonsens jag bidragit med och överlåter tråden till CSM101 som är kungen på att avgöra vad som är bäst för oss alla. Tack för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

superboss: Bara för att inte allt fallit i smaken hos CSM1 innebär det inte att du inte gör nytta. Dina senaste argument är intressanta och bidrar med mervärde till denna tråd.

Permalänk
Hedersmedlem

superboss, dina inlägg är helt klart läsvärda och tillför mer i tråden än vissa andras.

Mitt tips är att gå in på denna lista och fylla i ett visst användarnamn.

Permalänk

Det finns alltid individer som bara _måste_ ha sista ordet, som monopoliserar sanningen och som omöjligt kan inse när de är fel ute. Sådana individer finns det ingen anledning att diskutera med för de är helt oförmögna att nå denna insikt själva. Att skicka CSM101 i ignoreralistan är nog vid närmare eftertanke en bättre lösning

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ni verkar missförstå vad det hela innebär med ett LTD bolag

Ett LTD bolag ligger i England men är inte aktivt utan har en filial som är aktiv i Sverige. Och för den som inte vet såpass mycket så betalar man 28% när man har en filial. Filialen är som ett aktiebolag fast man behöver inte betala insatsen på 100000,-

Nu till det som folk inte verkar förstå.

Gamecom gick inte i konkurs utan lades ned pga alla anklagelser samt att jag inte hade ork att besvara det som jag anklagades för. Gamecom var en del av min personliga konkurs.

Sen undrar du hur jag skall klara av att driva Marko´s Games? Har du hört talas om att man har en familj och vänner som kan hjälpa till och starta. Om inte ja ta då reda på fakta.

Somsagt så skriver jag det för ja kanske 1000:e gången >> Marko´s games försvinner inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Gamecom gick inte i konkurs utan lades ned pga alla anklagelser samt att jag inte hade ork att besvara det som jag anklagades för. Gamecom var en del av min personliga konkurs.

Var Gamecom en konkurs eller inte?

I citatet ovan säger du först att fallet ej är så för att i meningen efteråt säga att det var en konkurs.

Permalänk
Medlem

Om ni vill så kan ni låna hink, spade och sand från närmaste dagis och om någon tar era leksaker ifrån er så kan ni ju alltid skrika lite till och sen skvallra för mamma eller alternativt pappa.

Lås tråden, tycker allt är rätt löjeväckande efter att ha läst både denna tråd, föregående tråd plus den på minhembioforum också, otroligt helt enkelt.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

Måste jag ta det från början. Det står klart och tydligt att Gamecom var en del av min personliga konkurs. Sen att folk påstod att Gamecom gick i konkurs inna min personliga är fel. Jag lade ner gamecom

Permalänk

28% är mycket riktigt den bolagsskatt som betalas för din vinst som aktiebolaget (och även LTD-filialer) gör. Du jämför det med 60% för enskild firma, vad syftar du på för skatter då? Har du räknat in schablonavdrag och grundavdrag? Har du koll på fåmansbolagsreglerna 3:12? Du får allt att låta så väldigt enkelt hela tiden medan det i själva verket är rätt allvarliga och komplicerade processer. Att låta familjemedlemmar och vänner starta företag för att man själv har näringsförbud låter kanske som en jättebra lösning men som kund känns det kanske inte helt hundra att den som i praktiken driver verksamheten har bedömts som olämplig och fått näringsförbud. En personlig konkurs är också i praktiken så illa det kan bli med ekonomin medan du får det att låta som en mindre grej som är löst om några veckor varpå du kör på som vanligt. Det är ju bra att vara positiv men man framstår lätt som verklighetsfrånvarande när man får en personlig konkurs att låta som en p-bot.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

markosgames suger! , så stäng.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har rätt, jag har fel. Tack för att du upplyst oss alla om vilken skojare M är och de nya omständigheter som råder. Jag beklagar alla övriga medlemmar för alla nonsens jag bidragit med och överlåter tråden till CSM101 som är kungen på att avgöra vad som är bäst för oss alla. Tack för mig.

Sluta bete dig barnsligt Tråden bokstavligt talat sög i början, och det kan ingen annan påstå annat om.
Du får gärna motbevisa mig när jag säger att de 15-20 första inläggen för att ha varit onödiga och onyttiga, vilket du var av annan åsikt om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
Om ni vill så kan ni låna hink, spade och sand från närmaste dagis och om någon tar era leksaker ifrån er så kan ni ju alltid skrika lite till och sen skvallra för mamma eller alternativt pappa.

Lås tråden, tycker allt är rätt löjeväckande efter att ha läst både denna tråd, föregående tråd plus den på minhembioforum också, otroligt helt enkelt.

Man får inte vara av den åsikten i denna tråd.

Permalänk
Avstängd

Vänta lite nu. Så herr superboss påstår att det inte är till någon nytta att se positivt framåt. Vad fan vet du vad jag har gått igenom och vad kronofogden gjorde mot mig. Om du inte vet så skall du också hålla käft. För dig är det så lätt att bara vräka ur dig ord. Men du verkar inte veta ett skit om mig. Nu i detta fall vet många att jag gått i personlig konkurs, men jag är en droppe i havet till skillnad från andra. Ta en titt hos kronofogden och skatteverket kom sedan tillbaka och säg att jag är gangstern som säljer chippade konsoler.

Om jag försöker gå emot alla problem och göra dem misstag till rätta så kastar du det som om det vart fel. Nä du, sök en hjärn skrynklare för låt mig gissa? i din omkrets så tror jag att allt är halvtomt och inte halvfullt.

Ni snackar personlig konkurs. Ja jag fick en rejäl smäll men vad skall vi säga om personer som konkar och bygger upp nya företag redan dagen efter och till råga på allt så är det kunder som inte har någon form av garantier kvar, blivit lurade på stora summor pengar. Det har ni inget emot eftersom dem inte konkat personligt. Men är det rätt att man skall stå som en mupp när den dagen faller in och man vänder sig till säljaren eftersom man har något som heter garanti?

Finns ett antal företag som konkat och redan efter bara några veckor kommit undan garantier och förskottsbetalda. vad har ni att säga om det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Vänta lite nu. Så herr superboss påstår att det inte är till någon nytta att se positivt framåt. Vad fan vet du vad jag har gått igenom och vad kronofogden gjorde mot mig. Om du inte vet så skall du också hålla käft. För dig är det så lätt att bara vräka ur dig ord. Men du verkar inte veta ett skit om mig. Nu i detta fall vet många att jag gått i personlig konkurs, men jag är en droppe i havet till skillnad från andra. Ta en titt hos kronofogden och skatteverket kom sedan tillbaka och säg att jag är gangstern som säljer chippade konsoler.

Om jag försöker gå emot alla problem och göra dem misstag till rätta så kastar du det som om det vart fel. Nä du, sök en hjärn skrynklare för låt mig gissa? i din omkrets så tror jag att allt är halvtomt och inte halvfullt.

Du kan ju försöka hålla en diskussion utan att vara oartig även om det är frustrerande?

Permalänk
Avstängd

Det är verkligen inte lätt att bara ta emot vad somhelst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är verkligen inte lätt att bara ta emot vad somhelst.

Det kan jag förstå, men förstår du att det du säger och skriver här inte slår tillbaka mot dig som privatperson, utan även som egenföretagare?

Vad tror du hade hänt om tex komplett eller inet eller vilket företag som helst hade bett folk på forum att hålla käft etc?

Din trovärdighet som företagare är till att börja med rätt låg med tanke på din historia, men du behöver inte sänka den ytterligare genom att kalla folk namn eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ni snackar personlig konkurs. Ja jag fick en rejäl smäll men vad skall vi säga om personer som konkar och bygger upp nya företag redan dagen efter och till råga på allt så är det kunder som inte har någon form av garantier kvar, blivit lurade på stora summor pengar. Det har ni inget emot eftersom dem inte konkat personligt. Men är det rätt att man skall stå som en mupp när den dagen faller in och man vänder sig till säljaren eftersom man har något som heter garanti?

Finns ett antal företag som konkat och redan efter bara några veckor kommit undan garantier och förskottsbetalda. vad har ni att säga om det?

Ursäkta tycker det är kul att du undervisar i hur andra driver sina företag men det är inte dom som vi är intresserade av utan dig och ditt företag.Såna lirare som dig finns det gott om hellt enkelt.Tycker du borde ta dig i kragen och lägga ner dina diskussioner, du gräver din egen grav.

Permalänk
Avstängd

Jag förstår vad du menar, men att måla ut mig som en bedragare och att jag försöker ställa allt till rätta är ju inget fel. Sen kommer det personer och anser sig veta mer än vad dem vet.

Det viktigaste för mig är att kunden skall ha sin garanti kvar. Äevn om det visar sig att det kan ta en tid så står jag för mina problem och försöker justera dem.

Ingen är felfri och ingen är perfekt. I mitt fall så vet alla om mig, och det är inget som jag kan göra något åt mer än att hålla mina nya samt gamla kunder nöjda om något går sönder.

jag tog nog i en aning i förra inlägget men ingen här vet hur det är att stå emot allt. Jag ber hemskt mycket om ursäkt för inlägget ovan.

Permalänk
Medlem

Markosgames gav sig självt ett dåligt namn och fruktansvärt dåligt rykte genom sina handlingar och med sin bakgrund blir det inte bättre. Ingen här målar ut Markosgames som en bedragare, det har han gjort alldeles utmärkt själv, sedan att informera alla andra om det genom forum etcetc är bra. För att hålla borta seriösa personer från oseriösa butiker.

Vad mer finns det att säga? Absolut ingenting, Vad har du att svara? Bara tomma desperata ord i hopp om att någon faktiskt lyssnar på en bedragare.

Permalänk
Avstängd

Ingen har sagt att man inte får dela med sig sina åsikter. Men jag vet vad jag gjort. Visst är det inget jag är stolt för men jag måste också gå vidare liksom alla andra här i forumet.

Har du emot mig så fine, vad kan jag säga mer än att både ris och ros gör mig starkare

Permalänk
Medlem

Folk borde vara smartare än att beställa "Markosgames" Kan du inte tänka i andra banor Markos, som du märker verkar det du håller på med inte fungerar så väl. Prova att gå till arbetsförmedlingen

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Avstängd

Ja där har jag varit med det roliga var är att dem inte har något att ge mig. att varsla folk är ju den nya flugan i morgondagens Sverige

Permalänk
Medlem

Jag tror ärligt talat inte att han är en bedragare, han är förmodligen bara en av sveriges mest inkompetenta människor, och förstår nog inte själv vad han gör för fel. Sen om det är en fråga om att han helt saknar verklighetsförankring som standard eller om han lyckats göra sig själv dummare än han är, det är en helt annan fråga.